Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel omega - Trike automatyczna skrzynia biegow

alonzoo 08 Cze 2011 19:58 6246 10
  • #1 08 Cze 2011 19:58
    alonzoo
    Poziom 9  

    Witam wszystkich
    Mam motocykl złożony na Zespole napędowym Opla omegi B 2,5 V6 z automatyczną skrzynią biegów.
    Niedogodnością jest niewłaściwie działajacy automat z ktorym mam ciągły problem.
    Wpadłem na pomysł aby spróbowac włączać poszczególne biegi bez użycia komputera.
    Chodzi mi o cos takiego, żebym przełącznikiem sterowal sobie 1-2-3-4 bieg na załączonym DRIVE
    Stąd moje zapytanie: Czy da się to wykonać??
    czy ktoś dysponuje opisem wyprowadzeń zaworów w skrzyni biegow??

    a to moj motocykl
    Opel omega - Trike automatyczna skrzynia biegow


    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    Popraw pisownię,
    manta.

    1 10
  • #2 08 Cze 2011 21:35
    gobo
    Poziom 17  

    Gratuluję pomysłu. Tylko skrzydeł brakuje...
    A tak na poważnie, to ciężko będzie to wykonać. Sterownik skrzyni AR25 potrzebuje sygnałów z paru czujników do poprawnego przełączania biegów. Każda ingerencja na zaworach (wymuszanie) skończy się przejściem w tryb awaryjny skrzyni. Zapięcie D na stałe też się pewnie tak skończy w momencie gdy sterownik będzie chciał zrzucić bieg (jazda pod górę, kickdown itp.)
    Napisz jakie masz z nią problemy, może uda się je rozwiązać.

    0
  • #3 08 Cze 2011 22:12
    alonzoo
    Poziom 9  

    O to chodzi że ona i tak chodzi cały czas prawie w trybie awaryjnym
    jest tam jakiś problem z odczytem prędkości. Sygnał idący z komp abs
    zostal przez elektronika oszukany, nie wiem jakim sposobem
    W kazdym razie czasem zmienia biegi ale częściej nie zmienia,
    a jak wiadomo idzie wtedy kulawo
    myślisz ze zapięcie -wymuszenie np 1 biegu spowoduje włączenie trybu awaryjnego??
    ciągle slyszę też o zaworach 2-3 biegu itd
    nie jest tak ze każdy bieg ma swoj zawór??

    0
  • #4 08 Cze 2011 23:05
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Przy 4L30E musi być komputer sterujący pracą skrzyni. Nie ma w niej "konkretnych" elektrozaworów odpowiedzialnych za poszczególny bieg. Masz w niej elektrozawór odpowiedzialny za zmianę 1-2/3-4, następny za zmianę 2-3, następny spięcia konwertera, następny spięcia taśmy i ostatni force motor odpowiedzialny za zmodulowanie ciśnienia liniowego. Jeżeli silnik, który zastosowałeś, pracuje przy współudziale komputera sterującego pracą silnika, powinieneś zastosować wiązkę elektryczną od elektroniki skrzyni, lub zastosować automatyczną skrzynię biegów sterowaną hydraulicznie.

    0
  • #5 09 Cze 2011 12:50
    bartek_j
    Poziom 35  

    Napisz konkretnie co to za błędy.
    Jeżeli nie ma sygnału prędkości to rzeczywiście pewnie będzie problem
    Faktycznie prędkość idzie z ABSu, ale to nie żaden CAN tylko zwykły prostokąt. Można zastosować kilka różnych rozwiązań... Dowiedz się konkretnie co ci tam wyrzeźbili, albo niech rzeźbiarz się sam odezwie.

    2
  • #6 09 Cze 2011 13:00
    alonzoo
    Poziom 9  

    spoko
    Myslalem że da się to jakoś szybko fajnie zrobić
    Myśle jeszcze nad wymianą oleju i od tego zacznę,
    pożniej odezwę się
    Dziś jeździłem i jak sie porządnie nagrzała to miałem biegi
    Poźniej jak ostygła znów awaryjny.
    A teraz jest burza czas walnąć browara

    0
  • #7 14 Sie 2011 22:57
    PO.
    Poziom 20  

    Odkopuję: oczywiście, że się da zrobić do tego sterownik - sekwencyjny :) . O ile trochę masz pojęcia o elektronice.

    0
  • #8 15 Lut 2014 00:55
    pawel_scibior
    Poziom 13  

    Czy udało się ostatecznie uruchomić poprawnie skrzynię? Jestem już po mechanicznej części swapu całego zestawu napędowego, niedługo przyjdzie pora na elektrykę, chciałbym wiedzieć, na co się szykować.

    0
  • #9 15 Lut 2014 08:23
    alonzoo
    Poziom 9  

    Udało się.
    Pan Waldek wyciągał skrzynię po awarii simmeringu wału.
    Mówi
    ''Jak wyciągałem skrzynię to tam przy wtyczce było takie zielone. Podziobałem Śrubowkrętem.''
    Operacja 80Pln
    Po kilku latach męczarni sprzęt zapierdala jak nigdy!
    Idzie prawie 100 na jedynce.
    No i biegi w sprzęcie który waży 700 kg zmienia jag DSG
    http://s5925.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?e=Z...kRZa2JjDzjQVBeDffYa3IjQA_92ho232fck3nugM&pv=2

    1
  • #10 15 Lut 2014 10:07
    pawel_scibior
    Poziom 13  

    Czyli co, nie kontaktowała wtyczka? A czy możesz zdradzić, co i w jaki sposób zrobiliście, aby oszukać skrzynię, że siedzi w samochodzie i ma normalnie działać? Bardzo fajny sprzęt, mój będzie trochę brudniejszy ;)

    0