Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Primera P12 2.2 DI brak ciśnienia CR po wymianie silnika.

15 Cze 2011 22:31 2840 5
  • Poziom 26  
    Pęknięty wał korbowy.Chodził do końca ale walił jak smok.
    Klient załatwił silnik kompletny ale z nowszego rocznika.
    Różnice: inna nowsza pompa CR (nie pasowała by elektrycznie)
    inny czujnik położenia wałka rozrządu (inna wtyka)
    Reszta poza pokrywą zaworów (z tworzywa) a w starym aluminium (nie istotne)
    była taka sama.Pompe wrzyciłem starą z tamtego uszkodzonego silnika.Czujnik także. Do rzeczy. Obroty widzi,ciśnienie CR podczas kręcenia rozrusznikiem 340 Mbar czyli NIC!! Błędów brak,na plaku chodzi ładnie.Wszystko kilka razy sprawdzone,ręczną pompką na filtrze paliwo przepompowane aż leci powrotem. I nic! Co mnie ciekawi że na plaku jak chodzi to ciśnienie CR spada do 0! A na rozruszniku 280--340Mbar. Pompa padła czy co?? Ale do końca chodziła.Nawet na takim stukającym wjechałem jeszcze na podnośnik :D Pompa Denso z tymi dwoma regulatorami (czerwony i zielony) Wtyki inaczej nie pasują. Może jest jakiś knyf na odpowiednie odpowietrzenie tej pompy??
  • Moderator na urlopie...
    ele5 napisał:
    na rozruszniku 280--340Mbar. Pompa padła czy co??

    To jest jak najbardziej prawidłowe ciśnienie.
    ele5 napisał:
    na plaku jak chodzi to ciśnienie CR spada do 0!

    Tutaj leży problem, coś jest nie tak. Przewodów paliwowych nie pozamieniałeś przy pompie?
  • Poziom 26  
    Jak prawidłowe??? 300 MILIBARÓW?? Chyba 300 BAR powinno być.
    Przewody sprawdzane wielokrotnie. Ale sprawdze jeszcze raz...
  • Moderator na urlopie...
    Tak masz rację (nie zauważyłem "M"). 250 bar to wystarczające ciśnienie do odpalenia, póżniej wiadomo rośnie wysoko :D . Tak wygląda, że jedyna pompa paliwa, która działa, to ta w zbiorniku paliwa. Po zamontowaniu tej pompy, przed próbami odpalenia, odpowietrzyłeś układ? Nie pracowała ta pompa czasami na sucho?
  • Poziom 22  
    zeimp napisał:
    Tak masz rację (nie zauważyłem "M").

    Ja bym to zinterpretował jako Megabary. Mała/duża literka a takie nieporozumienie :D
  • Poziom 26  
    Auto pali ;-) Pierdolo.. CDIF2 robił mnie w jajo. Wartości liczbowe podawał prawidłowo z wyjątkiem nie potrzebnej literki "m" z przodu.Przykręciłem do listwy zwykły stary wtrysk z VW i rozpylał podczas kręcenia.Więc olałem wskazania kompa po całym dniu w dupie. Główną przyczyną były wtryski z którymi kupiomy został silnik!! Zadzwoniłem do kumpla co robi Japońce i od razu stwierdził "przekładaj ze starego a zapali od razu" Tak zrobiłem i CHODZI! Podobno w tych silnikach jest taki problem żw wtrysk musi być identyczny o tych samych nr i z tego samego roku produkcji... To sobie Japońce wymyślili... Teraz na zapalonym CDIF podaje 680 mBar...... zostawiam to bez komentarza.