Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tomasetto-Bingo S4,regulacja parownika-czy dobrze?

wiat.p 09 Jun 2011 19:54 10585 11
  • #1
    wiat.p
    Level 9  
    Jeżeli nie mogę naregulować napięciem membrany tak ,aby ustalone PWA 100 kroków było takie samo na jałowych jak i na obciążeniu,czy to znaczy że parownik już podziękował za wspólpracę?I przy okazji,moja sonda to 0-1V i próg mam ustawiony na 0.44.Co się wydarzy jak zmienię na 0.4?Dzięki za podjęcie tematu.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    KS2507
    Level 23  
    Wrzuć screny z ustawień ,jeśli zmniejszysz punkt neutralny sondy na 0.40 to mieszanka będzie bardziej uboga no i może trochę mniej będzie palił.
  • #3
    wiat.p
    Level 9  
    Proszę ocenić.To są ustawienia obecne po wizycie u gaziarzy.Generalnie chodzi mi o ocenę prawidłowości pod kątem spalania-było 15ltr a teraz 18-20 ltr.Silnik X20SE,opel omega b-w sumie rzadnych strzałów,i innych problemów tylko nagle zaczął różnie spalać.Sonda działa prawidłowo.Który parametr może jeszcze wpływac na spalanie?
  • Helpful post
    #4
    KS2507
    Level 23  
    Na PB jest ok czyli praca silnika i spalanie?

    Na biegu jałowym ustaw +20/-20 kroków.
    Pod obciążeniem +40/-40 kroków
    Emulację ustaw H-400 L-600
  • #5
    wiat.p
    Level 9  
    KS2507 wrote:
    Na PB jest ok czyli praca silnika i spalanie?

    Na biegu jałowym ustaw +20/-20 kroków.
    Pod obciążeniem +40/-40 kroków
    Emulację ustaw H-400 L-600
    OK,przestawiam według sugestji i jutro przedstawie wyniki.Te ustawienia krokowca będą bardziej dławić gaz?
  • #6
    wiat.p
    Level 9  
    Okazało się że miałem prawie dokręconą do oporu śrubę od napięcia membran.Rozkręciłem ją po czym patrzyłem kiedy mieszanka na wolnych obrotach będzie uboga.Po tym zrobiłem tryb nauka i PWA ustawiło się na poziomie 88 kroków,zrobiłem korekcję w/g sugestji i silnik chodzi bardzo ładnie.O poziomie spalanie poinformuję trochę później.Przy okazji,czy Cut-Off na poziomie 1500 i 30% wpłynie w jakimś stopniu na oszczędność gazu?
  • #7
    KS2507
    Level 23  
    Jeśli jeździsz często z górki to może w znikomym stopniu spadnie spalanie,ja miałem ustawione 1200 obr/min i 34% nie zauważyłem zmniejszenia spalania.
  • #8
    wiat.p
    Level 9  
    Z tego co już się od Was się dowiedziałem, to jest zubożenie mieszanki o 30%.Czy to znaczy że jest to granica zubożenia czy można zejść na np.40%?.No bo w sumie hamując silnikiem uboga mieszanka nie powinna wpłynąć na silnik ,jedynie przyspieszając krokowca(w ustawieniach zaawansowanych) uzyskamy szybki powrót do mieszanki właściwej.Czy dobrze myślę?
  • #9
    Maher
    Level 21  
    wiat.p wrote:
    Z tego co już się od Was się dowiedziałem, to jest zubożenie mieszanki o 30%.Czy to znaczy że jest to granica zubożenia czy można zejść na np.40%?.No bo w sumie hamując silnikiem uboga mieszanka nie powinna wpłynąć na silnik ,jedynie przyspieszając krokowca(w ustawieniach zaawansowanych) uzyskamy szybki powrót do mieszanki właściwej.Czy dobrze myślę?


    Zubożać mieszankę na cut off możesz ile chcesz (na PB zawsze jest uboga), jedyny problem to czy krokowiec zdąży wrócić przy dodaniu gazu, bo jak nie to masz wystrzał, przez to nie ustawia się więcej niż 30%. To że pokazuje ci że wrócił to nie znaczy że tak jest w rzeczywistości. Co do oszczędności spalania to ja też nie zauważyłem jakieś różnicy.
  • #10
    wiat.p
    Level 9  
    Dzięki Maher za odpowiedź.Ja ustawiłem eksperymentalnie 50% przy czym w ustawieniach zaawansowanych otwieranie przy obciążeniu przyspieszyłem na +10.Czyli wydedukowałem że jak przepustnica się otwiera to krokowiec również się otwiera z tym że szybciej niż standardowo.Czy dobrze myślę?Na razie instalacja pracuje poprawnie.
  • Helpful post
    #11
    Maher
    Level 21  
    W zaawansowanych możesz wszystko ustawić na +10 lub nawet więcej oprócz korekcji szybkości zamykania przy dużym obciążeniu aby go nie dusiło przy przyspieszaniu.
  • #12
    DAWID-89RW
    Level 13  
    wiat.p wrote:
    Jeżeli nie mogę naregulować napięciem membrany tak ,aby ustalone PWA 100 kroków było takie samo na jałowych jak i na obciążeniu,czy to znaczy że parownik już podziękował za wspólpracę?I przy okazji,moja sonda to 0-1V i próg mam ustawiony na 0.44.Co się wydarzy jak zmienię na 0.4?Dzięki za podjęcie tematu.


    "punkt neutralny lambdy" wartość wokół której sterownik gazowy będzie utrzymywał skład mieszanki niezależnie od obciążenia.
    Im dasz mniej to samochód będzie oszczędniejszy(ale mułowaty). Jak dasz więcej to są lepsze osiągi. Ja preferuje ustawienie 0,46 do 0,48. Ja miałem w Kadecie 1.3 tak ustawione i nie palił więcej niż 7.5 LPG/100 km.