Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Schemat instalacji elektrycznej ciągnik SAM

gievont3 15 Jun 2011 18:21 12524 9
Wago
  • #1
    gievont3
    Level 11  
    Witam szanownych użytkowników.
    Skonstruowałem ciągnik SAM głównie na podzespołach GAZ69 i silniku S-18 Andoria.
    Chciałbym teraz zrobić instalacje elektryczną.
    W związku z tym, że niewiele się na tym znam proszę o prosty schemat instalacji elektrycznej. Rozrusznik mam z Żuka. Leży w garażu też kilka prądnic i alternatorów. Chciałbym to jakoś podłączyć. Chodzi o to aby było ładowanie, światła, kierunki, stop, gniazdo do przyczepy, klakson i może awaryjne.
    Jeżeli temat został już poruszony z góry przepraszam.
    Jestem nowym użytkownikiem forum.
  • Wago
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zaopatrz się w schematy kilku pojazdów i na ich podstawie "złóż" sobie schemat.
    Obwód ładowania z pojazdu z którego masz alternator. Oświetlenie najlepiej z fiata 125p. To prosta instalacja, ale już z zastosowanie przekaźników.

    PS. Gdybyś napisał skąd jesteś, to może ktoś pomógłby osobiście. Uzupełnij pole w profilu.
  • Wago
  • #3
    gievont3
    Level 11  
    Przeglądałem schematy na różne pojazdy.Normalną sprawą jest iż wszystkie mają podpięcia na kontrolkę oleju,temp.pracy silnika i tym podobne sprawy.Ja potrzebuje prostego schematu bez elektryki silnika.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale co ten schemat ma zawierać? Prosty schemat, to łączysz zasilanie z odbiornikiem, oczywiście przez bezpieczniki i już.
    Może określ się, czego chcesz. I Tak, jak pisałem wcześniej - zajrzyj sobie do schematów istniejących pojazdów. Tam też masz obwody świateł i sygnalizacji.
  • #5
    gievont3
    Level 11  
    Interesuje mnie podłączenie świateł,stopu,kierunkowskazów, klaksonu i wyjścia na podpięcie przyczepy.Przeglądałem schemat z ursusa.Prąd wychodzi z akumulatora przez rozrusznik,alternator,przekażnik dalej regulator JEZPOL RNA-1 6d-14V2.Jestem laikiem jeśli chodzi o elektrykę więc mogę się mylić.Wydaje mi się ze np taki regulator jest chyba dla mnie nie istotny i mogę go pominąć w instalacji.
    Potrzebny mi jak najprostszy schemat podłączenia wyżej wymienionych rzeczy.
    Jako ładowanie zamierzam wykorzystać prądnice z żuka.
  • Helpful post
    #6
    kazimierzbrejta
    Level 22  
    Witam. Bardzo prosta jest instalacja w ciągniku C 330, dostępne są schematy i na niej proponuję się wzorować. Gotowa instalacja kosztuje około 90 zł tj. wiązka z końcówkami, stacyjka, gniazdo bezpieczników, gniazdo złączne, wyłącznik kierunkowskazów. Można by też z tego ciągnika adaptować zespolony zestaw wskaźników oraz gniazdo do instalacji przyczepy. Pozdrawiam.
  • #7
    gievont3
    Level 11  
    Dziękuje za pomoc.Zapoznałem się z tą instalacją i faktycznie jest bardzo prosta.W sklepach internetowych jest dostępna w cenie 75zł kompletna tzn.stacyjka, puszka bezpieczników,przełącznik do kierunków,gniazdo.Do tego wszystko połączone.Tylko rozciągnąć kable.
  • #8
    piorun7890
    Level 18  
    gievont3 wrote:
    Tylko rozciągnąć kable.

    Chyba kabelki (bo są bardzo cienkie) ,nawet oszczędzają na miedzi ,nie mówiąc już o jakości zaciskania konektorów które prawie same spadają ,radzę je dobrze pozaciskać i polutować
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tylko jaki jest sens instalowania instalacji z innego pojazdu, gdzie trzeba będzie skracać przewody i układać je nie tak, jak są przewidziane? Samemu można to zrobić o wiele lepiej i dokładnie pod swoje potrzeby.
  • #10
    Zico63
    Level 37  
    gievont3 wrote:
    (...) dalej regulator JEZPOL RNA-1 6d-14V2.Jestem laikiem jeśli chodzi o elektrykę więc mogę się mylić.Wydaje mi się ze np taki regulator jest chyba dla mnie nie istotny i mogę go pominąć w instalacji.(...)

    Już takie zdanie dyskwalifikuje Kolegę do tworzenia od podstaw tej instalacji; jak i adaptowania gotowej. Regulator napięcia, ze skupimy się tylko na tej sprawie, jest integralną częścią instalacji pojazdu!
    Polecam zlecić to zadanie sąsiadowi obeznanemu z tematyką, w ramach obniżki kosztów - osobiście pokupić materiały i części a samemu bacznie zdobywać doświadczenia, gdy sąsiad będzie to składał.