Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Scudo 99' 2.0 JTD - schemat elektryki silnika.

22 Cze 2011 21:37 5821 10
  • Moderator Samochody
    Będę robił swap z 1.9TD na 2.0JTD, może znalazł by się jakiś schemat żebym nie pobłądził? ;)
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Cytat:
    może znalazł by się jakiś schemat

    Mam, ale są 4 opcje i teraz nie wiem, jaką Ty potrzebujesz. Są one od 2.0JTD. I co teraz?
  • Moderator Samochody
    zeimp napisał:
    I co teraz?

    To jutro spróbuję dorwać dokumenty od dawcy, może coś więcej będzie wtedy wiadomo.
  • Moderator Samochody
    Nie mam dokumentów bo niebiescy zabrali po dzwonie.
    Mam nr VIN *ZFA22000012618295*
    Zrobiłem też fotki ecu i numerów na silniku tylko nieczytelne wyszło a nie chciało mi się spisać bo deszcz lał. :(
    Wiem też że to 8V bo widzę że 16-stki też bywały.
    Fiat Scudo 99' 2.0 JTD - schemat elektryki silnika. Fiat Scudo 99' 2.0 JTD - schemat elektryki silnika. Fiat Scudo 99' 2.0 JTD - schemat elektryki silnika.
    edit:
    Oznaczenie silnika RHZ, 110KM.
    W autodacie jest schemat dla Peugeota 806 i widzę że się chyba zgadza z tym z linka podanego poniżej tylko tam niestety numeracja przewodów niezbyt czytelna.
  • Moderator Samochody
    Dziś dopiero włożyłem ten silnik bo czasu nie było, i niestety próba rozruchu się nie powiodła.
    Jutro będę szukać przyczyny. Na razie wiem tylko że pompa w zbiorniku startuje przed i podczas kręcenia.
    Może wie ktoś jak on się zachowa jakby immo blokowało?
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Wyłącznik blokujący zasilanie, bo zapewne o to Ci chodzi, jest wyłącznikiem bezpieczeństwa, zarządzany przez centralę elektroniczną Air Bag, która interweniuje w przypadku zderzenia (w jakimkolwiek kierunku z określoną siłą), przerywając zasilanie i powodując w konsekwencji wyłączenie silnika. Na wyświetlaczu wielofunkcyjnym ukaże się odpowiedni komunikat, informujący kierowcę o tym przypadku. Jeśli wszystko z okablowaniem jest w porządku, to spróbuj obrócić kluczyk w pozycję "S", następnie wyłącz i wyjmij kluczyk ze stacyjki i ponownie wsuń kluczyk do stacyjki i spróbuj uruchomić silnik. A z innej beczki. Czy podłączałeś autko pod kompa po tych nieudanych próbach? Co tam pokazuje (jeśli nie, to podłącz, napewno wskaże, gdzie warto szukać problemu). Pozdrawiam :)
  • Moderator Samochody
    Nie pomyliło Ci się coś z tym Air Bag? Z tego co zauważyłem przy przekładaniu całej instalacji poduchy raczej nie mają nic wspólnego ze sterowaniem silnika, poza tym ten w którym teraz silnik siedzi jest jak na razie bezwypadkowy.
    Wyłącznik inercyjny oczywiście jest załączony.
    Chodziło mi o to czy jak immo blokuje to np odpali na sekundę tak jak VW i czy w ogóle pompę by wystartował.
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    ociz napisał:
    Nie pomyliło Ci się coś z tym Air Bag?

    Myślę, że mi się nie pomyliło i tak właśnie jest.
    ociz napisał:
    czy jak immo blokuje to np odpali na sekundę tak jak VW i czy w ogóle pompę by wystartował.

    Nie wystartuje, bo odcina np. wtryskiwacze. Może sterownik, może czujnik położenia wału
    No nic, zobaczymy czego brak znajdziesz ;)
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Odcięcie pompy paliwa z centralki AirBag było w późniejszych modelach, jak jest tradycyjny wyłącznik inercyjny to raczej nie ma odcięcia z SRS. Ta funkcja pojawiła się gdzieś między 2005 a 2006 rokiem, przynajmniej w mniejszych FIATach.
  • Moderator Samochody
    A jednak immo, włożyłem sterownik od centralnego zamka nie ten co trzeba. W końcu paskuda ma jakiś normalniejszy silnik a nie głośnego klekota co całą budą trzęsie. :)