Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar czujnika halla oraz cewki wysokiego napięcia vw polo 6n 95r

15 Cze 2011 18:33 5884 3
  • Poziom 10  
    Witam,
    Mam problem z samochodem. Zdarza się, że podczas jazdy gaśnie i nie można go uruchomić.
    Mierzyłem kostkę aparatu zapłonowego, przy włączonym zapłonie było powyżej 11V na zewnętrznych stykach. Wg. książki rezystancja pomiędzy kablami powinna wynosić nieskończoność, natomiast wg pomiarów była rzędu 6k.
    Przy pomiarze uzwojenia cewki między zaciskami było 1,5R zamiast 0,5-0,7R, natomiast między gniazdem kabla wysokiego napięcia a zaciskiem 6,5k zamiast 3-4k.
    Czy wyniki tych pomiarów mogą jakoś zlokalizować usterkę?
    Proszę o odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Wygląda na usterkę "przyrządu" pomiarowego.
  • Poziom 14  
    cewka jest z modułem do kupy. Nie mozesz mierzyć oporów cewki we wtyczce bo to wtyczka do modułu. Końcówki uzwojeń masz na śrubkach pod mała klapką plastykowa na cewce. To i tak guzik daje bo cewka pracuje na wysokim napięciu i dopiero podczas pracy wychodzą usterki, wymień jesli masz wątpliwości, choćby pożycz z dowolnego 4-cylindrowego polo, golfa, passata z tych lat z modułocewką na 3 piny. Sa wszystkie takie same. Z tym że taka awaria przemawia najcześciej za uszkodzeniem czujnika halla w aparacue zapłonowym. I sprawdzasz go mierząc napięcie ktore masz ok. we wtyczce, potem zakładasz wtyczkę, wbij szpilkę w środkowy kabel do niej dioda 12V drugi jej biegun do aku. Kręcisz siklnikiem i jak błyska to hall działa, nie to zepsuty, to stwierdzisz tylko w tym momencie jak iskry brak, poczatkowo tylko na rozgrzanym potem siada na amen.
  • Moderator Samochody
    Jak zgaśnie i nie chce odpalić to sprawdź czy jest iskra, jak nie ma to zwieraj środkowy pin wtyczki czujnika halla do masy, jak iskra się pojawi, to masz winowajcę, jeśli nadal jej nie będzie to stawiam na cewkomoduł