Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CASE CS 150 brak jazdy po włączeniu biegu

piotrkulka 15 Wrz 2011 11:26 62358 122
  • #61
    robjust
    Poziom 11  
    Czy EHR jak jest włączony/wyłączony ma jakiś wpływ na układ jazdy/sprzęgło mam na myśli jedno z pokręteł-poziomych do regulacji na prawym błotniku.
    "...Sterowanie siłą pociągową - Gałka ta obrócona do
    końca w lewo do położenia 0 umożliwia maksymalne
    sterowanie siłą pociągową. Do sterowania
    podnośnikiem stosowane jest do 100% siły
    pociągowej na siłomierzach,.." troche nie kumam o co chodzi.:D

    Dodano po 55 [minuty]:

    wal-ker napisał:
    Witam.
    ...I jeszcze przydały by sie wszystkie numery z kompa.


    A czy to nie te na naklejce co sa na fotce zaraz na początku postu???
  • Relpol przekaźniki
  • #62
    wal-ker
    Poziom 32  
    Ehr,podnosnik(jego awaria) nie ma wpływu na działanie układu jezdnego.Oczywiscie z wyjątkiem braku cisnienia ,bo wtedy nie ma go równiez do zaciskania sprzegieł.

    Sterowanie siłą uciągową... Nie zgłębiałem za bardzo tematu bo ja raczej naprawiam a nie jezdze z pługiem .Ale z tego co napisałes to chodzi o to że jak ustawisz na maksymalne sterowanie to ehr daje wysterowanie do siłownika na taką wartośc jaka jest na belkach . Czyli jak masz pług 300kg to da 300 + by go podniesc calego. Jak dasz 50% to da 150kg a jest dociążaniem ,odciążaniem.
    Przy ustawieniu na eliminacje buksowania kołami(jesli taka masz) to ssteruje jeszcze tymi siłami by unikac poslizgu i na sensorach była taka wartosc jak ustawisz na pokretle.
  • Relpol przekaźniki
  • #63
    robjust
    Poziom 11  
    Ok, Wyjasnione sensownie, EHR z głowy, teraz może mi ktoś opowiedzieć o tym co na fotce jest to serwo/wzmacniacz sprzęgła, czy w rurkach (o większej srednicy powinno byc cisnienie i kiedy?
    -zawsze na luzie ?
    -tylko przy wcisniętym sprzęgle?
    sa jakby dwa układy:
    cieńkie rurki-układ pedału/pompki sprzęgła
    grubsze rurki układ na wyściu z pompy.

    Piotrkulka, pozwoliłem sobie nanieśc małe uzupełnienie.
  • #64
    piotrkulka
    Poziom 9  
    Pisałem o tym na samym początku.
    U mnie to wygląda tak.
    POMIARY- Zmierzyłem ciśnienie za rozdzielaczem węże wchodzą do silnika prawdopodobnie zasilanie sprzęgieł mokrego i suchego. Na pierwszym po odpaleniu 0 bar po wciśnięciu sprzęgła 30-40 bar po puszczeniu zostaje ciśnienie 20 bar i nie spada? Drugi wąż(drugie sprzęgło przypuszczam) 0 bar po wciśnięciu sprzęgła 30-40 bar po puszczeniu 0 bar.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co może być przyczyną że cyfrowy wskaźnik prędkości zamienił się na obrotomierz od 0 do 25
    Na wolnych obrotach 7.5 jak pedał wcisnę w podłogę 25
  • #65
    robjust
    Poziom 11  
    Możesz zapodać foty o jakim rozdzielaczu mówisz, czyli wykręcałes wąż i wkręcałeś manometr czy znalazłeś otwory kontrolne?
    co do prędkościomierza cyfrowego to tak mi sie nie udało, ale z tego co wiem z instrukcji to jak wciśniesz przycisk ten z prawej u góry (przy kierownicy) to programujesz prędkosciomierz przy zmianie opon na inny rozmiar, przytrzymujesz 10sek, pojawia sie napis hmm, zapomniałem chyba CALL i ruszasz, po uzyskaniu min 2km/h naciskasz jeszecze raz i pojawia się napis PROG , po przejechaniu po prostej równych 100metrów naciskasz ponownie i jest zaprogramowany. ale o takiej zamianie jesze nie udało mi sie dojść he he. Zobacze ten potencjometr przy pedale sprzęgła. Ta ksiązka serwisowa o której pisałeś jest w j. polskim?
  • #66
    piotrkulka
    Poziom 9  
    Rozdzielacz wstawiłeś na drugim zdjęciu ten pod siedzeniem, wykręcałem przewody i wkręcałem manometr.
    Licznik zmienia mi prędkość na postoju a jej wynik zależny jest od obrotów silnika.
    Książka jest w języku niemieckim lub musiałbym sprawdzić angielski lub francuski.
  • #67
    robjust
    Poziom 11  
    Hmm, no to w moim rozdzielaczu poza układem niskiego ciśnienia, (ten pompka sprzęgła-rozdzielacz) nie mam prawie w ogóle ciśnienia, pomierze dokładnie i dam znać, ale według mnie nie ma tam nawet 1 bara. Możesz opisac moja fotkę bo nie wiem co według ciebie to wąż, bo według mnie tam sa same rurki i jakie miałes cisnienia na poszczególnych rurkach.
    Piotrkulka, a sprawdzałes bezpieczniki przy silniku, 2 szt sa od EHRa. Wracajac do tematy sprzęgła, pisałes że regulowałes czujnik przy pedale, a przedtem kontrolka ta zielona z lewj ci mrugała przy zmianie kierunku jazdy jak wciskałeś pedał?
  • #68
    piotrkulka
    Poziom 9  
    Miałem na myśli rurki, manometr miałem nowy. Kontrolka rożnie się zachowywała wiem że zwróciliśmy na nią uwagę, były momenty że nie zaświecała się wcale, ale teraz nie pamiętam dokładnie. Jutro sprawdzę bezpieczniki.

    Dziś zdjąłem z prawego błotnika osłonę , jest tam płytka na której są dwa układy BTS410E2 dokumentacja i opis układu
    http://elenota.pl/pdf/Infineon/bts410e2.pdf
    One prawdopodobnie sterują cewkami przekaźników. Na układy przychodzi napięcie zasilające 12V. Na razie nie wiem jak je dalej sprawdzić.
  • #69
    henryk65
    Poziom 8  
    mam podobny problem z cs150 tzn. na pierwszym i drugim półbiegu nie ciągnie pod obciążeniem jak gdyby się ślizgał na sprzęgle , bez obciążenia jeżdzi normalnie , wspominaliście o kalibracji skrzyni ale dlaczego na tych półbiegach grzeje się olej
  • #70
    arturo07
    Poziom 11  
    kolego henryk65, u ciebie to troszkę inny temat i problem bo jak piszesz że na I i II półbiegu to prawdopodobnie zużyte tarczki na koszach albo też przekładki mogą już być przypalone nie polecam jazdy bo będzie to i to do wymiany, i tak jak piszesz bez obciążenia jakoś jedzie a z to nie czyli się ślizga już na koszach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a grzanie oleju to pewnie efekt ślizgania się już i przez to wyższa temperatura.

    Dodano po 3 [minuty]:

    albo jeszcze może być uszczelnienie na koszach, trzeba by było pomierzyć ciśnienie na skrzyni
    i wtedy byś stwierdził czy spada na tych pierwszych półbiegach to wtedy może być przyczyną uszczelnienie, lecz nie koniecznie bo jak są zużyte tarczki to kosz może się za mocno ściskać i też gubi uszczelnienie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    to i to się sprowadza do demontażu skrzyni na moje, ale warto przedtem pomierzyć ciśnienie nawet tak dla siebie, w moim przypadku mierzone w miejscu czujnika ciśnienia to około 20bar.czyli na moje bdb. Pozdrawiam.
  • #71
    henryk65
    Poziom 8  
    kolego arturo07 sprawdziłem ciśnienie na skrzyni, jest od 19 do 21 bar[przy zmianie półbiegu chwilowo spada do 17 bar] mam wrażenie że olej zmienił kolor na ciemniejszy chyba od temperatury, myślę że problem jest w zużytych tarczach . Przeglądając katalog zauważyłem ze są tam podkładki o różnej grubości ciekawe jak się je dobiera , bez instrukcji napraw będzie problem . Pozdrawiam
  • #72
    arturo07
    Poziom 11  
    Witam, też tak wyślę niestety nie posiadam takowej instrukcji a na pewno tam by było podane co i ile mam mieć, Ale tam jest skrzynia ZF-a seri 7200 podobno podobne są między innymi montowane w deutz fahr-ach, może i wymiary są podobne. Ale jak po rozebraniu będzie widać że tarczki do wymiany a przekładki jeszcze nie po przypalane to bym tylko tarczki założył nowe , ale i tak nie obejdzie sie chyba bez kalibracji. Choć niekiedy serwisanci w starszym sprzętach nie chętnie chcą robić kalibrację bo podobno jak nie przejdzie poprawnie to może być gorzej niż przed takim zabiegiem! pozdrawiam
  • #73
    wal-ker
    Poziom 32  
    Witam.
    Panowie nie mam serwisówki do cs ale mam do innych (cx,m,mt,mtx,mc.ct) i jakieś do Fahrów.Mam za to katalog czesci do cs i porównując wychodzi na to że sa to barzdzo podobne ciagniki.
    niestety nie mam czasu by przegladac dokladnie serwisowki.Jakby co to moge podesłac,albo spróbowac zamiescic na chomiku.Musze tylko powalczyc ,bo sa zabezpieczone przed kopiowaniem (działąja na razie tylko na moim sluzbowym laptopie bo dostałem je od mojej firmy)Dajcie znac co potrzeba.
    ------------------------------------------------
    jeżeli skrzynia działa jako tako a tylko biegi sie slizgaja lub nie ma jakies pary to w tych ciagnikach sprawdza sie szczelność hydrauliki skrzyni poprzez dławienie na powrocien oleju.W Nh np. na prawej pokrywie odkreca sie rurke i wkłada specjalna podkładke(ja wkladam uciety lebek gwozdzia). tak samo jest w Fahrach,fendach,MC Cormickackach iCase.
  • #74
    robjust
    Poziom 11  
    A mógłbyś zrobić jaką fotę (komórka chociaż) żeby dokładnie wiedziec co i jak, u mnie nadal nie wiem co jest nie tak
    ogólny objaw jest bardzo podobny jak przy ślizganiu się sprzęgła w aucie, tylko że dziwne że to sie stało tak nagle. Jeżdził dobrze i od razu stracił moc na kołach, filtry wymienione (nie były zanieszyszczone )może jakiś czujnik, zawór???
  • #75
    arturo07
    Poziom 11  
    Witam , kolego wal-ker co potrzeba no wiesz w sumie to wszystko na ten temat czyli skrzynia elektryka może i kody od tego case, faktycznie to wszystko jest podobne te skrzynie. To co piszesz o tym dławieniu powrotu na szczelność hydrauliki skrzyni to cenna rada i pomysłowe, ale nie mam teraz tego sprzętu przed sobą i nie wiem jak tam jest rozwiązany powrót na sterowaniu skrzyni i czy tam są też rurki? ale pomysł dobry fakt i praktyczny. Tak jak piszesz z czasem to chyba u każdego słabo jakby doba się skróciła czy co??? Nie no żart ale fakt fajnie by było jak byś chociaż dał redą podesłać jakieś instrukcje i każdy by sobie sam popatrzył i pomyślał co do czego i jak, i wtedy ewentualne sugestie przedyskutować wspólnie na forum a nie ty będziesz siedział i się zamęczał w wolnym czasie! Napisałem co słyszałem że napewno podobne są w fahrah może na bazie ich kombinować ? Pozdrawiam wytrzymałych w temacie!!!
  • #76
    robjust
    Poziom 11  
    Witam, mam pytanie do Wal-ker.a, ile kosztuje w Angli/u ciebie, pompka sprzęgła ta za pedałem co jest połączona ze zbiorniczkiem, oczywiście z przesyłka itp. Podejrzewamy ze nie trzyma cisnienia.
  • #77
    robjust
    Poziom 11  
    Coś cicho się zrobiło w temacie ???
  • #78
    marcincyganiak
    Poziom 9  
    Drodzy uzytkownicy forum zakupilem wlasnie CASE CS 150 z przednim tuzem z 1998 roku... Potrzebuje instrukcji obslugi moze serwisowki...
    z gory dziekuje za jakakolwiek pomoc....
  • #79
    marcincyganiak
    Poziom 9  
    Mam jeszcze male zapytanie dotyczace cs 150 mianowicie jak prubuje wlaczyc bieg to ciagnik od razu ciagnie.... lekko ale jednak czy istnieje mozliwosc wyregulowania mechanicznie tego sprzegla.... dodad ze na poczatku sprzeglo gylo zapowietrzone tzn przy prubie wlaczenia biegu bylo duze zgrzytanie.... teraz jest lepiej ale nadal mam problem w wlaczeniem biegow....
  • #80
    benq18
    Poziom 9  
    Nie wie ktoś gdzie moge dostać uszczelniacze do tego wzmacniacza sprzęgła wyżej wspomnianego?
  • #81
    danielj001
    Poziom 9  
    Witam dołączę się do tematu, mam taki problem ślizga mi 1 i 3 pól bieg w case cs 150 i mam zamiar to naprawic (jestem mechanikiem ale naprawiam głównie ciągniki bez elektroniki )wiec tu sie pojawia moje pytanie czy po rozebraniu i złożeniu tego case nie będę miał problemów z elektroniką ?? czy trzeba przeprowadzac kalibracje sprzęgła bądz skrzyni po takim remoncie? i ewentualnie jak przeprowadzic taka kalibracje.Z góry dziekuje.Pozdrawiam
  • #82
    marcincyganiak
    Poziom 9  
    Danielu...
    ja bym proponowal oddac to w rece ktore maja w tym temacie doswiadczenie...
    Ja mieisac temu odebralem wlasnie ciagnik z naprawy i jestem zadowolony...
    Ten ciagnik naprawde napchany jest elektronika i jak to mowia bez kompa nie podchodz...
    Namairy na dobrego fachowca ktorego moge polecic:
    Mariusz Zdanowski 501832246
  • #83
    danielj001
    Poziom 9  
    tak ale jeżeli rozbieram i wymieniam cześci mechaniczne to chyba nie powinno byc problemu z elektroniką?martwi mnie tylko ta kalibracja bo cos slyszalem ze sie kalibruje ale nigdzie nie moge znalesc o tym info.miałem okazje naprawiac silnik w swoim samochodzie tez miał sterownik pompe sterowana elektrycznie ale rozpiołem instalacje naprawilem silnik podpiolem ponownie i dziala jak nalezy wiec mysle ze tu jest podobnie.|Ale wole sie upewnic.|Pozdrawiam
  • #84
    marcincyganiak
    Poziom 9  
    Zadzwon od ten numer ktory Ci podalem... Chlopak jest naprawde rzeczowy i konkretny... Na pewno udzieli Ci informacji...
  • #85
    danielj001
    Poziom 9  
    Dzieki za odpowiedz i namiary.Pozdrawiam
  • #86
    benq18
    Poziom 9  
    Kolego, śmiało rozbieraj ten ciągnik ta skrzynia nie jest szczególnie skomplikowana, nic się w niej nie kalibruje a z tym ślizganiem problem może leżeć też w tym bloku zaworów z boku skrzyni sprawdź ciśnienie na rozgrzanym oleju powino być 18 bar
  • #87
    danielj001
    Poziom 9  
    |Dzieki za kąkretna odpowiedz.a mam takie pytanie do kolegi benq18 znasz sie dobrze na tego typu sprzetach???
  • #88
    benq18
    Poziom 9  
    troche się znam naprawiałem taką skrzynie w deutzu agrotronie
  • #89
    danielj001
    Poziom 9  
    podaj swój email jak masz ochoote pomudz bo mam jeszcze kilka pytań i nie bede zasmiecał forum. lub napisz na mój danielj0012wp.plPozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    sorki za błedy:)