Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot i inne marki aut - Wymuszona regeneracja fap

T5 21 Jun 2011 21:59 30108 53
Texa Poland
  • #1
    T5
    Admin of Cars group
    Dzisiaj przyszło mi wypalić filtr cząstek stałych w Peugeocie 807 2.2 HDI.
    Poprosiłem znajomego z CDIF bo ja do peugeota nie posiadam żadnego sprzętu.
    Czy ta wymuszona regeneracja zawsze tak katuje silnik?
    Według CDIF-temperatura silnika powyżej 65 a poniżej 109 stopni
    -silnik chodzi na wolnych obrotach dłużej jak 1min.
    -dodać gazu do 4000obr/min
    I zaczeła się procedura wypalania -silnik samoistnie poszedł do 4000obr/min na jakieś 6-7 minut pożniej zwolnił do 3000obr/min i po chwili wolne obroty.
    Te kilka minut na tak wysokich obrotach w dieslu :shocked!: Myślałem że silnik zaraz wyskoczy i sobie tłoki będą po placu latać:D
    To jest normalna procedura?Czy CDIF ma jakieś niedociągnięcia?
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    autoas
    Level 42  
    I obyś nie miał suchej trawy pod samochodem :wink:
  • Helpful post
    #5
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Dobry post.

    Za kazdym razem musisz dogrzac nawet nie silnik ale CPF. Załaczas wszystkie odbiorniki i dajesz do pieca. Jak kat ma 400 st C dajesz regeneracje a ta dogrzewa kata do 700 st C.
  • #6
    T5
    Admin of Cars group
    fuelinyourblood-wiem że muszę to dogrzać.w peugeocie są przełączane kolektory żeby poszło szybciej,ale te 4000 obr/min to trochę przeraża.Może po którymś z kolei przyzwyczaję się ale że tak powiem normalne to nie jest.
    (kolega wypalał w turanie i po zakończeniu procedury turbina padła-wygieło 4ry korbowody)
    Klienta zawsze informuje że istnieje taka możliwość że coś się rozleci.Robimy na odpowiedzialność klienta.(w końcu to jego auto)
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #7
    fuelinyourblood
    Level 35  
    T5
    w jaki sposób padla turbina w turanie jak w vw krecisz go do 2 tys obrotów?
    Mosiala juz byc padnieta. Wypalalem osobiscie w Hyundaiu Tucson, sonata, santa fe, w vw golf VI i wszedzie max 2 tys obrotów.
  • Helpful post
    #8
    web69
    Level 32  
    Robiłem niedawno corsę 1.7 CDTI, było to dosyć ciekawe, ale w momencie pęknięcia płytki na podłodze mojego warsztatu, szybko wypchnęliśmy corsę na plac. Obroty w granicy 3500, a turbina i część wydechu świeciła na czerwono... Masakra...
  • #9
    T5
    Admin of Cars group
    fuelinyourblood wrote:
    T5
    w jaki sposób padla turbina w turanie jak w vw krecisz go do 2 tys obrotów?

    Wypalanie podczas jazdy po zakończeniu procedury wracał z powrotem.
    fuelinyourblood wrote:
    Wypalalem osobiscie w Hyundaiu Tucson, sonata, santa fe, w vw golf VI i wszedzie max 2 tys obrotów.

    To w peugeotach tylko są wyższe obroty podczas wypalania?W pewnym momeńcie zaczęło coś się dymić z pod maski to wziełem gaśnice do ręki.Masakra..
    A możliwe jest że każdy sprzęt diagnostyczny "ma" swoje procedury wypalania?
    W passatach wypalałem jeżdząc(vcds-odpalenie procedury i w drogę.Obroty pomiędzy 2-2.5 tyś)To w silnikach 2.0 tdi.
    Audi 2.7-vcds odpalenie procedury ale to wszystko na postoju.
    Jak to jest KTS,CDIF,LUNCH,itd-procedury wypalania każdy robi po swojemu czy jak zaleca producent.Podzielcie się wiedzą :wink:
  • Helpful post
    #10
    jurekk55
    Level 36  
    T5 wrote:

    Jak to jest KTS,CDIF,LUNCH,itd-procedury wypalania każdy robi po swojemu czy jak zaleca producent.Podzielcie się wiedzą :wink:


    Sądząc po tym co sam robiłem i postach powyżej-sprzęt aktywuje funkcję sterownika,resztę zmiany nastawów wykonuje ECU.
    VW -wypalanie w trakcie jazdy czy sprzęt uniwersalny czy VAS skutek ten sam:D
    Opel (w tych które wypalałem) procedura na postoju,naciśnięcie pedału gazu przerywa procedurę.Wrażenia nieciekawe kiedy całości nie studzi nawet wiaterek w trakcie jazdy ,jak to ma miejsce w VW,Audi.
  • Helpful post
    #11
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W renault w pierwszych FAP-ach była możliwość regeneracji przez kierowcę. Zapalała się kontrolka informująca o konieczności "przegonienia" auta, jeśli takowa nie została wykonana wtedy tylko wymuszone. Clip podbija na jakieś 2000 obrotów, zwiększa dawkę wtrysku oraz ją opóźnia, co skutkuje wysoką temperaturą no i dalej wiecie sami ;)

    Producent zaleca wymianę oleju po wymuszonej regeneracji.

    W nowych 1.5 DCI dołożyli dodatkowy wtryskiwacz za turbiną, co ma ułatwiać regenerację podczas jazdy, jak wygląda wymuszona regeneracja w tych silnikach tego nie wiem.
  • #12
    T5
    Admin of Cars group
    W 2,7 3,0 tdi wypalanie odbywa się na postoju ale przy obrotach 1500obr/min.
    Czyli jestem przewrażliwiony-może jeszcze nie przyzwyczajony.
    Ale włos się jeży na głowie i gaśnica musi być pod ręką.
  • Helpful post
    #13
    jurekk55
    Level 36  
    T5 wrote:
    W 2,7 3,0 tdi wypalanie odbywa się na postoju ale przy obrotach 1500obr/min.
    Czyli jestem przewrażliwiony-może jeszcze nie przyzwyczajony.
    Ale włos się jeży na głowie i gaśnica musi być pod ręką.


    Nie za mała CO2 (nie palna atmosfera i najważniejsze niska temperatura):D
  • Helpful post
    #14
    Andiv
    Level 32  
    Przewrażliwieni jesteście :) Ja zawsze odpalam procedure i sobie ide do innych zajęć. Trzeba tylko jak ktoś już wspomniał uważać na czym auto stoi, przynajmniej w grupie psa bo wydech faktycznie świeci. Dodatkowo przed wypalaniem zalecam mycie silnika, jak jest uje..bany w smarach to sie niefajnie kopci i tylko smród.
  • #15
    makidede
    Level 16  
    Wypalanie to katorga dla silnika a i tak sie zatka przy naszych warunkach jezdnych i dlatego najlepiej filterek wyciąć i zmienić sofcika-autko mniej pali.
  • Helpful post
    #16
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Tak, a w benzynie wytnij kata i wstaw strumiennice. Zamiast Airbag wstaw rezystor, zamiast maty emulator. Zaslep EGR. wyjmij przepływke wstaw rezystor.

    Macie jeszcze jakies pomysły?
  • Helpful post
    #17
    drozd56
    Level 15  
    T5 wrote:
    Jak to jest KTS,CDIF,LUNCH,itd-procedury wypalania każdy robi po swojemu czy jak zaleca producent.Podzielcie się wiedzą :wink:





    W PP2000 jest taka sama procedura, najpierw do 4000 potem schodzi 3000, raz w 307 2.0HDI, wywaliło mi odpowietrznikiem conajmniej z 3-4litry płynu chłodniczego. :)
  • Helpful post
    #19
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam. Wpalałem w Vivaro i bałem się od niego odejść. Stał na betonie ale wolałem być w pogotowiu.
  • Helpful post
    #20
    makidede
    Level 16  
    fuelinyourblood wrote:
    Tak, a w benzynie wytnij kata i wstaw strumiennice. Zamiast Airbag wstaw rezystor, zamiast maty emulator. Zaslep EGR. wyjmij przepływke wstaw rezystor.

    Macie jeszcze jakies pomysły?


    Pisze o DPF i Fap a reszty jak air bag i tp. nie toleruje oszukaństwa.Wymuszone wypalanie jest extreme dla silnika i jak pisałem i tak na długo to nic nie da.Jak coś poważnego walnie w silniku to dacie spokój z tą procedurą.Jak trzeba to wymiana na nowy z tym że nie każdego stać.Przeprowadzanie procedury wypalania jest zapisane w ECM a każdy tester to tylko inicjuje tą procedure.Autopsja.
  • Helpful post
    #21
    andrend
    Level 26  
    Koledzy najważniejszą rzeczą przy wypalaniu DPF jest sprawdzenie ilości zapełnienia przy zbyt dużej możecie auto spalić.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #23
    jurekk55
    Level 36  
    Jest podział do jakiego stopnia aktywuje się w trakcie jazdy , i kiedy wymagana jest ingerencja testerem
    "Bezpieczna" ? nie ma, jest ograniczenie programowe błędy w ECU nie pozwolą uruchomić procedury(np. czujnik różnicy ciśnień wywali błąd po osiągnięciu wymaganych obrotów),co do bezpieczeństwa p-poż. brud może się zająć płomieniem zawsze , kwestia wygonienia klienta na myjnię i zachowanie elementarnych zasad w trakcie wypalania nie powinno doprowadzić do bólu głowy...
    Przetarcie szmatką silnika po wymianie filtra paliwa i wycieków oleju nie wystarczy, a gaśnica i tak musi być pod ręką...
  • #24
    fjodek
    User under supervision
    jak pierwszy raz wypalalem fap w vektrze c to przerwałem po paru minutach , straszna rzez dla silnika :) lalem zimna wode z weza na beton przed warsztatem
    mialem doslownie wrazenie ze sie silnik zaraz zatrze
  • Helpful post
    #25
    wopor
    Level 32  
    Witam, kol T5 powinno byc max 85% jak dobrze pamietam, a reszta to kol coś strasznie strachliwi czy cóś :D , ja zawsze powtarzam że im wiecej potu na ćwiczeniach to mniej krwi w boju :D , czyli pognać te fapy raz w miesiącu ze 100km tak na 4 z 120 a nie mieszać tą wajchą :D gorzej jak są leniwi i automata mają to tiptronica uzyć , ale jak emeryty jeżdzą to nic nie pomoże i dobrze mamy co robić i na masełko jest bo na chleb niech kobieta pracuje :D , pozdrawiam
  • #26
    T5
    Admin of Cars group
    wopor wrote:
    że im wiecej potu na ćwiczeniach to mniej krwi w boju
    Krew musi się lać-wtedy buduje się szacunek.W tym pugu brakowało mocy i szukałem przyczyny (znalazłem i nie był to fap) i dlatego pytam jak to jest z tym wypalaniem.Wiadomo że tylko ten co nic nie robi nic nie psuje.
    wopor wrote:
    czyli pognać te fapy raz w miesiącu ze 100km tak na 4 z 120 a nie mieszać tą wajchą
    Wytłumacz to kolego dla babki która dojeżdza do pracy 4 km z maxymalną prędkością 80km\h.
    wopor wrote:
    mamy co robić i na masełko jest
    Aj tam na masełko...na szynkę trzeba zarabiać.....
    wopor wrote:
    bo na chleb niech kobieta pracuje
  • Helpful post
    #27
    LoLek85
    Level 28  
    Kolega jak wypalał DPF-a w jakimś Saabie za pomocą KTS-a to zagotowało płyn a wydech był w jednym miejscu pomarańczowy wraz z mocowaniami.
  • Helpful post
    #28
    jacek72kow
    Level 11  
    Tak powinno się dziać. 4000obr/min to nie są zawrotne obroty, na autostradzie przy 190km/h masz więcej i jeszcze ile paliwa idzie to jest większe obciążenie dla silnika.
  • Helpful post
    #29
    LoLek85
    Level 28  
    Tyle że przy takiej prędkości masz "odrobinę" więcej świeżego powietrza niż na postoju...
  • Helpful post
    #30
    kybernetes
    Level 39  
    I dlatego wypalanie FAPa w pojazdach PSA powinno się przeprowadzać podczas próby drogowej, nie na postoju. Przepływające z duża prędkością powietrze chłodzi katalizator, podłogę i układ wydechowy.