Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ekranowanie przewodów w samochodzie - zakłócenia - co polecacie ?

skaktus 11 Jun 2011 15:27 15503 23
Nazwa.pl
  • #1
    skaktus
    Level 37  
    Witam.

    Potrzebuję ekranować kilka przewodów w aucie - głównie przewody od radia - zbierają one zakłócenia z elektroniki wewnątrz auta.

    Zastanawiałem się jakiś czas czym by można było to ekranować, ale wiele pomysłów nie znalazłem. Jednak ostatnio widziałem przewody słuchawkowe w stalowym oplocie, luźno nałożonym na przewód. Wiecie może gdzie zdobyć taki oplot w sensownych cenach ? A może polecacie inne systemy ekranowania ? Owijanie przewodów folią z aluminium nie wchodzi w grę - temperatury, ruchy, wstrząsy i folia odpadnie...
  • Nazwa.pl
  • #2
    kriss51
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ekranowanie nic nie da. Nie wiem też jakie radio CB czy zwykłe i czy zakłócenia przychodzą poprzez antenę, albo zasilanie. Jeśli poprzez zasilanie to trzeba zastosować filtr. Tu jest obszerny temat który zapewne coś pomorze.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic613795.html
  • #3
    skaktus
    Level 37  
    kriss51 wrote:
    Ekranowanie nic nie da. Nie wiem też jakie radio CB czy zwykłe i czy zakłócenia przychodzą poprzez antenę, albo zasilanie. Jeśli poprzez zasilanie to trzeba zastosować filtr. Tu jest obszerny temat który zapewne coś pomorze.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic613795.html


    Quote:
    Pomorze – kraina historyczna na terenie Polski i Niemiec, u ujścia Reknicy, Odry i Wisły do Morza Bałtyckiego.


    :D

    A tak na poważnie - dzięki za linka, poczytam.

    Co do zakłóceń - zakłócenia idą "po eterze" nie po kablu - sprawdzałem zasilając odbiorniki z osobnego źródła zasilania. Podejrzewam o promieniowanie kilka przewodów, które chciałbym ekranować, jednak nie mogę nigdzie zdobyć w sensownej cenie ekranu. Znalazłem jeden, ale jest to bardziej ozdoba - pełen chrom, w dodatku po 20 zł metr a ja potrzebuję prawie 2 metry...
  • #4
    SP5ANJ
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    skaktus wrote:
    Potrzebuję ekranować kilka przewodów w aucie - głównie przewody od radia - zbierają one zakłócenia z elektroniki wewnątrz auta.

    Napisałeś tylko, że zakłócenia są od elektroniki autka.

    W tego typu zakłóceniach trzeba eliminować samo zakłócenie a nie jego skutek.

    Samo ekranowanie przewodów jest w 90% zbędne, ponieważ są to zakłócenia impulsowe i idące "wewnątrz" takiego przewodu.

    Jeżeli zakłóceniem wewnątrz auta - nazywasz np komputer, przetwornicę lub styczniki - to wymień taki podzespół na inny (nie musi być nowy), który nie produkuje takich zakłóceń.
    Sprzęt, który "produkuje" zakłócenia odbierane w innym "sprzęcie" jest po prostu popsuty i podlega wymianie. :!:


    Pozdrawiam.
  • #5
    skaktus
    Level 37  
    Tak wymienić można, ale takie układy jak xenony, lampy dzienne czy jakieś elementy dokładane jak choćby przetwornice napięcia też często sieją po eterze, powodując zakłócenia w pracy urządzeń pokładowych lub innych urządzeń nie związanych z autem - zakłócenia CB w pobliżu, zakłócenia komórek itp.

    Wpadłem na pomysł plecionki, ale chyba nic z tego nie wyjdzie - nie mam pomysłu skąd wytrzasnąć taką plecionkę.
  • #6
    gregorio27
    Level 31  
    Po pierwsze jakie auto? W co wyposażone?
    Raz piszesz
    Quote:
    otrzebuję ekranować kilka przewodów w aucie - głównie przewody od radia - zbierają one zakłócenia z elektroniki wewnątrz auta.
    Potem że z "eteru" zdecyduj się.
    Quote:
    Owijanie przewodów folią z aluminium nie wchodzi w grę - temperatury, ruchy, wstrząsy i folia odpadnie..
    I tu się kolega myli. Np. Link Nie do zajechania-:) Jak zakłócenia z eteru to eliminacja źródła, zmiana miejsca mocowania anteny, porządny przewód do anteny, antena ze zwartą cewką itp. Nie ma jednego lekarstwa.
  • #7
    AdamC
    Level 28  
    Jeżeli chcesz ekranować przewody, to w znanym serwisie aukcyjnym występują samoprzylepne taśmy ekranujące.
    Taśma ta jest to bardzo cienka tkanina tkana z fosforobrązowych srebrzonych drucików (gęstość tkania podobna do jedwabiu). Jedna strona taśmy pokryta jest klejem (tego typu jak w taśmie samoprzylepnej). Jednak ten klej znosi bez problemu lutowanie.
    Taśmę można nawinąć lub okleić potrzebne miejsce i lutować ją tylko w jednym punkcie (np. do zacisku masowego), można też oblutować cała taśmę (na sztywno) tworząc tym jednolitą powierzchnię.
  • Nazwa.pl
  • Helpful post
    #8
    kondensator
    Level 36  
    1.
    S544 (jako koncentryczny w.cz. HF/VHF/UHF) i ew. jako sygnałowy m.cz.)
    S5LF5 (jako koncentryczny (HF), jako sygnałowy m.cz. oraz do samodzielnego przetworzenia "na inny model" :
    Ponieważ S5LF5 daje się prawie bez wysiłku rozebrać "na czynniki pierwsze" (luźna opona), można wewnątrz bardzo dobrego ekranu umieścić grube przewody elektryczne 1,2 i więcej żyłowe. Jeżeli mają być grubsze (oryginalnie w środku jest izolator 3mm z żyłą 0.9mm), to nie da się powtórnie założyć odcinków fabrycznej opony i należy zastosować inną (rurki termokurczliwe, taśma izolacyjna, rurki gumowe lub z PTFE...) - ekran da się po skurczeniu powiększyć na ponad 2 razy większą średnicę. Jest to rozwiązanie bardziej pracochłonne niż zastosowanie gotowych przewodów typu LiYCY ale skuteczniejsze, gdyż w S544 (którego jednak się łatwo nie zdemontuje a dodatkowo szkoda) i S5LF5 mają gęsty ekran z dwóch warstw oplotu miedzianego, bez żadnego aluminium.
    Zarówno w przypadku przewodu "składanego" jak i gotowego, ważne jest częste i krótkie (bezpośrednie- bezindukcyjne) łączenie ekranu do masy - obejmy z blachy miedzianej (w przypadku przykręcania np. do aluminium blacha kwasoodporna lub zastosowanie podkładek "kupalowych" CuAl) + kwasoodporne blachowkręty/ śrubki i nakrętki oraz takież podkładki ząbkowane.

    2. Rdzenie ferrytowe pierścieniowe i rurkowe - potrzebne ilości hurtowe (ze względu na skuteczność jak i cenę jednostkową

    3. W sumie od tego należało by zacząć: LEKTURA : A.Charoy (po polsku cz.1/2/3/4), K.Armstrong, T. Wiliams. Najprzyjemniej czyta się wersje papierowe, ale jak się nie ma co się lubi...

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1422317.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6978683#6978683
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1653190.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1069379.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic849930.html

    Instalacja antenowa (odbiorcza jak i nadawcza) to osobna i powiązana z problemem sprawa - wiele pisałem również o instalacjach antenowych w pojazdach (chętni odszukają).
  • #9
    skaktus
    Level 37  
    Dzięki.

    Bardzo mi pomogłeś, mam sporo lektury. Zapoznałem się już z kilkoma tematami i trochę to mi rozświetliło temat.

    Teraz mam też taki pomysł - kabel antenowy, typowy dla TV - zakupić tyle ile potrzebuję i "wypruć" z niego ekran - co o tym myślicie ?
  • #10
    mkpl
    Level 37  
    Myślę ze lepsza jednak taka taśma aluminiowa lub posrebrzana tkanina (można spotkać w laptopach) bo jakoś nie widzę tego jak kolega przewleka te wszystkie przewody w ekranach :D
  • #11
    skaktus
    Level 37  
    Samą taśmę alu mam w domu - samoprzylepna, wykorzystywana do instalacji klimatyzacji. Sprawdzałem też cenę taśmy typu właśnie "jedwab" - cena w sklepie - 110 zł za 30 metrów a szerokość taśmy to ledwo 15 mm.. Nie potrzebuję aż tyle tej taśmy, do tego ta cena...

    Z tego co też przeglądałem tematy, wyczytałem że polecane są ekran z miedzi, a w sklepie wypatrzyłem kabel antenowy z bardzo gęstym ekranem z siatki wykonanej z miedzi. Myślałem że lepsze jednak będzie miedź niż takowy jedwab, tym bardziej że wychodzi to taniej - 4 zł za metr przewodu. W dodatku łatwiej będzie takie cos lutować, choć nie lutowałem takiej taśmy więc tylko gdybam.

    Również użytkownik kondensator o tym wspomina tj o rozbieraniu przewodu.

    Przeglądałem teraz również portale aukcyjne - znalazłem taśmę ekranującą, w cenie około 30 zł-jednak tym razem za metr, za to ma te 5 cm szerokości. W takim razie co waszym zdaniem będzie lepsze:

    -przewód antenowy i wyciąganie z niego ekranu
    -oklejenie przewodu taśmą ekranującą + na to peszel jako ochrona przed wilgocią ?

    Niestety o ile przewód mnie ogranicza "rozciągliwością" ekranu, to z kolei taśma ogranicza mnie ceną...
  • #12
    kondensator
    Level 36  
    Mało dokładnie Kolega pisze. Nic o "radiach" i ich instalacjach antenowych - np. tam często (nawet fabrycznie) jest uszkodzony ekran przewodu koncentrycznego od chwilowego lub trwałego za mocnego zgięcia.
    S5LF5 ma bardzo dobry ekran z dwóch warstw miedzi (bez żadnego aluminium !) i jednocześnie jest niezwykle łatwy do demontażu. Kawałki opony z czarnego PE przydają (odporne chemicznie i na UV) się nawet jak "nowa zawartość ekranu" (np. 2x1.5mm2) będzie musiała mieć nową oponę (oczywiście też z przerwami na łączenie do masy). Końce opony PE należy obkurczyć rurkami termokurczliwymi (przy lutowaniu to już obowiązkowo).

    Na razie trzeba zacząć od bdb. prawidłowej instalacji antenowej (nawet jak pozornie "to się nie wiąże z tymi zakłóceniami"), rdzeni ferrytowych, zmniejszenia indukcyjności doprowadzeń masy, później (i po lekturze...) można przejść dalej.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic898635.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1656280.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1158819.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic782331.html
  • #13
    skaktus
    Level 37  
    Witam.

    Poczytałem co i jak. Wczoraj też przeprowadziłem małe testy i poprawki w aucie. Ale do rzeczy.

    Nie napisałem co to za auto - Golf IV, rocznik 2000. Auto nie należy do mnie - jest to auto "znajomy znajomego kolegi" itd. Radio FM to JVC modelu nie znam, radio CB to TTI-880 oraz popularna do tego antena Sirio ML-145 na magnes

    Dopytałem i sam sprawdziłem co jest nie tak a mianowicie :

    -zakłócenia na CB w trakcie jazdy - szumy i maskowanie słabych nadajników, to samo z radiem FM
    -ciągłe zakłócenia po przekręceniu kluczyków w radiu FM oraz w radiu CB-auto może nie mieć odpalonego silnika a problem i tak występuje
    -po podjechaniu innym autem obok rzeczonego golfa, drugie auto również dostawało pełno zakłóceń...

    Sposób poszukiwania zakłóceń - wziąłem do ręki telefon z radiem FM, włączyłem radio i szukałem w komorze silnika źródeł zakłóceń.


    Rozpocząłem poszukiwania, oto efekty:

    -auto posiada oryginalne światła xenonowe, jak się okazało jedna lampa przez poprzedniego właściciela miała wymienianą przetwornicę - została zamontowana przetwornica no-name niewiadomego pochodzenia. Po odłączeniu przetwornicy poziom zakłóceń znacznie spada. Druga przetwornica jest oryginalna i nie zakłóca odbiorników w aucie. Przetwornica no-name potrafi zakłócić odbiór stacji FM w aucie zaparkowanym obok golfa...

    -kolejne źródło to lampy dzienne, czego się i tak spodziewałem - lampy po włączeniu sieją bardzo mocno. Lampy nie mają żadnych ekranów, cewki przetwornic są nieosłonięte, jak by tego było mało, każda lampa ma dwie przetwornice, czyli w sumie mamy 4 przetwornice siejące po przewodach i po eterze. Cewki standardowe wymieniona na osłonięte, wnętrze lampy wyłożone ekranem z folii aluminiowej oraz wstawki z blaszek miedzianych, na przewody zasilające założone pierścienie ferrytowe. Aluminiowa obudowa lampy zmasowana z karoserią grubym przewodem.

    -ostatnie źródło zakłóceń jest bardzo nietypowe i dziwne. "Sianie" występowało w desce rozdzielczej w okolicach radia. Spodziewałem się zakłóceń od alarmu lub innego urządzenia ale nie. Żeby się dowiedzieć co i jak, wyjęliśmy radio i...za radiem owinięta folią izolacyjną leży sobie przetwornica napięcie 12V - 220V typu "wkładana do zapalniczki" z której idzie przewód z gniazdem na stronę pasażera - okolice schowka. Przetwornica włączała się po przekręceniu kluczyka - ktoś zrobił sobie zasilanie prawdopodobnie laptopa itp... Wyeliminowanie tego urządzenia dało pozytywny rezultat - brak ciągłego piszczenia w odbiornikach radiowych

    Następnie sprawdziłem radio CB i antenę. Poprawiłem byle jakie łączenia przewodów zasilających radio- zwykłe skręcenie przewodu. Przewody wymieniłem na porządne i grube.

    Następnie sprawdziłem antenę CB i jej podstawę, okazało się że przewód w antenie jest wyrwany a dokładnie do podstawy podłączona jest tylko żyła wewnętrzna a ekran jest urwany. Przewód w środku jest zawilgocony i "zjedzony". Przewód wymieniłem na nowy, pochodzący z innej anteny Sirio.

    Efekty - brak zakłóceń na CB w trakcie jazdy. Radio FM - występują pewne zakłócenia pochodzące z lamp dziennych. Głównie zakłócenia idą przewodami które promieniują na całe auto. W związku z tym skróciłem przewody do granic możliwości. Następnie sprawdziłem maskę i jej podłączenie do karoserii - wydawało się że jest ok - plecionka łącząca całość była w dobrym stanie. Do momentu pociągnięcia plecionki niby wszystko było ok - plecionka po prostu się rozpadła. Wymieniłem plecionkę na izolowany przewód miedziany wykorzystywany do podłączania zasilania wzmacniaczy. Miejsca przykręcania oczyściłem, zakonserwowałem.

    Dalsza sprawa - okazało się że antena CB nie była w ogóle strojona do auta - poprosiłem znajomego co wie co i jak i antena została dostrojona. Jak to stwierdził - jest bardzo dobrze. SWR jedne z najlepszych.

    Następnie sprawdziłem przewód antenowy radia FM, jest cały i zdrowy. Dorobiłem porządną masę do radia bo nie było żadnej prócz zasilania z cienkiej wiązki fabrycznej.

    Poziom zakłóceń zmalał, jednak poza miastem od lamp dziennych wciąż słychać szum, nie jest to tak uciążliwe jak było, ale wciąż występuje i właściciel ma pewien niedosyt. Jako że nie robiłem tego za "dziękuję" ale też nie brałem za to kokosów, chciałbym do doprowadzić do końca.

    Radio CB mamy już załatwione więc ten problem odpada. Pozostały lampy dzienne. Proponowałem właścicielowi zasilanie w postaci źródeł prądowych czyli LM317, ale właściciel nie chce tego typu zasilania - głównie dlatego że wiąże się to z koniecznością budowy zasilania od nowa, układu włączania i wyłączania lamp przekaźnikami a oryginalne układy wykrywają skok napięcia i włączają lampy.

    Co w tym wypadku proponujecie - jeszcze coś kombinować przy lampach czy przy samych przewodach ?
  • #14
    gregorio27
    Level 31  
    Sprawdzić układ anteny, połączenia i kabel do radia FM.
  • #15
    skaktus
    Level 37  
    Tak jak opisywałem - sprawdzałem przewód zdrowy, nie jest nigdzie połamany. Wtyk cały, zdrowy, nie zaśniedziały. Gniazdo anteny zdrowe. Antena i wzmacniacz w dachu całe, nie zalane, wzmacniacz pracuje prawidłowo, przewody nie są zawilgocone itp.

    Masa na dachu do anteny podłączona prawidłowo.

    EDIT

    Wczoraj również w ramach poprawek, zdjęliśmy podsufitkę, przewód został sprawdzony na całej długości, nie widać załamań ani innych uszkodzeń. Sprawdziłem dodatkowo cały wzmacniacz wewnątrz podstawki anteny - brak zawilgocenia.

    Na zasilanie radia założyłem pierścienie ferrytowe, jednak szumy jak były tak są, jakaś rada ?
  • #16
    Silnik
    Level 12  
    skaktus wrote:
    Tak jak opisywałem - sprawdzałem przewód zdrowy, nie jest nigdzie połamany. Wtyk cały, zdrowy, nie zaśniedziały. Gniazdo anteny zdrowe. Antena i wzmacniacz w dachu całe, nie zalane, wzmacniacz pracuje prawidłowo, przewody nie są zawilgocone itp.

    Masa na dachu do anteny podłączona prawidłowo.

    EDIT

    Wczoraj również w ramach poprawek, zdjęliśmy podsufitkę, przewód został sprawdzony na całej długości, nie widać załamań ani innych uszkodzeń. Sprawdziłem dodatkowo cały wzmacniacz wewnątrz podstawki anteny - brak zawilgocenia.

    Na zasilanie radia założyłem pierścienie ferrytowe, jednak szumy jak były tak są, jakaś rada ?


    Kolego skaktus czy rozwiązałeś swój problem bo ja mam to samo tylko że ja doszedłem co mi zakłóca sygnał w radiu FM.
    Normalnie na postoju radio FM dobrze odbiera, lecz gdy przekręce kluczyk i zapalą się światła do jazdy dziennej to radio szumi. Po zapaleniu świateł mijania (gasną dzienne) radyjko dobrze odbiera. Do podłączenia świateł dziennych wziąłem plus po stacyjce (bo tak trzeba) z kilku żródeł i zawsze jest to samo. Radio Kenwood BT-8044U.
    Myślałem żeby kupić taśmę do ekranowania i obkleić światła dzienne. Może ktoś mi pomoże
  • #17
    skaktus
    Level 37  
    Tutaj nic nie pomoże. Jak masz światła dzienne w cenie 100 zł to albo zmiana sposobu zasilania albo wymiana świateł na inny model MyCarr lub Philips.
  • #18
    Silnik
    Level 12  
    skaktus wrote:
    Tutaj nic nie pomoże. Jak masz światła dzienne w cenie 100 zł to albo zmiana sposobu zasilania albo wymiana świateł na inny model MyCarr lub Philips.


    Światła są marki OSRAM. Dwa lata temu zapłaciłem ok 200zł (wtedy to były jedne z lepszych) posiadają homologacje i automatyczny włącznik.
    Coś podobnego, a nawet może i to samo http://allegro.pl/osram-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-drl-rl-i2025505117.html
  • #19
    skaktus
    Level 37  
    Silnik wrote:
    skaktus wrote:
    Tutaj nic nie pomoże. Jak masz światła dzienne w cenie 100 zł to albo zmiana sposobu zasilania albo wymiana świateł na inny model MyCarr lub Philips.


    Światła są marki OSRAM. Dwa lata temu zapłaciłem ok 200zł (wtedy to były jedne z lepszych) posiadają homologacje i automatyczny włącznik.
    Coś podobnego, a nawet może i to samo http://allegro.pl/osram-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-drl-rl-i2025505117.html


    Po pierwsze linków do allegro nie wolno dawać w tematach bo zaraz wygasną.

    Wklejam ich zdjęcie:

    Ekranowanie przewodów w samochodzie - zakłócenia - co polecacie ?

    Pisanie że te lampy to osram to kłamstwo. Nie mają one diod od Osrama a przetwornice to typowe najtańsze aplikacje.

    Tak więc ktoś cie zrobił na szaro i żadnego osrama nie masz. Sam kupowałem jakieś niecałe 2 lata temu tego typu światła, ale akurat na diodach Osrama takich jak te poniżej:

    Ekranowanie przewodów w samochodzie - zakłócenia - co polecacie ?

    I mimo markowych diod lampy były wykonane beznadziejnie a diody praktycznie nie chłodzone. Zakłócenia natomiast tak wielkie że ich używanie to była katorga.
  • #20
    Silnik
    Level 12  
    skaktus wrote:
    Silnik wrote:
    skaktus wrote:
    Tutaj nic nie pomoże. Jak masz światła dzienne w cenie 100 zł to albo zmiana sposobu zasilania albo wymiana świateł na inny model MyCarr lub Philips.


    Światła są marki OSRAM. Dwa lata temu zapłaciłem ok 200zł (wtedy to były jedne z lepszych) posiadają homologacje i automatyczny włącznik.
    Coś podobnego, a nawet może i to samo http://allegro.pl/osram-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-drl-rl-i2025505117.html



    Pisanie że te lampy to osram to kłamstwo. Nie mają one diod od Osrama a przetwornice to typowe najtańsze aplikacje.

    Tak więc ktoś cie zrobił na szaro i żadnego osrama nie masz. Sam kupowałem jakieś niecałe 2 lata temu tego typu światła, ale akurat na diodach Osrama takich jak te poniżej:


    I mimo markowych diod lampy były wykonane beznadziejnie a diody praktycznie nie chłodzone. Zakłócenia natomiast tak wielkie że ich używanie to była katorga.


    Może i mnie ktoś zrobił w balona ja nie rozbierałem lamp i nie patrzyłem co tam jest. Na lampie jest napisane OSRAM więc myślałem że będzie OK, tym bardziej że nie kupowałem najtańszych. Świecą bardzo dobrze i do tego już dwa lata. Jest ok bo słucham mp3 z pendriva ale czasem przydało by się radio. Szukam pomocy na różnych forach ale nikt mi nie może pomóc, więc będę jeździł tak.
  • #21
    skaktus
    Level 37  
    To że na lampie pisze Osram nic nie znaczy. Nie widziałem jeszcze żadnych lamp tej mrki, jedynie diody i w dodatku bardzo rzadko wykorzystywane bo drogie. To że nie należały do najtańszych też nic nie znaczy - wiele sprzedawców na allegro sprzedaje produkt za 100 zł a inni za 300 to samo co nie znaczy że ten za 300 jest lepszy.

    Jak sam piszesz, na twoich lampach nie można słuchać radia i to się nie zmieni. Można to w pewnym stopniu zniwelować - zasilanie LM lub próby z ekranami i filtrami ale efekt może być mizerny, wiec pozostaje jedynie LM. Pomocy nie znajdziesz bo tego nie idzie rozwiązać - tania konstrukcja (aż do bólu tania) i taki efekt. Albo zmienisz światła na markowe albo będziesz miał tak jak masz.

    O CB też zapomnij.
  • #22
    Silnik
    Level 12  
    CB mam i odbiera dobrze TTI TCB-880 + hustler. Brat w Pasacie B6 ma takie lampy i nic mu nie zakłóca. Ja mam w audi B4.
  • #23
    skaktus
    Level 37  
    Wszystko zalezy od instalacji,jej budowy,ekranowania i wielu innych czynnikow.Do tego budowa samych lamp-wiele lamp jest identyczna z zewnątrz a wewnatrz calkiem inne. Ja polecam sprawdzone konstrukcje,niestety drozsze,choc nie zawsze-MyCarr w wersji na 4 diody kosztuje 169 zl czyli tyle ile niektore chinczyki.
  • #24
    Silnik
    Level 12  
    skaktus wrote:
    Silnik wrote:
    skaktus wrote:
    Tutaj nic nie pomoże. Jak masz światła dzienne w cenie 100 zł to albo zmiana sposobu zasilania albo wymiana świateł na inny model MyCarr lub Philips.


    Światła są marki OSRAM. Dwa lata temu zapłaciłem ok 200zł (wtedy to były jedne z lepszych) posiadają homologacje i automatyczny włącznik.
    Coś podobnego, a nawet może i to samo http://allegro.pl/osram-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-drl-rl-i2025505117.html


    Po pierwsze linków do allegro nie wolno dawać w tematach bo zaraz wygasną.

    Wklejam ich zdjęcie:

    Ekranowanie przewodów w samochodzie - zakłócenia - co polecacie ?

    Pisanie że te lampy to osram to kłamstwo. Nie mają one diod od Osrama a przetwornice to typowe najtańsze aplikacje.

    Tak więc ktoś cie zrobił na szaro i żadnego osrama nie masz. Sam kupowałem jakieś niecałe 2 lata temu tego typu światła, ale akurat na diodach Osrama takich jak te poniżej:

    Ekranowanie przewodów w samochodzie - zakłócenia - co polecacie ?

    I mimo markowych diod lampy były wykonane beznadziejnie a diody praktycznie nie chłodzone. Zakłócenia natomiast tak wielkie że ich używanie to była katorga.


    Powracam do tematu ponieważ lampy o których pisaliśmy wcześniej zdecydowałem się wymienić. Rozebrałem je i diody które są w nich, są identyczne jak na w/w obrazku więc jednak to diody osram na dodatek są chłodzone po przez radiator.
    Także kolego "skaktus" nie tylko tobie się udało kupić takie lampy :)
    Kupiłem lampy firmy NSSC model 507HP z oddzielnym modułem sterującym. Świecą bardzo dobrze (tak jak moje stare) i nie zakłócają radia.
    Więc wszystkim którzy mają problem ze światłami dziennymi polecam ten model lub inny lecz firmy NSSC