Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką antenę wybrać do CB radia?

młody88 15 Cze 2011 19:12 44971 9
  • #1 15 Cze 2011 19:12
    młody88
    Poziom 19  

    Witam
    Kupiłem CB radio Midland 77104XL i teraz szukam do niego jakiejś anteny,
    Radio głównie służyło mi będzie w mieście i na jego obrzeżach wyloty 20 30 km za miasto, rzadko jeżdżę w trasę.
    Niestety w temacie radiotechniki nie jestem orłem i pytam jak antena waszym zdaniem będzie dla mnie najlepsza

    0 9
  • #2 15 Cze 2011 19:48
    Badyl91
    Poziom 17  

    Nie kupuj anteny krótszej niż 1 metr. Mają bardzo mały zasięg 2km max 5km i tyle. Ja osobiście używam LEMM'a 1,8 metra. Świetna antenka używam na magnesie. Antenka wygina się spokojnie w łuk i mieści do każdego bagażnika. Nie musisz aż takiej długiej kupować jak nie chcesz, ale ten metr to minimum.

    -1
  • #3 17 Cze 2011 13:37
    rogal0673
    Poziom 11  

    Jakim samochodem jeździsz? Ciężarowy, dostawczy, osobowy? Parkujesz go: w garażu, pod blokiem? Często będziesz zostawiał samochód bez opieki w niebezpiecznych miejscach? Jaki kolor lakieru ma twoje auto? Zamierzasz umieścić antenę na stałe, czy tylko magnes?
    Jest kilka pytań, na które wypadałoby odpowiedzieć, wtedy porada będzie celniejsza.:)
    Piszesz, że najczęściej w mieście i 20-30 km od niego, nie jeździsz w trasy. Zauważyłem z autopsji, iż mobil’owe skracane anteny 5/8λ w mieście więcej zbierają niepotrzebnych zakłóceń 1/2λ są od nich lepsze, a najlepszą słyszalność miała u mnie antena 7/8λ (to jest moja subiektywna ocena). Piszę o tym, bo twoje radio nie posiada RFgain i tylko SQ –czem w prymitywny sposób usuniesz zakłócenia, ogólnie „szumofon”. Im antena dłuższa tym lepszy zasięg dla nadawania i odbioru, także dla odbieranych zakłóceń. Proponuje anteny włoskich firm (wyprodukowanych we Włoszech): SIRIO, LEMM.dł około 1m i dłuższe. Preasident przereklamowany (cena do osiągów) bardo drogi i chodliwy towar dla złodziei. Bardzo dużo podróbek.

    -1
  • #4 17 Cze 2011 23:41
    młody88
    Poziom 19  

    Jeżdżę mazdą 323F BA 97r kolor granatowy, parkuje auto pd domem, często zostawiam samochód w miejscach gdzie można ukraść antenę, antena może być na stałe ale bez wiercenia w karoserii.

    2
  • #5 18 Cze 2011 01:39
    ginger78
    Poziom 21  

    Nie słuchaj tej rachitycznej papki reklamowej.. Że niby z jakiego wzoru producent wyliczył, że metrowy drut dopasowany do 50Ω ma długość falową 5/8 czy 7/8?
    Nie zwracaj też uwagi na pseudo zysk anten podawanych w dB (w stosunku do wiatru w polu).

    Z reguły polecam Santiago 600. Jest to wyrób godny uznania, ale w Twoim przypadku się nie sprawdzi -radio masz nikłej jakości a bez RF Gaina nie wytniesz "sieczki".

    Kup taką antenę, którą będziesz mógł bez problemu chować do samochodu. Znajomy ma helikalną President Florida -do miasta wg mnie jest lepsza od Hustlera i nie trzeba stroić.

    1
  • #6 19 Cze 2011 04:31
    rogal0673
    Poziom 11  

    Pytam o kolor lakieru, ponieważ miałem zamontowany na vw golfie 4 pomalowanym na jasny kolor i lakier był zabrudzony przez gumę na magnesie widać takie ciemniejsze, porysowane dwa kółka po 8 m-cach użytkowania, które nie dają się wypolerować wszelakimi woskami. Miejsce na dachu, w którym kabel wchodził do kabiny też porysowane. Wziąłem madzie 626 (ciemny bordowy kolor) ojca na wakacje na Chorwacji i antenę magnesową umieściłem na końcu dachu, kabel wrzuciłem do wewnątrz przez klapę bagażnika Hatchback. Po 2 500km wycieczki, były widoczne zarysowania od kabla antenowego. Musiałem je mocno zacierać woskami. Kabel anteny pęknął od zamykania, otwierania klapy. Zalety anteny montowanej na stałe:
    - galwaniczne połączenie z masą samochodu, naturalna przeciwwaga powodujące lepsze i łatwiejsze zestrojenie anteny, co generuje lepsze osiągi dla odbioru i nadawania.
    - antena nie przesuwa się i nie spada z dachu przy większych prędkościach i przy potrąceniach gałęziami drzew, powodujące poważne zarysowania lakieru oraz wgięcia blach i pęknięcia szyb, reflektorów tylnych,
    - antena na magnesie ma usterki na połączeniu przewodu przy magnesie oraz w miejscu, w którym jest przytrzaskiwany kabel
    - estetyka: schowany pod tapicerką kabel, nieprzycinany przez drzwi i klapy kabel
    - nie trzeba przyklejać naklejki, nie rysuje się lakier od magnesu ani od kabla
    Wady:
    - jednorazowa ingerencja w powłokę lakierniczą samochodu
    - konieczność odkręcania motylka i chowania bata anteny w niebezpieczny miejscu albo zmiana śruby na jakąś trudniejszą do odkręcenia (jest teraz taka antena, co trzeba cała cewką kręcić w lewo, aby ją ściągnąć – prawie żaden amator cudzego tego nie wie)
    - konieczność odkręcania anteny przy parkowaniu w garażu, parkingu podziemnym

    Magnesowa antena jest świetna do szybkiego zmontowania i wrzucenia do bagażnika.
    Wady jak powyżej i dodatkowo każde ściągnięcie i położenie anteny wymaga strojenia. Anteny magnesowe heliakalne mają tę zaletę, iż ich SWR jest na tyle dobry, że ich nie dostrajanie nie uszkodzi stopnia końcowego wzmacniacza w.cz., co nie oznacza że są optymalnie sprawne dla nadawania i odbioru i są w rezonansie.

    Niektóre anteny są stosunkowo ciężkie np.: Lemm magnum At 71 wraz ze swoją długością, co ma znacznie mechaniczne dla obciążenia dachu (miękka blacha w Matiz’e) i podstawy magnetycznej zarazem w przypadku zamontowania do magnesu (łatwiej taka antena spada podczas szybkiej jazdy). Są długie i lekkie jak: President Meryland z dodatkowym szybkim strojeniem anteny po przez pojemność pierścieni przesuwanych na gwincie na obudowie cewki.
    Alternatywą między magnesówką a stałą jest:
    Montowana w miejsce fabrycznej anteny radiowej. Trzysystemowa wielozadaniowa jedna antena do wszystkiego. Wyglądem przypomina fabryczną antenę do radia samochodowego.Antena dla mniej wymagających, ale ceniących wygodę kierowców. W zależności od terenu antena daje zasięg 4-6 kilometrów. Natomiast idealnie wtapia się w otoczenie - nie przyciąga złodziei i wandali. Laik nie odróżni, że samochód posiada zamontowane CD radio. Antena idealna dla tych, którzy nie lubią afiszować z radyjkiem.Krótki bat nie wygina dachu, nigdy nie grozi odpadnięcie przy dużych prędkościach.Antena CB SIRIO TRIFLEX CB / FM / GSM 900 zapewnia niski poziom szumów. Do jednej anteny można podłączyć CB RADIO, radio samochodowe i telefonu GSM (zestawy głośnomówiące). Antena CB SIRIO TRIFLEX Antena TRIFLEX CB/UKF/GSM. Antena Triflex jest to antena pracująca w zakresie radia CB radia UKF i GSM 900. Wyglądem przypomina antenę samochodową podobna do anten fabrycznych. Cechy: - CB Mobile antenna, Multi-band - CB częstotliwość dostrajalna poprzez obracanie tuleji strojącej - Giętki bat, zdejmowalny do myjni samochodowych - Dla CB 27 MHz, AM-FM radio oraz GSM 900 MHz P/N 2216215.00 TRIFLEX 27/FM/900 Parametry elektryczne: • Typ: CB 27 MHz band: 1/4 a central loaded FM band: 1/4 a helical loaded GSM 900 MHz band: 1/4 a • zakres częstotliwości: CB 27 MHz band: dostrajalna od 26.8 do 27.6 MHz poprzez obracanie nakrętki AM-FM band: AM 0.15-1.6 MHz, FM 87.5-108 MHz GSM 900 MHz band: TX-band 880-915 MHz, RX-band 935-960 MHz • Impedancja: AM-FM band: 150a niezbalansowana CB and GSM bands: 50a niezbalansowana • Promieniowanie (H-plane): 360° wielokierunkowe • Polaryzacja: pionowa • Pasmo @ SWR a 2: CB 27 MHz band: a 440 KHz GSM 900 MHz band: a 100 MHz • SWR @ res. freq.: a 1.2 • Max. moc: CB 27 MHz band: 10 Watts GSM 900 MHz band: 20 Watts • Długość kabla/ Typ / złącze: CB 27 MHz band: 215 mm / RG316 / FME-wtyk męski FM band: 165 mm / RG316 / M10x0.75-wtyk męski GSM 900 MHz band: 120 mm / RG316 / FME-wtyk męski CB ANTENA SIRIO TRIFLEX CB/FM/GSM + kable Parametry mechaniczne: • Materiały: nylon, chromowany mosiądz, miedź, aluminium • Wysokość (około): 500 mm • Waga (około): 120 gr • Rozmiar otworu mocującego: O 18 mm or square 15mm • Głębokość mocowania: 12 mm

    Do kolegi ginger78
    Proponowana przez ciebie antena heliakalna to cyt:” Dedykowana dla osób, które uważają, że nalepka z logiem producenta w magiczny sposób zwiększa możliwości anteny.
    Niestety, należy do trójki najgorszych anten z oferty tego producenta. Przekonał się o tym każdy, kto chociaż raz w życiu potrzebował pomocy od innego mobila lub stacji bazowej w dotarciu pod nieznany adres. Praktyczny zasięg 2-5km. W warunkach ciasnej zabudowy miejskiej łatwiej zapytać przechodnia o drogę.”
    Jaką antenę wybrać do CB radia?
    Do czego służy ten stroik do przyklejenia nalepki tylko?
    Nie producent przedstawia rysunek: po, co? Dla jaj? Czy imbecylów, którzy nie umieją czytać po angielsku?
    Jaką antenę wybrać do CB radia?
    Wyraz Adjustent w wolnym tłumaczeniu znaczy dopasowanie – do czego? Do oporu powietrza na dachu samochodu?

    Cytat:
    „Nie słuchaj tej rachitycznej papki reklamowej.. Że niby z jakiego wzoru producent wyliczył, że metrowy drut dopasowany do 50Ω ma długość falową 5/8 czy 7/8?”

    Nie zaniżaj poziomu elektrody! Wzory, jakie stosuje się do wyliczenia metrowych drutów w połączeniu z nawiniętą cewką na pewno znajdziesz taż na forum!
    Cytat:
    Nie zwracaj też uwagi na pseudo zysk anten podawanych w dB (w stosunku do wiatru w polu).

    Z tym się całkowicie zgadzam!
    Cytat:
    Z reguły polecam Santiago 600. Jest to wyrób godny uznania, ale w Twoim przypadku się nie sprawdzi -radio masz nikłej jakości a bez RF Gaina nie wytniesz "sieczki".

    Z powodu, czego? Pokręconego metrowego drutu! - cytuję ciebie?
    Cytat:
    Kup taką antenę, którą będziesz mógł bez problemu chować do samochodu. Znajomy ma helikalną President Florida -do miasta wg mnie jest lepsza od Hustlera i nie trzeba stroić.

    A gdzieżeś to wyczytał u Wojciecha Oszczaka strona 4-8 „Anteny CB”? Znajomy - czyli jedna baba drugiej babie wsadziła do….
    Jak ktoś pisuje, że nie trzeba stroić anteny to ja już nie dyskutuję z takim egzemplarzem -Dobranoc!
    Jeżeli dalej będziesz stosować takie wybiegi w moją stronę to zgłoszę twoje wypociny do moderatora, są punkty regulaminu elektrody, które mówią jasno jak się zachowywać! Robisz się ekspertem od siedmiu boleści, a jesteś dyletantem. Ja zechciałem pomóc koledze autorowi postu i wypraszam sobie takie traktowanie!!!

    2
  • #8 05 Wrz 2012 00:41
    Piotrbrave
    Poziom 1  

    Mam do Państwa pytanie bo przeglądam fora i nigdzie nie mogę znaleźć porady odnośnie jaki zestaw w moim przypadku byłby idealny . Już podaje charakterystykę używania .
    Jestem kierowca który zajmuje się dostarczaniem samochodów osobowych po naprawach lakierniczych . Czyli trasy po całej Polsce . Problem tkwi w fakcie że auta którymi się poruszam muszą być nietknięte czyli jakiekolwiek instalacje na stałe odpadają, myślałem o radiu normalny podłączanym pod zapalniczkę . Największy problem to antena bo nie mogę posiadać takiej na magnez ( guma za 9 zł na allegro odpada ), za duże ryzyko porysowania i za drogie auta a jeszcze zdarza się że dach lub klapa była malowana czyli całkowicie odpada . Myślałem o takiej na szybę ale nie widzę nic takiego .
    Co do sprawności całego zestawu to zależy mi tylko na tym żebym w miarę sprawnie dowiadywał się o sytuacji na drodze . nie interesuje mnie co się dzieje w promieniu 40 km

    Z Góry dziękuje za pomoc

    0
  • #10 05 Wrz 2012 08:44
    .Labrador
    Poziom 25  

    rogal0673 napisał:
    Wady jak powyżej i dodatkowo każde ściągnięcie i położenie anteny wymaga strojenia.

    Większej bzdury nie słyszałem,nie ma takiej potrzeby.
    Kolega troszeczkę pogubił się w swoim Expose.

    5