Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Carisma 1.8 czasami nie odpala

M-C-S 22 Jun 2011 22:34 3964 5
  • #1
    M-C-S
    Level 13  
    Witam mam problem z Carismą 1.8 16v 97r. po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu czasami nie odpala zapala się kontrolka silnika oraz w czasie jazdy zapala się kontrolka i silnik gaśnie. Autko postoi 2, 3 godz i odpala bez problemów. Odczytałem kody i jest błąd Czujnika prędkości jazdy, Cewki zapłonowej nr.3 , oraz Elektronicznej blokady odjazdu. KTSem nie można tych błędów usunąć. Silnik jak odpali chodzi idealnie w każdym zakresie. Potrzebuje schematu zasilania sterownika bo chyba coś jest z instalacją
    Z góry dzięki za pomoc.
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak zwykle w tych autach, albo zasilanie na linii stacyjka (popatrz dokładnie na kostkę stacyjki co wychodzi) - sterownik, albo masa sterownika, albo same piny zielone lub do przelutowania. Ten osprzęt (błędy) nie ma ewidentnie jednej wspólnej linii zasilającej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Masz już elektroniczny pedał gazu? Podaj oznaczenie silnika.
  • #3
    marko81
    Level 2  
    Kolego,najpierw wymrugaj błędy a dopiero puzniej mozesz grzebać w elektryce. Pewnie masz już zużyte szczotki od rozrusznika i sie zawieszają.Jak niebedziesz mógł odpalic to delikatnie stuknij w główke gdzie automat bo tylko tam dostaniesz przy otwartej masce
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Marko , przecież masz błędy podane , odnieś się do nich merytorycznie. Jeżeli uważasz ,że ma zużyte szczotki rozrusznika i dlatego nie pali ,chociaż kręci , to po jaką cholerę ma obijać rozrusznik młotkiem?
    Kolego M-C-S , nie pomyliłeś się w opisaniu błędu jako VSS? Może miało być "prędkości obrotowej silnika"?
  • #5
    M-C-S
    Level 13  
    Marko- rozrusznik kręci jak diabli.
    Emeryt - nie ma tam błędu czujnika wału korbowego ani wałka rozrządu ale objaw jest taki podobny do ich uszkodzenia.
    Paweł masz chyba racje bo ja też tak uważam. Zastanawiają mnie jednak te trzy dziwne błędy których nie daje się wykasować. Błąd cewki odpada bo jak silnik odpali to chodzi bardzo równo a nawet jak by jedna padła to i tak na drugiej by odpalił. Czujnik uderzenia jest wciśnięty a i czujnik prędkości jazdy też nie ma wpływu na odpalanie. Musze załatwic schemat ale nie mam gdzie.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak nie podasz oznaczenia silnika to nici ze schematu. O pedał pytałem....