Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie sygnału ABS do navi MFD

xmarek 15 Lis 2004 10:20 4345 7
  • #1 15 Lis 2004 10:20
    xmarek
    Poziom 16  

    Witam.
    Z okazji, ze ukazała się już mapa polski chciałbym Moją nawigację wpełni podłączyć i skonfigurować. jeśli chodzi o konfiguracje rozmiaru koł to mały problem( obwód w mm koła i liczba impulsow == liczbie nacienć na tarczy abs) Problem ma z podłaczeniem. oczywiście na allegro są adaptery do podłączenia navi w 5 minut, ale nie wiem jak to moze dizałać skoro podłącza się ją w kostki iso w radiu. Myśle, że to nie ma prawa działać wpełni poprawnie za pomocą tego adaptera. Przeciez w poprawnej pracy navi kieryje się 3 rzeczami:
    1. pozycja gps
    2. kompas.
    3. informacje z samochodu: szybkość, różnica obrotów lewego i prawego koła ( sygnał abs) i czy jedzie do przodu ( bieg wsteczny).
    a w kostkach iso przy radiu jest tylko sygnał szybkości.

    jeśli się połączy za pomocą tego adaptera to navi nie bedzie działąć w 100% poprawnie i ze 100% szybkością.

    Dlatego zostaje mi podłaczenie syganłu abs i wstecznego. Problem mam taki że nie wiem skąd mam wziąść taki sygnał???? ( czy to jest sygnał z czujników abs i lampki wstecznego????)

    moj samochodzik to golf IV z 1999 r.

    proszę o jakąkolwiek pomoc

    Pozdrawiam

    Marek

    0 7
  • #2 15 Lis 2004 22:38
    adampila
    Poziom 10  

    w kostce iso od zasilania sprzetu jest GALA ( to chyba 2 pin , odpowiada za głośność radia w funkcji prędkości auta) i z niego navi bierze impulsy ( nie musi być z abs) . Kalibracja troche potrwa , a wsteczny mozna sobie podarować bo ona i tak co 30 sek lub 1min koryguje Twoją pozycje w oparciu o dane z satelitów.( a poza tym ile Ty kilometrów na tym wstecznym zrobisz:) ) Ja w innym aucie miałem navi bez podłączonej gali i tez działało i okreslała moje połozenia na mapie i było ok . Na autostradzie dokładność wynosiła wtedy ok 500m. no i ciąle pracowała w trybie OFF ROAD.
    W skrócie podłącz - gale i antene gps, wsadz płytke i baw sie dobrze :)

    0
  • #3 15 Lis 2004 23:56
    xmarek
    Poziom 16  

    dzięki z info.
    Myślałem o podpięciu samej gali. i chyba tak narazie zrobie.
    zastanawiam się tertaz nad konfiguracją tego czegoś. Jak do tego się zabrać? czy ktoś może ma pomysł. wiem jak się konfiguruje obwód koła i liczbe impulsów, ale jak nie podłączam sygnału abs, to to jest nie istotne. co się jeszcze konfiguruje w tej navi???

    a może jednak ktoś powie mi jak znaleść te sygnały ABS? mam książke naprawczą do golfa IV, jest tam całkiem ładnie rozrysowana cała elektryka ( tak , że z tym wstecznym to żaden problem), ale niestety nie ma nic o ABS.

    pozdrawiam

    0
  • #4 24 Gru 2004 16:26
    maxcar
    Poziom 11  

    Jeśli jesteś jeszcze zainteresowany tym podłączeniem to daj znac
    Pozdrawiam Darek

    0
  • #5 03 Sty 2005 11:52
    xmarek
    Poziom 16  

    maxcar napisał:
    Jeśli jesteś jeszcze zainteresowany tym podłączeniem to daj znac
    Pozdrawiam Darek

    Volkswagen Golf IV z 1999r 19. TDI.
    Zastanawiam się nad tym, jakie to ma zanczeniew w samym podłaczeniu sygnału GALi, w konfiguracji tak bo trzeba ponoć ustawić impuls na 8. Poprostu nie wiem co podać na tę wtyczke.

    0
  • #7 20 Sie 2006 10:26
    tamron
    Poziom 2  

    Witam wszystkich!!!

    Posiadam Navi Ford MFD1, skad mam wziasc sygnal ABS, jakie kolory maja te kabelki i gdzie sie one znajduja? Jaka ma myc kalibracja tego urzadzenia.
    Jest to Ford Galaxy rok 2001silnik 1.9 diesel 115KM. Prosze o pomoc.
    :cry::cry::cry::idea:

    0
  • #8 19 Mar 2009 13:33
    mpmichu
    Poziom 11  

    Witam
    Mam pytanie do kolegi od Forda Galaxy jak rozwiązał swój problem??? Ewentualnie pytanie kieruje do innych użytkowników forum, gdzie w VW Sharanie znaleść sygnał ABS z prawego i lewego koła.
    Pozdrawim

    1
  Szukaj w 5mln produktów