Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Colt IV, nie pali na jedne tłok na wolnych obrotach

kaluziaczek 23 Cze 2011 12:40 3617 13
  • #1 23 Cze 2011 12:40
    kaluziaczek
    Poziom 8  

    Dzień dobry
    Czy jest ktoś może podpowiedzieć mi w sprawie Colta IV 1994 r. 1.6 16V 113 KM mój problem polega na tym ze na wolnych obrotach nie pracuje na jeden tłok ( 4 tłok) po dodaniu gazu pracuje normalnie w trakcie jazdy równej znów czuć że autko nie pracuje równo i się trzęsie zostały wymienione i następujące rzeczy świece, przewody, cewka zapłonowa, po wyciągnięciu świec widać że wszystkie ładnie spalają, po sprawdzeniu ciśnienia na tłokach auto posiada 14 atmosfer na każdym tłoku wiec jest idealnie po następnym sprawdzeniu po miesiącu ciśnienie na tłokach takie same, zapłon również był przestawiany i regulowany i także nic nie pomogło, auto tak samo pracuje na benzynie jak i na gazie. Proszę o pomoc z tym problemem.

    0 13
  • #2 23 Cze 2011 12:43
    gts1991
    Użytkownik obserwowany

    Rozrząd był wymieniany albo uszczelka pod głowicą? Na rozgrzanym silniku też na jednym pali?

    0
  • #3 23 Cze 2011 13:17
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Kolego Gts1991 czytaj ze zrozumieniem, samochód "nie pali na jeden". Możliwe że wtryskiwacz paliwa siadł.

    0
  • #4 23 Cze 2011 14:56
    kaluziaczek
    Poziom 8  

    w tamtym roku był wymieniany rozrząd i zamontowana nowa głownia bo tamta pęknięta była, w tym roku wymieniany uszczelniacz wałka rozrządu wiec rozrząd był zdejmowany i nowy pasek zakładany oraz wszystkie inne ponieważ były napite olejem i nie jest istotne czy zimny czy ciepły to i tak nie pali na jeden tłok na wolnych obrotach i przy równej jeździe, a jeśli chodzi o wtryskiwacz to wydaje mi się ze by na gazie pracował równo ponieważ gaz jest zwykły a nie sekwencyjny wiec dawka jak podawana bezpośrednio na tłoki bynajmniej z tego co się orientuje

    0
  • #5 23 Cze 2011 15:16
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    A przypadkiem na tym cylindrze nie chodzi Ci na benzynie i na gazie równocześnie.

    0
  • #6 23 Cze 2011 15:34
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Sprawdź, czy nie przepuszcza wtryskiwacz benzynowy tego cylindra, to się dość często zdarza. Po uruchomieniu pompy paliwa (ręcznie, ze złączki) będzie czuć zapach benzyny w układzie dolotowym - trzeba powąchać z pod klapki antywybuchowej lub po zdjęciu obudowy filtra powietrza. Można również odłączyć złącze od pompy paliwa, po chwili silnik zacznie pracować na LPG poprawnie.

    0
  • #7 24 Cze 2011 10:16
    kaluziaczek
    Poziom 8  

    sprawdziłem i niestety nie śmierdzi benzyna, ale wydaje mi się nawet że jeśli byłby uszkodzony wtrysk to na benzynie chociaż by pracował równo silnik a tu na benzynie i gazie praca silnika jest nie dobra, chciałem również dodać ze jeszcze zawory były regulowane oraz założony nowy przepływomierz powietrza

    0
  • #8 24 Cze 2011 10:40
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego.czy potrafisz okreslic ktory cylinder nie pracuje i czy zawsze jest to ten sam?Czy olej w silniku jest zgodny z instrukcja?Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #9 24 Cze 2011 11:12
    gawlo235
    Poziom 19  

    To ,ze silnik nie równo pracuje na wolnych to nie musi być nie pracujący cylinder! ale jeśli tak jest ; podparte zawory na tym cylindrze, iskra gubi się po drodze do świecy.

    0
  • #10 24 Cze 2011 11:16
    robokop
    Moderator Samochody

    Brak ciśnienia na cylindrze najprawdopodobniej.

    1
  • #11 24 Cze 2011 11:38
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! Kolega pisal ze wszedzie jest po 14.Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #12 24 Cze 2011 12:30
    robokop
    Moderator Samochody

    kaluziaczek napisał:
    , po wyciągnięciu świec widać że wszystkie ładnie spalają,
    Więc auto pali na wszystkie cylindry.
    Cytat:
    po sprawdzeniu ciśnienia na tłokach auto posiada 14 atmosfer na każdym tłoku wiec jest idealnie po następnym sprawdzeniu po miesiącu ciśnienie na tłokach takie same,

    Obawiam się że mijasz się z prawdą w tym punkcie swojej wypowiedzi. Wszystkie 4 cylindry równiutko po 14atm, w dodatku w silniku 16 zaworowym i z nn. przebiegiem - bardzo żądko spotykane.
    Cytat:
    zapłon również był przestawiany i regulowany i także nic nie pomogło,
    Jesteś pewien że masz auto z regulowanym KWZ?
    Cytat:
    auto tak samo pracuje na benzynie jak i na gazie. Proszę o pomoc z tym problemem.
    Więc to albo wina ukł. zapłonowego, albo ciśnienia w cylindrze. Dopóki nie obejrzy tego ktoś kto ma o tym jakieś pojęcie to nic dobrego z tego nie wyjdzie.

    0
  • #13 24 Cze 2011 13:04
    gawlo235
    Poziom 19  

    To prawda dużo tu sprzeczności. Jeszcze dużo by wyjaśniło na jakiej podstawie wysnuty został wniosek o nie palącym cylindrze? Wątek powinien mieć tytuł ; silnik nie równo pracuje na wolnych.... Z takim pomieszaniem pojęć mimo szczerych chęci nikt nie bedzie w stanie Ci pomóc .

    0
  • #14 24 Cze 2011 14:09
    kaluziaczek
    Poziom 8  

    doszedłem już uszkodzona uszczelka kolektora ssącego , dziękuje za pomoc osobą które chciały pomóc

    0