Nie wiedziałem w jakim dziale umieścić ten temat więc wstawiam go tutaj
Obecnie jestem w fazie projektu ramy do Gokarta którego napęd miałyby stanowić 4 silniki elektryczne. Prędkość jaką chciałbym żeby osiągał do 80-100 km/h.
I tutaj pytania do Was
1)jaka moc silników bedzię wystarczajaca żeby pojazd miał dobre przyspieszenie? 4 silniki bo po jednym na każde koło. Wiem że zaraz mnie zbesztacie że nie znajde 4 identycznych silników, ale obroty można wyregulować odpowiednimi opornikami tak aby wszystkie obracały się z tą sama szybkością.
2) kwestia numer dwa z jaka mam problemy to hamowanie. Chciałem żeby gokart hamował "wstecznymi" obrotami silników. Czy takie "hamulce" beda wystarczajace? czy dadzą rade zatrzymać gokarta? bedzie ważył pewnie 250-300kg (razem z kierowcą i akumulatorami). Czy przy takim hamowaniu silniki nie beda sie nadmiernie przegrzewały?
3) dohamowywanie kół będących po wewnętrznej stronie zakrętu. Myślałem o zamontowaniu przy kierownicy dwóch potencjometrów, jeden bedzie dohamowywał lewe koła a drugi prawe. Czy to dobre rozwiązanie?
4) planuje założyć do tego koła od kosiarki samobieżnej (popularnego traktorka). Zauważyłem w internecie że traktorki te mają nośność nawet do 900 kilogramów. Zastanawiam sie tylko nad tym czy te koła wytrzymają? Wszystkie koła będą jednego rozmiaru (tylne) tak aby pójść na łatwiznę z regulacją obrotów każdego z silniczków.
5) Chce tego gokarta zrobić bez amortyzacji, to znaczy na sztywnym zawieszeniu. Nie zamierzam jeździć w terenie, a jedynie po płaskim asfalcie lub dobrze znanej wszystkim kostce brukowej. pytanie jest tego typu czy amortyzacja jest potrzebna?
Z góry dziękuję za pomoc w projekcie. Prosze z góry o rzetelne odpowiedzi a nie typu "nie uda ci się napewno bo to i tamto". Chce to zbudować i tyle
Pozdrawiam
Obecnie jestem w fazie projektu ramy do Gokarta którego napęd miałyby stanowić 4 silniki elektryczne. Prędkość jaką chciałbym żeby osiągał do 80-100 km/h.
I tutaj pytania do Was
1)jaka moc silników bedzię wystarczajaca żeby pojazd miał dobre przyspieszenie? 4 silniki bo po jednym na każde koło. Wiem że zaraz mnie zbesztacie że nie znajde 4 identycznych silników, ale obroty można wyregulować odpowiednimi opornikami tak aby wszystkie obracały się z tą sama szybkością.
2) kwestia numer dwa z jaka mam problemy to hamowanie. Chciałem żeby gokart hamował "wstecznymi" obrotami silników. Czy takie "hamulce" beda wystarczajace? czy dadzą rade zatrzymać gokarta? bedzie ważył pewnie 250-300kg (razem z kierowcą i akumulatorami). Czy przy takim hamowaniu silniki nie beda sie nadmiernie przegrzewały?
3) dohamowywanie kół będących po wewnętrznej stronie zakrętu. Myślałem o zamontowaniu przy kierownicy dwóch potencjometrów, jeden bedzie dohamowywał lewe koła a drugi prawe. Czy to dobre rozwiązanie?
4) planuje założyć do tego koła od kosiarki samobieżnej (popularnego traktorka). Zauważyłem w internecie że traktorki te mają nośność nawet do 900 kilogramów. Zastanawiam sie tylko nad tym czy te koła wytrzymają? Wszystkie koła będą jednego rozmiaru (tylne) tak aby pójść na łatwiznę z regulacją obrotów każdego z silniczków.
5) Chce tego gokarta zrobić bez amortyzacji, to znaczy na sztywnym zawieszeniu. Nie zamierzam jeździć w terenie, a jedynie po płaskim asfalcie lub dobrze znanej wszystkim kostce brukowej. pytanie jest tego typu czy amortyzacja jest potrzebna?
Z góry dziękuję za pomoc w projekcie. Prosze z góry o rzetelne odpowiedzi a nie typu "nie uda ci się napewno bo to i tamto". Chce to zbudować i tyle
Pozdrawiam