Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy w Sprinter 411 cdi 2.2 2001r

glazu6 19 Cze 2011 02:29 7331 16
  • #1 19 Cze 2011 02:29
    glazu6
    Poziom 8  

    Witam.
    Jestem tu nowy i trochę już zdesperowany, więc może ktoś mi podpowie.
    Kupiłem Sprintera.
    Podczas jazdy przy np.podjazdach pod górkę lub wyprzedzaniu, gdzie niestety trzeba trochę przycisnąć zapalała się kontrolka EDC i po chwili auto gasło.
    Więc podczas jazdy wyłączałem stacyjkę i ponownie odpalałem aż do następnego razu. Auto zostało podpięte i wyskoczyła usterka dot.Regulatora ciśnienia paliwa na listwie cr. Auto w ten sposób pokonało ok 600km i zostało postawione na noc. Następnego dnia usterka już się nie powtórzyła.
    Natomiast obecnie po odpaleniu auto ma pełną moc, lecz po ok 4 min jazdy traci ją częściowo. Jedzie ale to nie to. Postoi z 3 godziny i sytuacja się powtarza. Auto zostało ponownie podpięte i wyskoczył błąd czujnika na pompie wysokiego ciśnienia. Z tego co wiem to odpowiada on chyba za gaszenie, więc za nic mi to nie pasuje do objawów.
    Pamiętając wcześniejszą diagnozę wymieniłem reg ciśnienia na listwie ale nic to nie pomogło. Posiedziałem dzisiaj w warsztacie, przeglądnąłem wiązki i niby wszystko ok.
    Jeśli chodzi o podciśnienia to dziwnie zachowuje się egr /zawór pod f.powietrza ponieważ po zgaszeniu auta dochodzą z niego dziwne dźwięki/, /jakby schodziło z niego ciśnienie/ trochę dziwne.
    Proszę jeśli macie czas, o sensowne odpowiedzi. Pzdr.
    Ps.
    W aucie cały czas się pali kontrolka świec żarowych.
    Pod kompem wyszło, że jest uszkodzony sterownik świec ale jak znam życie to pewnie któraś ze świec jest po prostu spalona.
    Czy ten błąd może powodować ograniczenie mocy?

    1 16
  • #2 19 Cze 2011 04:18
    andrzejluczuk
    Poziom 17  

    glazu6 napisał:
    wymieniłem reg ciśnienia na listwie ale nic to nie pomogło.


    Sugeruję, abyś oddał auto do warsztatu gdzie go zdiagnozują. To mniej kosztuje niż kolejne, bezpodstawnie wymieniane części. Z tego co wyczytałem trzeba będzie trochę posiedzieć i przeprowadzić kilka testów. Bez SD będzie Ci ciężko.

    0
  • #3 19 Cze 2011 09:08
    mperlak
    Poziom 11  

    wlasnie przerabiam to samo u mnie problem jest taki ze auto juz w tej chwili nie odpala bez pomocy plaka, wczesniej mialem jak u ciebie, sprawdzilem w mercedesie diagnoza to puszczajacy wtrysk na przelewie sam sobie mozesz sprawdzic-wykluczyc usterke mnie za sprawdzenie na przelewy chcieli 70eur skasowac

    zrobilem dokladnie to co pokazano w tym filmiku, u mnie leje 1 wtrysk

    Link

    -1
  • #4 19 Cze 2011 14:51
    glazu6
    Poziom 8  

    Z tym oddaniem auta na warsztat mam problem bo żaden z moich kolegów nie chce go robić bo nie mają jak go zmieścic .Dlatego walcze sam bo co robić.Jeśli chodzi o sprawdzenie wtrysków na przelewach to rozumiem ze na kazdy przelew założyć wężyk i tam gzie nabije więcej paliwa ten wtrysk leży.

    Dodano po 3 [minuty]:

    i jeszcze jedno.Pomogła wymiana tego wtrysku???

    0
  • #5 19 Cze 2011 19:50
    mperlak
    Poziom 11  

    glazu6 napisał:
    Z tym oddaniem auta na warsztat mam problem bo żaden z moich kolegów nie chce go robić bo nie mają jak go zmieścic .Dlatego walcze sam bo co robić.Jeśli chodzi o sprawdzenie wtrysków na przelewach to rozumiem ze na kazdy przelew założyć wężyk i tam gzie nabije więcej paliwa ten wtrysk leży.

    Dodano po 3 [minuty]:

    i jeszcze jedno.Pomogła wymiana tego wtrysku???


    dokladnie tak mi powiedzial mechanik z mercedesa, oni robia to samo tylko maja dedykowane narzedzia, mnie ta kontrola 5pln kosztowala wezyki fi8 wewnatrz.

    Co do wtrysku kupilem na all... uzywany za smieszna cene i z gwarancja rozruchowa zobaczymy co z tego bedzie, wymiana jednego to 100pln

    1
  • #6 19 Cze 2011 20:15
    andrzejluczuk
    Poziom 17  

    mperlak napisał:
    dokladnie tak mi powiedzial mechanik z mercedesa, oni robia to samo tylko maja dedykowane narzedzia, mnie ta kontrola 5pln kosztowala wezyki fi8 wewnatrz.

    Co do wtrysku kupilem na all... uzywany za smieszna cene i z gwarancja rozruchowa zobaczymy co z tego bedzie, wymiana jednego to 100pln


    Zamiast wężyków sugeruję menzurki, to bardziej miarodajne badanie. Co do wymiany wtrysku... :) Miałeś do czynienia z CDI? Wiesz jak w niektórych przypadkach ciężko jest wyszarpać wtrysk? Nie zapomnij użyć frezu do gniazda i nowej uszczelki.

    1
  • #7 19 Cze 2011 21:12
    glazu6
    Poziom 8  

    Zakupiłem właśnie w aptece 4 strzykawkii po 20ml i wężyk.Jutro będe badał.Kiedyś walczyłem z wtryskiem w bmw x5 3.0d zapieczonym jak diabli więc wiem o co chodzi.Jeszcze pytanko.Podłączam pod przelewy ale na wyjściach z przelewów tak?Bo we wtrysku 2,3,4 sa dwa wejścia na przelew więc tamte zostaką poprostu rozłączone??

    1
  • #8 19 Cze 2011 21:41
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    też stawiam na padnięty wtryskiwacz

    1
  • #9 19 Cze 2011 21:54
    glazu6
    Poziom 8  

    Dzieki panowie.Jutro napisze jak zrobie profesjonalne :) pomiary.Kolego z Gubina jak wymienisz to daj znać czy pomogło.pzdr

    0
  • #10 19 Cze 2011 22:32
    lukaszjazdahey
    Poziom 11  

    wymień filtr paliwa

    0
  • #11 20 Cze 2011 00:13
    glazu6
    Poziom 8  

    myślisz że to tylko wina f.paliwa???

    0
  • #12 20 Cze 2011 09:02
    mperlak
    Poziom 11  

    andrzejluczuk napisał:
    Zamiast wężyków sugeruję menzurki, to bardziej miarodajne badanie. Co do wymiany wtrysku... :) Miałeś do czynienia z CDI? Wiesz jak w niektórych przypadkach ciężko jest wyszarpać wtrysk? Nie zapomnij użyć frezu do gniazda i nowej uszczelki.


    tak slyszalem o tym, dlatego pisalem ze wymiana kosztuje 100pln, sam tego nie zrobie bo to nie w124... , oddaje na wymiane wtrysku do warsztatu no i z mercedesa kupilem srube i podkladki mam nadzieje ze gladko pojdzie...

    Dodano po 1 [minuty]:

    glazu6 napisał:
    Zakupiłem właśnie w aptece 4 strzykawkii po 20ml i wężyk.Jutro będe badał.Kiedyś walczyłem z wtryskiem w bmw x5 3.0d zapieczonym jak diabli więc wiem o co chodzi.Jeszcze pytanko.Podłączam pod przelewy ale na wyjściach z przelewów tak?Bo we wtrysku 2,3,4 sa dwa wejścia na przelew więc tamte zostaką poprostu rozłączone??


    hehe tez mialem strzykawki, tyle ze momentalnie sie napelnialy a jedna praktycznie odrazu sie przelala, dlatego te wezyki metrowe ;)

    odlaczasz te przelewy ten ostatni calkiem z tylu mozesz rozlaczyc i zaslepic

    0
  • #13 22 Cze 2011 00:29
    lukaszjazdahey
    Poziom 11  

    wymień ten filtr paliwa. jeśli jest usterka związana z reg na listwie CR to właśnie jest duże prawdopodobieństwo że winą jest filtr paliwa.

    0
  • #14 22 Cze 2011 21:35
    scrzydlo
    Poziom 9  

    Witam.

    Może nowy ale coś podpowiem.

    Spróbuj na postoju wciskać gaz do oporu... jeżeli po czasie auto zacznie ci falować na wysokich obrotach lub zgaśnie może przyczyną być pompa wstępna która po nagrzaniu ma za mały wydatek. lub wysokiego ciśnienia. :)

    Pare podpowiedzi:

    Jeżeli masz bąbelki powietrza na wężykach przy filtrze to wymień o-ringi lub przewody. I filtr. odradzam filtrona, lepiej mann podobna cena... OEM najlepszy i wcale nie drogi.

    Do pomiaru przelewów odłącz czujnik ciśnienia na listwie CR ten z tyłu. i zciśnij przewód przelewowy.

    Powiedział co wiedział. Pzdr.

    0
  • #15 29 Cze 2011 18:31
    glazu6
    Poziom 8  

    witam panowie.trochę nie pisałem bo byłem w finlandi.Więc moc już ma,przyczyną było zabrudzenie olejem kostki czujnika na pompie wysokiego ciśnienia przez co robiło zwarcie do masy.Niestety powrócił temat gaśnięcia auta pod obciążeniem.Więc wyciągnąłem wtryski i dałem do sprawdzenia w servisie bosch wrocław.Napiszę jutro co wykazały pomiary na stole.Aha.Filtr paliwa wymieniłem i nic to nie dało.

    0
  • #16 29 Cze 2011 22:57
    mperlak
    Poziom 11  

    no i ja w koncu odebralem auto, auto odpala w miare ok tylko mam wrazenie ze cos jeszcze dlugo trzeba krecic, jutro sprawdze jeszcze raz przelewy


    No i jest ok, przejechalem 400km moc wrocila ;) odpala normalnie, chyba cos tam sie musialo ustawic. Cala "impreza" kosztowala 330PLN diagnostyka SD+zakup uzywanego wtyskiwacza+wymiana+5m rurki

    2
  • #17 05 Gru 2011 21:44
    mariolino33
    Poziom 9  

    Witam....w 100 % do wymiany jeden z wtryskiwaczy..Pozdrawiam

    1
  Szukaj w 5mln produktów