Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Huawei e182e cyfrowy polsat - zrywanie, brak połączenia

23 Cze 2011 22:42 13008 9
  • Poziom 17  
    Witam!
    Mój problem polega na tym, że dostałem dzisiaj modem huawei e182e, który gubił sieć po paru minutach.
    A więc jakieś 2h temu zainstalowałem ten modem (sterowniki, program z cyfrowego polsatu) pod vistą. Tak, jak mówił właściciel, internet zniknął po paru minutach: wystąpił komunikat "brak urządzenia, lub urządzenie niedostępne". Pierwsza diagnoza: jest włączone jakieś ch#$*%#^e oszczędzanie energii. A więc przez dobrą godzinę przeleciałem cały system, powyłączałem, co się tylko dało. Włączam ponownie modem, chwilę podziałał i dalej lipa - zerwało połączenie. Tutaj mi brakło koncepcji, ale wygooglowałem, że oryginalny program do obsługi Cyfrowego Polsatu do najlepszych nie należy i żeby próbować na top_netinfo, bo jest niezawodny, najlepszy itd.
    No i tutaj dopiero zaczyna się mój horror. Pobrałem wskazaną aplikację, rozpakowałem, odpaliłem i... dalej nic. Pisało, że to wina modemu huawei - trzeba wejść w ustawienia, włączyć komunikację AT i wcisnąć "reset modemu". Ja, jak ostatni kretyn, zrobiłem (nie zastanawiając się nad konsekwencjami) dokładnie tak jak pisało.
    Jak się można spodziewać - modem straciłem. Teraz miga mi cały czas na zielono, nie mogąc się w ogóle połączyć. O komunikacji z programikiem top_netinfo mogę oczywiście pomarzyć....
    Proszę o pomoc osoby, które miały styczność już z podobnym problemem. Gdyby ktoś mógł mi wskazać prawidłowo konfigi byłbym wdzięczny.
    W plikach dziennika nie ma nic ciekawego - nie może zainicjować na parametrach 460800,8,N,1, ctsfl=0, rtsctl=1.
    Pzdr misiek


    //10min później:
    Przed chwilą załadowałem kartę USIM do mojego HTC diamond. Chciałem tylko zalogować się, żeby dostać dostać sms'a i wejść do iCOK (coś jak internetowe biuro obsługi). Ale tutaj niespodzianka. Internet działa: trzyma cały czas HSDPA i nie łamie połączenia.

    //1h później
    Po ponownym przełączeniu się na modem z komórki wróciła komunikacja z netinfo. Dalej nie mogę się połączyć z cyfrowym polsatem przez modem. Nie mam koncepcji co robić.
    Normalnie, jakbym bloga pisał...
    .... którego nikt nie rozumie.
  • Poziom 17  
    Witam ponownie!
    Po 24h modem został już przeinstalowany z 5x. Miał przeróżne dashboardy, testowany był na mobile partner, cyfrowy polsat oraz netinfo. Ostatecznie zostało ponownie przywrócone oprogramowanie z cyfrowego polsatu. Po zainstalowaniu wszystkich aktualizacji (komputera, jak i samego modemu) objawy te same - zrywa połączenie co 20sek-2min. Wygląda to na walkę z wiatrakami. Szukam jeszcze configów (może coś przeoczyłem), ale najprawdopodobniej odwiedzi on jutro serwis.
  • Poziom 1  
    Mam ten sam problem, jest to zdecydowanie wina modemu wymiana reklamacja na nowy trzy razy.Zrywa połączenie usb komunikat "brak urządzenia lub jest nie dostępne"sprawdzany modem na kilku komputerach z tym samym wynikiem.A co do top_netinfo to trzeba wpisać w ustawieniach apn:multi.internet dalej ustawić modem :ras .Program obsługuje huawei e182e i nowsze e367.Może też zrywać na top_netinfo...pozostaje reklamacja oby tylko jedna.
  • Poziom 17  
    Nie chce cie martwic, ale te dupki z cyfrowego polsatu za 1 razem odeslali mi go nie widzac problemu. Nie rozumiem jak mozna byc takim ignorantem, ale sa ludzie i parapety.
    Pozdrawiam i zycze szczescia
  • Poziom 24  
    Witam a czy możecie Panowie powiedziec który modem byłby najlepszy ?
    Czy modem e128e mimo będzie lepszym wyborem?
  • Poziom 17  
    Osobiście nie jestem w stanie udzielić ci żadnej konkretnej odpowiedzi, gdyż nie miałem właściwie żadnej styczności z modemami tego typu.
    Przy wyborze nowego sprzętu kieruje się głównie ceną oraz opiniami ludzi. Tobie też to proponuje - popytać, poczytać, a informacje same przyjdą.
    Po tym co ostatnio przeszedłem z modemem huawei sam mam ochotę trzymać się jak najdalej od tej firmy. Dotąd nie mieści mi się w głowie, że sprzęt za 300zł może okazać się wadliwy oraz mogę mieć takie problemy z jego reklamacją (została uznana dopiero po II podejściu - modem został wymieniony i jak narazie działa).
  • Poziom 1  
    Użytkowanie Internetu Cyfrowego rozpocząłem w końcu stycznia 2011 r., korzystając z modemu E182E MIMO. Osiągane prędkości nie były oszałamiające, ale modem pracował poprawnie. Trudności zaczęły się w czerwcu, kiedy połączenie internetowe od czasu do czasu ulegało zerwaniu. Początkowo szukałem usterki na moich komputerach. Okazało się jednak, że połączenia ulegają zrywaniu na każdym komputerze, do którego podłączyłem modem.
    Skierowałem modem do serwisu, który nie wykrył żadnej usterki. Nie znalazł jej także za drugim razem. Po trzecim skierowaniu modemu do serwisu otrzymałem rzekomo nowy modem, który w krótkim czasie przestał być wykrywany przez mój komputer. Podejrzewam, że nie był nowy. W każdym razie w sposób lekceważący klienta został mu przekazany przez serwis w kawałku plastiku. Zaniosłem go do punktu Cyfrowego Polsatu. Tam potwierdzono usterkę i skierowano modem do serwisu. Odpowiedź serwisu była standardowa: modem działa poprawnie. Druga próba skłonienia serwisu do naprawy modemu aktualnie trwa i pewnie skończy się fiaskiem. Czyli jest to w sumie piąta wizyta moich modemów w serwisie Huawei.
    Miałem dotychczas możliwość wypróbowania w sumie pięciu modemów Huawei E182 E MIMO. Dwóch kolejnych „moich” i trzech zastępczych, serwisowych. Daje to możliwość wypowiedzenia się na temat ich cech i jakości Internetu Polsatu. Tym bardziej, że Internet ten uruchomiłem ostatnio, z rozpaczy, także na innych modemach.
    Huawei E182E mimo to modem zawodny. Bardzo różna jest jakość anten w tych modemach, co często powoduje konieczność stosowania zewnętrznej anteny. Ona podnosi szybkość transmisji, ale nie zapobiega zrywaniu połączenia. Moje doświadczenie pokazuje, że wszystkie te modemy stosunkowo łatwo zrywają połączenie z siecią. Przynajmniej w takich, jakie u mnie panują. A nie są to warunki złe.
    Ostatnio uruchomiłem Internet Cyfrowego Polsatu na Nokii E52 i na Samsungu Galaxy Note. Na Nokii Internet pracuje stabilnie i nie dochodzi do zrywania połączenia. Jednak telefon ten nie nadaje się do szerszego wykorzystania w tej roli z racji słabości kablowego połączenia z komputerem, które jest ograniczone do 0,5 Mb/s.
    Zupełnie inne są warunki korzystania z Internetu Cyfrowego Polsatu na Note, gdy przekształca się go w hotspot.
    Konsultanci Cyfrowego Polsatu twierdzą, że dla poprawnego funkcjonowania Internetu konieczny jest sygnał najwyżej -90 dBm. Note nie zrywa połączenia nawet jeśli używa się go w pomieszczeniu podnoszącym tłumienie do -105 dBm. Prędkość ulega obniżeniu, ale strony się wczytują.
    Note nawet w najtrudniejszych warunkach nigdy nie zerwał połączenia z siecią i jest wyraźnie szybszy od E182E. Maksymalna prędkość na Huaweiu, jaką bardzo rzadko udało mi się uzyskać, wynosiła 6 Mb/s. Samsung często uzyskuje 8Mb/s. Huawei zwykle pracuje na 1-3 Mb/s. Samsung wykazuje się prędkością 2 Mb/s wyższą.
    Wnioski.
    Huawei E182E przynajmniej w wersji MIMO to bardzo słaby modem, obciążony dodatkowo pseudoserwisem, który klienta kompletnie lekceważy. Dla użytkownika oznacza kłopoty, wędrówki i poszukiwanie alternatywnych rozwiązań.
  • Poziom 8  
    W moim przypadku, na jednym komputerze z Win Xp wszystko OK ,czasem troszkę zmuli.
    Na netbook z win7 niestety modem rozłącza co chwile, mimo wyłączenia oszczędzania energii.
    Jak tylko skończy mi się umowa to poszukam innej oferty.

    Czy udało się Wam rozwiązać ten problem na Win 7?
  • Poziom 15  
    witam serdecznie
    ja mam nietypowe pytanie w związku z modemem Huawei e182e-mam ściągniętego simlocka chyba,... że go nigdy nie było, a jest to istotne ponieważ modem gubi połączenie albo w ogóle jest nie wykrywany przez program Cyfrowego Polsatu i chciałbym go oddać do serwisu do reklamacji.
    Mam tez inne modemy np. ZtE Mf100 albo Option Icon225 ale nie mogę ich "zmusić" do współpracy z kartą Polsatu-próbowałem pod Top-Netinfo lub Mobile Partner ale nie wiem który program nadawałby się do takiej współpracy..pozdrawiam _Strato
  • Poziom 1  
    Witam także mam problem z modemem z cyfrowego polsatu, a dokładnie z zasięgiem i połączeniem. Kupiłem modem parę miesięcy temu, z anteną na parapecie. Chodził fajnie, zawsze znajdował zasięg. Tylko raz był w serwisie, bo nie znajdował sieci, ale został naprawiony ( rzekomo uszkodzona karta sim). Nawet do południa chodził normalnie, aż tu nagle zerwało mi połączenie, i cały dzień nie może znaleźć zasięgu, a przy próbie połączenia z internetem pisze: połączenie zakończone. Co mam zrobić, proszę o pilną poradę