Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

rozrusznik nie kręci . zero reakcji Nissan Primera

11 Cze 2011 20:56 12040 12
  • Poziom 9  
    Jeździłem bez problemów, zatrzymałem się na parkingu, za około godzinę wsiadłem, przekręciłem kluczyk, zapaliły się kontrolki , przekręcam dalej, a nic się nie dzieje, dosłownie nic, rozrusznik nawet nie drgnie. Sprawdziłem za pomocą próbnika bezpieczniki pod maską są ok, sprawdziłem bezpieczniki te pod kierownicą po lewej stronie i w bezpieczniku 7,5a nie ma prądu, i po jego wyjęciu a gnieździe też nie ma prądu,( lub napięcia, bo nie wiem jak to nazwać). Wrzuciłem bieg na luz, przekręciłem kluczyk na zapłon,przyłożyłem kabel do rozrusznika a drugi koniec do plusa w akumulatorze i odpalił. Wyłączyłem , spróbowałem jeszcze raz odpalić kluczykiem i nic cisza, zero reakcji.
    Czy ktoś może spotkał się z podobnymi objawami?
    1. nie kręci i w ogóle nie reaguje.
    2. napięcie, czy też prąd nie dochodzi do gniazda bezpiecznika. Na innych bezpiecznikach próbnik się zapala ,a na tym jednym nie, przemieniłem bezpiecznik i w innym miejscu działa. Gniazda pod innymi bezpiecznikami zapalają próbnik, a gniazdo pod tym jednym bezpiecznikiem nie zapala próbnika.
    3. Odkręciłem nakrętki przy rozruszniku i przeczyściłem je, bo myślałem,że może zaśniedziały. nadal nic.
    Jeśli ktoś ma jakieś podobne doświadczenie i zna ewentualne rozwiązanie to proszę o pomoc.
    O odpowiedź proszę albo tu albo na adres igor45(malpa)op.pl
  • Poziom 15  
    Rozbierz kolumnę kierownicy i sprawdź czy ze stacyjki wychodzi sygnał na rozrusznik. Prawdopodobnie padnięta stacyjka
  • Poziom 9  
    ok. Tak zrobię . Dzięki.
  • Poziom 26  
    Jeśli masz ochotę, to możesz popróbować z zasileniem rozrusznika bezpośrednio z akumulatora, aby sprawdzić, czy rozrusznik nie padł.
  • Poziom 9  
    wyczyściłem wszelkie możliwe styki, zmieniłem przekaźnik taki koło akumulatora kwadratowy, wymieniłem kostkę od stacyjki i rozrusznik kręci ale nie chce zapalić. Akumulator naładowany , ładowałem go 12 godzin. Sprawdziłem,czy idzie prąd do świec żarowych i nie ma tam prądu i nie ma też napięcia na kablu od pompy paliwowej . Prąd wchodzi do skrzynki z bezpiecznikami, ale już z niej nie wychodzi , bezpieczniki sprawdziłem wszystkie działają.
    Panowie i panie, czy ktoś może ma jakieś sugestie lub pomysły co jeszcze mogę sprawdzić, lub zrobić?
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie. Za świece żarowe, odcięcie paliwa, przepływomierz i EGR odopwiada bezpiecznik nr 36 ( siódmy od lewej) Jeżeli przy włączonym zapłonie nie dochodzi do gniazda prąd to sprawdź połączenia w puszce. Na próbę możesz dołożyć napięcie dodatkowym przewodem. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    sprawdziłem wszystkie gniazda i bezpieczniki wszędzie dochodzi prąd, a nadal nie chce odpalić i ciągle miga "czek" jak przekręcam kluczyk zapalają się kontrolki, później co ma zgasnąć gaśnie a czek mryka cały czas. skończyły mi sie pomysły na zrobienie czegokolwiek.
  • Poziom 9  
    czyli trzeba podjechać na komputer? tylko jak, skoro nie chce odpalić? A może jest możliwość samemu wykasować błędy?
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    igor45@ napisał:
    czyli trzeba podjechać na komputer?


    Może metodą błyskową się uda?

    igor45@ napisał:
    czyli trzeba podjechać na komputer? tylko jak, skoro nie chce odpalić? A może jest możliwość samemu wykasować błędy?


    Słowa kluczowe: linka holownicza
  • Poziom 9  
    Słowa kluczewe które wymieniłeś wprowadzam w życie , jutro na lince autko ciągnę do elektryka. Dzięki wszystkim za pomoc. Jak się dowiem co było napiszę. Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [godziny] 49 [minuty]:

    CZEK sam się naprawił. Poszedłem do samochodu, przekręciłem kluczyk i... czek nie miga tylko świeci tak jak powinien. Jednak gdy przekręcam kluczyk dalej, to rozrusznik kręci ale auto nie odpala. Prąd na świece żarowe idzie, sprawdziłem próbnikiem. Czy może ktoś wie jak sprawdzić czy pompa działa? czy mogę sprawdzić sam? czy to już tylko u mechanika?
  • Poziom 9  
    Panowie i panie PROBLEMY ZOSTAŁY ROZWIĄZANE.
    Pokrótce postaram się opisać awarie i sposoby ich usunięcia W Nissan Primera p11 TD
    wszystko zaczęło się od sprzęgła.
    1. Sprzęgło zaczęło się ślizgać, więc pojechałem do warsztatu i wymieniłem - wymienione zostały też końcówki drążków i osłona przegubu wewnętrznego od ta bliżej skrzyni biegów. koszt 1450PLN
    2. Następnego dnia rano nie mogłem odpalić . Rozrusznik kręcił , kręcił, ale nie odpalał, dopiero za 4-7 razem załapywał i odpalał wypuszczając z rury sporą ilość białego dymu.
    -Jak już odpaliłem i pojeździłem troszkę to później dopóki był ciepły silnik palił bez zastrzeżeń . Jak postał ponad 4 godziny znowu był problem.
    -Sprawdziłem świece żarowe , najpierw drucikiem zdejmując listwę , ale nie wykręcając świec, wszystko ok.
    -Mechanik powiedział mi,żebym jednak świece wykręcił, bo może któraś się odłamała.Wykręciłem ,żadna nie była ułamana i sprawdziłem czy grzeją, każda po kolei grzała.
    -Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem i wszystkie były ok. Te wewnątrz kabiny , jak i te pod maską obok akumulatora.
    -Jednak w skrzynce z bezpiecznikami , tej obok akumulatora jest jeszcze jeden bezpiecznik , który umiejscowiony jest pod spodem skrzynki, odnalazłem go przypadkiem . Trzeba zdjąć dolną obudowę skrzynki i tam znalazłem BEZPIECZNIK 80A.
    -Wyciągnąłem wsuwki i zwarłem je razem "krokodylkiem"
    -Wsiadłem , przekręciłem kluczyk i odpalił za pierwszym razem.
    -Wymieniłem ten bezpiecznik koszt zakupu 12PLN i samochód śmigał.
    3. po 2 dniach podjechałem na parking, zatrzymałem się, godzinę później chciałem jechać przekręcam kluczyk, a tu cisza.
    -Prąd dochodzi wszędzie poza bezpiecznikiem od stacyjki. Okazało się, że kostka za stacyjką padła. w hurtowniach są po 270PLN.
    -Znalazłem w necie firmę sprzedającą zamienniki koszt 80PLN. (zapytałem,czy mogę w tym poście umieścić namiary na tą firmę- pan wyraził zgodę więc podam nr tel.) firma znajduje się w miejscowości Brzeziny tel. 502-140-467 Mała firma. Mieści się w mieszkaniu w bloku.
    - Kupiłem kostkę, założyłem przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci ale nie odpala i pojawił się nowy objaw. migający CZEK.
    -Znowu sprawdzanie kabli, bezpieczników. sprawdziłem wszystko, przeczyściłem wszystkie styki i nic, CZEK przestał migać .
    -Samochód scholowałem do elektryka. podłączył pod komputer, i taż nic nie znalazł. Jednak samochód nadal nie odpalał.
    -Elektryk zapytał mnie czy mam drugi kluczyk do auta, bo ten jest dorabiany.
    -Kluczyk drugi miałem ale nigdy go nie używałem, przywiozłem ten 2 kluczyk i samochód odpalił.
    Nie wiem jak to się stało, ale nagle samochód potrzebował kluczyka z immobilajzerem . Nie trzeba było go holować tylko sprawdzić 2 kluczyk.
    -Elektryk nie zdarł ze mnie tylko wziął 50PLN
    -Jeździłem dzień i nagle znowu nie chce odpalić, ale tym razem to był rozrusznik, przez to kręcenie szczotki się wytarły . Zaprowadziłem do warsztatu koszt 150PLN.
    -Mam nadzieję, że PRAWO SERII dobiegło końca i już wszystko będzie ok.
    -Opisałem wszystkie awarie po kolei, po to,żeby może ktoś z rozwiązań skorzystał gdyby zaszła taka potrzeba.
    -Dziękuję za pomoc i rady. Życzę jak najmniej awarii albo przynajmniej szybkich rozwiązań.