Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

liczby parzyste w bascomie lub asm jak sprawdzać??

RafalM 15 Lis 2004 10:29 2960 21
  • #1 15 Lis 2004 10:29
    RafalM
    Poziom 10  

Jestem początkującym ludkiem w zakresie zabaw z uC w bascomie. Pisząc program zegarka chcialem aby zamiast wskazywania sekund na LCD, upływ sekund wskazywał migający ":" pomiędzy godziną a minutami.
    Jedyny pomsł jaki mam to sprawdzenie czy liczba sekund odczytana z pcf8583 jest liczba parzysta lub nie i w/g tego zapalić lub zgasić ":".

Narazie realizuje to wsposób prymitywny mianowicie dziele sekundy przez dwa i sprawdzam czy wynik ma ulamek

tzn
    .....
    n=Frac(sekundy/2)
    if n=0 then
    lcd ":"
    else
    lcd " "
    end if
    ....

niestety
    n jest liczba single i troche zajmuje pamieci ten dodatek.

moze macie drodzy koledzy krotszy sposób nawet w posatci wsawki w asemblerze sprawdzenie parzystości sekund ;-)

0 21
  • #3 15 Lis 2004 11:36
    Xitami
    Poziom 29  

operator AND, n AND 1 da 0 dla parzystych

0
  • #4 15 Lis 2004 14:25
    elektryk
    Poziom 42  

Jeśli liczba jest w akumulatorze, to każdy "klasyczny" procesor ma bit parzystości.

0
  • #5 15 Lis 2004 14:29
    Xitami
    Poziom 29  

Jeśli coś leży w akumulatorze to nie wystarczy, trzeba jeszcze takim akumulatorem jakoś potrząsnąć ;), ale przede wszystkim, czym innym jest parzysta liczba jedynek w liczbie a czym innym parzystość liczby.

0
  • #6 15 Lis 2004 15:04
    yego666
    Specjalista PLD

Nie zawsze trzeba potrzasnac akumulatorem by dostac ustawione flagi. Niektore procki ustawiaja czesc bitow ( parity, zero ) przy samej operacji przeslania przez rejestr ( ew. akumulator ). Bywa to wygodne o ile zestaw instrukcji jest dobrze przykrojony do takiego ukladu.
    Niemniej jakkolwiek by nie bylo, parzystej liczby sie w ten sposob nie wykryje. Trzeba jakiegos ANDa albo rotacje przeprowadzic.