Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Atmega8][Bascom] Prośba o sprawdzenie kodu programu i schematu

09 Cze 2011 11:08 3826 14
  • Poziom 9  
    Napisałem program do mikrokontrolera i ma pracować na płytce która pod niego zrobiłem (załączona na obrazku).
    Jestem początkujący w dziedzinie mikrokontrolerów i prosiłbym o sprawdzenie czy wszystko jest zrobione prawidłowo.
    Kondensatory na schemacie miały być 100nF a nie pF.

[Atmega8][Bascom] Prośba o sprawdzenie kodu programu i schematu[code]
    Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 13  
    Bascoma nie znam ale co do schematu, to ile prądu pobiera cewka przekaźnika bo z pinu mikro kontrolera to max 20mA pociągniesz. Przekaźnik podłącz poprzez tranzystor(BC557 lub BC547) + równolegle do cewki dioda 1N4148 dla zabezpieczenia i oczywiście rezystory dla ograniczenia prądu.
  • Moderator Mikrokontrolery Projektowanie
    Koledze sweter_007 chodziło o układ jak poniżej na BC547 (npn). Zapomniał dodać że dioda ma być w kierunku zaporowym. Bez tej diody narażasz układ na szybkie uszkodzenie przez powstające impulsy szpilkowe podczas wyłączania przekaźnika.
    Więcej na ten temat: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/04/zakocenia-w-pracy-mikrokontrolerow.html

Jeszcze pytania:
    1. Jakie przekaźniki?
    2. Co nimi będziesz sterował?
  • Poziom 9  
    1. Przekaźniki to M4- 5H/ZETTLER AZ822-2C-5
    2. Na styki przekaźnika będzie wpięte złącze z innej płytki i przekaźnik będzie decydował o działaniu bądź nie tego drugiego układu, ale to co jest na stykach chyba nie ma wpływu na cewke?
    Niestety ma. W zależności od tego co masz podpięte i z jakim napięciem i prądem, na cewkę i nie tylko przenosić się będę zakłócenia, które mogą powodować nieprawidłową pracę. Zobacz jak kolega mikmas walczył z tym problemem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1962784-0.html
  • Poziom 9