Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie radia VW Golf IV 1.4 16V 2003

pol209 07 Cze 2011 22:12 24001 31
  • #1 07 Cze 2011 22:12
    pol209
    Poziom 8  

    Witam.
    Mam problem z oryginalnym radiem (BETA) w moim golfie IV 2003.
    Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki radio dalej działa (powinno się wyłączyć). Poprzedni właściciel podłączał zestaw głośnomówiący i mógł coś zewrzeć. Sprawdziłem w innym Golfie i przewody w kostce są tak samo ale w moim nie ma prądu w żółto czerwonym przewodzie (12V za stacyjką).
    Dodam, że bezpieczniki sprawdziłem.
    Nie wiem co mam jeszcze sprawdzić.
    Proszę o jakąś sensowną poradę, najlepiej kogoś kto się z tym spotkał i znalazł problem.
    Z góry dziękuję.

    1 29
  • Relpol
  • #2 07 Cze 2011 22:39
    blue_17
    Poziom 32  

    Przewody w kostce muzą być tak samo aby radio w ogóle działo

    Twój problem polega na tym iż u Ciebie zapewne w żółtym przewodzie stale jest napięcie

    Powodem tego jest złe wpięcie się w wiązkę tzn wzięcie zasilania przed stacyjką popularnie mówiąc czyli w obwodzie w którym po wyciągnięciu kluczyka nadal występuje napicie

    Wystarczy przepiąć (za stacyjkę) żółty kabelek do odpowiedniego w wiązce i gotowe :)

    A co do przyczyny to albo ktoś się pomylił lub wykonał to nieprofesjonalnie

    0
  • Relpol
  • #3 08 Cze 2011 00:01
    pol209
    Poziom 8  

    Dzięki blue_17 za podpowiedz , ale chodzi o to że w tym żółtym przewodzie niema prądu przy włączonym zapłonie . Kostka jest na pewno ok . Najprawdopodobniej ktoś zrobił zwarcie tego przewodu i coś się spaliło , problem właśnie w tym że nie wiem co . Jeżeli chodzi o przepinanie przewodów , to jest to ostateczność .

    0
  • #4 08 Cze 2011 00:12
    SmoqRaz
    Poziom 12  

    Koledze blue_17 chodziło o to, że jeśli w żółtym przewodzie nie ma napięcia to radio teoretycznie nie powinno grać... Być może w Twoim wypadku poprzedni właściciel złączył ten przewód do stałego zasilania za kostką...

    0
  • #5 08 Cze 2011 07:28
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jeżeli brak napięcie, na żółtym , na wyprowadzeniu kostki stacyjki , to kostka uszkodzona. Żółty na kostce radia jest połączony pod stały plus - pod 30!

    0
  • #6 08 Cze 2011 14:10
    blue_17
    Poziom 32  

    Raczej oznaczenie 30 nic koledzen niepowiem jeśli niezna nieco temtu lub niema schematu samochodu.

    Ale wszyscy raczej trzymaja się tych Boschowskich oznaczeń ;)

    1
  • Pomocny post
    #7 08 Cze 2011 15:33
    Zico63
    Poziom 37  

    Fabryczne radio Blaupunkta gra BEZ i ZE "stacyjką" - taki to świetny sprzęt. Jeśli styk na przewód "żółty" (bo to nie jest kolor VW: właściwy to żółto-czerwony) - jest sprawny, radio włącza się kluczykiem lub manualnie na ok. 1 godzinę pracy. Gdy ten styk nie jest czynny/sprawny, radio też pójdzie, lecz jedynie przez godzinę a włącza się TYLKO manualnie.
    Proponuję sprawdzić 10-cio amperowy bezpiecznik (2)37 (sławny styk S), oraz 25-cio (2)42 (zas. stałe 30) przewód czerwono-biały, bo jednak nie wiadomo jak to gościu popodłączał.
    Bezpiecznik numer (2)42 sprawdzamy tylko jeśli posiadamy kod do radia - jeśli model radia tego wymaga!
    Zasilanie radia VW Golf IV 1.4 16V 2003

    0
  • #8 08 Cze 2011 19:01
    pol209
    Poziom 8  

    Witam . Jest dokładnie tak jak pisze kolega Zico63 . Przewód jest żółto czerwony . Bezpieczniki sprawdzałem 10 razy . Może jakiś przekaznik ?

    2
  • Pomocny post
    #9 08 Cze 2011 19:50
    Zico63
    Poziom 37  

    Nie, już nie ma przekaźnika, bezpiecznik jest sporej mocy, przewód grubszy niż w Golfie 3, gdzie ta usterka była nagminna. Pozostaje możliwość, że jednak poprzedniemu właścicielowi udało się "unieszkodliwić", przy montażu hands-free zestawu, styk S w stacyjce - jeśli prąd na tym przewodzie nie "reaguje" na kluczyk. Ostatecznym sposobem sprawdzenia jest rozebranie osłony i kontrola na przewodach wychodzących z kostki stacyjki. Jednak tam przewód ma kolor brązowo-czerwony.

    A sygnał pozostawionych świateł po otwarciu drzwi i wyjęciu kluczyka - jest?

    0
  • #10 08 Cze 2011 21:08
    pol209
    Poziom 8  

    Witam Zico63 . Sygnał pozostawionych świateł działa . Widać że się na tym znasz . Ja tylko od strony mechanicznej . Jutro rozbiorę osłony i sprawdzę kostkę . Na pewno dam znać co i jak . Pozdro

    0
  • Pomocny post
    #11 08 Cze 2011 21:27
    Zico63
    Poziom 37  

    pol209 napisał:
    Widać że się na tym znasz .

    Ha, ha - VW moja ulubiona firma :spoko:
    Może troszkę za krótko napisałem, o jedno słowo: miało być "Czy sygnał pozostawionych świateł jest prawidłowy?" Chodzi o to, że bez kluczyka a po otwarciu drzwi sygnał ma być, natomiast z włożonym kluczykiem być sygnału nie powinno - te dwie próby wskazują sprawność i stacyjki i bezpiecznika. Pozostałyby kabelki od bezpiecznika do radia.

    0
  • #12 08 Cze 2011 21:47
    pol209
    Poziom 8  

    A więc wszystko jest jak powinno . Bez kluczyka sygnał jest a z kluczykiem nie .

    0
  • Pomocny post
    #13 08 Cze 2011 21:48
    Zico63
    Poziom 37  

    Rozumiem - to do bezpiecznika ma wszystko Kolega w porządku. Zostają te przewody. Zrzucić plastyki i sprawdzić wiązkę aż do skrzynki - czy ten "magik" czego nie przeciął głębiej.

    0
  • #14 08 Cze 2011 23:05
    pol209
    Poziom 8  

    Coś namieszałem , ale jest prawidłowo .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jutro się w to pobawię i dam Koledze znać . Dzięki za porady , przynajmniej wiem co sprawdzić . Pozdro

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Może to coś pomoże ? Podłączyłem VAGa i po sprawdzeniu radia wyskakuje błąd 00849 .

    0
  • #15 09 Cze 2011 03:29
    Zico63
    Poziom 37  

    Wracam do domu z trasy (godzina postu :D ) i widzę :shocked!:

    pol209 napisał:
    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:
    Może to coś pomoże ? Podłączyłem VAGa i po sprawdzeniu radia wyskakuje błąd 00849 .

    No więc ten błąd to niesprawność… styku S kostki stacyjki. I tu „zagwozdka”. W Golfie 4 sygnalizator jest w zegarach, informację o obecności kluczyka bierze z tego samego bezpiecznika - więc coś tu nie tak. Z pewnym jednak rozgraniczeniem, bo Kolega sprawdzał radio, nie zagary. A o radiu to już wiemy, że nie dostaje sygnału.
    Dla pewności warto, by Kolega powrócił do mego pomysłu ze zdjęciem osłony kierownicy, dostania się do kostki i sprawdzenia wszystkiego po kolei: kostka, potem obecność napięcia na bezpieczniku (mimo wszystko) a na końcu przebieg przewodów – czy nie uszkodzone - kompleksowo; coś wyjdzie. Tak to jest z elektryką, czasem dwa dni szukania, dwa kwadranse naprawy.
    Tylko proszę sprawdzać zwykłą żarówką z dwoma przewodami; nie miernikiem – te wprowadzają bardzo często w błąd!

    0
  • #16 09 Cze 2011 19:20
    pol209
    Poziom 8  

    Witam Zico63 . Sprawdziłem kostkę i przewód brązowo czerwony ma napięcie dopiero po przekręceniu kluczyka . Szczerze nie wiem czy tak ma być .

    0
  • #17 09 Cze 2011 19:31
    Zico63
    Poziom 37  

    Są różne wersje kostek stacyjki. I tak u siostry w Polo 99r należy włożyć kluczyk i przekręcić na zapłon a po wyłączeniu zapłonu - trzyma napięcie do wyjęcia kluczyka.
    W moim Golfie 3 napięcie jest z włożeniem, a zanika z wyjęciem kluczyka.
    Ważne, że prąd pojawia się i wyłącza działaniem (takim czy innym) kluczyka.
    Co dalej z tym napięciem - mam na myśli bezpiecznik i wiązkę do radia?

    0
  • #18 09 Cze 2011 20:25
    pol209
    Poziom 8  

    Sam już nie wiem . Kostka kosztuje około 30 euro . Ale dużo roboty żeby ją zmienić . A po drugie wygląda na to że jest dobra .

    1
  • #19 09 Cze 2011 20:33
    Zico63
    Poziom 37  

    Ale na bezpieczniku jest napięcie i znika z wyjęciem kluczyka? Ponawiam pytanie, czy to Kolega też sprawdzał? Jak tak to kostka dobra.
    To, że pojawił się błąd "uszkodzona kostka" wynika z logiki systemu: przy diagnozie, radio "poskarżyło się" że nie dostaje prądu ze styku S więc podało taki błąd. Radio "nie wie" gdzie jest przerwa czy też przyczyna.

    0
  • #20 09 Cze 2011 20:38
    pol209
    Poziom 8  

    Na którym ?? 37 czy 42 ??

    0
  • #21 09 Cze 2011 20:40
    Zico63
    Poziom 37  

    37 bo to zasilanie tego przewodu sterującego, o którym cały czas piszemy.

    0
  • #22 09 Cze 2011 20:43
    pol209
    Poziom 8  

    Właśnie sprawdziłem . Na obydwu bezpiecznikach cały czas jest napięcie 37 i 42 .

    1
  • #23 09 Cze 2011 20:45
    Zico63
    Poziom 37  

    No to jest coś chyba pomieszane, pospinane, bo ja wiem...: na 42 ma być stale, na 37 - sterowane kluczykiem.

    0
  • #24 09 Cze 2011 21:03
    pol209
    Poziom 8  

    To jest moja kostka

    0
  • #25 09 Cze 2011 21:22
    Zico63
    Poziom 37  

    Kostkę jako taką to ja znam; jednak nie kostka tu będzie problemem. Ja tak myślę, że w grę mogą wchodzić dwie opcje. Albo Kolega to źle sprawdza - bo nie może kostka dawać prąd ładnie sterowany kluczykiem a sygnał pozostawionych świateł prawidłowo działać a na bezpieczniku 37 stale być napięcie - albo ktoś mocno pomieszał: odpiął bezpiecznik 37 od kostki, podał tam stałe zasilanie i... no właśnie: byłoby w kostce radia.
    Nic tu nie pasuje.

    0
  • #26 09 Cze 2011 21:34
    pol209
    Poziom 8  

    Na pewno nic nie jest pomieszane , wiązki są owinięte fabryczną taśmą . Dzięki Zico63 za pomoc , na razie odpuszczam , bo to w niczym nie przeszkadza . Autko jeżdzi , radio gra . Pozdro

    0
  • #27 09 Cze 2011 21:39
    Zico63
    Poziom 37  

    No O.K.
    Gdyby jednak zależało Koledze na wyłączaniu się radia wraz z opuszczaniem pojazdu, można jeszcze zamiast żółto-czerwonego doprowadzić tam przewód od zapłonu, od np któregoś z bezpieczników będących pod napięciem z zapłonem. Radio grałoby z uruchomieniem auta a agasło z wyłączeniem.
    Pozdrawiam i dzięki za współpracę (oraz punkciki!).

    0
  • #28 09 Cze 2011 21:42
    pol209
    Poziom 8  

    To ja dziękuje za pomoc .

    0
  • #29 28 Lut 2012 09:25
    adamos731
    Poziom 2  

    WITAM panowie powiem tak radio zakładałem sam i przez 2 lata było ok .teraz stacyjka wyłącza raz na dziesięc razy,ale nie wiem czy to wina stacyjki ponieważ czasem jest tak że radio gra po wyciagnięciu panelu z niego i niczym nie da się go wyłączyć .zastanawiam sie czy nie ma jakiegoś przekaźnika który mógł sie skleić.nic nie było kopane przy elektryce samochodu.golf4 1.9 tdi 2003r.


    Dodano po 1 [minuty]:

    https://filmy.elektroda.pl/32_1330414304.flv

    Dodano po 3 [minuty]:

    sorki coś nie wysłało całego filmu:(

    Dodano po 47 [minuty]:

    nie umie wysłać całego filmu coś go obcina

    0
  • #30 28 Lut 2012 21:43
    enauto
    Poziom 29  

    adamos731 napisał:
    radio zakładałem sam i przez 2 lata było ok

    Podłącz na próbę inne radio - może to już padło.

    0
  Szukaj w 5mln produktów