Witam
Od 2 miesięcy borykam się z moją instalacją LPG, passat 1.8 (silnik ABS) 1-punktowy wtrysk 93r.
Założyłam instalację LPG Lovato z kompem AL-700. Wszystko niby ok - na trasie pali mi jakieś 10l/100 km (przyjmuję ten wynik za prawidłowy), ale szokuje mnie spalanie po mieście 18,5l/100 km.
U gazownika byłam kilkakrotnie, ale to buc. Analizy spalin jego zdaniem ok, i owszem λ bliska 1, ale HC jest na poziomie 270 (bieg jałowy) i 679 ppm (na wysokich obrotach). Jaka moze być tego przyczyna? Sprawdzałam kompresję silnika, jest ok, ciśnienie na poziomie 14 (nie wiem czego) na wszystkich cylindrach. Nic nie stuka w silniku, świetnie zapala. Wiec jaka może być tego przyczyna?
Po moich uwagach na temat za dużego spalania po mieście gazownik przestawił mi w AL-u tryb jazdy na ekonomiczny - bez zmian. Auto dalej tyle paliło. Wymieniłam filtr powietrza (okazał się b.brudny, co mało obchodziło mojego gazownika przy instalacji), wymieniłam świece na NGK dedykowane do passka i spalanie cudownie wzrosło do 12 l/100 km po mieście, przy takim samym jak dotąd stylu jazdy. Pojechałam do gazownika i mu o tym powiedziałam, a on stwierdził, że trzeba podregulować auto po zmianie filtra. Zauważyłam, że przedział attuatora był wówczas na poziomie max 70 min 80, po regulacji pzrestawił się na max 80 min 90. I co się okazało auto ponownie dużo spala 18l/100 km.
Teraz mam pytania:
1) podejrzewam źle dobrany mikser (średnica 38mm), ale czy to możliwe, zeby auto wówczas reagowało zmniejszeniem spalania LPG po zmianie filtra, a po ponownej regulacji - zwiększeniem spalania?
2) zastanawia mnie sprawność sondy lambda, czujnika temperatury silnika i termostatu płynu chłodzącego - ale czy byłoby to powiązane tak jak w powyższym pytaniu ze zmniejszeniem spalania LPG po zmianie filtra, a po ponownej regulacji - zwiększeniem spalania?
3) dzisiaj przyjrzałam się licznikowi i stwierdziłam, że po przejechaniu 3-4 km wskazówka od temperatury nie drgnęła nawet - czyżby termostat do bani?
4) dlaczego po zmianie filtra przedział attuatora przestawił się z pozycji 70-80 na 80-90 kroków?
5) dlaczego na biegu jałowym, kiedy np. stoję na światłąch czuć gaz w aucie?
Jeśli moje pytania w niektórych miejscach są śmieszne to proszę mi wybaczyć. Od miesiąca dopiero poznaję budowę samochodu, do tej pory nie miałam o tym zielonego pojęcia.
Bardzo proszę o pomoc.
-----------------------------------
Pozdrawiam
Od 2 miesięcy borykam się z moją instalacją LPG, passat 1.8 (silnik ABS) 1-punktowy wtrysk 93r.
Założyłam instalację LPG Lovato z kompem AL-700. Wszystko niby ok - na trasie pali mi jakieś 10l/100 km (przyjmuję ten wynik za prawidłowy), ale szokuje mnie spalanie po mieście 18,5l/100 km.
U gazownika byłam kilkakrotnie, ale to buc. Analizy spalin jego zdaniem ok, i owszem λ bliska 1, ale HC jest na poziomie 270 (bieg jałowy) i 679 ppm (na wysokich obrotach). Jaka moze być tego przyczyna? Sprawdzałam kompresję silnika, jest ok, ciśnienie na poziomie 14 (nie wiem czego) na wszystkich cylindrach. Nic nie stuka w silniku, świetnie zapala. Wiec jaka może być tego przyczyna?
Po moich uwagach na temat za dużego spalania po mieście gazownik przestawił mi w AL-u tryb jazdy na ekonomiczny - bez zmian. Auto dalej tyle paliło. Wymieniłam filtr powietrza (okazał się b.brudny, co mało obchodziło mojego gazownika przy instalacji), wymieniłam świece na NGK dedykowane do passka i spalanie cudownie wzrosło do 12 l/100 km po mieście, przy takim samym jak dotąd stylu jazdy. Pojechałam do gazownika i mu o tym powiedziałam, a on stwierdził, że trzeba podregulować auto po zmianie filtra. Zauważyłam, że przedział attuatora był wówczas na poziomie max 70 min 80, po regulacji pzrestawił się na max 80 min 90. I co się okazało auto ponownie dużo spala 18l/100 km.
Teraz mam pytania:
1) podejrzewam źle dobrany mikser (średnica 38mm), ale czy to możliwe, zeby auto wówczas reagowało zmniejszeniem spalania LPG po zmianie filtra, a po ponownej regulacji - zwiększeniem spalania?
2) zastanawia mnie sprawność sondy lambda, czujnika temperatury silnika i termostatu płynu chłodzącego - ale czy byłoby to powiązane tak jak w powyższym pytaniu ze zmniejszeniem spalania LPG po zmianie filtra, a po ponownej regulacji - zwiększeniem spalania?
3) dzisiaj przyjrzałam się licznikowi i stwierdziłam, że po przejechaniu 3-4 km wskazówka od temperatury nie drgnęła nawet - czyżby termostat do bani?
4) dlaczego po zmianie filtra przedział attuatora przestawił się z pozycji 70-80 na 80-90 kroków?
5) dlaczego na biegu jałowym, kiedy np. stoję na światłąch czuć gaz w aucie?
Jeśli moje pytania w niektórych miejscach są śmieszne to proszę mi wybaczyć. Od miesiąca dopiero poznaję budowę samochodu, do tej pory nie miałam o tym zielonego pojęcia.
Bardzo proszę o pomoc.
-----------------------------------
Pozdrawiam