TECHNIK INFORMATYK 312[01]-04-072
KLUCZ OCENIANIA PRACY EGZAMINACYJNEJ
Element pracy egzaminacyjnej Kryteria oceniania Liczba punktów
I. TYTUŁ PRACY EGZAMINACYJNEJ zawiera dane 4
1 *o lokalizacji usterki 2
2 *o usunięciu usterki 2
II. ZAŁOŻENIA - dane wynikające z treści zadania i załączonej dokumentacji zawierają sformułowania 18
3 zainstalowany jest system Windows XP Pro lub Windows 2000 2
4 nie działa klawiatura ani mysz 2
5 wcześniej można się było zalogować na konto użytkownika awaria lub obecnie nie można się zalogować na to konto 2
6 hasło użytkownika nie może się zmienić 2
7 nie można przekopiować z płyty CD filmu, ale można przekopiować inne pliki - czytnik CD jest sprawny 2
8 ten sam film z danej płyty można przekopiować na innym komputerze - płyta CD sprawna 2
9 nie można odczytać części plików przeniesionych na pulpit użytkownika 2
10 dokumenty na pulpicie powinny być dostępne również dla użytkownika który je przenosił 2
11 inne założenia (wymienił jedno np. prawdopodobnie ingerowano w ustawienia systemu, komputer zawiera konto serwisowe o uprawnieniach lokalnego administratora, użytkownik chciałby się dowiedzieć dlaczego do cześci dokumentów ma dostęp a do innych nie,...) 2
III. Lista prawdopodobnych przyczyn usterki systemu komputerowego zawiera sformułowania 18
12 ustawione logowanie do domeny zamiast do komputera lokalnego (ten komputer) 1
13 usunięte konto użytkownika lub zmienione hasło użytkownika lub wyłączone konto użytkownika 3
14 ustawiona blokada możliwości logowania dla konta 2
15 zapełniony dysk twardy lub zapełniony kosz systemowy lub nie wystarczająca ilość miejsca na dysku 2
16 załączone lub ustawione zbyt małe przydziały dyskowe 2
17 źle ustawione uprawnienia dostępu do części plików 2
18 błędy na dysku twardym 2
19 zainfekowany system szkodliwymi programami (np. wirusy, spyware, ...) 2
20 inne przyczyny (wymienił jedną z np.: zmieniony układ klawiatury w czasie logowania, niesprawna klawiatura, wyłączony NumLock w systemie, zamienione przewody od myszy i klawiatury, nie podłączona klawiatura lub mysz) 2
IV. Wykaz działań związanych ze zlokalizowaniem i usunięciem usterki komputera zawierają sformułowania 24
21 zmiana logowania z domenowego na do ten komputer 1
22 ponowne założenie usuniętego konta awaria lub przywrócenie hasła lub włączenie konta 3
23 ustawienie poprawnego układu klawiatury lub sprawdzenie działania klawiatury lub ustawienie działania NumLock 3
24 wyłączenie blokady możliwości logowania dla konta 3
25 zwiększenie przydziału dyskowego dla użytkownika lub załączenie opcji Nie ograniczaj użycia dysku 3
26 dodanie uprawnień modyfikacji/ pełnej kontroli dla użytkownika awaria do plików, które nie chca się otworzyć bez zmiany dotychczasowych uprawnień wlaściciela 3
27 skanowanie dysku narzędziami typu np. chkdsk, scandisc, ... 3
28 skanowanie dysku oprogramowaniem antywirusowym lub spyware 3
29 inne działania (wymienił jedno np. oczyszczenie dysku, jego defragmentacja, opróżnienie kosza systemowego, ...) 2
V. Wykaz i opis kolejnych działań z zakresu lokalizowania i usuwania przyczyn usterki zawiera sformułowania 18
30 poprawnie podłączono mysz i klawiaturę do systemu komputerowego 3
31 sprawdzono logowanie na konto awaria 1
32 włączono konto awaria 2
33 ponownie dokonano próby logowania na to konto 1
34 zdiagnozowano brak możliwości skopiowania pliku z płyty (jedno z np. mało miejsca na dysku, zapełnienie kosza, ustawiony przydział dyskowy) 2
35 zdjęcie ograniczenia lub zwiększenie przydziałów dyskowych do poziomu umożliwiającego pracę z plikami multimedialnymi (np. filmami) 3
36 diagnoza braku możliwości otwarcia plików przeniesionych na pulpit użytkownika (prawa dostępu) 2
37 dodanie uprawnień modyfikacji/ pełnej kontroli dla użytkownika awaria do plików, które nie chca się otworzyć bez zmiany dotychczasowych uprawnień 2
38 inne działania (jedno z np. czyszczenie ze zbędnych dokumentów, usuwanie plików tymczasowych, konserwacja systemu, odinstalowywanie zbędnych programów ...) 2
VI. Wskazania dla użytkownika dotyczą 12
39 pozbawienia praw administracyjnych osób, które nie powinny ich posiadać ze względu na brak umiejętności 3
40 założenia lokalnych kont indywidualnych dla pracowników firmy na wszystkich stacjach bez uprawnień administratora 2
41 założenia wspólnych zasobów dla wszystkich użytkowników na każdym komputerze do wymiany plików 2
42 wyjaśnienie przyczyny dostępności plików skopiowanych i niedostępności plików przeniesionych 2
43 inne wskazania (wymienił jedno z np. nie zamieniać podłączeń myszy i klawiatury, aktualizować system, stosować oprogramowanie antywirusowe, ...) 3
VII. PRACA EGZAMINACYJNA jako całość 6
46 logiczna, uporządkowana, o przejrzystej strukturze 2
47 poprawna językowo i terminologicznie 2
48 czytelna, estetyczna 2
SUMA 100
* za sformułowanie naprawa przyznajemy 4 pkt
Przykładowy klucz...