Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junkers, Euroline, 23, Nie zawsze zapala, gaśnie, pracuje przy zdjętej obudowie

spidernet1234 20 Cze 2011 21:06 7763 8
  • #1 20 Cze 2011 21:06
    spidernet1234
    Poziom 9  

    Witam.
    Objawy są takie.
    Odkręcam kurek z ciepłą wodą i piec odpala... pracuje kilka chwil i płomień gaśnie.
    Wymieniłem na nowe elektrodę jonizacyjną, elektrony zapłonowe, czujnik temperatury ten na dole wężownicy. Wyczyściłem też z kamienia płytowy wymiennik ciepła.
    Objawy nadal takie jak wcześniej.
    Wezwałem też kominiarza by sprawdził ciąg. Jest bardzo dobry- powiedział.
    Wezwałem serwisanta i tutaj jak na psa urok piecyk działał jak nowy.
    Serwisant skasował mnie za fatygę. Po jego wyjściu, za jakąś godzinę piecyk znowu się zaczął zachowywać tak jak wcześniej. Jedyne do czego dotarłem to fakt, że piec dział gdy: odchylona jest dolna obudowa. Odkręcona jest plastikowa obudowa płyty głównej. Piec działa jak nowy.
    Problemem mogą być zimne luty na płycie: sprawdzałem... bezskutecznie.
    Wystarczy zmontować plastikową obudowę płyty głównej dokręcić 4 śruby i problem pojawia się znowu. Odpala czasami... a jak już odpali to gaśnie.
    Czy szanowni forumowicze podpowiedzą co zrobić w takiej sytuacji?
    Dodam, że piec nie zgłasza żadnego błędu w postaci palącego się wykrzyknika. (Sprawdzałem czy jest sprawny odłączając czujnik temperatury- piec momentalnie zgłaszał usterkę, więc wnioskuję, że system błędów jest sprawny).
    A jeszcze jedna zaobserwowana cecha. gdy piec był skręcony.
    Wyłączony głównym włącznikiem. To po jakiś 30 minutach można go było włączyć i po chwili można było odkręcić kurek i ciepła woda leciała.
    Można się było wykąpać.
    Ale po zakręceniu ponowne uruchomienie ciepłej wody już objawiało się gaśnięciem. To tyle.

    1 8
  • Sklep HeluKabel
  • #2 20 Cze 2011 22:50
    serwisszulborski.pl
    Specjalista - systemy grzewcze

    Podaj symbol Euroline, (ZW23KE, ZW23AE, ZW23-1KE, ZW23-1AE) bo jest ich kilka...Zamknięta, czy otwarta komora spalania...Czy był wymieniony czujnik cw., czy podczas pracy odchyla się manometr, czy masz czynne uziemienie w gnieździe...

    0
  • #3 20 Cze 2011 23:20
    spidernet1234
    Poziom 9  

    Google jest cały czas...

    junkers TYP: ZW 23-1 KE 23 z otwartą komorą spalania

    Manometr nawet nie drgnie. ale jeszcze sprawdzę. Ciśnienie jest na zielonym polu.
    Czujnik cw to czujnik ciepłej wody. wkręcany w taki zawór nie. nie był wymieniany.
    Kiedyś znalazłem coś na temat tego czujnika. Ze jak rożnica pomiędzy wskazaniem tego i czujnika ciepłej wody w wężownicy jest bliska zeru to piec nie odpali, bo wystarczy ciepło. Ale skoro padło na ten czujnik to jak go sprawdzić...
    wykręcić czy najpierw sprawdzić jakie podaje napięcie gdy piec jest skręcony a kiedy nie...
    postaram się wykonać test.

    Co do uziemienia to instalacja elektryczna jest nowa.. gniazdo z uziemieniem.

    dzisiaj zaobserwowałem dodatkowy objaw.. jak piec jest skręcony to pali się pomarańczowa dioda- wg. instrukcji to znak że piec jest podłączony do źródła zasilania i jak odkręcam kurek to na chwilę dioda ta przygasa tak jakby brakowało napięcia. Nie wiem czy to ważne, ale jak znam życie to w szczegółach siedzi rogaty. Jak jest piec rozkręcony to nie zaobserwowałem zjawiska przygasania.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 20 Cze 2011 23:44
    serwisszulborski.pl
    Specjalista - systemy grzewcze

    Myślę ,że siada Ci płyta albo nie było właściwej konserwacji. Płyta gubi jonizację, sprawdź czy na L jest faza, czy gniazdo posiada czynny styk ochronny, czy napięcie nie ma wahnięć +- 15%, czy jonzacja wykazuję ok.4-5µA, czy jonizacja jest na grzebieniu palnika, czy jonizacja była przetarta czyścikiem przed montażem, czy nagrzewnica była umyta - niedrożne lamele nagrzewnicy mają wpływ na odczyt płomienia. Przełóż zasilanie na próbę do innego gniazda, poproś serwisanta o dokładna diagnostykę kotła za pomocą miernika elektrycznego.

    0
  • #5 21 Cze 2011 11:27
    spidernet1234
    Poziom 9  

    Podłączyłem piec pod inne gniazdo.
    Następnie podłączyłem amperomierz w obwód sondy jonizacyjnej.
    Włączyłem piec i piec odpalił ale iskrownik nadal iskrzył... tak jak by nie było sygnału z sondy jonizacyjnej. Amperomierz pokazywał 0. ( chyba jest zepsuty).
    Gdy sondę podłączyłem z powrotem. Piec odpalał i pracował ok.
    Założyłem plastikową osłonę i skręciłem piecyk. Pozostawiając go na zasilaniu z innego gniazda.
    Po włączeniu piecyk działał ok, odkręcałem kurek i leciała ciepła. Pozostawiłem go na jakieś 30 minut..
    Teraz odkręcam kurek i włącza się pompa.. brak jest iskrzenia. Dioda pomarańczowa przygasa dwa razy po jakimś czasie pompa się zatrzymuje.... następnie znowu się uruchamia... diody przygasają i brak iskrzenia ...a woda się leje... zimna.

    Rozkręcam ponownie. Nurtuje mnie to, że jak brak jest obudowy z plastiku to piecyk działa. Naprężenia na płycie...wskazują na zimne luty... a może ten plastik coś przygniata... pogłówkuję nad tym jeszcze. To przygasanie diody występuje tylko gdy piecyk jest skręcony i w dodatku po około 30 minutach po włączeniu piecyka do sieci.
    Magia elektroniki.

    ... zrobiłem test.. piecyk skręcony .. płyta główna przymocowana tylko jedną śrubą. Obudowa skręcona.. jak narazie działa... poźniej dokręcę jeszcze jedną.

    0
  • #6 21 Cze 2011 23:54
    serwisszulborski.pl
    Specjalista - systemy grzewcze

    Tak jak myślisz możliwe, że płyta po skręceniu pręży się albo ciągnie ją któryś przewód. Możesz profilaktycznie przelecieć połączenia wtyczek kontaktem do czyszczenia obwodów drukowanych. Natężenie próbuj na VDC nie na VAC. Poskręcaj delikatnie to może będzie chodził...

    0
  • #7 22 Cze 2011 18:20
    -west
    Specjalista - systemy grzewcze

    Cytat:
    czy nagrzewnica była umyta - niedrożne lamele nagrzewnicy mają wpływ na odczyt płomienia

    Sprawdzałeś to co kolega sugerował? Bo to ważna i cenna uwaga w tym kotle. Jeżeli tak to...
    Jeżeli tak jak piszesz że czasami się nie załącza pomimo poboru wody a czasami pracuje tylko nie odczytuje jonizacji to mogą już być tylko dwie kwestie. Uszkodzona lub zmasowana wiązka kabli albo płyta główna. hrd to hrd.

    0
  • #8 23 Lis 2011 22:01
    spidernet1234
    Poziom 9  

    Witam, po dłuższej przerwie.
    podłączyłem się miernikiem do czujnika NTC od CWU i otrzymywałem dziwne wartości napięcia ... od 4 do 3 V... ale gdy odkręcałem kurek to wartość napięcia malała..
    W końcu...
    Piec otrzymał nowy czujnik temperatury NTC do CWU. za około 32PLN. Ale niestety po skręceniu..wrócił do swojego nie zapalania.
    Z obserwacji wynika, że gdy jest skręcony i zewnętrzny sterownik zgłasza sygnał grzania to załącza się pompa i brak nawet próby zapalenia.

    Sprawdziłem czy jest prawidłowo zasilany (-> na L jest faza).
    Po krótkim rozłączeniu od zasilania i odchyleniu dolnej obudowy piec działa normalnie.
    sprawdziłem wizualnie przewody.. wydają się całe..
    Dalej działa rozkręcony.... chyba czas na inną firmę bo ta ROBERTA S. jest do d.

    Pozdrawiam serwisantów...
    Pozdanie prawdziwej przyczyny jest jednak nadal ciekawe....

    Mam jeszcze pytanie: Na płycie jest przekaźnik do czego służy?

    1
  • #9 18 Lut 2012 11:43
    spidernet1234
    Poziom 9  

    Wizyta serwisanta. Wymiana płyty głównej, której podobno padła linia czujnika jonizacyjnego. Koszty- niestety. Ale piecyk działa jak nowy. Mam starą płytę do badań i analizy działania.

    1