Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Massey Ferguson 3060 - sygnał obrotomierza

09 Cze 2011 23:20 25815 29
  • Poziom 35  
    Mam pytanko skąd brany jest sygnał obrotomierza?
    Bo z tego co widzę to przewód sygnałowy obrotomierza jest połaczony na liczniku z kontrolką ciśnienia oleju.
    Mam też pytanko jaki olej idzie do hydrauliki, bo świeci kontrolka brudnego filtra i jak się rozgrzeje olej to zanika kierowanie.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 15  
    Sygnał brany jest z alternatora.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Nie słuchaj takich bajek...Tworzą legendy o czymś o czym nie mają pojecia.
    Sygnał pobierany jest z czujnika obrotów.
  • Poziom 35  
    ROzumiem że indukcyjny, --w takim razie ktoś dał ciała bo tam pojawia sie 14v, a raczej znika masa którą daje czujnik ciśnienia oleju!
    Masz może instrukce do tego . Sąsiad sie przesiadł na takiego i od razu wyszło że na przełożeniu A wyskakują biegi i zgrzyta .
    Pozatym jeszcze dużo roboty z elektryką a nikt w okolicy nie robi tego z wynikiem.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Pamiętam ze czujnik ma miec opornosc ok 450 omów. Wieczorem zamieszcze schemat.
    To jes Autotronic czy Datatronic?
    I z tego co pamiętam on jest na wspólnej złączce z czujnikiem prędkosci,czujnikiem obrotów WOM i czujnikiem cisnienia hydro. a nie silnika.
  • Poziom 35  
    Będe happy i zobowiązany. Autotronic.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Pozycja 10 na schematach to czujnik obrotów silnika.
    Massey Ferguson 3060 - sygnał obrotomierza Massey Ferguson 3060 - sygnał obrotomierza
    Tak jak pisałem opornosc 450 ohm.
    Jak widzisz to nie czujnik obrotów tylko czujnik prędkosci traktora jest wspólnie z czujnikiem cisnienia oleju.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    O ile mnie pamięć nie myli czujnik od obrotów bierze sygnał ze skrzyni a dokładniej z koła pompy hydraulicznej. Zresztą jak się mylę kolega Wal-ker mnie na pewno poprawi
  • Poziom 35  
    Dzieki jakoś go znajde.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Nie wiem co to za wynalazek ale czujnik obrotów powinien byc z boku w obudowie sprzegła i współpracuje z wiencem zębatym rozrusznika na kole. Lub w starszej wersji z przodu silnika przy kole pasowym na wale korbowym.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Jeżeli jest to ten, o którym ja pisałem to jest wkręcony w boczną pokrywę po prawej stronie. Są tam dwie jedna jest przykręcona do obudowy skrzyni, druga do obudowy mostu wraz z filtrem olejowym. Czujnik powinien się znajdować na tej z filtrem. Znajdziesz na pewno ma prawie na całej długości gwint i jest nakręcona na nim nakrętka kontrująca

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czyli jak coś się mylę, ale pamiętam ze idąc przewodami według takiego schematy co kolega wal-ker wstawił doszedłem do tego czujnika na pokrywie bocznej
  • Poziom 33  
    Hmmm tam jest wkręcony czujnik cisnienia oleju,ale moze coś pokręciłem. Jutro przejrze serwisówke.Już mi sie traktory mylą...
    Czarny i brązowy przewód musi byc z tego czujnika !
  • Poziom 33  
    Zgadza sie ,kolega ma racje.. Jest w prawej pokrywie hydrauliki.Czarny i brązowy przewód.Regulacja szczeliny:poluzować kontre,wkręcić czujnik aż do oporu i odkręcić 3/4 obrotu. Zakontrować.
    Szczelina 1mm(+=0,5).Oporność czujnika 450 ohm.
  • Poziom 33  
    To ten czujnik nr.4.W ciagnikach bez Autotronica jest tam sruba a czujnik obrotomierza jest przy silniku.
    Massey Ferguson 3060 - sygnał obrotomierza

    "koła" lewym dolnym roku to filtr w pokrywie -jako odnośnik...

    Dodano po 5 [minuty]:

    A komp. skrzyni biegów(autotronic) działa normalnie? Bo ten czujnik daje też sygnały do niego.Jesli tak a Ty szukasz tylko obrotów na wyswietlaczu to raczej tam szukaj.
  • Poziom 35  
    To dzieki za schemaciki.
    Mam jeszcze pytanko czy ktoś zakłądał sprężarkę powietrza d o hamowania przyczep i zawory?
    Bo tu jest hydrauliczne .
  • Poziom 10  
    Witam.
    Trochę odgrzeję kotleta :-)
    Również "straciłem obrotomierz" tyle że w 3070 i nie bardzo mam pomysł gdzie tego szukać. To co jest w wątku to już sprawdziłem i lipa.
    Ze schematów elektrycznych jednak wynika mi że obrotek dostaje sygnał z W z alternatora.
    To by mi pasowało, bo mam przy nim 2 cienkie przewody tylko oznaczeń nie mogę zidentyfikować na alternatorze (ale to sobie znajdę- będę odłączał pojedynczo i zobacze kiedy zgaśnie kontrolka ładowania, to będzie wzbudzenie -> 2 musi być do obrotka)
    Ma ktoś jakiś pomysł jak sprawdzić czy na tym zacisku jest podawany prawidłowy sygnał. Będę wiedział czy wina tkwi w alternatorze czy gdzieś dalej

    Mam miernik z pomiarem częstotliwości do 20kHz jak to coś komuś pomoże
  • Poziom 39  
    Witam
    Na tym zacisku( przeważnie oznaczenie W) po wzbudzeniu alternatora pojawia się napięcie zmienne ,które można sprawdzić multimetrem,pozycja napięcia zmienny ,lub kontrolką z żarówki 12V/2W.Gdy napięcie jest a obrotomierz nie działa to do sprawdzenia instalacja ,lub sam obrotomierz.
  • Poziom 10  
    O Jutro sprawdzę.
    A obrotek na co reaguje ?? na poziom napięcia, czy na jego częstotliwość ??
  • Poziom 10  
    Ok
    Dzięki za chłopaki za informację. Jutro sobie na to luknę
  • Poziom 10  
    Już po pomiarach.
    Napięcie wychodzi między 8 a 10V w zależności od obrotów
    Częstotliwość od 20 do 30 Hz
    Sprawdzane od wolnych obr. do mniej więcej połowy zakresu.
    Czyli zostaje mi szukanie w kabelkach, albo w samym obrotomierzu, ale to już jak będę miał jakąś sobotę wolną, bo mam jeszcze parę rzeczy przy liczniku do zrobienia jak już go wymontuję.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązany.
    Ukruszył się kabelek przy konektorku pod deską. Trzymał się na samej izolacji. ale już wszystko działa
  • Poziom 8  
    Witam, potrzebuję informacji jak wyciągnąć pompę hydrauliczną w massey ferguson 255


    P.S
    sorry iż z innej beczki
  • Poziom 15  
    Mam ciągnik Massey ferguson 3080 z autotronikiem potrzebuje schemat podlączenia sterownika znajdującego się po prawej stronie pod stopniem. Sterownika niema i chciałem go ominąć patrząc na schemat zamieszczony w tym temacie jestem w stanie to zrobić. Potrzebuje tylko schematu z opisem obojętne w jakim jezyku.
    Z góry dziękuje i proszę o szybką odpowiedź.
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem z mf 3090. W pewnym momencie podziały mi się biegi żółw/zająć i zwróciłem uwagę, że jest załączony tylny dyfer i przedni napęd (pompma hydrauliczna, filtr oleju i olej świeżo zmienione). Po wymianie dalej jest tak samo. Biegi nadal nie wchodzą, a napęd jest włącznony. Wyczyściłem i umyłem wszystkie elektrozawory i ten pod maską co ma wytworzyć 17 bar, i nadal jest tak samo. Proszę pomóżcie bo sam nie wiem gdzie mam szukać!!!
  • Poziom 43  
    Po 2 latach podpinasz się pod obcy temat na dodatek z innym problemem w innym modelu.