Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CASE CS 150 brak jazdy po włączeniu biegu

piotrkulka 02 Wrz 2011 23:10 58812 118
  • #31 02 Wrz 2011 23:10
    arturo07
    Poziom 11  

    Witam, mam pytanie do kolegi piotrkulka, i co ogarnięty temat sprzęcik jeździ? Ma takiego samego do zrobienia i identyczne objawy co twoje. Czujniki ok wszystkie cewki też wzorcowe , i jak u ciebie nie jeździ. Ale np odłączę czujnik ten za lewarkiem zmiany biegów ten czerwony i wskakuje błąd E9 i wtedy jakaś jazda jest co prawda nie jak wszystko działało ale przód tył półbiegi przełącza niekiedy wyrzuci bieg. Ale jak wszystko podłącze zero błędów pali się N pół biegi przerzuca włączę do przodu i lipa mruga tylko szczałka od kierunku jazdy i nie jedzie. Pozdrawiam

  • Sklep HeluKabel
  • #32 03 Wrz 2011 13:05
    robjust
    Poziom 11  

    U mnie jest tak samo, jak wyjmę wtyczkę czerwona, a jak wyjmę drugą to nic sie nie dzieje, żadnych będów, wszystko jeździ/działa itp, zero jakejkolwiek reakcji że jest wypięta. Filtry i olej hydrauliczny zmienione i nic sie nie zmienia, po uruchomieniu przez chwilę ma siłę i ciągnie a po chwili dalej traci moc na kołach, chyba zostaje już tylko kalibracja skrzyni, bo nic innego mi nie przychodzi do głowy. Czekam na instrukcje i zobaczymy, chyba że ktoś ma jakis pomysł lub wie jak skalibrowac skrzynie?I jeszcze jedno czy jak włącze bieg, puszcze sprzęgło i wcisnę hamulec to silnik powinien zgasnąć czy tylko spadna obroty?

  • Sklep HeluKabel
  • #33 03 Wrz 2011 20:21
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Witajcie koledzy, długo się nie odzywałem ponieważ nadal walczę z tą jazdą. W skrócie kompy miałem spalone na 100 % po 7-dmej wizycie u elektronika oznajmił że wymienił już wszystko co było łącznie z procesorami ( wgrał również programy)
    Ja nie widziałem żadnej różnicy w jeździe nadal stał w miejscu.
    Wysłałem komputery do lucjan1979 wpiął je do takiego samego traktora i jeździł. u mnie 0 jazdy. Więc wykręciłem wszystkie czujniki i jeszcze raz mu wysłałem cały zestaw. Wszystko sprawne. Wczoraj otrzymałem paczkę i dzisiaj to składam.
    stanąłem na płytkach. Mam dwie wtyczki 1 i 9 według własnej numeracji i mogę je zamieniać pasują??? Jedna ma 1 przewód czarny druga dwa białe. Wszystko na zdjęciach widać
    Spalę prawdopodobnie płytkę od WOP jeśli źle podepnę , spaliłem już raz ( wyparowuje ścieżka od przekaźnika ) Przypuszczam że przez zamianę tych wtyczek. Proszę o pomoc w tej sprawie.
    CASE CS 150 brak jazdy po włączeniu biegu CASE CS 150 brak jazdy po włączeniu biegu

  • #34 04 Wrz 2011 07:52
    robjust
    Poziom 11  

    Postaram ci sie pomóc i podesłac foty z opisem która/gdzie ale potrzebuję troche czasu (2/3 dni).

  • #35 04 Wrz 2011 14:51
    piotrkulka
    Poziom 9  

    do robjust
    Jakie są efekty złej kalibracji i na czym w skrócie to polega. KALIBRACJA SKRZYNI BIEGÓW nazwa mówi o ingerencji w skrzynie a ty twierdzisz że ślizga sprzęgło, co ma wspólnego jedno z drugim ? Z tego co czytałem to tarczki jeśli są zużyte i się ślizgają. W serwisie gościa skroili na 10 000. koszta wysokie Według mnie przy ślizgu występuje tarcie a efekt uboczny to temperatura powinien olej się grzać w przekładni przy mocy 150 mk powinno być to widoczne. Gdybyś zdecydował się na rozbiórkę skrzyni to chętnie przyjadę i pomogę wcześniej czy później też mnie to będzie czekało.

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    POMPA WODNA
    Podam kilka informacji które zapewne nie spodobają się serwisom. Uważam że są zdziercy i patrzą tylko do we własną kieszeń. Nawet objaśnień kodu nie podadzą tylko proponują przyjazd.
    Przez okres postoju i czekania na części kapało mi z pompy wodnej.
    Cena 850 zł nowej zestaw naprawczy nie znalazłem.
    Rozebrałem pompę przeciek na uszczelnieniu, uszczelnienie kupiłem w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym za 20 zł złożyłem, pasowało idealnie wymiar wewnętrzny i zewnętrzny. Złożyłem na samym uszczelniaczu ale ciekło, wyciąłem uszczelkę i papieru i na uszczelniaczu. Trzyma silnik przepracował ok5 m/g na postoju, jest sucho.
    Zamiast 850zł wydałem 20zł
    Uszczelnienie z CC

  • #36 04 Wrz 2011 16:20
    wal-ker
    Poziom 31  

    Nie naprawiam Case-ale od kilku lat pracuje w UK przy New Holland,Ford i JCB.
    Kalibracja skrzyn biegów z różnego rodzajem shiftów jakie sa teraz w traktorach polega na "nauczeniu" kompa jak ma zaciskac sprzegła mokre które w tego rodzaju skrzyniach biegów łącząc wałki i zestawy kół zębatych przełączają biegi.Komputer wię ze np. bieg 4 to zacisnąc sprzęgło 2 ale rozłączyc 3.Ale jak szybko wykonac jedno i drugie by sekwencja była płynna uczy sie przy kalibracji.Bo w wyniku zużycia sprzegieł,pompy oleju itp.warunki sie zmieniają.
    Kalibracja najczesciej polega na tym ze w trybie kalibracji komp.powoli zaciska sprzegła i zczytuje spadek obrotów silnika.I na tej podstawie pózniej wie jak modulowac cisnienie oleju zasilającego sprzegła.W bardziej skomplikowanych skrzyniach kalibruje sie nie tylko modulacje cisnienia ale i tzw. Wypełnienie czasowe sprzegieł.Po prostu komputer uczy się jeszcze w jakim przedziale czasu ma modulowac cisnienie na poszczegolnych sprzegłach.

    Slizganie sie sprzegieł nie musi oznaczac zużytych tarczek.Może byc wynikiem złej kalibracji,nieszczelnosci w zasilaniu olejem sprzegieł lub ich tłoków,małym cisnieniem oleju.

    Czy slizgające sie sprzegło bedzie grzało olej to nie jest takie jednoznaczne.Jeno slizgające sie sprzegło nie podnesie znacząco temp oleju w całej skrzyni.Sprzegło jest chłodzone nie tylko olejem je zaciskającym ale jest dodatkowo natryskiwane olejem w celach smarujących i chłodzących.
    Tarczki stalowe które w tych ciągnikach współpracują z tarczkami mosiężnymi albo ze spieków rzadko robią sie niebieskie co jest objawem przegrzania. Oleju w skrzyni jest ok 70 L.,skrzynie mają chłodnice oleju i bilans cieplny jest z duzym zapasem.
    Serwisy to juz inna bajka..Tragedia i kombinatorstwo. Rzadko profesjonalizm.Częsć która w UK kosztuje 2200zł u nich 3600zł. Na swój sposób walcze z tym dziadostwem ,staram się zamieszczac serwisówki o które trudno w Polsce.Nie dajcie sie nabierać.Bardzo czesto przy tym sprzecie to błachostki,wystarczy tylko znac kody błędów itp.

    - Uszczelniacz typu simmering do pompy wodnej to nie najgorszy pomysł,zwłaszcza że tani i sprawdzony przez mechaników już dawno.My tylko zdejmujemy metalowe sprężynki i zakładamy dobrany zamiast niej 0-ring.Sprężynka nawet w borygo potrafi skorodowac a wiadomo że najczesciej jest tam więcej wody niż glikolu.

  • #37 04 Wrz 2011 18:46
    robjust
    Poziom 11  

    Własnie, podobno w miarę zużywania się sprzęgieł/tarczek itp. wykonuje się kalibrację, ale jak to zrobić, czekam na instrukcje, potem trza ją przetłumaczyć i będę walczyć, zobaczymy, bo nigdzie nie mogę znaleźś jak się ją przeprowadza w tym traktorze.:cry::cry:

  • #38 04 Wrz 2011 23:32
    arturo07
    Poziom 11  

    Witam panowie, kolega wal-ker ma rację tak to już u nas jest. Jak ktoś troszkę kuma to sam próbuje coś zrobić, tylko wiadomo zdobyć jakieś materiały to graniczy z cudem!!! Prawdziwa serwisówka to skarb, niekiedy fakt błahostki jakiś kabelek albo czujnik a mieć kody błędów to już bardzo dużo, bo wiadomo instalacje się pomierzy troszkę czasu i chęci ale nie ma to jak schemat.

    Kolego robjust, co do tych czujników to ten żółty odpowiada za sygnał biegu neutralnego aby odpalić traktorek, bo na biegu nie odpalisz dlatego nie wyrzuca błędów, a czerwony za wrzucony bieg tylko że on nie jest NO-NC a posiada jeszcze w szereg rezystancję w tednej pozycji ma chyba około 155omh a w drugiej 550omh, a żółty jest zwykły wł-wył. A instrukcję kupiłeś orginał serwisówkę? Może będziesz chciał się podzielić materiałami wiadomo że nie za darmo jak cos pisz na pw. pozdrwaim a no i napisz czy sprzęt ruszył w końcu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego wal-ker , a miałbyś jakieś materiały do N-H TM190? problem ze skrzynią i jazdą. pisz na pw artur.kap(malpa)interia.pl

  • #39 04 Wrz 2011 23:55
    wal-ker
    Poziom 31  

    Witam,
    Serwisówke do TM-a mozesz pobrac z mojego Chomika....http://chomikuj.pl/mysza1961/Dokumenty
    Masz tam schematy,kody błedów,kalibracje itp.Jest po angielsku. Jakby co to daj znac ,moze bede mógł pomóc.Akurat robie przy TM-ach.
    Mam serwisówke do Case MX, nie wiem na ile są podobne.Postaram sie zamiescic za kilka dni na chomiku.

  • #40 05 Wrz 2011 09:25
    arturo07
    Poziom 11  

    Witam, kolego wal-ker niestety do tego TM-a dwa razy ściągałem ale niestety błąd otwarcia dokumentu coś jest z nim nie tak. pozdrawiam arturo07

  • #41 05 Wrz 2011 11:29
    wal-ker
    Poziom 31  

    Ok ,sprawdze wieczorem i spróbuje naprawic.Ale najpierw sciągnij z neta ostatnią wersje Adobe Readera.Ten program potrzebuje wersji 9 jak masz 8 lub starszą nie pozwoli otworzyc pliku.Daj znac.

  • #42 05 Wrz 2011 19:31
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Mam pytanie odnośnie kodów od podnośnika. Na błotniku po prawe jest dioda czerwona,diagnostyka, mruga 3x przerwa 1x przerwa i cykl się powtarza.
    Z góry dziękuje za informacje.
    Podnośnik oczywiście nie podnosi, napięcie na cewkę nie dochodzi gdy podam 12V bezpośrednio z akumulatora to podnosi. Więc hydraulika ok.

  • #43 05 Wrz 2011 21:42
    arturo07
    Poziom 11  

    ściągnąłem nową wersję i nic nie dało uszkodzony, piotrkulka to masz błąd prawdopodobnie 31 ale niestety nie posiadam kodów do EHR-u a sam bym potrzebował ale akurat w innym sprzęcie w M-F mi wymrugał 12 nie nie wiem co to znaczy. Pozdrawiam

  • #44 05 Wrz 2011 22:35
    wal-ker
    Poziom 31  

    ok.Załaduje jeszcze raz tą serwisówke do TM-a na chomika..Jaki to MF ? Moze mam serwisówke.

  • #45 05 Wrz 2011 22:44
    arturo07
    Poziom 11  

    A mf to 6220 z tych nowych ale dokładnie to nie zapamiętałem rocznika, a może posiadasz tylko od jakiegoś EHR-u może być z innych modeli będzie podobnie EHR -D chyba bo nie ma wyświetlacza tylko diody. albo co oznacza kod 12?

    Dodano po 2 [minuty]:

    a siedzę i szukam po necie i nic nie mogę znaleźć

  • #46 05 Wrz 2011 23:23
    wal-ker
    Poziom 31  

    Masz tu kody do MF-a serii 6.... ale prosze nie mieszajcie ciągników bo nikt tu niczego nie znajdzie.
    Kod 1-2 zwarcie w cewce elektrozaworu podnoszenia.
    Kod 3-1 problem z prawym sensorem draftu (bolec z kablem mocujący dolne ramię podnosnika.)Mierzy siły na podnosniku.Nie jest krytyczny tzn. lampka awarii mruga ale podnosnik powinien działac.Kod 1-2 jest błedem krytycznym nie pozwala na działanie podnosnika.

    cyt---a siedzę i szukam po necie i nic nie mogę znaleźć....
    A wystarczyło by zadac pytanie w nowym temacie....

  • #47 06 Wrz 2011 07:42
    wal-ker
    Poziom 31  

    Witam.
    Załadowałem jeszcze raz serwisówke do TM-a na chomika . U mnie na Adobe 9 dziala.Sprawdz teraz.Moze ktos jeszcze sprawdzi na innym kompie i da znac czy działa.

  • #48 06 Wrz 2011 17:12
    arturo07
    Poziom 11  

    Witam, szkoda że nie zaczekałem wczoraj bo dziś rano już nie miałem czasu aby przeczytać posty. Siedziałem dziś też nad tym MF i faktycznie twój opis jest 100% było zwarcie na cewce elektrozaworu, jak usunąłem to teraz wywala chyba 1-1 i też pewnie krytyczny bo podnośnik nie działa. Kolego wal-ker a jest szansa zdobyć od ciebie całe kody do MF chodzi mi o EHR? jak coś to pisz na p.w. artur.kap(malpa)interia.pl

    Dodano po 2 [minuty]:

    A wiesz jak z tymi pytaniami , jak trafisz takiego gościa jak ty co odwiedza forum to i odpowiedz by się szybko znalazła. A sam wiesz że niekiedy czekasz ze 2 tyg i nic. Albo tekst mogę podjechać. Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeszcze wkradła się pomyłka z mojej strony MF to model 8220.

    Dodano po 44 [minuty]:

    wal-ker teraz instrukcja do TM-a otwiera ładnie, dzięki. A liczba stron szokuje prawie 7700!!! uuuu...

  • #49 06 Wrz 2011 18:34
    wal-ker
    Poziom 31  

    Błąd 1-1 to nie podłączony jeden z elektrozaworów.Krytyczny.Albo złamałes gdzies przewód albo wtyczka.
    Jak chcesz wszystkie kody to zapodaj pytanie na elektrodzie. Pewnie i innym sie przyda...Łatwiej bedzie komus cos znalezc jak bedzie w nowym temacie. Bo tu z Case-a przez NH przeszliśmy na MF-a....Też mam mało czasu a taki bałagan czesto zmusza do czytania od początku całych postów.
    Mam serwisówke do MF serii 81.. ,elektronika jest taka sama jak w serii82..Jak bedzie troche czasu to przerobie na pdf-a.

  • #50 06 Wrz 2011 22:55
    arturo07
    Poziom 11  

    Dzięki wal-ker. pozdrawiam temat zarzucony.

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    A dodam że u mnie sprawy z tym nie szczęsnym CASE CS150 wygląda tak, dzisiaj moduł sprawdzony na innym traktorku i wszystko ok jeździ normalnie, więc albo wiązka gdzieś albo mechanicznie coś nie tak albo jakieś czujniki bo prawda że nic już więcej tam nie ma ale chociaż wyeliminowany sterownik zawsze coś.

  • #51 08 Wrz 2011 05:41
    robjust
    Poziom 11  

    Instrukcje dotarły, ale tylko jedna jest przydatna, jest taka sama jak w linku którą kupiłem, ta jest jeszcze na sprzedaż.
    http://www.ebay.co.uk/itm/Case-CS110-CS120-CS...K_BOI_FarmingEquipment_RL&hash=item4aae6c85c5
    Druga to jakaś instrukcja od CASETRONIC ??? wyglada jakby się podłączało komp serwisowy i z niego kalibrowało ale ta teza wymaga zagłebienia się w treść. Na chwilę obecna leżymy z kalibracja skrzyni.

  • #52 08 Wrz 2011 20:30
    robjust
    Poziom 11  

    piotrkulka, ogarnełeś te wtyczki bo mi miernik wypadł z traktorka i muszę kupic nowy, daj znać czy jeszcze aktualne, walcze z zaworem pod czujnikiem temperatury oleju na 12v, chyba nie przepuszcza mi cisnienia na wysprzęglik? poluzowałem nakrętki a tam ledwo kapie przy uruchomionym silniku, a powinno byc chyba wysokie ciśnienie skoro założyli grube rurki?tak logicznie myśląc, działamy trochę po omacku, bo objawy nie sa jednoznaczne.
    Tak w skrócie
    patrząc na fote piotrkulka to podejrzewamy że zawór 5 jest niedomknięty, napięcie jest 12v, po wyjęciu wtyczki nie zauważyliśmy jakejś zmiany w pracy traktora normalnie i na półbiegach, obok zaworu jest czujnik temp. oleju (5V) działa, jedna z rurek od tego zaworu biegnie na wysprzęglik, a tam prawie zero cisnienia.

  • #53 09 Wrz 2011 19:36
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Nie ogarnąłem. Robjust o którym zdjęciu mówisz, sprawdzę u siebie i ci odpiszę.
    Co do podnośnika to również stoję. Sprawdziłem dwa czujniki przeciążeniowe po wypięciu kontrolka diagnostyczna zaczyna migać innymi kodami więc chyba dobre. Czujnik położenia i ustawiane wysokości sprawdziłem poprzez pomiar napięcia w trakcie przekręcania potencjometru, napięcie się zmienia 0-12 V . Wszystko dobre a nie podnosi.
    Nie znam funkcji przycisków po prawej stronie na błotniku. Zamieszczę zdjęcie i je ponumeruję.

  • #54 10 Wrz 2011 03:14
    robjust
    Poziom 11  

    Zdjęcie to te co zamieściłeś na początku tematu, dokładnie fota z traktorem z prawego boku, czujnik ten przy pompie oleju a pod nim jest hydrozawór i od niego idzie rurka do wysprzęglika. Co do opisu to nie ma problemu mam instrukcje obsługi napisz które to odpisze, w każdym bądz razie jeden z nich (jak i reszta) co posiadaja tą zapadkę/blokadkę to włączniki główne/bezpieczeństwa, właśnie jak jeden z nich wyłączysz to zanika wyświetlacz prędkości (cyfrowy). Miernik juz zakupiony, jak pomierze to ci zapodam.
    Jak znajde troche czasu, zeskanuje instrukcje obsługi przetłumacze najważniejsze funkcje to ci podeśle.

  • #55 10 Wrz 2011 11:03
    wal-ker
    Poziom 31  

    Witam.
    Udało mi sie zdobyc serwisówki do kilku Case i Mc Cormick.Niestety na razie nie mam Cs-a.Potrzebuje zdjęcia obu stron tego traktora tak z 3-4 m(skrzynia biegów i tył).Najlepiej ze zdjetym tylnym kolem.Będzie wtedy mozna porównac i dobrac serwisówke do waszego ciągnika.Inaczej jest to szukanie w ciemno...I jeszcze przydały by sie wszystkie numery z kompa.

  • #56 11 Wrz 2011 03:51
    robjust
    Poziom 11  

    No to działamy, u mnie może byc trochę gorzej z fota bez koła, ale zobaczymy.

  • #57 11 Wrz 2011 11:48
    arturo07
    Poziom 11  

    Witam, też bym podesłał foty ale nie mam tego sprzętu pod ręką stoi u klienta i troszku daleko 70km!. a skrzynia to tam jest ZF 7280 ale niewiem na 100% albo 7380

    Dodano po 1 [minuty]:

    podobno podobne są w DEUTZ FAHR-ach też jest na ZF i pewnie nie tylko w deutzach

    Dodano po 3 [minuty]:

    potwierdzę ZF 7288 dokładnie taka jest w tym co ja robię CS150, i jeszcze mam spisany jeszcze taki nr 0501209877 nie wiem czy to seryjny bo nie zapisałem co to za numer.

  • #58 12 Wrz 2011 19:09
    piotrkulka
    Poziom 9  

    U mnie jest w CS150 ZF T-7228

    Dodano po 10 [minuty]:

    Co do siłownika to pomimo rozpięcia czujników uciągu 40KN zaczyna sygnalizować komputer kod, po wpięciu kody gasną co by znaczyło że jest ok. A jednak coś jest nie tak czujniki są identyczne a opory różne.
    Lewe koło środek zewn. po 180K a zew.9,4K
    Prawe koło środek zewn. po 15M i 10 M a zew. 7M
    kod czuj.BOSCH 0 538 009 545
    Gdzie go kupić w kraju czy zagranicą. Czy może go ktoś przysłać. Jutro podjadę na serwis i podam cenę.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Dokumentacja do tego czujnika jak i innych w PDF dokładne rysunki, zew. i wew.

    http://www.airlinehyd.com/pdfs/Hydraulic/Rexr...Sensors%20for%20hydraulic%20systems%201_0.pdf

  • #59 12 Wrz 2011 19:48
    wal-ker
    Poziom 31  

    Te czujniki nie mają wpływu na to czy podnosnik działa czy nie.To czujniki draftu wykorzystywane przez ehr-y tylko przy włączeniu tej funkcji. Przy sterowaniu siłowym nie są wykorzystane.Kompem serwisowym idzie je "wyłączyc" tak że ehr ich nie widzi.Nie wywołują błędów krytycznych.
    taki czujnik to ok 400 funtów angielskich. Szkoda na nie kasy.W wielu ciągnikach nie działąją.Zwłaszcza jak sie podkłada lewarek do podnoszenia pod belke w miejscu ich mocowania....

  • #60 12 Wrz 2011 20:32
    piotrkulka
    Poziom 9  

    Zmierzyłem napięcia względem masy, zasilające czujniki, przy wpiętych czujnikach. Akumulator 11,3 V
    40KN prawy 40KN lewy położenia siłownika
    biały 9,5V 9,5V 9,5V
    zielony 7,5V 4,5V 3,8V
    czarny 0V 0V 0V

    Czy to znaczy że tu nie tkwi przyczyna braku podnoszenia ? I szukać dalej?