Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 318 blokujace hamulce

15 Cze 2011 21:54 6394 23
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam problem z blokującymi się hamulcami. Blokują mi się w czasie jazdy po przejechaniu paru kilometrów - czuć jak auto hamuje. Wymieniłem klocki, tarcze, prowadnice zacisków. Grzeją się wszystkie cztery koła. Serwis Mercedesa nie daje rady z tym problemem.
    Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To który to serwis taki sprytny?
  • Poziom 17  
    Podejrzewam że to pompa lub wspomaganie hamulców.
  • Poziom 8  
    nie chce robic "dobrej" reklamy serwisowi ale troche kasy wydalem a oni i tak nic nie pomogli.

    Dodano po 2 [minuty]:

    a masz kolego pomysl jak to sprawdzic czy pompa czy serwo?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    slawek173 napisał:
    troche kasy wydalem a oni i tak nic nie pomogli


    No to za co zapłaciłeś, skoro usterki nie zlikwidowali?
  • Poziom 8  
    wjezdzasz oni cos tam robia mowia teraz jest dobrze placisz a potem dostajesz auto i co znowu to samo..
  • Poziom 34  
    Coś tu kręcisz kolego aytoryzowany serwis MB napewno to nie jest skoro nie może tego ogarnąć. W sprinterach lubią się zaciski blokować.
  • Poziom 39  
    Akurat w 4 kołach naraz?
    Trzeba przyjrzeć się serwu i skokowi jałowemu pedału h-cy.
  • Poziom 34  
    jannaszek napisał:
    Akurat w 4 kołach naraz?

    A osobiście je sprawdzałeś że to wykluczasz? Autor nie napisał że zaciski są o.k. W następnej kolejności sprawdziłbym prawidłowość działania układu ASR.
  • Poziom 39  
    Wymieniał prowadnice itp, nie wiadomo, czy w ogóle ma ASR.
    Przyznam, że jeszcze nie spotkałem się z blokowaniem wszystkich 4 kół- najwięcej 2 na raz.
  • Poziom 8  
    witam asr przeprogramowali zaciski zamieniali-nic to nie dalo wg nich wszysko jest ok a tu kola gorace spalanie 18 l. auto po prostu samo chamuje .a jak sprawdzic skok jalowy pedalu hamulca?
  • Poziom 39  
    Najlepiej ręka, wyczujesz, czy po nagrzaniu jest od razu twardy, czy też jest jałowy opór tylko spreżyny powrotnej.
    Może byc również niesprawny zaworek w serwie.
    Jeśli nie ma praktycznie skoku jałowego, to jest sytuacja, że serwo samoczynnie zaczyna wspomagać.
  • Poziom 36  
    Odłącz wężyk od serwa, zaślep go i próba - tylko ostrożnie (po jakimś placu najlepiej), bo nie będzie wspomagania hamulców.
  • Poziom 8  
    Jak sie nagrzeja to pedal jest twardy nie mam pojecia jak sobie z tym poradzic bylem w kilku warsztatach i nikomu sie nie chce w to zaglebiac a jak sprwadzic ten zaworek serwa dodam ze jak sie podpompuje pedal to slychac syczenie tak jakby byl to hamules powietrzny.
  • Poziom 36  
    Pedał jest twardy, bo rośnie ciśnienie w układzie, a nie dlatego, że się grzeją. Tu bym szukał przyczyny. Z drugiej strony płyn powinien wracać do zbiorniczka, więc ciśnienie nie powinno narastać. Pompa?
  • Poziom 39  
    Jeśli pedał nie ma luzu, to pompa wstępnie wcisnięta nie pozwoli wracać płynowi do zbiorniczka.
    Co z tym odłączeniem wężyka serwa?
  • Poziom 8  
    Jutro sprubuje odlaczyc wezyk od serwa musze sobie znalez miejsce na probe dzisiaj probowalem u znajomego u mnie pedal jest caly czas twardy a u niego powoli schodzil w dol -nie wiem czy to ma jakies znaczenie?
  • Poziom 39  
    Jesli mu schodził powoli w dół, to ma wylataną pompe, ty masz prawidłowo, ale nie rozumiesz co znaczy skok jałowy.
  • Poziom 8  
    Masz racje nie bardzo wiem o co chodzi z tym jalowym pedalem mozecie mi to po chlopsku wytlumaczyc dzieki.
  • Poziom 8  
    Witam hamulec bieze bardzo wysoko ,po odlaczeniu serwa kola nadal sie grzeja,ale po wlozeniu wezyka z powrotem hamulec bieze nizej tak jak to bylo kiedys no wiec co sie dzieje wiecie?pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Dzięki za wpisy dotyczące hamulców w sprinterze. Byłem ostatnio w autoryzowanym serwisie Mercedesa z problemem słabych hamulców i miękkiego pedału hamulca i muszę powiedzieć że gówno wiedzą w tych serwisach. Stwierdzili, że wszystko jest dobrze i sprintery "tak mają". Jednak na moje żądanie odpowietrzyli układ hamulcowy i trochę się poprawiło (zaznaczam że przebieg nie przekroczył 10 tys. km). Po tym jak się zachowuje auto przy hamowaniu mogę powiedzieć tylko tyle: nie dajcie sobie wmówić, że tak ma być bo to są bzdury totalne. Pojazd ma mieć skuteczne hamulce a nie pedał wpadający w podłogę. Zauważam też takie zjawisko jak wzrost ciśnienia na pedale hamulca po kilkukrotnym naciśnięciu co oznacza że jednak układ może "trzymać ciśnienie" a to prowadzi do wniosków, że coś jednak jest nie tak z tym układem hamulcowym. Czytałem też opinie o bliźniaczym VW Crafter i też z tymi hamulcami mają problem. Jak w temacie???
  • Poziom 8  
    witam z daleka sie trzymaj od serwisu ja stracilem mnostwo czasu i kasy ok 5000 tys auto tez mialo nikly przebieg ok 20000 pomogl zwykly mechanik koszt ok 150zl
  • Poziom 2  
    W takim razie jaka przyczyna jest tego skoro jak piszesz zwykły mechanik z tym sobie radzi a serwis nie?
  • Poziom 8  
    SZCZERZE NIE ODPOWIEM CI PONIEWAZ NIE ZDRADZIL MI TEGO BO UZNAL ZE POJADE DO SERWISU I W ZLOSCI IM WYGARNE CO O NICH MYSLE I CO BYLO NIE WIEM SKAD JESTES?ALE MNIE POMOGL MOZESZ SOBIE WYOBRAZIC JAKI TO BYL PROBLEM JAK SAMOCHOD ZE 100 L. ZBIORNIKIEM ROBI TYLKO 500 KM FELGI CZEWONE ZE NIE WSPOMNE CO MUSIALO SIE ZROBIC Z LOZYSKAMI