Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat elektryczny Iveco Dally

12 Cze 2011 09:06 14637 15
  • Poziom 19  
    Witam poszukuję schematu elektrycznego sterowania szybami elektrycznym, centralnym zamkiem oraz sterowanie lusterek elektrycznych Iveco dally z roku 2004 oraz 2009

    Jeżeli ktoś potrafi pomóc będę wdzięczny
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 1  
    witam


    żółty niebieski zielony sterowanie lusterka górnego

    czerwony i brązowy grzanie górnego lusterka

    biały i fiolet grzanie dolnego lustra
  • Poziom 9  
    Witam i odświeżam temat a tak właściwie to nie chcę otwierać nowego tylko się podpinam pod istniejący. Mam Iveco z 99r ale jeszcze w starej budzie i mam w nim elektrycznie sterowane i grzane lusterka, problem w tym, że nie chodzą. Może mi ktoś podpowiedzieć jak to jest zrobione w tym modelu. Czy tam jest jakiś moduł do sterowania lusterek, a jeżeli tak to gdzie go szukać, a może jest to podłączone bezpośrednio pod przekaźniki na skrzynce z bezpiecznikami, Zauważyłem jeszcze jedną rzecz otóż na forum Iveco ktoś kiedyś zamieścił zdjęcie całej kasety bezpieczników i przekaźników i tam jest ich po trzy sztuki u góry i u dołu licząc od prawej, u mnie natomiast jest ich po cztery, czy to może są przekaźniki do lusterek czy może są one od czego innego, możecie mnie oświecić również w tym temacie, A co do lusterek to czy grzanie lusterek i ich załączanie nie idzie przez ten sam moduł co regulacja luster, czy może przez któryś z tych przekaźników, Może ktoś ma jakiś schemat do regulacji tych luster i ich grzania. Z góry dziękuję i czekam na podpowiedź, idzie sobota to może coś pogrzebie przy Ivanie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Dziękuję za schemat. Zastanawiam się czy brak w układzie przekaźników nie wpływa na trwałość tej manetki od ustawiania lusterek i czy włącznik grzania luster też długo wytrzyma, bądź co bądź silniczki i grzałki troszkę prądu szarpią a styki w przełącznikach są delikatne. no ale cóż tak to zrobione to trzeba poszukać przyczyny dlaczego nie działa.
    Czy ten bezpiecznik "39" - 10A to jest gdzieś obok kasety z bezpiecznikami bo z tego co się zorientowałem to bezpośrednio na niej nie występuję, może wiecie który to jest?
    PS
    Odnośnie tych dwóch przekaźników o których pisałem w poprzednik poście, to już doszedłem, jeden jest od obwodu awarii hamulca zasadniczego a drugi od obwodu podgrzewania filtra paliwa.
  • Poziom 25  
    Silniki lusterek to zaledwie kilkadziesiąt mA poboru natomiast grzałki lusterek to ok.30 watów mocy.Obciążenia te nie wymagają dodatkowych przekaźników.Bezpiecznik znajduje się w zasadniczej centralce posiadającej 53 bezpieczniki chyb że jest to starsze Daily z 24 bezpiecznikami do którego załączam odpowiedni skan.
  • Poziom 9  
    Witam, poradziłem sobie z lusterkami, kolego Hart3 dziękuję za schemat, powiem szczerze że te dwa to właśnie dzisiaj zauważyłem, a tak to na bazie tego poprzedniego doszukałem się gdzie jest problem, fakt że ten schemat który dodałeś ostatnio odpowiada temu co jest w rzeczywistości w moim Ivecu, tamten schemat różnił się ale i tak mi pomógł. Problem poległa na tym, że zgodnie z tym nowym schematem nie miałem zasilania po bezpieczniku 22, a to dlatego że jest to bezpiecznik który w kasecie oznaczony jest do elektrycznych szyb i ktoś go normalnie wyciągnął, a on oprócz zasilania szyb zasilał również lusterka. Sprawa banalna ale trzeba to wiedzieć. W moim aucie nie było elektrycznych szyb i może komuś się ten bezpiecznik przydał do czegoś innego. Teraz siedzi już nowy a, żeby nie był tylko do lusterek to zakupiłem na szrocie dwa mechanizmy do szyb elektryczny z klawiszami do regulacji i już zacząłem to zakładać, najważniejsze że jest w aucie instalacja i nie trzeba kombinować z nowymi kablami.
    Pisałem w poprzednim poście że obawiam się o styki9 w manetce do lusterek. Rozebrałem tą manetkę i zrobiłem zdjęcia, jak to wygląda i faktycznie przy takim prądzie nie mam możliwości żeby te styki się uszkodziły, Załączam zdjęcia.
    Zmierzyłem również pobór prądu dla grzania lusterek i wynosi on w moim aucie ok. 3,5A. W związku z powyższym ten temat mam zamknięty.
    Dziękuję i pozdrawiam wszystkich
  • Poziom 2  
    Witam. Niedawno nabyłem Iveco dayli 2,5 D.
    Z auta jestem raczej zadowolony tylko mam problem z obrotomierzem i prędkościomierzem-Nie działają... Wszystkie kontrolki temperatura wody,poziom paliwa ok. Słyszałem że są na to jakieś patenty z podpinaniem dodatkowego zasilania do przekaźnika...
    Proszę o jakieś podpowiedzi.
  • Poziom 9  
    Kolego Robert, to może być jedn feler, ale nie koniecznie. Nie wiem czy wchodziłeś na moje posty dotyczące Iveco, ale jakiś czas temu opisywałem moje problemy z licznikiem i jak sobie z tym poradziłem. Polecam bo warto. Natomiast mam pytanie jaki przekaźnik masz na myśli? Jak cos trzeba pisz może coś pomogę.
  • Poziom 2  
    U mnie przewody ze skrzyni sprawdzałem i jest ok.
    Może jakaiś schemat podłączenia zegarów by mi pomógł...może gdzieś brakuje jakiedoś plusa albo minusa tylko nie jestem w stanie sprwadzić tego bez schematu,opisu co powinno być we wtyczkach które podłaczamy do zegarów.
  • Poziom 2  
    Przepraszam, od tego powinienem zacząć...
    Iveco daily 40
    rocznik 1999 (jeszcze stata buda)
    Licznik bez tachografu
    Do 3,5t
  • Poziom 2  
    Jak poznać moduł od prędkościomierza?
    Gdzie mogę znajść jakiś schemat żeby sprawdzić gdzie tkwi problem?