Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łada 2105 1.3 . Nierówna praca silnika, wysokie napięcie ładowanie akumulatora.

22 Cze 2011 18:44 6615 30
  • Poziom 12  
    Witam,
    Mam problem taki jak w temacie. Łada wcześniej była remontowana przez niezbyt utalentowanego mechanika, który zreszta i tak juz nie naprawia aut, a ja też lepszej wiedzy o autach nie mam :/ Łada ma silnik 1.3 z gaźnikiem z poloneza typu 34S2. Po włączeniu zapłonu napięcie na akumulatorze pokazuje 12 V, a gdy juz ją zapalę to pokazuje 16 V ( może byc nawet i więcej ), Ponadto na niskich obrotach silnik pracuje nierówno, aż w koncu gaśnie. Gdy włączę ssanie silnik wchodzi na większe obroty i pracuje równo. Myślałem żeby linkę od ssania naciągnąć mocniej przy gaźniku a linkę od gazu popuścić ale to chyba zły pomysł i nie w tym problem. Dzisiaj wykręciłem gaźnik, przedmuchałem dysze, z komory pływakowej powyciągałem jakieś brudy, pływak nie wydaje się byc dziurawy. Nie zabardzo wiem jak sie do tego zabrać bo nawet nie wiem co może byc problemem, licze na jakies podpowiedzi i wskazówki :)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 16  
    1 problem: regulator napięcia
    2 problem: regulacja gaźnika
  • Poziom 12  
    Regulator napięcia to to plastikowe pudełko do którego dołączona jest kostka? Dobrze zaznaczyłem na tym zdjęciu ?
    Łada 2105 1.3 . Nierówna praca silnika, wysokie napięcie ładowanie akumulatora.
    Można jakoś go sprawdzić by mieć pewność ? Czy może on wywoływac problemy z nierówną praca silnika ?
  • Moderator Samochody
    Nie, reulator napięcia to ta puszka po lewej, ale oryginalne rozwiązanie to to nie jest... to jest stary elektromechaniczny regler typ RC2/12D, chyba z dużego FIATa (choć w sumie to bliźniacza konstrukcja).

    Tak, wysokie napięcie w instalacji może być źródłem problemów z układem zapłonowym (choć nie mam pojęcia czy była w nim jakaś elektronika czy jest czysto mechaniczny).
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Regulator wymienić na elektroniczny, tamtego nie regulować, bo zniszczysz alternator.
  • Poziom 38  
    Mi sprawdzał sie firmy Jezpol. Jeśli masz oryginalny alternator powinieneś kupić regulator do alternatora sześciodiodowego. Jak masz skąd, załóż gaźnik oryginalny, polecam.
  • Poziom 38  
    Mi sprawdzał sie firmy Jezpol. Jeśli masz oryginalny alternator powinieneś kupić regulator do alternatora sześciodiodowego. Jak masz skąd, załóż gaźnik oryginalny, polecam. Masz kontrolkę ładowania, czy tylko woltomierz na desce. Oryginalny alternator ma jedną szczotkę połączoną z masą czyli z obudową alternatora a druga szczotka jest podpięta pod zacisk 67 na regulatorze. na drugi zacisk regulatora czyli 15 dajesz + po stacyjce. Jak na pracującym silniku wypniesz przewód z 67 powinno zniknąć ładowanie. Jeśli masz 9 diodowy to "schemat" jest tu: Link
  • Poziom 12  
    Mam tylko woltomierz. Ten sposób z wyciąganiem kabla działa tylko z prostownikiem sześciodiodowym, a gdybym miał dziewięciodiodowy to nic sie nie stanie ? A ten regler RC2/12B mógł wcześniej poprawnie działac pomimo alternatora dziewięciodiodowyego czy to raczej nie możliwe?

    EDIT:
    Jutro go wykręce i poszukam jakiś oznaczeń na tym alternatorze.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Bezpiecznik nr.9 . Mam zbadac tak jak tutaj narysowałem ?
    Łada 2105 1.3 . Nierówna praca silnika, wysokie napięcie ładowanie akumulatora.
  • Poziom 33  
    Czarny przewód do masy, czerwony do jednej a później drugiej strony bezpiecznika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    To zrobiłem tak wcześniej i skakało mi z jednej jak i z drugiej strony pomiedzy 15.85V-15.90V napięcia stałego.

    EDIT:
    Zmierzyłem dzisiaj jeszcze raz ten bezpiecznik i z jednej strony ( od kierownicy) pokazuje ok. 16V a z drugiej ( od świateł) pokazuje ok. 15.93V. Co do połaczen pomiedzy akumulatorem, alternatorem i reglerem to: plus z akumulatora idzie do altelnatora. Z altenatora idzie jeden kabel do reglera który jest podpięty do pinu 67. Z pinu 15 od reglera idzie kabel, który wędruje najprawdopodobniej do puszki z bezpiecznikami. Więc chyba to alternator sześciodiodowy. Ten regler wymienić na dowolny elektroniczny do prostownika sześciodiodowego czy jeszcze trzeba o czymś pamiętać ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Pokazuje 14.30 V . Odłączyłem teraz ten kabel od zacisku 67 i silnik pracuje równiej.
  • Poziom 42  
    Kolega Motronic bardzo dobrze to opisał;https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085327.html
  • Poziom 12  
    Widziałem ten obrazek jeszcze przed zakładaniem tematu. Narazie chcę ustalic jaki mam ten alternator i jaki mam dokładnie kupic do niego regulator napięcia. Dostałem dzisiaj w końcu swój aparat i wrzucam zdjęcie tyłu alternatora, co chyba juz wyjaśni sprawe:
    Łada 2105 1.3 . Nierówna praca silnika, wysokie napięcie ładowanie akumulatora.
    Więc ponawiam pytanie: Co kupić do tego alternatora za regulator napięcia, żeby to jakos działalo ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Odpinam kabel od pinu 15 z Regulatora i załączam go do ( i tutaj nie rozumiem :( jaki przekaźnik, jaka cewka ?). A potem mam od plusa z akumulatora poprowadzić kabelek do tego pinu 15 ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Jestem konkretnie tępy w tym temacie, więc potrzeba mi badziej dokładnego opisu...
  • Poziom 12  
    Wyjaśni mi to ktos dokładniej tak, abym zrozumiał ?
  • Poziom 12  
    O cos takiego mi właśnie chodziło, dzięki :)
    Ten przekaźnik jaki wstawić?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Wolałbym to sam zrobić, a może jak raz się czegoś naucze. Wcześniej też o wielu rzeczach nie miałem pojecia a teraz coś tam już potrafię, tak samo tutaj od czegos trzeba zacząc...
  • Moderator Samochody
  • Poziom 12  
    Ja nie rozumim już tego auta, dzisiaj wybierałem się po ten przekaźnik i pomyślałem że jeszcze raz pomierzę napięcia i tak: Na 15 reglera pokazuje 14.70V na bezpieczniku G67 z jednej strony 15 a z drugiej 14.95 na akumulatorze 15.30V a wcześniej pokazywało 16.50V. Dalej pchać się w te przekaźniki czy gdzieś indziej poszukać usterki ?
  • Użytkownik usunął konto