Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 1.8 16V F4P po odpaleniu nie pali przez chwile na jeden cylinder

Metys79 15 Jun 2011 22:20 3837 5
  • #1
    Metys79
    Level 9  
    Witam

    Mam problem Laguna przy pierwszym porannym odpaleniu pali idealnie po zrobieniu paru kilometrów odstawieniu auta na godzinę po raz drugi auto odpala od kopa ale obroty spadają i nie pali na jeden cylinder czuc wtedy bogatą mieszankę. Po dodaniu gazu wskakuje na odpowiednie obroty i jest ok każde następne odpalenie to to samo. Auto nie ma katalizatora komputer pokazuje błąd grzania sondy ale rząd drugi czyli tej za katalizatorem a jej wogóle nie ma . Nie ma nawet śladu po instalacji. Komputer pokazuje też pzrzerwę na czujniku spalania stukowego ale jako usterkę sporadyczną. Komputer pokładowy zaniża spalanie o około 2 litry. Czy może to być lejący wtrysk? Dodam że autko lekko podszarpuje z dolnego zakresu obrotów. Nie mam pomysłu. Parametry sondy są idealne przepustnica wyczyszczona nowe świece nowe uszczelki przepustnicy i kolektora. Może jakiś sterownik w obwodzie sondy i wtrysku.

    Napisałem laborat ale nic do głowy mi nie przychodzi

    Dziękuję z góry za sugestie
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Cewki mają przebicie? A gdzie ta sonda się podziała? O "kata" nawet nie pytam....

    Sprawdź chociaż na którym cylindrze się to dzieje.
  • #3
    Metys79
    Level 9  
    Kupiłem z grzechocącym katem czyli coś go załatwiło Laguna 99 rok występowała też z jedną sondą i nawet zastanawiałem się czy ktoś softa nie zmienił. Bo rozumiem że rząd drugi oznacza tą za katem
  • #4
    jarciu11
    Level 19  
    cewka do wymiany. gdy nie pracuje na jednym odpinaj kolejno kostki od cewek . dojdziesz która.. sonda jest jedny wszystko masz ok. czym robisz diagnostyke???

    Moderated By Pawel wawa:

    Takiej pisowni tutaj nie tolerujemy, ostrzeżenie.3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.


    Moderated By carrot:

    Cewki są łączone parami szeregowo, zdjęcie wtyczki spowoduje wyłączenie 2 cylindrów

  • #5
    Metys79
    Level 9  
    Diagnostyka robiona KTS Objaw pojawia się szczególnie jak jest wysoka temp na zew powyżej 25 stopni. Jak jest do 20 stopni auto nieraz tylko spada z obrotów i wraca chociaż są lekko nie stabilne cały czas ale to dosłownie wskazówka o włos drga raz góra raz dół

    Dodano po 15 [minuty]:

    Dodam że zmieniając świece zauważyłem że wszystkie cewki są BERU czarne więc musiał je ktoś wcześniej wymienić (auto do niemca) Myślałem moze że coś powoduje wywalanie tych cewek
  • #6
    Metys79
    Level 9  
    Jarciu skąd wiesz że sonda jedna i wszystko ok Miałeś podobnie u siebie. Po czyszczeniu przepustnicy i wymianie oringów oraz zmianie konta nachylenia przepustnicy o jeden stopień jest mała poprawa tzn efekt pracy na jeden cylinder po odpaleniu jest zdecydowanie rzadzie (ale jest) Zanim zdążę cokolwiek zobaczyć auto wskakuje na obroty Ciągle nie wiem co by tu zrobić żeby problem z niknął całkowicie. Panowie żadnych pomysłów:idea: Czy można jakoś sprawdzić pracę cewek skoro żadnego błędu na kompie nie ma.