Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 M50B20 Nie odpala na zimnym silniku

djsway 24 Cze 2011 15:36 8059 10
  • #1 24 Cze 2011 15:36
    djsway
    Poziom 17  

    Witam,
    Samochód jak w temacie, E36 z 93 roku, silnik M50B20 z Vanosem na osprzęcie Siemens-a. Instalacja gazowa STAG 300

    Gdy próbuję go odpalić na benzyne na zimnym silniku, rozrusznik kręci dość energicznie ale nie słychać żeby łapał. Dopiero po ponownej próbie odpalenia silnik załapuje na 10-15 sekund utrzymując obroty poniżej 500/min, strasznie falując i przy próbie dodania gazu zalewa go i gaśnie.
    Dopiero po którymś razie udaje mu się wejść na obroty około 1000/min i powoli stabilizuje się na 600-700/min.
    Jednak w dalszym ciągu przy dodaniu gazu zalewa go. Jak pochodzi zapalony tak z 2 minuty to można już nim ruszyć, ale nie da się przekroczyć około 2000/obrotów.
    Przy próbie przekroczenia 2000 jest taki sam efekt jak przy odcięciu zapłonu.
    Po odpaleniu dość intensywnie czuć benzyną z wydechu i w samochodzie.
    Co zostało sprawdzone:
    - Pompa paliwa - sama daje 6 barów
    - Regulator ciśnienia - trzyma 3,0 Bara
    - Diagnostyka komputerowa - tylko błąd sondy lambda, czujnik obrotów wału pokazuje.
    - Świece - całe czarne, lekko zaolejone ?
    - Wtryski - Dostają sygnał z ECU, jednak po wyjęciu ich z kolektora i wysterowaniu ich pokolei widać wyraźnie 2 strumienie paliwa zamiast mgiełki. Czyżby lały? I od razu wszystkie 6?
    - Rozrząd - Ustawiony na blokady.

    Pozostało mi jeszcze sprawdzić ciśnienie sprężania, ale narazie nie mam narzędzi.
    Jeśli macie jakieś sugestie, pomysły to piszcie śmiało bo ja już nie wiem co może być.

    0 10
  • #2 24 Cze 2011 15:50
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ten pomiar ;3 bary , to na powrocie czy na listwie? Czujnik temperatury silnika dla ECU sprawny?

    0
  • #3 24 Cze 2011 17:29
    djsway
    Poziom 17  

    Pomiar był zrobiony na listwie, w przewód doprowadzający paliwo do listwy wpięty manometr.
    Czujnik ECU "ma" rezystancję i zmienia się przy podgrzaniu zapalniczka.
    Wie ktoś jak powinna być rezystancja czujnika w 20oC i 100oC?
    Zapomniałem dodać ze jak wskazówka temperatury na desce wyjdzie z niebieskiego pola to wszystkie problemy znikają, nie faluje, wkręca się na obroty, pali na dotyk.
    Wie ktoś jaki powinien być czas wtrysku paliwa na zimnym silniku przy próbie odpalenia?

    0
  • #4 25 Cze 2011 08:47
    Piotr520
    Poziom 22  

    Rezystancja czujnika przy temp 20°C wynosi 2,2-2,7kΩ.Odepnij przepływke na zimnym problem z przekroczeniem 2tys obr i ruszeniem powinien ustąpić.

    0
  • #5 19 Gru 2011 14:23
    oki1999
    Poziom 2  

    Witam. Mam Bmw E316 Coupe i przy zapalaniu auta czuć mocno benzynę.Nie widać wycieku. nic niepokojącego się z autem nie dzieje oprócz silnego zapachu benzyny. Auto nie ma gazu.Ktoś się orientuje co to może być?

    1
  • #6 19 Gru 2011 16:50
    djsway
    Poziom 17  

    Witam po długiej nieobecności.
    Byłem u 2 mechaników i wszyscy zgodnie twierdzili że wszytko jest ok.
    W końcu zacząłem wymieniać części na oślep i okazało się że po wymianie czujnika temperatury ECU (czarny) wszystkie problemy zniknęły.
    Jednak jak kolega pozostał silny zapach benzyny na zimnym silniku. Po rozgrzaniu wydechu zapach spalin jest normalny.
    I teraz moje pytanie: Czy jest to związane z zimnym katalizatorem i silnikiem, czy bardziej z dawką paliwa lub lejące wtryski?

    1
  • #7 19 Gru 2011 17:13
    oki1999
    Poziom 2  

    To nie jest własnie zapach spalin tylko benzyny zastanawiałam się czy to nie wężyki ...? Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak jakby ten zapach wydobywał się z wentylatorów . Może to być kwestia wycieku paliwa z wężyków ?

    0
  • #8 19 Gru 2011 18:11
    emeryt2
    Poziom 42  

    DJSWAY , w drugim poście napisałem o czujniku!!!
    Zapach benzyny to nie lejący wtrysk i nie katalizator lecz sądzę ,że zwiększona dawka paliwa na na zimnym silniku! Jak ze spalaniem ? w normie?

    0
  • #9 19 Gru 2011 20:15
    djsway
    Poziom 17  

    Emeryt2@ Miałeś rację, jednak wierzyłem diagnostą którzy twierdzili że czujnik jest ok.
    Spalanie, trudno mi powiedzieć. Do pracy mam 5 km w jedną stronę, więc jeżdżę cały czas na benzynie i na zimnym silniku. Spalanie mam na poziomie 10-11l/100km benzyny.
    Jak już się przełączy na LPG to spalanie około 10l/100km LPG.
    Zna ktoś czasy wtrysków na zimnym silniku?

    oki1999@ U mnie ze starości rozsypał się wężyk doprowadzający paliwo do listwy wtryskowej. Nie wiem dokładnie jak jest w M40/43 ale zdejmij osłony silnika popatrz czy gdzieś nie widać mokrych plam.

    0
  • #10 21 Gru 2011 14:55
    oki1999
    Poziom 2  

    oK. Posprawdzam.Dzięki za info.
    Pozdrawiam ,
    Magdalena

    0
  • #11 03 Sty 2013 18:05
    przemo3624
    Poziom 1  

    witam
    mam podobny problem w moim bmw e36 m52b28 323i 1997r
    tylko ze powymienialem wszystkie czesci ktore podejrzewalem za usterke i nadal nic na dodatek samochod jest zamulony dopiero przy 3 tys obrotow sie zbiera. rano na zimnym silniku rozrusznik kreci bardzo dobrze silnik tak jakby lapal po czym przeuszcza. czasem wystarcza 2-3 proby odpalenia czasem ponad 10. jak juz odpali samochod nie pali jak by na wszystkie swiece ciezko wchodzi na obroty przy czym sa jakie wystrzaly tak jakby z pod kolektora . pierwsze przypuszeczeni to pompka pozniej czujnik polozena waluczujnik temperatury plynu chlodniczego wszystko wymienialem i usterka jak byla tak jest dalej. ma moze ktos jakis pomysl co moze byc przyczyna usterki?

    0