Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Multimetr Mastech MY-65 - warto kupić?

RedForce 24 Cze 2011 09:56 8609 38
  • #31 24 Cze 2011 09:56
    Quarz
    Poziom 43  

    RedForce napisał:
    Reasumując:

    wg danych producenta: Przy pomiarze napięcia rzędu 4,2V błąd pomiaru wynosi +/- (4.2*0.1%/100% + 0,005)V = ok 9,2 mV. Dla moich celów wystarczy.

    Ale:
    ciasteczkowypotwor napisał:
    RedForce, w mierniku jest ICL7139, a producent zakłada błąd pomiaru na poziomie 1% +_ 1 cyfra.


    Czyli użyty układ jeszcze nie gwarantuje takiej dokładności jaką podał producent- możliwe że jest to zwykłe naciąganie parametrów przez producenta. Układ ICL7139 dla zakresu do 40V ma niedokładność 0.3% + 1 cyfra. Wychodzi też dość znośny błąd (+13,6 albo nawet +20 mV jeszcze baterii nie zdetonuje... choć te dwie setne już znacząco zmniejszają żywotność baterii).

    Problem tylko z tym, że nie mam pewności co do układu - jest on według datasheet'a dostosowany do wyświetlacza 3+3/4 a nie 4+1/2, poza tym zakresy pomiarowe się nie zgadzają. Czy informacja o tym układzie w tym konkretnym modelu multimetru jest absolutnie pewna?. .
    W obliczu powyższej treści, ja również mam zapytanie do mojego adwersarza - moda ciasteczkowypotwor - by zajął jednoznaczne stanowisko w kwestii tej jego wypowiedzi:
    ciasteczkowypotwor napisał:
    RedForce, w mierniku jest ICL7139, a producent zakłada błąd pomiaru na poziomie 1% +_ 1 cyfra.
    Lecz by nie utrudził się i nie szukał przedmiotowych DataSheet producenta - Firmy Intersil - to ja je poszukałem i linki tu zamieściłem:
    ICL7139 & ICL7149 i zauważę, iż jest to woltomierz 3 i 3/4 cyfry, a przedmiotowy tu miernik typu MY-65, tu linka: http://www.atel.com.pl/doc/02930i_v_1_0_www.pdf ma na pewno 4 i 1/2 cyfry, a więc może być tam zastosowany układ ICL7135
    I pokazał mi "palcem" gdzie tam napisano o owym 1% ... :?: :!: :?:
    Wiekowy już jestem i może już mocno nie dowidzę ... :idea: :shock:

  • #32 24 Cze 2011 10:16
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Wygląda na absolutnie pewną, bo mam ja ze schematu miernika. Też mnie zastanawia skąd 4 1/2 cyfry. Jak poszukasz w goglach to znajdziesz Mastechy 65 3i1/2 oraz 4i1/2 cyfry.

    Z moich doświadczeń wiem, że aby mierzyć z dokładnością do 0.01V musisz mieć na wyświetlaczu możliwość zobaczenia wyniku z dokładnością do 0.001V Bo błąd wskazań oraz błędne cyfry z prawej, zniweczą Twoje pomiary.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Quarz, przyznaję rację, bo mam schemat mastecha my65 który ma ICL7139, stąd informacja o błędzie rzędu 1%. Jednakże, nie pasowało mi to że jest to układ 3 3/4 cyfry. Poszukałem wiec dalej i rzeczywiście są Mastech MY65 3i1/2 cyfry oraz 4i1/2 cyfry. Co za tym idzie w mierniki 4i1/2 cyfry zapewne jest ICL7135.

  • #33 24 Cze 2011 10:37
    Quarz
    Poziom 43  

    ciasteczkowypotwor napisał:
    Wygląda na absolutnie pewną, bo mam ja ze schematu miernika. Też mnie zastanawia skąd 4 1/2 cyfry. Jak poszukasz w goglach to znajdziesz Mastechy 65 3i1/2 oraz 4i1/2 cyfry.
    Na słowo nie uwierzą, proszę o zamieszczenie tu tego schematu.

    ciasteczkowypotwor napisał:
    Z moich doświadczeń wiem, że aby mierzyć z dokładnością [po kolejny zwracam uwagę - NIEdokładnością - dop. Quarz] do 0.01V musisz mieć na wyświetlaczu możliwość zobaczenia wyniku z dokładnością [po raz kolejny błędny termin, poprawny -> z rozdzielczością - dop. Quarz] do 0.001V Bo błąd wskazań oraz błędne cyfry z prawej, zniweczą Twoje pomiary.


    ciasteczkowypotwor napisał:
    Dodano po 9 [minuty]:

    Quarz, przyznaję rację, bo mam schemat mastecha my65 który ma ICL7139, stąd informacja o błędzie rzędu 1%.
    J/w - chcę to zobaczyć na własne - stare - oczy ... :idea:

    ciasteczkowypotwor napisał:
    Jednakże, nie pasowało mi to, że jest to układ 3 3/4 cyfry. Poszukałem wiec dalej i rzeczywiście są Mastech MY65 3i1/2 cyfry oraz 4i1/2 cyfry. Co za tym idzie w mierniki 4i1/2 cyfry zapewne jest ICL7135.
    A było najpierw to dokładnie sprawdzić, a nie wypisywać tu a priori nieprawdę, a na dodatek upierać się przy swoim ...

  • #34 24 Cze 2011 11:03
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Quartz, a było trochę pokory, a nie uważać się za wszechwiedzącego od razu? Rozmowa przebiegła by o wiele spokojniej.

    Ja dalej uważam że jest dokładność pomiaru. Skłaniam się również ku niepewności pomiaru wedle jednej z polskich norm.

    Ale do rzeczy.
    Tu masz schemat, podpisany jaki mastech MY65


    Multimetr Mastech MY-65 - warto kupić?

    Oraz zdjęcie miernika:
    Multimetr Mastech MY-65 - warto kupić?

  • #35 24 Cze 2011 14:07
    Quarz
    Poziom 43  

    ciasteczkowypotwor napisał:
    Quartz, a było trochę pokory, a nie uważać się za wszechwiedzącego od razu? Rozmowa przebiegła by o wiele spokojniej.
    Pokory, względem czego, względem twego moderatorskiego sobiepaństwa ... :?: :!: :?: ... popatrz tu niżej, tylko najpierw dobrze usiądź abyś nie spadł z krzesła i przypadkiem nie zrobił sobie krzywdy ... :idea: :shock:

    ciasteczkowypotwor napisał:
    Ja dalej uważam, że jest dokładność pomiaru. Skłaniam się również ku niepewności pomiaru wedle jednej z polskich norm.
    A to znaczy, iż dajesz tu dowód swej niereformalności ... :idea: :cry:

    ciasteczkowypotwor napisał:
    Ale do rzeczy.
    Tu masz schemat, podpisany jaki mastech MY65

    Multimetr Mastech MY-65 - warto kupić?
    Schemat - co widzę - dobrze mi jest znany i ze znanej mi nie od dziś strony internetowej, ale tam co jeden schemat to ma jakieś błędy - tu w opisie układu IC1 jest 7139, czyli niby ma to być ICL7139, ale w rzeczywistości jest to ICL7135 z wyświetlanym wynikiem pomiaru 4 i 1/2 cyfry, zaś tabelka mieszczona tam u dołu w/w schematu informuje o tym dobitnie jaka jest wartość podstawowego zakresu DC dla tego multimetru:
    Multimetr Mastech MY-65 - warto kupić?
    I gdybyś był bardziej elokwentny - a nie zwierzęco uparty - to byś ten niezbity fakt zauważył sam oraz "wziąłbyś uszy po sobie", zamiast robić tu zupełnie zbędne zamieszanie.
    A poza tym, to poniższa fotka - a którą tu sam umieściłeś - jest kolejnym dowodem przeciwko twojej tezie, iż niby ma to być multimetr 3 i 3/4 cyfry ...
    ciasteczkowypotwor napisał:
    Oraz zdjęcie miernika:
    Multimetr Mastech MY-65 - warto kupić?
    Tu wyraźnie widać, iż jest to wyświetlacz tylko z 3 i 1/2 cyfry, czyli jeszcze co innego ... :cry: c.n.u.

    A teraz razem z autorem tego tematu - a myślę, iż udzieli mi On do tego legitymacji - domagamy się od Ciebie dania nam tu publicznej satysfakcji oraz 'samobiczowania się' ... :!: :!: :!:
    I co powinno nauczyć Ciebie pokory, iż na publicznym forum nie wolno uprawiać żenującego rzucania słów na wiatr i "obrony Częstochowy" - w imię swoich partykularnych interesów - oraz wypisywania (oględnie mówiąc) nieprawdy, a którą, co widać, bardzo łatwo jest zdemaskować.

  • #36 24 Cze 2011 14:55
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Quarz a odkąd wspomniany ICL7139 jest miernikiem 4 i 3/4 cyfry, ja gdzieś tak napisałem? Pomyśl, zanim zaczniesz rzucać fałszywe oskarżenia.

    Quarz napisał:

    ICL7139 & ICL7149 i zauważę, iż jest to woltomierz 4 i 3/4 cyfry


    Tak Kolega szasta wiedzą, a nawet datasheeta ze zrozumieniem czytać nie potrafi?



    Kolega również, jest niereformowalny, gdyż wedle jednej z polskich norm, nieprawidłowym określeniem jest niedokładność, jak i dokładność. Powinno być niepewność.

  • #37 24 Cze 2011 15:48
    Quarz
    Poziom 43  

    ciasteczkowypotwor napisał:
    Quarz a odkąd wspomniany ICL7139 jest miernikiem 4 i 3/4 cyfry, ja gdzieś tak napisałem? Pomyśl, zanim zaczniesz rzucać fałszywe oskarżenia.

    Quarz napisał:

    ICL7139 & ICL7149 i zauważę, iż jest to woltomierz 4 i 3/4 cyfry


    Tak Kolega szasta wiedzą, a nawet datasheeta ze zrozumieniem czytać nie potrafi?
    No cóż, zwykła - spowodowana poranną porą i jeszcze nie rozbudzeniem się (a jestem, co wielu wie, 'nocną sową') - literówka z mojej strony, co potwierdzam; miało być 3 i 3/4 cyfry
    Za wprowadzenie w błąd przepraszam i zaraz we właściwym miejscu poprawię.

    ciasteczkowypotwor napisał:
    Kolega również, jest niereformowalny, gdyż wedle jednej z polskich norm,
    Jakiej normy? proszę o jej numer, itd.

    ciasteczkowypotwor napisał:
    nieprawidłowym określeniem jest niedokładność, jak i dokładność. Powinno być niepewność.
    Pierwej wyjmij 'belkę z oka swego', a potem próbuj 'źdźbło znaleźć w oku moim' ... :!: :idea: :shock:
    Poza tym, zechciej różnicować te terminy pomiędzy sobą czyli, innymi słowy; do stosownych - i współczesnych - podręczników po nauki ... :idea: :!:

  • #38 24 Cze 2011 17:23
    RedForce
    Poziom 23  

    Multimetr zamówiłem do przetestowania, jeśli ktoś w okolicach Torunia posiada urządzenie odpowiednio skalibrowane, byłbym wdzięczny za możliwość porównania wyników...
    Proszę o zamknięcie tematu.

    PS.
    @ciasteczkowypotwor: jeśli powołujesz sie na polską normę, to wypadałoby podać konkretne namiary, prawda? A przyznam szczerze, że sytuacja w której moderator działu staje się stroną w dyskusji jest cokolwiek niesmaczna. Szczególnie jeśli posuwa się on do upominania - jako moderator - i edycji postów swoich adwersarzy...

  • #39 24 Cze 2011 17:43
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    RedForce, ale moderator ma prawo wypowiadać się na swoim podwórku, więc w czym problem?

    O poruszonym temacie mówi słownik metrologii.