masonry napisał: Właśnie kiedyś gdy pracowałem w ZE i zdawałem egzamin przed komisją wewnątrz zakładową, do dostawałem identyczne kolorowe legitymacje i identyczny był dopisek.
Od 10lat egzaminy zdaję w SEP i dostaję błękitne legitymacje i dopisku nie ma, jednak prawnie jest to to samo. Właściwie to myślałem ze już tych kolorowych legitymacji nie wydają (byłem w błędzie).
Oba wzory są dopuszczone i prawidłowe i znaczą to samo.
Bałagan tworzą ci na górze, dopuszczając różne wzory, ale to nie nasza sprawa.
Dla mnie ważne jest to że, mam uprawnienia takie jakie są mi potrzebne i z nich korzystam i nie wnikam czy jest tam słowo więcej czy dwa mniej. To nie moja sprawa, ja jestem elektrykiem i się tego nie wstydzę, i nie palę głupa siląc się na pseudoprawnicze wywody jakich niestety sporo jest na tym forum.
Panowie, tutaj nie chodzi o wywody prawnicze tylko o to, dlaczego różne ZE mają różne wymagania wobec osób posiadających takie same uprawnienia. Przepisy są jedne.Nie jest ważne czy wydane przez SEP czy też przez jakieś zakłady upoważnione do tego. SEP jest tylko jedną z instytucji upoważnionych do przeprowadzania egzaminów i wydawania zaświadczeń. Te wszystkie sprawy reguluje Prawo Energetyczne, a dokładniej URE. Dopisków o których pisze
masonry robić nie wolno! Tak robiło się kiedyś i każdy dopisek poza tym ,co wmienione jest w poszczególnych grupach jest łamaniem prawa.
Sięgnąłem dzisiaj do ustawy i zobaczcie co jest napisane w grupie 1:
Grupa 1. Sieci, urządzenia i instalacje energetyczne wytwarzające, przesyłające i zużywające energię elektryczną:
1) urządzenia prądotwórcze przyłączone do krajowej sieci elektroenergetycznej bez względu na napięcie znamionowe,
2) sieci, urządzenia i instalacje o napięciu do 1 kV, z wyjątkiem urządzeń i instalacji wymienionych w 4 rozporządzenia,
3) sieci, urządzenia i instalacje o napięciu znamionowym wyższym od 1 kV,
4) zespoły prądotwórcze o mocy łącznie od 20 kW wzwyż,
5) urządzenia elektrotermiczne,