Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Airbus pokazał koncept samolotu przyszłości z przezroczystym dachem (wideo)

danielde 14 Cze 2011 23:27 4837 14
  • Airbus pokazał koncept samolotu przyszłości z przezroczystym dachem (wideo)
    Airbus zaprezentował swój samolot przyszłości. Podejrzewam, że po obejrzeniu zdjęć czy poniższego materiału wideo niektórzy z was ocenią pomysł jako ciekawy, a inni poczują się mocno zaskoczeni. Jednak niewątpliwie koncept reprezentuje interesujące nowe technologie, dzięki którym latanie może być bardziej wydajne i wzbogacone o nowe doświadczenia dla pasażerów. Władze Airbusa mają nadzieję, że pokazany w Londynie koncept w przyszłości zostanie przekształcony w realny, latający samolot.

    Futurystyczny Airbus posiada biopolimerową membranę, dzięki której górna część jego konstrukcji może być niemalże w całości przezroczysta, przez co każdy z pasażerów poczuje się, jakby siedział przy olbrzymim oknie. Poza tym, koncepcyjny Airbus ma wnieść oszczędności energii, które opisywał szef inżynierii francuskiego konsorcjum - Charles Champion. Podczas prezentacji mówił on o strefie SmartTech, w której energia cieplna pasażerów przetwarzana byłaby w energię wykorzystywaną przez samolot. Jednak nie podał on więcej szczegółów na ten temat.

    Airbus szacuje, że samolot przyszłości nie powstanie przed 2050 rokiem oraz nie jest pewne, czy kiedykolwiek koncept zostanie urzeczywistniony.


    Link
    Airbus pokazał koncept samolotu przyszłości z przezroczystym dachem (wideo) Airbus pokazał koncept samolotu przyszłości z przezroczystym dachem (wideo)

    Źródło:Link

    Fajne! Ranking DIY
    O autorze
    danielde
    Tłumacz Redaktor
    Offline 
    danielde napisał 671 postów o ocenie 18, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście Bydgoszcz. Jest z nami od 2009 roku.
  • #2
    sokoleokoo2
    Poziom 22  
    Panowie koncept bardzo ciekawy i powiem szczerze że zawsze chciałem czymś takim polecieć. Myślę że w dobie obecnych materiałów budowa takiego samolotu nie sprawi specjalnych problemów zwłaszcza ze do 2050 jeszcze dużo może się zmienić.

    Podejrzewam również że pierwsze takie egzemplarze będą miały gięty ekran ledowy/LCD rozwinięty na całej długości (sufit i spód) aby w podczas lotów można wyświetlać obraz z kamer na zewnątrz, aby ludzi przyzwyczaić do widoku.
  • #3
    Maticool
    Poziom 20  
    Cytat:
    energia cieplna pasażerów przetwarzana byłaby w energię wykorzystywaną przez samolot.

    Heh, a ja zawsze myślałem, że wnętrze samolotu (pasażerów), trzeba wręcz przeciwnie podgrzewać...
  • #4
    Quazzami
    Poziom 17  
    W sumie ciepło przedostające się przez taki przezroczysty dach z promieniami słonecznymi może być całkiem uciążliwe.
  • #5
    skynet_2
    Poziom 26  
    Promieniowanie gamma na tej wysokości jest zbyt niebezpieczne dla zdrowia, bez aluminiowego dachu nie wyobrażam sobie jak zachować bezpieczny poziom promieniowania.
  • #6
    skaktus
    Poziom 37  
    Chyba będzie jak pisze kolega wyżej - ekrany LCD, no chyba że mają na tyle wytrzymałe materiały, które odfiltrują promieniowanie i obrazki z dachu będą bezpieczne.

    Po 2 jakoś ciężko by było by mi lecieć na takiej wysokości mieć słońce piekące po oczach...
  • #7
    michal-michalik
    Poziom 23  
    Elektroda - raj malkontentów... :D
    Ale macie rację, to jest atrakcja turystyczna raz można z tego skorzystać, ale jak ktoś ma tym co tydzień latać to go coś trafi...

    Zauważyliście, że konstruktorzy poszli w dziwną stronę? Zamiast nowej konstrukcji skrzydła, zoptymalizowania zużycia paliwa, przyśpieszenia, czy jakiegoś rozwiązania ułatwiającego start/lądowanie jest gadżet kolejny zwyczajny bajer nic nie dający poza milionami władowanymi w przygotowanie konceptu. Żadnych przełomowych rozwiązań, jak by nauka się zatrzymała ;)
  • #8
    sokoleokoo2
    Poziom 22  
    Kolego, masz rację tak naprawdę wszędzie mamy do czynienia z kosmetyką i bajerami a tak naprawdę to stoimy w miejscu.

    Jakoś nie słychać o nowych silnikach, ułatwiaczach startu i lądowania, skróconych rozbiegach (przed startem) czy cichszych silnikach (jak ktoś siedział przy oknie w oklicy silnika) to mnie rozumie.

    Generalnie postęp jest niewielki.
  • #9
    Helbarad
    Poziom 13  
    Dla mnie bomba . Teraz zamiast małego okienka mamy cały sufit przeźroczysty.
  • #10
    szulat
    Poziom 23  
    michal-michalik napisał:
    Zauważyliście, że konstruktorzy poszli w dziwną stronę? Zamiast nowej konstrukcji skrzydła, zoptymalizowania zużycia paliwa, przyśpieszenia, czy jakiegoś rozwiązania ułatwiającego start/lądowanie jest gadżet kolejny zwyczajny bajer

    pytanie tylko - dlaczego!

    wszystkie duże samoloty pasażerskie wyglądają praktycznie tak samo, i raczej nie jest to przypadek - wszystkich obowiązują te same ograniczenia fizyczne, ekonomiczne, wymogi bezpieczeństwa - i wszyscy dochodzą do tego samego optymalnego kompromisu.
    concorde wyglądał inaczej i działał inaczej i w ogóle był rewolucyjny - ale jak skończył? :P

    więc w sumie nic dziwnego że opłaca się postawić na wyjątkowe udogodnienia dla pasażerów, przynajmniej wiadomo że produkt będzie się wyróżniał i każda linia będzie chciała mieć takie maszyny :)
  • #11
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne
    Zamiast sufitu wolał bym podłogę...
  • #12
    sokoleokoo2
    Poziom 22  
    Tak właśnie myślałem i mnie naszło, całkowicie przezroczyste nie mogą być bo wszystko fajnie ale jak jest super pogoda, w śniegu, deszczu, wichurze, burzy ludzie zawału dostaną, więc to musi być całkowicie zakrywane. Wiec albo ten nowy plexi o którym się tyle mówi co to pod wpływem napięcia o odp. częst. a nikt go nie widział, ew. jakieś mechanicznie zasuwki ale ciężko wiedzę pracę mechanizmu na wysokości 10-13 Km (trzeba by dogrzewać bo zamarznie). Wcale to nie takie chop siup.
  • #13
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #14
    skynet_2
    Poziom 26  
    Akurat im większy samolot tym jest wydajniejszy[dla właściciela].

    A co do UV to są bardzo skuteczne filtry.

    To pewnie będzie coś ala A380, tak tak ten 2 poziomowy, i 8+ ton paliwa na sam rozruch silników :) Mam nadzieje że ropa szybko się skończy :D
  • #15
    Frog_Qmak
    Poziom 25  
    pomysł dachu- rewelacja, ale wykorzystywanie energii pasażerów? To jakaś kpina:/ Zaraz, jaka to temperatura panuje na wysokościach przelotowych? minus kilkanaście oC? Genialne, ciekawe, ile energii jestem w stanie naprodukować? może jak będą otyli pasażerowie to spadnie spalanie i samolot przeleci więcej?
    Chociaż w sumie tego typu technologie wykorzystywane były od wieków, im więcej ludzi zgromadzonych było w jaskiniach/pociągach na parę/igloo , tym więcej ciepła produkowali, więc mniej energii szło na ogrzewanie... ;)

    Pewnie nie podali szczegółów, bo jest to tak praktyczne rozwiązanie, jak eko-samochody z bambusa... no, ale, rzucić hasłem zawsze można, zrobi się szum, reklama, o "koncepcji" wszyscy zapomną a i tak nie weszła by ona do użytku...