Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Calibra 2.0 8v po nagrzaniu silnika przestaje pracować

07 Cze 2011 20:47 4483 23
  • Poziom 9  
    Witam.
    Posiadam Opla Calibrę 2.0 8v z 1992 roku. Od pewnego czasu mam poważny problem, silnik chodzi bez zarzutu do momentu, kiedy jest zimny, po nagrzaniu się zaczyna tracić na mocy i przestaje pracować na wszystkie cylindry, po czym po prostu gaśnie.
    Wymieniłem czujnik położenia wału, czujnik temperatury podający informację na komputer, sondę lambda, czujnik położenia przepustnicy, przekaźnik sterujący pompą paliwa i niczego to nie zmieniło.
    Sprawdzane było ciśnienie na cylindrach i jest ok.
    Zrobiłem test komputera i wyświetliło błąd 38 czyli zbyt niskie napięcie sonda lambda, 61 czujnik przewietrzania baku.
    Zbyt niskie napięcie, co za wiele mi nie mówi?
    Obecnie jestem tym autem w Belgii więc mam problem.
    Proszę o pomoc.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 28  
    Twój wspaniały samochód potrzebuje trzy podstawowe rzeczy do jazdy tj. paliwo, powietrze, iskra (są jeszcze inne), teraz mógłbyś stwierdzić czego mu brakuje gdy zgaśnie wtedy to cię nakieruje trochę sensowniej a nie wymieniać.
  • Poziom 9  
    zgadza się tylko on to wszystko ma wiec dlaczego po nagrzaniu gasnie?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 9  
    dlatego zwrócilem się o pomoc na forum

    Dodano po 3 [minuty]:

    ponieważ skonczyly mi się pomysły postawiłem go do mechanika i usłyszalem ze prawdopodobnie komputer mechanik się poddał odebrałem nie zrobione auto
  • Moderator Samochody
    kwiatuspawel napisał:
    61 czujnik przewietrzania baku

    Zawór nie czujnik, to ten na głowicy przy wtryskiwaczach. Sprawdź czy nie masz dużego podciśnienia jak odkręcisz korek wlewu paliwa po jeździe.
  • Poziom 9  
    dzięki sprawdze
  • Poziom 20  
    Sprawdź czujnik temperatury :))
  • Poziom 13  
    Witam.Odnośnie gaśnięcia po nagrzaniu to też miałem taki sam przypadek w mojej caliberce.Też zwiedziłem mnóstwo mechaników.Też jako diagnozę stawiali na uwalony komputer a okazało się że PADŁ ORING OD SMOKA ZASYSAJĄCEGO PALIWO W ZBIORNIKU.Koszt to jakieś 5-10 złotych i co najciekawsze samemu to można zrobić mając oczywiście chęć i zacięcie.
  • Poziom 9  
    chciałem dzisiaj wymienic pompe paliwa jak juz bede pod nią lezał to zbiornik tez wyciągne wielkie dzięki za podpowiedz
  • Poziom 13  
    Ja też kombinowałem z tym chyba z 1,5 miesiąca.U mnie objaw był taki że po pewnym czasie pracy silnika najpierw zaczęła chodzić na 3 cylindry a potem na 2 i gasła.Oby to było to bo oring to tylko parę zł.Daj znać czy to to.
  • Moderator Samochody
    Po co manometr, ja to robiłem tak że kawałek przeźroczystego węża w bańkę wystartować pompę i widać czy powietrze pompuje.
    Fakt że w połowie Cali co jeżdżą w mojej okolicy wymieniałem ten zasrany o-ring, ale to nie te objawy...
  • Poziom 13  
    Ja akurat miałem taki właśnie objaw i dlatego takie rozwiązanie zasugerowałem.I co najciekawsze nie zawsze był to taki sam odcinek jazdy jak zaczęła wariować.Raz było to 20km a raz 2km.Przy okazji do śmieci poszły kable i świece.
  • Poziom 9  
    niestety to nie oring na smoku

    Dodano po 6 [minuty]:

    po wymianie pompy bez zmian a problem polega na tym ze jestem tym autem w belgi wiec ze sprzetem do pomiarow ciezko,kolega jedzie do polski jutro i moglby przywiezc jakies czesci ale nie bardzo wiem co tu jeszcze wymienic za granica jest troche ograniczone pole manewru wiadomo jakie tu sa ceny uslug nam sie skonczyly pomysly co to moze byc?

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co wiecej najczesciej silnik nie sfiksuje na postoju tylko w czasie jazdy
  • Poziom 42  
    Może to być wszystko. Niech więc kolega przywiezie wszystko, wymienicie i po kłopocie. Co Ty sobie myślisz że ja głupi jestem ładując moje ciężkie tysiące w sprzęt skoro bez sprzętu można naprawić? Majac tylko laptop i dostęp do forum??? Po za tym mając wiedzę w pewnych przypadkach można się bez sprzetu obyć, Tylko że tych kilku mechaników co tu sie jeszcze obijają zdobywali tą wiedze latami, a Ty wymagasz żeby przekazać to w kilku postach... Do lekarza też chodzisz przez internet?
  • Poziom 9  
    no moge jeszcze dodac ze przed chwila zeszlem do garazu cos sprawdzic no i silnik jest zimny a juz przerywa na jednym gaze pomocy

    Dodano po 6 [minuty]:

    nie kolego ja poprostu staram sie jakos naprawic samochod jestem 1000km od domu i kazda podpowiedz moze byc pomocna a ty mi tu opisujesz ze ladujesz pieniądze w sprzęt,wiem ze na forum często siedzą mechanicy więc zdaje pytania i podaje objawy po to jest to forum czy tak?
  • Poziom 42  
    Dobrze, spróbuję pomóc.
    1) Wykręć świece i po kolorze zorientuj się który gar nie dopala.
    2) Wykonaj pomiar ciśnienia w cylindrach, w zależności od wyników przeprowadz próbę olejową.
    3) Spróbuj ustalić co znika gdy silnik kuleje - iskra, paliwo czy coś innego?
    4) Wyniki przedstaw na forum - mając te dane pomyślimy co dalej...
  • Poziom 19  
    A dokładnie jaki masz motor ?
    Chodzi mi o oznaczenie kodowe silnika np.: C20NE itd...
  • Poziom 9  
    C20NE dokładnie taki symbol jest na głowicy
  • Poziom 19  
    To już wiemy więcej, czy masz tam gaz bo nie doszukałem się tego w postach.

    Jakie miałeś ciśnienie sprężania?
    Jak przerywa na którymś cylindrze to albo kopułka albo brak kompresji - może się zawieszać któryś z zaworów - nie wykluczone też są przewody zapłonowe nie wspomnę już że świece to masz na pewno nowe...?

    Jak auto przestanie jechać , zdejmij jeden z przewodów od świec podłącz jakaś starą świecę i zobacz czy jak będziesz kręcił auto czy jest iskra i jaka jest. To pokieruje nas dalej - żeby wiedzieć na co masz patrzeć sprawdź iskrę na zimnym silniku - czy będzie mocna tzn. dobrze widoczna.

    Objaw nagrzania co śmieszniejsze - miałem taki przypadek że zwarcie robił rozrusznik - nagrzał się i ciężko palił a dwie astry w ogóle nie paliły :)
  • Poziom 19  
    kkknc napisał:
    Prawdopodobnie za dużo paliwa i auto się zalewa.


    Tu winna by była sonda lambda(skoro czujnik temperatury komputera został wymieniony) albo regulator ciśnienia paliwa(mechaniczny na wężu doprowadzającym paliwo). Koncepcja jakaś jest. Woź miernik ze sobą i zobacz napięcie na lambdzie jak się rozgrzeje. taka kostka 3 pinowa bodajże na podszybiu - musisz prześledzić bieg kabla od sondy. Dwa białe to podgrzewanie sondy a prawdopodobnie czarny lub szary sygnał - nie pamiętam koloru