Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyświtlacz 7 segmentowy pod Atmegę 8

sandarak24 20 Cze 2011 11:01 4018 25
  • #1 20 Cze 2011 11:01
    sandarak24
    Poziom 12  

Jestem początkującym forumowiczem, więc za wszelkie błędy z góry przepraszam. Interesuje mnie gotowy schemat układu z czteroma wyświetlaczami 7 segmentowymi, który mógłbym wykorzystać do nauki programowania. Od razu zaznaczam że gotowe zestawy mnie nie interesują. Posiadam już płytkę z Atmegą i programator. Jedyne czego mi brakuje to po prostu właśnie takiej osobnej płytki z wyświetlaczami, którą bym mógł spiąć z tym co już mam. Właściwie wystarczyłby schemat ideowy takiego czegoś, ewentualnie schemat płytki drukowanej.

0 25
  • Pomocny post
    #2 20 Cze 2011 11:53
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Skoro jesteś początkujący zacznij od podłączenia pojedynczego a później dwóch segmentów i zrozumienia zasady działania i programowania, a dopiero później wykombinuj sam takie podłączenie jakie chcesz, a na forum zasięgnij opinii czy zaprojektowałeś poprawnie. Ale wcześniej poczytaj także o multipleksowaniu wyświetlacza.

Tutaj masz ponad 100 różnych prostych schematów:
    http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/04/100-schematow-mikrokontrolerow-atmel.html
    Są tam także wyświetlacze LED.

Zwracam uwagę, że wyświetlacz może mieć wspólną anodę lub katodę, a od tego zależy schemat podłączenia.

0
  • Pomocny post
    #3 20 Cze 2011 12:24
    piotrva
    Moderator na urlopie...