Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 19td 2007r rozrusznik

22 Cze 2011 18:23 6383 9
  • Poziom 16  
    Witam!
    Mam problem z autem jak w temacie.
    Zacznę od opisania problemu. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon słychać zaskoczenie automatu od rozrusznika na chwilę, czasem zdarzy się tak, że po włączeniu na zapłon rozrusznik samoczynnie się załącza i bez przerwy kręci.
    Potrzebuję informacji w jaki sposób realizowane jest uruchomienie rozrusznika po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Sporadycznie zdarza się, że jest wszystko ok.
    Czy z CIM podawany jest sygnał analogowy czy cyfrowy na moduł komory silnika (uec), który steruje przekaźnikiem automatu rozrusznika?
    Komputer wyrzuca błąd w silniku - P0615 Starter relay circuit malfunction
    i w UEC B1375 switched system voltage
    Jeżeli ktoś ma dostęp do jakiegoś schematu i mógłby udostępnić to bardzo proszę o pomoc lub sugestie.
    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    W skrzynce pod maska masz przekaznik od rozrusznika. Kontrolka w łape i sprawdź co masz, a czego nie? Jak zewzesz 87 i 30 to rozrusznik powinien kręcic.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Do przekaźnika doszedłem ale nie w tym rzecz bo on odpowiada tylko za włączanie/wyłączanie rozrusznika. Problem jest tutaj w sterowaniu tego przekaźnika.
  • Poziom 35  
    Co masz? 30 i 86 pewnie masz?
    Masa ze stera?
    Jak go zewzesz to kreci?
  • Poziom 35  
    Wyciągnięcie przekaźnika powinno wyłaczyć rozrusznik.
  • Poziom 16  
    Koledzy zostawcie ten przekaźnik w spokoju, on jest tylko elementem wykonawczym i jest w porządku. Przy szukaniu usterki chcę zacząć od początku a nie od końca obwodu elektrycznego dlatego zadałem pytanie czy orientuje się ktoś jaki sygnał wychodzi (powinien wychodzić z CIMU (kolumny kierowniczej) który odpowiada za załączenie tego rozrusznika.
    Pozdrawiam! [/quote]
  • Poziom 18  
    Witam.
    Z CIM'u do sterownika silnika informacja o klemie 50 podawana jest niestety sygnałem cyfrowym po CAN'ie. W blokach pomiarowych modułu silnikowego powinna byc informacja o ststusie klemy 50 przychodzącej i wychodzącej se sterownika. Proponuję zweryfikować je po wyjęciu tegoż przekaznika czy faktycznie błędna informacja wychodzi z CIM'a do sterownika silnika czy też masz juz zwarte samo wyjście ze sterownika silnika na przekaznik rozrusznika.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Mabos1 dzięki za odpowiedź. Miałem mały cień nadziei, że rozrusznik sterowany jest analogowo ale teraz go rozwiałeś. Auto będę miał dopiero w poniedziałek to sprawdzę status tej klemy o ile mój tester (launch x431) posiada taką opcję.
    Dodam tylko, że usterka pojawiła się prawdopodobnie po przecięciu czerwonego i czarnego plusowego przewodu wychodzącego z CIMu. Miałem założyć w autku proste odcięcie zapłonu ale na tych przewodach komputer wyrzucał błędy więc odstąpiłem od tego i wiązka jest w stanie wyjściowym. Zwarcia żadnego nie zrobiłem, bo przewody przecinałem oddzielnie i za każdym razem jeden z nich był zaizolowany.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 35  
    To odepnij CAN i zobacz czy zasteruje rozrusznikiem.

    Coś musi być nie chalo.
  • Poziom 10  
    Witam, mam ten sam problem. Po odpaleniu auta sam załącza się rozrusznik, szukałem już informacji na ten temat, raczej wykluczam CIM. Nie znalazłem przypadku uszkodzenia modułu w ten sposób.
    Proszę o pomoc.