Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 318 blokujace hamulce

slawek173 15 Cze 2011 21:54 5374 23
  • #1 15 Cze 2011 21:54
    slawek173
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam problem z blokującymi się hamulcami. Blokują mi się w czasie jazdy po przejechaniu paru kilometrów - czuć jak auto hamuje. Wymieniłem klocki, tarcze, prowadnice zacisków. Grzeją się wszystkie cztery koła. Serwis Mercedesa nie daje rady z tym problemem.
    Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

    0 23
  • #2 15 Cze 2011 21:57
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To który to serwis taki sprytny?

    0
  • #3 15 Cze 2011 22:04
    caber
    Poziom 17  

    Podejrzewam że to pompa lub wspomaganie hamulców.

    0
  • #4 15 Cze 2011 22:10
    slawek173
    Poziom 7  

    nie chce robic "dobrej" reklamy serwisowi ale troche kasy wydalem a oni i tak nic nie pomogli.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a masz kolego pomysl jak to sprawdzic czy pompa czy serwo?

    0
  • #5 15 Cze 2011 22:13
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    slawek173 napisał:
    troche kasy wydalem a oni i tak nic nie pomogli


    No to za co zapłaciłeś, skoro usterki nie zlikwidowali?

    0
  • #6 16 Cze 2011 04:28
    slawek173
    Poziom 7  

    wjezdzasz oni cos tam robia mowia teraz jest dobrze placisz a potem dostajesz auto i co znowu to samo..

    0
  • #7 16 Cze 2011 17:46
    miler80
    Poziom 34  

    Coś tu kręcisz kolego aytoryzowany serwis MB napewno to nie jest skoro nie może tego ogarnąć. W sprinterach lubią się zaciski blokować.

    0
  • #8 16 Cze 2011 17:51
    jannaszek
    Poziom 39  

    Akurat w 4 kołach naraz?
    Trzeba przyjrzeć się serwu i skokowi jałowemu pedału h-cy.

    0
  • #9 16 Cze 2011 18:31
    miler80
    Poziom 34  

    jannaszek napisał:
    Akurat w 4 kołach naraz?

    A osobiście je sprawdzałeś że to wykluczasz? Autor nie napisał że zaciski są o.k. W następnej kolejności sprawdziłbym prawidłowość działania układu ASR.

    0
  • #10 16 Cze 2011 19:29
    jannaszek
    Poziom 39  

    Wymieniał prowadnice itp, nie wiadomo, czy w ogóle ma ASR.
    Przyznam, że jeszcze nie spotkałem się z blokowaniem wszystkich 4 kół- najwięcej 2 na raz.

    0
  • #11 16 Cze 2011 20:00
    slawek173
    Poziom 7  

    witam asr przeprogramowali zaciski zamieniali-nic to nie dalo wg nich wszysko jest ok a tu kola gorace spalanie 18 l. auto po prostu samo chamuje .a jak sprawdzic skok jalowy pedalu hamulca?

    0
  • #12 16 Cze 2011 20:05
    jannaszek
    Poziom 39  

    Najlepiej ręka, wyczujesz, czy po nagrzaniu jest od razu twardy, czy też jest jałowy opór tylko spreżyny powrotnej.
    Może byc również niesprawny zaworek w serwie.
    Jeśli nie ma praktycznie skoku jałowego, to jest sytuacja, że serwo samoczynnie zaczyna wspomagać.

    0
  • #13 16 Cze 2011 20:14
    balonika3
    Poziom 36  

    Odłącz wężyk od serwa, zaślep go i próba - tylko ostrożnie (po jakimś placu najlepiej), bo nie będzie wspomagania hamulców.

    0
  • #14 17 Cze 2011 17:30
    slawek173
    Poziom 7  

    Jak sie nagrzeja to pedal jest twardy nie mam pojecia jak sobie z tym poradzic bylem w kilku warsztatach i nikomu sie nie chce w to zaglebiac a jak sprwadzic ten zaworek serwa dodam ze jak sie podpompuje pedal to slychac syczenie tak jakby byl to hamules powietrzny.

    0
  • #15 17 Cze 2011 21:03
    balonika3
    Poziom 36  

    Pedał jest twardy, bo rośnie ciśnienie w układzie, a nie dlatego, że się grzeją. Tu bym szukał przyczyny. Z drugiej strony płyn powinien wracać do zbiorniczka, więc ciśnienie nie powinno narastać. Pompa?

    0
  • #16 17 Cze 2011 21:19
    jannaszek
    Poziom 39  

    Jeśli pedał nie ma luzu, to pompa wstępnie wcisnięta nie pozwoli wracać płynowi do zbiorniczka.
    Co z tym odłączeniem wężyka serwa?

    0
  • #17 17 Cze 2011 21:38
    slawek173
    Poziom 7  

    Jutro sprubuje odlaczyc wezyk od serwa musze sobie znalez miejsce na probe dzisiaj probowalem u znajomego u mnie pedal jest caly czas twardy a u niego powoli schodzil w dol -nie wiem czy to ma jakies znaczenie?

    0
  • #18 17 Cze 2011 22:13
    jannaszek
    Poziom 39  

    Jesli mu schodził powoli w dół, to ma wylataną pompe, ty masz prawidłowo, ale nie rozumiesz co znaczy skok jałowy.

    0
  • #19 18 Cze 2011 08:05
    slawek173
    Poziom 7  

    Masz racje nie bardzo wiem o co chodzi z tym jalowym pedalem mozecie mi to po chlopsku wytlumaczyc dzieki.

    0
  • #20 19 Cze 2011 00:04
    slawek173
    Poziom 7  

    Witam hamulec bieze bardzo wysoko ,po odlaczeniu serwa kola nadal sie grzeja,ale po wlozeniu wezyka z powrotem hamulec bieze nizej tak jak to bylo kiedys no wiec co sie dzieje wiecie?pozdrawiam

    0
  • #21 07 Kwi 2013 10:47
    ANDRZEJ_2013
    Poziom 2  

    Dzięki za wpisy dotyczące hamulców w sprinterze. Byłem ostatnio w autoryzowanym serwisie Mercedesa z problemem słabych hamulców i miękkiego pedału hamulca i muszę powiedzieć że gówno wiedzą w tych serwisach. Stwierdzili, że wszystko jest dobrze i sprintery "tak mają". Jednak na moje żądanie odpowietrzyli układ hamulcowy i trochę się poprawiło (zaznaczam że przebieg nie przekroczył 10 tys. km). Po tym jak się zachowuje auto przy hamowaniu mogę powiedzieć tylko tyle: nie dajcie sobie wmówić, że tak ma być bo to są bzdury totalne. Pojazd ma mieć skuteczne hamulce a nie pedał wpadający w podłogę. Zauważam też takie zjawisko jak wzrost ciśnienia na pedale hamulca po kilkukrotnym naciśnięciu co oznacza że jednak układ może "trzymać ciśnienie" a to prowadzi do wniosków, że coś jednak jest nie tak z tym układem hamulcowym. Czytałem też opinie o bliźniaczym VW Crafter i też z tymi hamulcami mają problem. Jak w temacie???

    -1
  • #22 07 Kwi 2013 15:12
    slawek173
    Poziom 7  

    witam z daleka sie trzymaj od serwisu ja stracilem mnostwo czasu i kasy ok 5000 tys auto tez mialo nikly przebieg ok 20000 pomogl zwykly mechanik koszt ok 150zl

    1
  • #23 19 Kwi 2013 17:32
    ANDRZEJ_2013
    Poziom 2  

    W takim razie jaka przyczyna jest tego skoro jak piszesz zwykły mechanik z tym sobie radzi a serwis nie?

    1
  • #24 19 Kwi 2013 19:11
    slawek173
    Poziom 7  

    SZCZERZE NIE ODPOWIEM CI PONIEWAZ NIE ZDRADZIL MI TEGO BO UZNAL ZE POJADE DO SERWISU I W ZLOSCI IM WYGARNE CO O NICH MYSLE I CO BYLO NIE WIEM SKAD JESTES?ALE MNIE POMOGL MOZESZ SOBIE WYOBRAZIC JAKI TO BYL PROBLEM JAK SAMOCHOD ZE 100 L. ZBIORNIKIEM ROBI TYLKO 500 KM FELGI CZEWONE ZE NIE WSPOMNE CO MUSIALO SIE ZROBIC Z LOZYSKAMI

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo