Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Calibra mruga kontrolka

Fazi 14 Cze 2011 13:52 1881 2
  • #1 14 Cze 2011 13:52
    Fazi
    Poziom 17  

    Witam!
    Calibra 2.0 8V Motronic M1.5 55pin, kontrolka silnika mruga regularnie w odstępach około 4 sekund, zapala się na ułamek sekundy. Były błędy dotyczące przekaźnika pompy, kontrolki silnika, wtryskiwacza 1 ( ty chyba przez gaz). Po skasowaniu błędy nie występują, mimo to kontrolka wciąż miga. Komputer silnika wymieniony na kilka innych, przekaźnik podobno też. Sprawdzone oscyloskopem wszystkie linie, czy częstotliwość mrugania nie pokrywa się z jakimiś innymi zakłóceniami. Wszelkie zasilania, masy, mierzone na wtyczce komputera są ok. Zauważam jedynie wąziutkie dodatnie szpilki na sterowaniu przekaźnikiem pompy, ale nie pokrywają się z mignięciami kontrolki, choć czasami w momencie mignięcia występuje dodatkowa szpilka. Rezystancja uzwojenia przekaźnika pompy ok = 97 Ohm. Rezystancji drugiego uzwojenia (przekaźnik główny) nie sprawdzę bez rozbierania ze względu na diodę szeregowo - ale 0,6V jest.
    Był jeden moment że bodajże po odłączeniu plusa akumulatora, ponownym podłączeniu i zapaleniu silnika kontrolka nie migała, ale zaczęła znów migać od razu po skasowaniu pamięci błędów.
    Silnik pracuje, auto jeździ, aczkolwiek potrafi szarpać i ma nierówne wolne obroty. Podobno pali 20L, choć wcześniej ponoć paliła połowę tego.
    Podejrzewam jakiś tryb awaryjny komputera choć nie wiem co z tym dalej zrobić... Pomocy :)

    0 2
  • #2 14 Cze 2011 15:22
    ociz
    Moderator Samochody

    Zajrzyj jednak do tego przekaźnika, zimne luty to w nich standard.

    0
  • #3 15 Cze 2011 14:42
    Fazi
    Poziom 17  

    Przekaźniki wymieniłem trzy, jednego przelutowałem na wszelki wypadek, wciąż bez zmian...

    EDIT: Zauważam, że w momencie gdy po 0,2s świecenia kontrolka gaśnie, pojawia się dodatkowy impuls na wtryskiwaczach, zbieżny z impulsami na sterowaniu przekaźnikiem. Sugerowałoby to zakłócenia z czujnika obrotów, ale przebiegi są raczej w porządku, poza tym nie ma żadnych dodatkowych impulsów na zapłonie - tylko na wtryskach. BTW. czy ten silnik może wtryskiwać sekwencyjnie? Wydaje mi się że nie, ma dwie grupy wtryskiwaczy, jeden czujnik obrotowy, sterowanie na obu grupach wtryskiwaczy jest obecnie identyczne, zbieżne, jakby nie było sekwecji - no ale chyba nie może być bez czujnika na wałku...

    0