Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łada 2105 1.3 . Nierówna praca silnika, wysokie napięcie ładowanie akumulatora.

pietr343 22 Cze 2011 18:44 6285 30
  • #1 22 Cze 2011 18:44
    pietr343
    Poziom 12  

    Witam,
    Mam problem taki jak w temacie. Łada wcześniej była remontowana przez niezbyt utalentowanego mechanika, który zreszta i tak juz nie naprawia aut, a ja też lepszej wiedzy o autach nie mam :/ Łada ma silnik 1.3 z gaźnikiem z poloneza typu 34S2. Po włączeniu zapłonu napięcie na akumulatorze pokazuje 12 V, a gdy juz ją zapalę to pokazuje 16 V ( może byc nawet i więcej ), Ponadto na niskich obrotach silnik pracuje nierówno, aż w koncu gaśnie. Gdy włączę ssanie silnik wchodzi na większe obroty i pracuje równo. Myślałem żeby linkę od ssania naciągnąć mocniej przy gaźniku a linkę od gazu popuścić ale to chyba zły pomysł i nie w tym problem. Dzisiaj wykręciłem gaźnik, przedmuchałem dysze, z komory pływakowej powyciągałem jakieś brudy, pływak nie wydaje się byc dziurawy. Nie zabardzo wiem jak sie do tego zabrać bo nawet nie wiem co może byc problemem, licze na jakies podpowiedzi i wskazówki :)

    0 29
  • #2 22 Cze 2011 19:01
    kriss3000
    Poziom 16  

    1 problem: regulator napięcia
    2 problem: regulacja gaźnika

    1
  • #3 22 Cze 2011 20:25
    pietr343
    Poziom 12  

    Regulator napięcia to to plastikowe pudełko do którego dołączona jest kostka? Dobrze zaznaczyłem na tym zdjęciu ?
    Łada 2105 1.3 . Nierówna praca silnika, wysokie napięcie ładowanie akumulatora.
    Można jakoś go sprawdzić by mieć pewność ? Czy może on wywoływac problemy z nierówną praca silnika ?

    0
  • #4 22 Cze 2011 22:12
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie, reulator napięcia to ta puszka po lewej, ale oryginalne rozwiązanie to to nie jest... to jest stary elektromechaniczny regler typ RC2/12D, chyba z dużego FIATa (choć w sumie to bliźniacza konstrukcja).

    Tak, wysokie napięcie w instalacji może być źródłem problemów z układem zapłonowym (choć nie mam pojęcia czy była w nim jakaś elektronika czy jest czysto mechaniczny).

    0
  • #5 23 Cze 2011 04:59
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Regulator wymienić na elektroniczny, tamtego nie regulować, bo zniszczysz alternator.

    0
  • #6 23 Cze 2011 12:42
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Mi sprawdzał sie firmy Jezpol. Jeśli masz oryginalny alternator powinieneś kupić regulator do alternatora sześciodiodowego. Jak masz skąd, załóż gaźnik oryginalny, polecam.

    0
  • #7 23 Cze 2011 21:27
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Mi sprawdzał sie firmy Jezpol. Jeśli masz oryginalny alternator powinieneś kupić regulator do alternatora sześciodiodowego. Jak masz skąd, załóż gaźnik oryginalny, polecam. Masz kontrolkę ładowania, czy tylko woltomierz na desce. Oryginalny alternator ma jedną szczotkę połączoną z masą czyli z obudową alternatora a druga szczotka jest podpięta pod zacisk 67 na regulatorze. na drugi zacisk regulatora czyli 15 dajesz + po stacyjce. Jak na pracującym silniku wypniesz przewód z 67 powinno zniknąć ładowanie. Jeśli masz 9 diodowy to "schemat" jest tu: Link

    0
  • #8 23 Cze 2011 21:44
    pietr343
    Poziom 12  

    Mam tylko woltomierz. Ten sposób z wyciąganiem kabla działa tylko z prostownikiem sześciodiodowym, a gdybym miał dziewięciodiodowy to nic sie nie stanie ? A ten regler RC2/12B mógł wcześniej poprawnie działac pomimo alternatora dziewięciodiodowyego czy to raczej nie możliwe?

    EDIT:
    Jutro go wykręce i poszukam jakiś oznaczeń na tym alternatorze.

    0
  • #9 23 Cze 2011 21:51
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 23 Cze 2011 22:19
    pietr343
    Poziom 12  

    Bezpiecznik nr.9 . Mam zbadac tak jak tutaj narysowałem ?
    Łada 2105 1.3 . Nierówna praca silnika, wysokie napięcie ładowanie akumulatora.

    0
  • #11 23 Cze 2011 22:23
    polonez15
    Poziom 33  

    Czarny przewód do masy, czerwony do jednej a później drugiej strony bezpiecznika.

    0
  • #12 23 Cze 2011 22:26
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 23 Cze 2011 22:28
    pietr343
    Poziom 12  

    To zrobiłem tak wcześniej i skakało mi z jednej jak i z drugiej strony pomiedzy 15.85V-15.90V napięcia stałego.

    EDIT:
    Zmierzyłem dzisiaj jeszcze raz ten bezpiecznik i z jednej strony ( od kierownicy) pokazuje ok. 16V a z drugiej ( od świateł) pokazuje ok. 15.93V. Co do połaczen pomiedzy akumulatorem, alternatorem i reglerem to: plus z akumulatora idzie do altelnatora. Z altenatora idzie jeden kabel do reglera który jest podpięty do pinu 67. Z pinu 15 od reglera idzie kabel, który wędruje najprawdopodobniej do puszki z bezpiecznikami. Więc chyba to alternator sześciodiodowy. Ten regler wymienić na dowolny elektroniczny do prostownika sześciodiodowego czy jeszcze trzeba o czymś pamiętać ?

    0
  • #14 24 Cze 2011 15:42
    pietr343
    Poziom 12  

    Odpowie ktoś ?

    0
  • #15 24 Cze 2011 15:51
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 24 Cze 2011 16:29
    pietr343
    Poziom 12  

    Pokazuje 14.30 V . Odłączyłem teraz ten kabel od zacisku 67 i silnik pracuje równiej.

    0
  • #17 24 Cze 2011 18:26
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kolega Motronic bardzo dobrze to opisał;https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085327.html

    0
  • #18 24 Cze 2011 19:04
    pietr343
    Poziom 12  

    Widziałem ten obrazek jeszcze przed zakładaniem tematu. Narazie chcę ustalic jaki mam ten alternator i jaki mam dokładnie kupic do niego regulator napięcia. Dostałem dzisiaj w końcu swój aparat i wrzucam zdjęcie tyłu alternatora, co chyba juz wyjaśni sprawe:
    Łada 2105 1.3 . Nierówna praca silnika, wysokie napięcie ładowanie akumulatora.
    Więc ponawiam pytanie: Co kupić do tego alternatora za regulator napięcia, żeby to jakos działalo ?

    0
  • #19 24 Cze 2011 19:05
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 24 Cze 2011 20:25
    pietr343
    Poziom 12  

    Odpinam kabel od pinu 15 z Regulatora i załączam go do ( i tutaj nie rozumiem :( jaki przekaźnik, jaka cewka ?). A potem mam od plusa z akumulatora poprowadzić kabelek do tego pinu 15 ?

    0
  • #21 24 Cze 2011 20:28
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 24 Cze 2011 20:58
    pietr343
    Poziom 12  

    Jestem konkretnie tępy w tym temacie, więc potrzeba mi badziej dokładnego opisu...

    0
  • #23 25 Cze 2011 13:20
    pietr343
    Poziom 12  

    Wyjaśni mi to ktos dokładniej tak, abym zrozumiał ?

    0
  • #25 25 Cze 2011 15:01
    pietr343
    Poziom 12  

    O cos takiego mi właśnie chodziło, dzięki :)
    Ten przekaźnik jaki wstawić?

    0
  • #26 25 Cze 2011 15:06
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 25 Cze 2011 15:22
    pietr343
    Poziom 12  

    Wolałbym to sam zrobić, a może jak raz się czegoś naucze. Wcześniej też o wielu rzeczach nie miałem pojecia a teraz coś tam już potrafię, tak samo tutaj od czegos trzeba zacząc...

    0
  • #29 27 Cze 2011 11:41
    pietr343
    Poziom 12  

    Ja nie rozumim już tego auta, dzisiaj wybierałem się po ten przekaźnik i pomyślałem że jeszcze raz pomierzę napięcia i tak: Na 15 reglera pokazuje 14.70V na bezpieczniku G67 z jednej strony 15 a z drugiej 14.95 na akumulatorze 15.30V a wcześniej pokazywało 16.50V. Dalej pchać się w te przekaźniki czy gdzieś indziej poszukać usterki ?

    0
  • #30 27 Cze 2011 12:24
    1078231
    Użytkownik usunął konto