Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różnicówka EFI-4 rozłącza obwód, gdy łączy się laptopa i TV LCD przez HDMI

qkieu 15 Cze 2011 13:46 3338 6
  • #1 15 Cze 2011 13:46
    qkieu
    Poziom 2  

Witam wszystkich!

Na początek chciałbym powiedzieć, że jestem praktycznie laikiem w sprawie elektryki, instalacji i sieci, więc proszę o wyrozumiałość i cierpliwość :)

Sprzęt:
    1. TV LCD Sony Bravia KDL-46ex720 (przewód zasilający bez uziemienia)
    2. Laptop Samsung R560 (przewód zasilający z uziemieniem)
    3. Konsola Sony PS3 (przewód zasilający bez uziemienia)
    4. ETI wyłącznik różnicowoprądowy EFI-4 25/0,03AC 3-fazowy

Opis problemu:
    Podczas łączenia laptopa z TV przez kabel HDMI różnicówka rozłącza obwód. Podczas łączenia konsoli z TV przez kabel HDMI wszystko jest w porządku. W ten sposób przetestowałem wszystkie porty HDMI TV, wszystkie działały prawidłowo.

W celu głębszego zdiagnozowania problemu próbowałem różnych konfiguracji. Ponieżej kilka spostrzeżeń:
    1. Podłączenie laptopa niepodłączonego przez zasilacz do sieci (działającego tylko na baterii) nie powoduje żadnych problemów, wszystkie HDMI działają.
    2. Podłączenie zasilania TV i zasilacza laptopa do tego samego gniazdka (przez listwę) nie rozwiązuje problemu.
    3. Podłączenie zasilania TV i zasilacza laptopa do innych gniazdek nie rozwiązuje problemu.
    4. Zastosowanie listwy przeciwprzepięciowej i podłączenie do nich zasilacza laptopa i TV nie pomaga.