Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C 330 ropa w oleju silnikowym

16 Cze 2011 22:08 15254 30
  • Poziom 9  
    Panowie mam pytanie czy paliwo - ropa może dostać się do oleju silnikowego zakładając że wtryski są dobre i to dzieje się gdy silnik jest zgaszony bo coś mi bardzo rozżedza olej i wycieka przednim uszczelniaczem na wode to raczej nie wygląda
  • Poziom 28  
    Raczej nie bardzo była by to ropa, bo poza wtryskiwaczami i napędem pompy nie łączy ją z silnikiem nic więcej - pomijając mocowanie, bo pompa ma nawet swój oddzielny olej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Silnik pracuje równo, sprawdzałeś kompresję?
  • Poziom 9  
    Prace wykonane- wyjołem tuleje i wymieniłem oringi które posmarowałem towotem przed włożeniem a gniazda w bloku gdzie siedzą oringi posmarowałem cienko silikonem.Nowa uszczelka i głowica.Po zalaniu oleju odpaliłem ciągnik i wszystko OK -konktolka oleju zgasła odrazu .Jednak oleju zaczeło przybywać i przy następnym odpaleniu silnika kontrolka oleju zgasła po kilku sekundach - olej bardzo rzadki coś idzie mi do oleju raczej nie woda.dzisiaj rano spuściłem trochę oleju 0,7 l-jakby buła woda to chyba powinna być na dole pod olejem a mi wylał się bardz rzadki olej.Proszę o pomoc w tej sprawie.
  • Poziom 16  
    Zawartość oleju sprawdza się bagnetem a nie po tym kiedy zgaśnie kontrolka,Sprawdzałeś czy ubywa ci woda w chłodnicy?
  • Poziom 28  
    Jeżeli jesteś pewny że to ropa to wykręć wtryski, załóż je do rurek tak żebyś widział jak pylą i zakręć silnikiem, powinna być ładna mgiełka, przy okazji sprawdź kompresje, bo jeżeli to ropa to nie ma innej opcji jak tylko poprzez łączenie tłok-cylinder.
    Jak miałem zdjętą głowicę to tuleje nie były porysowane? Tłok był dobrze dopasowany do tulei?
  • Poziom 9  
    Tuleje-tłok stan idealny .Spuściłem też olej z pompy wtryskowej i po 8 godzinach w pompie była ropa .
  • Poziom 9  
    W jaki sposób sprawdzić pompke zasilającą ?.Ja po wykręceniu pompki podłonczyłem pod nią powietrze tz. do krućca zasilającego powietrze a kruciec odprowadzający zaślepiłem i pompke zanużyłem w wodzie, powietrze nigdzie nie uchodziło to chyba dobra - szczelna pompka czy tak ?
  • Poziom 29  
    U mnie była pęknięta taka sprężynka w środku[dokładnie nie wiem bo nie rozbierałem]i non stop lało sie u mnie z przelewu pompy,u ciebie może być to samo + walnięty uszczelniacz i dlatego idzie do oleju -zawiózł tata do regenaracji [nie na wymianę tylko sie umówił i facet robił na jego oczach] i teraz nic nie cieknie i ciapek pali od strzała
    Sam za dużo nie nie zdziałasz przy pompie bo nie masz jak sprawdzić ciśnienia jakie daje na poszczególnych sekcjach
  • Poziom 9  
    Kolego mi chodzi o sprawdzenie pompki zasilającej
  • Poziom 9  
    Tą ręczną, do odpowietrzania.Kolego czy możesz spytać ojca czy chodziło o pęknięto sprężyne w śrubie[zaworek] przy odprowadzeniu nadmiaru paliwa z pompy wtryskowej do zbiornika ?
  • Poziom 29  
    Pytałem ale nie pamięta bo to było już 2 lata temu
    Jak odkręcasz tą część co jet ostojnik[filterek] i pompka od korpusu to chyba gdzieś tam była ta sprężyna[chyba w środku na jakimś trzpieniu]
    Pompka ręczna ma w środku zaworek i sprężynkę i jak miałem padniętą to brakowało mu ciągle paliwa tak jakby się zapowietrzał ale wymieniłem całą na nową,jak pojedziesz na regeneracje z pompą to też Ci pompkę zmienią

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zaworek zwrotny o którym piszesz powinien być na króćcu ale jak wkręcisz zwykłą śrubę taką jak od filtrów bez zaworka też będzie jeździć
  • Poziom 9  
    Kapitalny remont pompy i jest narazie OK-dzięki za wszystkie podpowiedzi.
  • Poziom 9  
    Myślałem że wszystko OK a tu znowu ropa w oleju - pompa odpada remont kapitalny [olej gęsty w pompie] wtryskiwacze OK przychodzi mi do głowy jeszcze jeden pomysł - dziurawy tłok bo co innego jeszcze może być ? POMOCY
  • Poziom 9  
    W pompie wszystko nowe-rurka drożna,to raczej nie wina pompy bo w pompie olej gęsty-taki jaki zalałem
  • Poziom 9  
    Kolego dzisiaj jeszcze raz sprawdził mi gościo wtryskiwacze ciśnienie było 110 na każdym , gościo niechciał ich ruszać ale się uparłem i założyłem drugie końcówki i ciśnienie ustawił na 135-mówiąc że to nie wtryski tylko
    pęknięta głowica albo dziurawy tłok.I jesze jedno gdy wyjołem wtryski zauważyłem że na nich byłe założone cienkie podkładki ja teraz założyłem ordinalne-grube i zmieżyłem suwmiarko różnice i teraz wtryskiwacz jest wyżej o 1,5 mm;może to ma wpływ ?
  • Poziom 34  
    Kolego Stan pamięć jednak Cie myli. Przy wymianie końcówek sprawdzaliście sprężyny. Co do podkładek raczej nie powinno być aż takiej różnicy na nich. Jak byś miał ich kilka założonych wtedy było by gorzej. Ciśnienie na wtryskiwaczach powinno wynosić 140 atmosfer. Ja zakładając nowe daje 5 więcej z tego względu ze po chwili i tak im się troszkę zmniejszy ciśnienie. Kiedy ostatnio zaglądałeś pod pokrywę klawiatury i sprawdzałeś luzy zaworowe? Jak miałeś wykręcone wtryskiwacze czemu nie sprawdziłeś ciśnienia sprężania?
  • Poziom 9  
    Kolego co do luzow zaworowych regulowałem je miesiąc temu bo zdejmowałem głowice bo myślałem i nie tylko ja że w oleju jest płyn ale okazało się że to ropa i po założeniu głowicyi wymianie oleju problem pozostał następną operacją była kapitalna naprawa pompy i znowu nowy olej i po krótkim czasie ropa nadal w oleju co dalej ? Piszesz o sprężynach tylko ja niewwiem o których ,gdzie one są aby je sprawdzić ?
  • Poziom 9  
    Panowie 3 hektary zaorane i jest OK.Zrobiłem to co pisaliście tz.Końcówki wtryskiwaczy nowe[mają ze 20 lat ale nowe jeszcze z czasów PRLU],regulacja zaworów [było 0,45 jest 0,2] i orginalne podkładki pod wtryskami.Dzięki wszystkim za pomoc-myślę że będzie już OK
  • Poziom 9  
    Znowu to samo ropa w oleju została jeszcze głowica do sprawdzenia - czy zawory trzymają bo już niewiem co dalej robić
  • Poziom 14  
    Przoszę sprawdzić pompę wtryskową : czy jest ropa w oleju w korpusie pompy jeżeli tak to serwis pomp wtryskowych.
  • Poziom 15  
    Jeżeli pompa sprawna to puszcza paliwo przez pierścienie tłokowe. Po wyjęciu tulei trzeba było sprawdzić stan pierścieni ( właściwe ustawienie ich względem siebie) i tulei cylindrowych. Raczej innej możliwości nie ma. Przy zużyciu pierścieni i tulei czasem sama wymiana pierścieni pomaga na jakiś czas. Miałem kiedyś taki przypadek, ciągnik był nowy tylko w fabryce zapomnieli założyć uszczelkę pod kolektor ssący i po około 500 mtg przybywało oleju, po wymianie pierścieni wszystko wróciło do normy.
  • Poziom 9  
    W pompie jest olej to chyba pompa OK . Myślę o głowicy tz. czy zawory są szczelne.Bo jakby były nieszczelne to ropa -jej jakaś tam część dostawałaby się do oleju nie byłaby spalana do końca.Czy dobrze kąbinuje - proszę o opinie.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Zawory nie do końca maja na to wpływ. Pierścienie tak. Paliwo przedostaje się między tłokiem a gładzią cylindra do skrzyni korbowej. Ale to sie dzieje tylko wtedy gdy paliwo zalega na tłokach z powodu np. lejących wtrysków. Możesz zdjac kolektor czy czasem nie ma w nim paliwa, zapalić czy nie chlapie ropą. Ogólnie jak nie przez pompę wtr. to pierścienie tłokowe to jedyna opcja.