Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kopci po wymianie wtryskow Movano/Master 2.5DTI

16 Cze 2011 15:09 11722 32
  • Poziom 9  
    Witam , wymienilem wszystkie wtryski na nowe bosch poniewaz nie trzymaly cisnienia i auto gaslo po naprawie auto juz nie gasnie pali od strza ale strasznie kopci , spec mowi ze wtryski sa dobrze zakodowane , uklad przeplukany i kopci dlatego ze wczesniej nie dostawal odpowiedniej dawki a teraz jak juz dostaje odpowiednia dawke to EGR nie wyrabia i dlatego kopci i trzeba go wymienic (1000zl) +do tego przeplywka tez jest walnieta (800zl) fakt faktem jak podepne przeplywke to jakby mniej kopcil ale zas jest mulowaty , jest taka opcja czy chce mnie naciagnac?
  • Poziom 39  
    EGR można sprobować wyczyścić, nawet przez piaskowanie, przepływkę można na próbę podłożyć od innego samochodu z tym silnikiem.
  • Poziom 39  
    Piszesz "jak podepnę przepływkę to jakby mniej kopcił" czy to znaczy że jeździsz z odpiętą przepływką. Jezeli tak to dlaczego. Z EGR że nie wyrabia to jakaś bzdura. EGR sie zamyka w okolicach 3000 obr/min, a twoje kopcenie podejrzewam jest przy wyższych obrotach. Potrzebna jest rzetelna diagnoza parametrów w czasie jazdy.
  • Poziom 9  
    No wlasnie nie jest caly czas od samego dolu

    Dodano po 39 [sekundy]:

    wyczyscilem egr i autko lepiej chodzi i duzo mniej kopci ale podczas jazdy a na postoju dalej kopci , trzeba bedzie chyba wymienic.
  • Poziom 39  
    Zadałem ci dwa pytania. Odpowiedziałeś na jedno.
  • Poziom 39  
    Za dużo oleju mogło do wydechu pojśc, sprobuj jeszcze trochę pojeździć i zobaczyć czy kopcenie się zmniejszy.
  • Poziom 9  
    Kolego jezdze z odpieta bo na podpietej bardzo mulil ale teraz po czyszczeniu EGR juz nie muli , auto ma wieksza moc i duzo mniej kopci podczas jazdy czy to butowanie czy spokojna jazda lecz na postoju dalej unosi sie bialy smierdzacy spalinami dym.
  • Poziom 9  
    Koledzy czyszczenie egr pomoglo na jeden dzien dzis znow autko kopci i do 2-2.5tys obr wogole nie jedzie.
  • Poziom 36  
    Jaki przepływ powietrza (kg/h)wskazuje przepływomierz w okolicach 4000 obr.na min.?
  • Poziom 32  
    Witam, toć pisze autor że kopci na biało i śmierdzi ropą ,pewnie za duża dawka lub nie w pore :D , cóś nie teges z tymi wtryskami(nastawy) i piszą koledzy byś parametry na wolnych i w czasie jazdy czyli diagnoza rozruchowa i dynamiczna.
  • Poziom 20  
    A może zacząć od najprostszych rzeczy - ciśnienie doładowania , katalizator?
  • Poziom 9  
    Spec ktory to robil mowil dokladnie ze dzieje sie tak poprzez walniety EGR i Przeplywke tylko nie wiem czy to prawda

    Dodano po 1 [godziny] 28 [minuty]:

    Kur... juz mam dosc wlozylem w to auto juz 5tys wymienilem dzis EGR ale dalej kopci nia bialo i smierdzi spalinami nie wiem trzeba to kodowac jakos komputerowo czy musi to przepalic ? pomozcie.
  • Moderator na urlopie...
    W dolocie nie ma oleju czasami? Dwa to turbo sprawne?
  • Poziom 9  
    Koledzy wszystko zaczelo sie dziac po wymianie wtryskow przed wymiana wszystko bylo ok nic nie kopcil a teraz zaczol kopcic nie wiem juz o co chodzi turbo jest ok w pon pojade spowrotem do tego Bosch service calego i ich zrypy facet mowil ze to przez egr i to normalnie po wymianie kulejacych wtryskow na nowe. wymienilem egr i dalej kopci
  • Poziom 13  
    sprawdz czy masz założone takie same wtryski jak wcześniej te uszkodzone symbol 0445110 141 lub 084
  • Poziom 9  
    Kolego stare wtryski mialem 044511 00 87 i nowe sa rowniez z takimi samymi numerami

    Dodano po 3 [godziny] 38 [minuty]:

    Moze cos ze sterowaniem egr'u?
  • Poziom 32  
    Witam, sprawdż czy wsie wtyczki dobrze wpiete i czy ma połączenia z ECU, przemienik na wale korbowym szczytuje prędkość obrotową (ile paliwa) i czujnik halla na wałku rozrządu (kiedy to paliwo ma wtrysnąć) , sterowanie ergu wątpie to układ prosty otwarcie i zamkniecie, gdy się zacina moze stwarzać problem ale skoro wymieniłeś (nowy czy uzywka?), podaj kod silnika i najlepiej parametry rozruchowe i dynamiczne to obwąchamy dalej :D , powodzenia.
  • Poziom 9  
    Egr nowy ale nie wiele to dalo wszystko dobrze podpiete w renomowanym Bosch service i tam wlasnie powiedzieli ze bedzie kopcic bo dostaje odpowiednia dawke paliwa (stare ledwo podawaly) a za malo dostaje powietrza wiec tak jak on mowil kupilem Egr zeby zaoszczedzic wizyty u nich (strasznie drodzy) ale niestety zaraz znow tam jade i dam znac co to bylo pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Doładowanie, turbina lub regulacja jej.
  • Poziom 9  
    Ale czemu wszystko zaczelo sie dziac po wymianie wtryskow? auto idzie jak burza podczas jazdy nie kopci za duzo , najweksze problemy za na postoju jak auto chodzi na biegu jalowym i podczas przegazowki kopci na bialo i smierdzi spalinami a przy przegazowce na czarno , facet mowi ze poprostu nie dostaje takiego powietrza jakiego powinien dostac , egr nie pracuje , przeplywka zle czyta.
  • Poziom 13  
    Jest jeszcze jeden szczegół mogą być inne rozpylacze od 2,2 tak miałem ,dopiero po podstawieniu pewnych używanych auto odzyskało swoją moc i sprawność lub założone podwójnie podkładki pod wtryski. Była pomyłka 087 a nie jak napisałem 084.
  • Poziom 9  
    Kolego wtryski sa fabrycznie nowe do silnika 2.5DTI o numerach 0 87 auto ma moc tylko kopci na bialo

    Dodano po 4 [godziny] 10 [minuty]:

    Zostawilem dzis autko i facet mowil caly czas ze dostaje za malo powietrza i trzeba wymienic przeplywomierz + do tego sprawdzic czy sterowanie EGR dziala bo mimo to ze egr nowy moze sie nie zamykac czy otwierac bo niema podcisnienia
  • Poziom 39  
    Coś tutaj nie pasuje. Jeżeli masz wtryski z końcóką 087 to masz silnik o mocy 115 KM, a przy tym silniku jest EGR elektryczny, więc o jakim podciśnieniu mówisz?
  • Poziom 9  
    czyli niema tam zadnego "sterowania egr'em" ?
  • Poziom 20  
    wadekk napisał:
    Egr nowy ale nie wiele to dalo wszystko dobrze podpiete w renomowanym Bosch service i tam wlasnie powiedzieli ze bedzie kopcic bo dostaje odpowiednia dawke paliwa (stare ledwo podawaly) a za malo dostaje powietrza wiec tak jak on mowil kupilem Egr zeby zaoszczedzic wizyty u nich (strasznie drodzy) ale niestety zaraz znow tam jade i dam znac co to bylo pozdrawiam
    Kolego , ktoś Cię jawnie robi w konia. Na nowych wtryskach kopci bardziej? Co mają wtryski do dawki paliwa [jeżeli są założone odpowiednie]? Nie wierzę też w EGR. Na pewno założyli nowe końcówki , nie regenerowane?
  • Poziom 39  
    Sterowanie jest, tylko nie podciśnieniowe a elektryczne.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Przcież czyściłeś EGR to widziałeś jak wygląda.
  • Poziom 9  
    Wtryski sam osobiscie kupowalem w hurtowni sa fabrycznie nowy i wszystko z nimi ok. poprostu po ich wymianie auto zaczelo dymic na czarno lub bialo , facet ktory bral zlecenie na moj samochod tlumczyl ze kopci poniewaz jest zly stosunek ON do powietrza , zostawilem auto dam znac co bylo.

    Dodano po 11 [minuty]:

    trans-serwis napisał:
    Sterowanie jest, tylko nie podciśnieniowe a elektryczne.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Przcież czyściłeś EGR to widziałeś jak wygląda.


    A jest taka opcja ze nowy egr niema sterowania?
  • Poziom 9  
    bylem u nich przeplywke wyczyscili i cos z cisnieniem doladowania , juz nie kopci na czarno , ciagnie jak burza ale na postoju dalej kopci na bialo juz nie mam glowy do tego auta kazali zostawic zeby wyciac katalizator bo ponoc za duzo spalin sie odlozylo czy cos