Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Jazz 1.4 2004, błąd P0638 pojawia się i znika

gyloosh 16 Cze 2011 12:52 6776 6
  • #1 16 Cze 2011 12:52
    gyloosh
    Poziom 9  

    Od roku jestem posiadaczem sprytnego Jazza 1,4 rok 2004. W kwietniu założyłem do niego instalację LPG firmy BRC. Wszystko było dobrze przez pierwsze 1500 km, potem, w trasie, podczas jazdy na LPG coś się stało niedobrego, poczuliśmy zapach gazu w samochodzie, oświeciła się kontrolka CHECK ENGINE i obroty spadły samoistnie do 2000 rpm, i ani jednego więcej.
    Po restarcie silnika kontrolka zgasła i mogłem kontynuować jazdę na pełnym zakresie obrotów. Niestety od tamtej pory sytuacja powtarza się w zupełnie przypadkowy sposób (na LPG, na benzynie, na ciepłym i zimnym silniku) jedyna prawidłowość to to, że zawsze dzieje się to podczas przyśpieszania. Przy żadnym takim zdarzeniu nie ma już swądu gazu (był tylko za tym pierwszym razem), i po restarcie kontrolka gaśnie i można kontynuować jazdę.
    Moją pierwszą reakcją było odprowadzenie samochodu do gazownika. Podłączyli się tam laptopem i jeździłem 30 minut z fachowcem. Stwierdził on, że mieszanka była trochę za bogata i teraz już ustawił wszystko idealnie i problem powinien zniknąć. Niestety nie zniknął.
    Następnie pojechałem do warsztatu i tam podłączyli się pod komputer i zczytali błąd P0638 - Throttle actuator control. Zadzwoniłem do serwisu i sprawdziłem w dostępnym na necie manualu, że przyczyna może leżeć w:
    -System sterowania mocą
    -Nastawy podstawowe niewykonane
    -Nastawnik biegu jałowego
    -silnik klapy przepustnicy
    -czujnik pedału przyśpieszenia
    Na necie dodatkowo wyczytałem, że to może być także zanieczyszczona przepustnica, aczkolwiek objawy w tym przypadku są inne (ciągłe świecenie kontrolki), dla spokoju mechanik przeczyścił przepustnicę, jednak to nic nie pomogło.
    Następnie mechanik przeprowadził wykonanie nastawów podstawowych, co także nie pomogło.
    Reszta przyczyn z manuala wymaga niestety sporych nakładów finansowych, dlatego wolę sprawdzić tutaj, może ktoś miał podobny przypadek i będzie w stanie mi pomóc.
    Na jednym angielskim forum Jazza wyczytałem, że facet z podobnym problemem zabierał się za czyszczenie zaworu EGR, ale niestety nie napisał potem czy to pomogło.

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie,
    Gyloosh

    0 6
  • Pomocny post
    #2 16 Cze 2011 18:25
    decybel91
    Poziom 39  

    Kolego jak poczułeś LPG to możesz mieć coś rozszczelnione na lini kolektora dolotowego- jest tam plastikowy czy metalowy?

    0
  • #3 17 Cze 2011 12:36
    gyloosh
    Poziom 9  

    Dzięki za odp.
    Kolektor jest rzeczywiście plastikowy, co prawda nie widać na nim żadnych pęknięć, ale pewnie jakby było widać to tak sobie nie jeździłbym.
    Wydaje mi się, że samochód przyśpiesza też nierówno, ale jest to bardzo słabo wyczuwalne, więc nie mam pewności.
    Czy lekkie szarpanie, np przy wrzuceniu 2 przy wolno toczącym się samochodzie też może być objawem takiej nieszczelności?

    0
  • Pomocny post
    #4 18 Cze 2011 15:28
    decybel91
    Poziom 39  

    Może, niestety producent nie przewidzial wystrzalu gazu i moze sie rozszczelnić nawet przy mocowaniach kolektora z głowicą.

    0
  • #5 18 Cze 2011 17:18
    gyloosh
    Poziom 9  

    Diagnoza trafiona, na zgrzewie przy jednym kanale jest szczelina. Prawdopodobnie normalnie nie przepuszcza powietrza, tylko w warunkach większego zapotrzebowania na nie (podczas przyśpieszania). Teraz mam pytanie, znajomy mi zasugerował, że zamiast kupować nowy kolektor mógłbym spróbować uszczelnić to silikonem odpornym na wysokie temperatury. Jak szanowni koledzy zapatrują się na taką możliwość? Załączam zdjęcie tego zgrzewu.


    Honda Jazz 1.4 2004, błąd P0638 pojawia się i znika

    0
  • Pomocny post
    #6 18 Cze 2011 18:46
    decybel91
    Poziom 39  

    Można sprobować spawania plastiku gorącym powietrzem, ale efekt wizualny może być kiepski.

    0
  • #7 12 Lip 2011 21:17
    gyloosh
    Poziom 9  

    Samochód jest już naprawiony. Przyczyną pojawiania się błędu było rozszczelnienie kolektora, zgodnie ze wskazówką decybela91 - dziękuję.
    Przyczyną wybuchu gazu (instalacja LPG sekwencja) okazała się fuszerka poprzedniego właściciela samochodu, który wymienił tylko cztery świece zamiast wszystkich ośmiu. Cztery świece na osiem miały przebieg 40 tys., a cztery około 10 tys.
    Po naprawie kolektora (spawanie + klejenie) i wymianie wszystkich świec błąd przestał się pojawiać, a samochód odzyskał moc.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki dla decybela91.

    0