Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 440 E-Tech hamulce.

Radzio M. 21 Cze 2011 16:56 6689 12
  • #1 21 Cze 2011 16:56
    Radzio M.
    Poziom 33  

    Witam. Mam problem w magnumce z hamulcami, intarderem, tempomatem i hamulcem ręcznym. Wymieniony został zawór znajdujący się zaraz pod dźwignią hamulca. Problem wygląda następująco:
    Zapalam i jest ok, rośnie ciśnienie w pneumatyce.
    Wcisne 2 lub więcej razy na hamulec (słychać, że zawór pracuje prawidłowo) i nagle zaświeca się STOP na tablicy.
    Po kolejnym naciskaniu hamulca nie słychać załączania przekaźnika od świateł stopu.
    Po wyświetleniu się STOP hamulce w naczepie są blokowane.

    1 12
  • #2 21 Cze 2011 18:05
    arturavs
    Poziom 39  

    Sprawdź bypass między sprężarką a osuszaczem. Ewentualnie sam osuszacz. Spuszcza normalnie?

    0
  • #3 21 Cze 2011 21:11
    irek924
    Poziom 14  

    Ja miałem tak podobnie w magnumce zrobiliśmy osuszacz, ustawiliśmy ciśnienie i wszystko jest ok

    0
  • #4 21 Cze 2011 22:10
    Radzio M.
    Poziom 33  

    Podłączyliśmy urządzenie diagnostyczne. Okazało się, że nie do końca spuszcza powietrze z układu hamowania, zostaje jakieś 0,2-0,6 bar, jak ruszamy kablami od tych nazwę to potencjometrycznych czujników od zaworu pod dźwignią hamulca to ciśnienie zmienia się. Jutro puszcze drugi 4 żyłowy obwód i zobaczę co się będzie działać. Jest też problem bo czasami nie dobija powietrza, po prostu brakuje. Nie wiem co to bypass.

    0
  • #5 23 Cze 2011 00:27
    vergil50
    Poziom 12  

    Bypas to nic innego jak obejście dodatkowe przejście nie słyszał kolega o bypassach w medycynie dużo tego w tv, wujek Google twoim przyjacielem .

    0
  • #6 24 Cze 2011 21:54
    Radzio M.
    Poziom 33  

    Wymieniliśmy ten zawór na nowy. Nie ma już problemu z samorzutnym załączaniem się hamulców. Nadal świeci STOP, nie działa intarder nożny i tempomat, lampa stopu też się nie świeci. Wydaje mi się, że jeszcze pozostały jakieś błędy do wykasowania i powinno być. Co o tym myślicie?

    -1
  • #7 26 Cze 2011 11:51
    Radzio M.
    Poziom 33  

    Do sterownika dostała się wilgoć i było jakieś zwarcie. Po wyczyszczeniu wszystko działa ;-)

    1
  • #8 26 Cze 2011 20:45
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 27 Cze 2011 12:15
    Radzio M.
    Poziom 33  

    Co może się stać jak już wszystko wyczyszczone, sprawdzone i zabezpieczone lakierem? Nie ma żadnych błędów?

    0
  • #10 28 Cze 2011 22:28
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Moim zdaniem to nic innego jak standardowa usterka znana także z DAFa. Pedał hamulca zardzewiał i nie odbija, z tąd ciśnienie resztkowe tak jakby cały czas pedał był wciskany.

    0
  • #11 14 Sty 2012 17:06
    lomax22
    Poziom 2  

    witam,mam problem z hamulcami w mag etech 2002r.Bardzo nie rowno hamuje a prawe tylne kolo wogóle nawet na recznym.Klocki nowe ,zacisk ustawiony. Pomoze ktoś?

    1
  • #12 19 Wrz 2016 08:15
    spekulant
    Poziom 1  

    witam,prawdopodobnie to awaria zaworu wielodrożnego,sprawdz cz jest powietrze w czerwonym przewodzie(gdy świeci się stop),czy pompuje prawą tylną poduszkę .Jeśli nie również nie będzie hamowało prawe tylne koło.Może to być też defekt zaworu EBS,jest on uruchamiany pedałem hamulca a znajduje się pod przednią maską.Napisz czy masz cały czas światło stopu, sprawdz kilka razy dla pewności bo to ważne. ,

    1
  • #13 19 Wrz 2016 16:26
    Radzio M.
    Poziom 33  

    Tyle usterek ilu fachowców, już lata minęły a zalany sterownik po wyczyszczeniu wciąż działa.
    Zamykam

    0