Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stukanie w kolektorze ssącym, silnik 1.6 16V twinport - Astra

12 Cze 2011 11:55 33864 12
  • Poziom 9  
    Witam kolegow. Mam Astre 3 z motorem 1.6 16V twinport (przebieg 100 tys). Od jakiegos czasu cos pod maska zaczelo sobie stukac. W kazdym warsztacie włacznie z serwisem opla stwierdzili ze to "szklanki". Koszt naprawy glowicy wyniosl 2 tys a auto sobie dalej stuka. Kazdy kolejny mechanik twierdzi ze to "szklanki". Firma ktora regenerowala glowice dodatkowo sprawdzila wszystkie wzystkie inne mozliwe luzy w silniku i daja sobie glowe uciac ze jest OK.Kolejny mechanik stwierdził ze to stukaja wtryski. Na szczescie nie musialem kupywac nowych, udalo sie pozyczyc. po wymianie wtryskow silnik nadal stuka. Teraz czytajac rozne watki na roznych forach widze ze jest jakas przepustnica w kolektorze ssacym. Czy jest mozliwe zeby ona wydawala podobny dzwiek jak za duzy luz zaworowy? A moze jakies inne pomysły ? Serwis i mechanicy z moich okolic rozkładają rece.Dodam jeszcze ze na biegu jalowym przy energicznym wcisnieciu pedału gazu silnik sie na bardzo krotko "przydusi" i w tym momencie stukania nie ma. Bardzo wyraznie slychac stukanie po zdjeciu nogi z gazu kiedy silnik schodzi z obrotow. Byc moze juz ktos sie sppotkal z czyms takim w takim silniku i wie co to takiego ?
  • Moderator na urlopie...
    Po pierwsze kiepscy ci mechanicy. Po drugie, albo nagraj jakiś film i go tutaj wklej, bo z takiego opisu ciężko cokolwiek powiedzieć. Przepustnica stukać nie będzie (no chyba że totalnie rozwalona). Dodatkowe pytanie przy jakich obrotach silnika najgłośniej stuka? Filmik pomógłby najwięcej.
  • Poziom 9  
    Faktycznie fim by byl ok, postaram sie nagrac. Najgłosniej slychac wlasnie na biegu jalowym kiedy mu depniemy i silnik schodzi z obrotow. A poza tym stuka cały czas tyle ze na wysoich obrotach zlewa sie juz z praca calego silnika. Chodzi mi nie o przepustnice sterowana pedalem gazu tylko taka od mieszania strumienia powietrza czy cos w kolektorze ssacym. (nie jestem mechanikiem)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czy w ogóle ktoś osłuchał silnik? Czy było - " w tym silniku, to pewnie to, robimy!", potem" jak nie to, to to, robimy!" i robota w ciemno?
  • Poziom 9  
    Samochod byl u trzech mechaników i w sewisie opla. Serwis chciał odrazu wymieniac "szklanki" tyle ze koszt byl za duzy wiec oddalem glowice do "serwisu glowic" (porzadny zakład) i w/g nich naprawa nie byla konieczna ale jak to mowia klient nasz pan wiec wymienili w glowicy co sie dalo i ustawili luzy zaworowe( silnik bez hydro-popychaczy) w porozumieniu z serwisem opla. Nastepnie samochod znow oswiedzil serwis opla, podlaczony pod komputer i wesoly pana z opla znow mi mowi ze to "szklanki". A stukanie wyraznie slychac gdzies z kolektora ssacego.
  • Poziom 42  
    Ciśnienie sprężania mierzone? Rozrząd sprawdzony? Jeśli nie ma hydro i luzy dobrze ustawione to zawory prawie nie mają prawa stukać. Chyba że któryś się w prowadnicy tnie i nie wraca do końca - tłumaczyło by to czkawkę silnika i stuki w głowicy.
  • Poziom 9  
    Głowica sprawdzona na 100% włacznie z wałkiem i popychaczami. Cisnienie mierzone . tłoki byly "przeswietlane". pierscienie nowe. Sprawdzane byly wszystkie panewki i inne czesci mogace stukac. Wiec przyczyna jest poza silnikiem. Pozostał kolektor i z tad to pytanie.
  • Poziom 12  
    witam,,,,,,,
    miałem coś takiego kiedyś w silniku 1,4 16v, i jeżeli budowa kolektora ssącego jest podobna do twojego,czyli składa się z 2 części -tak myśłę,bo nie widziałem go,to istnieje prawdopodobieństwo,że to może być to , a mianowicie w kolektorze jest wstawka do zawirowania powietrza i ona jest przynitowana.Okazało się że po prostu nity się poluźniły i pięknie dzwonił silnik.Głowy nie daję ale sprwdź to..
  • Poziom 9  
    Tez tak podejrzewam, sciagne kolektor sam w wolnej chwili i zobacze co tam stuka bo na mechanikow juz mi brakuje czasu :P
  • Poziom 9  
    Witam, mam taki sam problem w astrze G Z16XEP 170tys km. Głowica po remoncie luzy zaworowe wyregulowane a jak stukało tak stuka... ewidentnie głos dochodzi z kolektora ssącego. Jeśli uda się rozwiązać proszę podać przyczynę.
  • Poziom 9  
    Witam problem rozwiązany jest to w 100 % kolektor ssący a dokładnie klapki przepływu powietrza, które się w nim znajdują. Kolektor wymieniony autko cyka jak szwajcarski zegarek. Polecam uważać przy zakupach na allegro. Ja zamontowałem kolektor z plastikową listwą która łączy klapki (oryginalnie była plastikowo metalowa) Pozdrawiam