Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic II 2005 1.6 16v Nie odpala po nocy

TheDragon 24 Jun 2011 02:37 24506 18
  • #1
    TheDragon
    Level 9  
    Witam.

    Od pół roku jestem posiadaczem Renault Scenic II 2005 1.6 16v bez gazu.
    Od jakiegoś czasu raz na kilka - kilkanaście dni pojawia się następujący problem:
    Po nocy autko nie chce odpalić, tzn rozrusznik kręci, dioda immo zachowuje się normalnie, komputer pokładowy nie pokazuje żadnych komunikatów, ale samochód nie odpala. Udaje się to dopiero przy 3 - 8 próbie.
    W pozostałych przypadkach w 100% odpala za pierwszym razem. Jeśli zaraz po takim trudnym odpaleniu zgaszę silnik, też już odpala bez problemu za pierwszym razem.

    Ostatnio problem występuje częściej (jednak nie codziennie - potrafi przez tydzień być ok, potem kilka dni z rzędu trudne pierwsze odpalanie), udałem się więc do elektronika - specjalisty od "francuzów". Podpiął komputer, stwierdził "powtarzający się błąd przy rozruchu" i orzekł, że to czujnik położenia wału, który chwilę potem wymienił.



    Niestety okazuje się, że to nic nie zmieniło, więc nie tu jest przyczyna.

    Zaprzyjaźniony mechanik rzucił (zbyt ogólnie i nie wiem czy słusznie), że to albo coś z układem paliwowym, albo po staniu "łapie wilgoć")

    Proszę o podpowiedź co może być przyczyną, co warto sprawdzić.

    Z góry dziękuję.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    gts1991
    User under supervision
    A waha ci nie cofa się do zbiornika bo masz nie szczelność w układzie paliwowym?
  • #3
    gawlo235
    Level 19  
    Z samostartem do kolektora próba jak zapali szukaj w dawce paliwa (za niska) poczyść wszystkie kostki od czujników temp.
  • #4
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Ja bym się czepił tego powtarzającego się błędu przy rozruchu czyli prędzej immo. Próbowałeś z drugim kluczykiem. Kiedyś miałem podobny problem jak przesunęła się cewka przy stacyjce. Jak mechanik miał podpięty komputer mógł wejść w w wartości mierzone w immo również. Pozdrawiam.

    Moderated By Przemo9826:

    Gdzie jest w scenicu II stacyjka i kluczyk? Nie wiesz, nie umiesz, nie znasz się, nie wypowiadaj się.

  • #5
    TheDragon
    Level 9  
    W dniu dzisiejszym ponownie podjechałem na sprawdzenie na komputerze i tym razem pojawił się błąd:

    "3 DEF - Obwód regulacji zmiennych faz rozrządu, defekt serwomechanizmu zmiennego koła faz rozrządu"

    Jak sądzicie, czy to może mieć wpływ na takie trudne odpalanie po nocy czy tez mamy tu do czynienia z 2 rożnymi usterkami?

    "A waha ci nie cofa się do zbiornika bo masz nie szczelność w układzie paliwowym?" - jak to sprawdzić?

    "Z samostartem do kolektora próba" - jak to zrobić?

    "Ja bym się czepił tego powtarzającego się błędu przy rozruchu czyli prędzej immo. Próbowałeś z drugim kluczykiem." - próbowałem z 2 kartą gdy ten problem zaczął się pojawiać, ale spróbuję jeszcze raz. Błąd który opisałem powyżej komputer pokazał dziś jako jedyny. Nie było żadnych błędów dotyczących immo.
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    To benzyna, więc ma pompę elektryczną, więc cofające się paliwo - bzdura!!!
    Problem będzie w rozrządzie, a dokładniej w zmiennych fazach, trzeba szukać speca od Renault.
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    TheDragon wrote:
    W dniu dzisiejszym ponownie podjechałem na sprawdzenie na komputerze i tym razem pojawił się błąd:

    #"3 DEF - Obwód regulacji zmiennych faz rozrządu, defekt serwomechanizmu zmiennego koła faz rozrządu"

    ##Jak sądzicie, czy to może mieć wpływ na takie trudne odpalanie po nocy czy tez mamy tu do czynienia z 2 rożnymi usterkami?

    ###"A waha ci nie cofa się do zbiornika bo masz nie szczelność w układzie paliwowym?" - jak to sprawdzić?

    !!!!"Z samostartem do kolektora próba" - jak to zrobić?!!!!

    próbowałem z 2 kartą gdy ten problem zaczął się pojawiać, ale spróbuję jeszcze raz. Błąd który opisałem powyżej komputer pokazał dziś jako jedyny. Nie było żadnych błędów dotyczących immo.


    Przepraszam za "modyfikację twojego tekstu:D
    #To twój problem 1( stan oleju w normie?)
    ##Możliwe w tym motorze robi się adaptacje elementów
    ###Nie "cofa się" a może być niedostateczne ciśnienie

    !!!!nawet nie próbuj !!!

    Jeżeli dioda na desce gaśnie ten element powinien być OK.Pod warunkiem że robiłeś całościową diagnostykę Clipem.
  • #8
    Andiv
    Level 32  
    WITEK1952 wrote:
    Witam serdecznie. Ja bym się czepił tego powtarzającego się błędu przy rozruchu czyli prędzej immo. Próbowałeś z drugim kluczykiem. Kiedyś miałem podobny problem jak przesunęła się cewka przy stacyjce. Jak mechanik miał podpięty komputer mógł wejść w w wartości mierzone w immo również. Pozdrawiam.


    Jest taka zasada - jak sie nie zna tematu to się nie pisze pierdół. Tam nie ma klucza. Jeżeli by było coś z immo to raz nie odblokowałby kierownicy a dwa nawet nie zakręciłby.

    Czy diagnostyka polega na odczytaniu błędów ?
    Co z odczytem parametrów gdy nie pali ?
  • #9
    TheDragon
    Level 9  
    jurekk55:

    #To twój problem 1( stan oleju w normie?)" - ostatnio sprawdzałem jakieś 10 dni temu i był w normie - tyle ile po wymianie, ale rano sprawdzę jeszcze raz.
    "###Nie "cofa się" a może być niedostateczne ciśnienie " - jak to sprawdzić?
    "Jeżeli dioda na desce gaśnie ten element powinien być OK.Pod warunkiem że robiłeś całościową diagnostykę Clipem. " - tak, dioda gaśnie, a diagnostyka była robiona Clipem.


    Andiv:

    "Czy diagnostyka polega na odczytaniu błędów ?" - Hmm, a na czym polega?
    "Co z odczytem parametrów gdy nie pali ?" - Na razie nie była robiona, gdyż łatwiej (i taniej :) ) było mi dojechać do fachowca niż ściągać jego do siebie, choć oczywiście jeśli inaczej się nie da, to i to trzeba będzie zrobić.
  • #10
    TheDragon
    Level 9  
    Poziom oleju nadal taki sam jak po wymianie - 8500 km temu, jednak wczoraj i dziś przeprowadziłem następującą próbę: gdy po nocy nie chciał odpalić, w momencie zakręcenia rozrusznika lekko nacisnąłem pedał gazu i od razu odpalił. Tak wczoraj jak i dziś.

    Czy więc faktycznie koło zmiennych faz rozrządu może tu być przyczyną trudności w odpalaniu czy jednak jest jakaś druga usterka? Jak sądzicie?
  • #11
    Jacenty1976
    Level 1  
    Witam wszystkich serdecznie

    Kolego TheDragon czy masz może jakieś nowe informacje na temat tego problemu ponieważ mam to samo w Scenicu II 2006 1.6 16V (110 tyś. przebiegu). Czasami zdarza się że po nocy nie chce odpalić ale delikatne dodanie gazu i odpala natychmiast. Autko było dwa razy podpięte pod komputer i żadnych usterek nie wykryto. Zauważyłem ze dzieje się to w zakresie temperatur 10-15 °C (w zimie nigdy się nie zdarza) więc wymieniłem czujnik temperatury bo mógł szaleć, ale to nie poprawiło sytuacji i dalej sporadycznie (ostatnio coraz częściej) są problemy z zapaleniem rano. Mechanik nie bardzo wie co powoduje ten problem, komputer nic nie pokazuje (może by coś pokazał gdyby go podpiąć w momencie problemów z odpaleniem), może to brudna przepustnica, brudny czujnik położenia wału, a może koło zmiennych faz rozrządu. Czas na wymianę rozrządu to może i to koło przy okazji wymienić ?.....nie bardzo wiem co robić.
    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie skorzystam z rady....i sorki za przydługi wywód
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    1.- czy jest iskra?
    2.-czy podaja wtryskiwacze?
    3 czy sterownik "widzi" rano tę rzeczywistą temperaturę otoczenia po nocy?

    4.-jak to jest na 100% ok to szukaj w mechanice (rozrząd itd),jak nie to obstawiam czujnik wału.
  • #13
    TheDragon
    Level 9  
    Jak do tej pory porozmawiałem z kilkoma mechanikami i w efekcie tych rozmów prawdopodobnie w ciągu 10 dni wymienię koło zmiennych faz rozrządu (no i rozrząd przy okazji).
    Tym bardziej, że u mnie komputer właśnie ten błąd pokazuje.
    Zwłaszcza, iż po dokładnym przeanalizowaniu okazało się, że u mnie nie tyle nie odpala, co natychmiast gaśnie, a to już podobno objaw potwierdzający, że to właśnie to koło może być przyczyną.
    W międzyczasie pewnie z jeszcze jednym mechanikiem się skonsultuję. Jak tylko coś ustalę - dam znać.
  • #14
    TheDragon
    Level 9  
    Przepraszam za pisanie posta pod postem, ale okoliczności są na tyle nowe, że chciałem aby znalazło to wyraźne odzwierciedlenie w treści tego wątku.
    Otóż w międzyczasie załapałem się na promocyjny przegląd w Renault połączony z diagnostyką komputerową. Do przeglądu podałem im informację, aby zwrócili uwagę na możliwe przyczyny opisywanego tu nieodpalania.
    Wg Renault przyczyną było koło zmiennych faz, które notabene było, już nawet dla mnie, wyraźnie słyszalne. W związku z powyższym oddałem samochód do warsztatu w celu wymiany rozrządu wraz z kołem zmiennych faz.
    Po wymianie przez tydzień odpalał rano bez problemu. W następnym tygodniu przy odpalaniu pojawiło się zjawisko jakby przygasania silnika - obrotomierz - wyświetlacz pokazywał ok 600 obrotów za moment 0. Znów 600 znów 0, jednak silnik nie gasł, tylko pracował na zbyt niskich obrotach. Naciśnięcie pedału gazu rozwiązywało problem - silnik pracował już normalnie.
    A w dniu dzisiejszym ponownie wróciło gaśnięcie silnika zaraz po odpaleniu - w ciągu niecałej sekundy. Naciśniecie pedału gazu pozwala odpalić normalnie.
    Jeśli macie jakiekolwiek sugestie w związku z tym stanem rzeczy - to bardzo proszę.
  • #16
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    colin555 wrote:
    wczytaj przepustnice


    A przed tym wyliż ją do białego.
  • #19
    karly
    Level 1  
    Problem może wydawać się bardziej banalny nisz myślicie. Dzisiaj z rana miałem identyczna sytuację. Wiecie co pomogło ? wymiana akumulatora. Dziekuję