Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana płynu hamulcowego

24 Cze 2011 17:30 6538 16
  • Poziom 23  
    Matiz 2000r, w/g instrukcji obsługi powinienem wymienić płyn hamulcowy. Będzie to robił mechanik. Czy standardowo powinno się przy okazji wymianu płynu hamulcowego coś wymienić poza płynem?
    Czy wymiana płynu hamulcowego jest w jakikolwiek sposób problematyczna?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Wymiana płynu nie jest problematyczna jeśli odpowietrzniki się odkręcają.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    galante napisał:
    Matiz 2000r, w/g instrukcji obsługi powinienem wymienić płyn hamulcowy. Będzie to robił mechanik. Czy standardowo powinno się przy okazji wymianu płynu hamulcowego coś wymienić poza płynem?
    Czy wymiana płynu hamulcowego jest w jakikolwiek sposób problematyczna?


    Autko z ABS-em??
  • Poziom 23  
    oczywiście bez ABSu, autko leciwe Matiz 2000r. 110tyś. przebiegu. Płyn wymieniany ostatnio 4 lata temu i od tej pory przejechane zaledwie 20tyś. km.

    Rozumiem, że przy wymianie płynu hamulcowego nie ma obowiązku, czy zwyczaju wymiany innych części związanych z układem hamulcowym?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    galante napisał:


    Rozumiem, że przy wymianie płynu hamulcowego nie ma obowiązku, czy zwyczaju wymiany innych części związanych z układem hamulcowym?


    Wymiana części w/g stanu zużycia
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    galante napisał:
    Czy wymiana płynu hamulcowego jest w jakikolwiek sposób problematyczna?

    To zależy na kogo trafisz, jak trafisz na paproka to więcej będziesz miał problemów po wymianie (typu zapowietrzone hamulce) niż nie wymieniając wcale :D
  • Poziom 23  
    Jestem po przeglądzie auta. Mechanik potwierdził, że kwestia wymiany płynu hamulcowego to problem odkręcenia odpowietrzników. Popsiukał z tyłu te odpowietrzniki WD-40 i zalecił mi powtarzanie pryskania co kilka dni i po dwóch tygodniach spróbuje podejść do ich odkręcenia.
    Proszę o sugestie czy samo pryskanie może i powinno być skuteczne i ewentualnie co można jeszcze zrobić aby ułatwić ich odkręcenie, bez urwania i narażenia się na dodatkowe koszty?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Uderz parę razy w nie młotkiem tylko lekko.
  • Poziom 23  
    Ok rozumiem, że lać WD40, a przed odkręceniem potraktować z wyczuciem młotkiem! Gdyby ktoś miał jeszcze jakiś skuteczny i sprawdzony sposób to proszę się podzielić.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Ostatnio nawet w Fiacie CC odkręciłem i nie urwałem :D, trwało to z 10 min ale się udało.
    Najpierw parę młotków od czoła, potem ciasno dopasowany klucz i młoteczkiem w klucz.
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Podczas odkręcania odpowietrzników, popryskaj jakimś odrdzewiaczem. Odczekaj najlepiej około 5 minut aby się tam ta rdza "rozpuściła", i jak już będziesz odkręcał to nie rób tak, że będziesz odkręcał ciągle;) Bardzo skutecznym jest sposobem lekko odkręcić, następnie troszkę przykręcić potem znowu odkręć o jakieś 10stopni i cofnij o 5stopni około. I tak aż odpowietrznik będzie się już lekko odkręcał. Oczywiście obrót odkręcania robisz troszkę większy niż ten dokręcania;) A na końcu nie zapomnij ODPOWIETRZYĆ układu hamulcowego;)
    Powodzenia:)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Nie ma żadnego powiedzenia że wraz z płynem hamulcowym musisz wymienić jeszcze jakiś płyn. Możesz wymienić tylko płyn hamulcowy a oleje, płyn chłodniczy itp innym razem. Jak już zdemontujesz koła sprawdź sobie stan klocków hamulcowych.
    A i taka mała sugestia aby poprawnie odpowietrzyć układ hamulcowy Odpowietrzaj układ od najdłuższych przewodów. Czyli pompa zawszę się znajduje wraz ze zbiorniczkiem i serwem po stronie kierowcy czyli lewej. Więc odpowietrzasz tak : tylne prawe koło, potem tylne lewe, następnie przednie prawe i przednie lewe.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Kolego cuma1990 - po co piszesz bzdury? Odpowietrzanie zależy tylko i wyłącznie od budowy układu hamulcowego. W Matizie jak i większości innych aut układ hamulcowy jest dwu sekcyjny i diagonalny. Oznacza, to, że jedna sekcja obsługuje koła pp lt, a druga lp pt i w ten sposób należy odpowietrzać. Przy odpowietrzaniu pomocne jest zastosowanie przezroczystego wężyka, który nalezy założyć na odpowietrznik.

    Co do samego odkręcania - wszelkie odrdzewiacze, wd40 i inne rzadko dają radę, najlepszą metodą jak wyżej napisano jest opukanie zacisku wokół odpowietrznika i stuknięcie w sam odpowietrznik. Po odkręceniu warto wymienić odpowietrzniki na nowe.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Tylko po co w ogóle dopuszczać do zapowietrzenia? Żeby ryzykować uszkodzenie pompy które i tak fabrycznie są wadliwe?
  • Poziom 37  
    galante napisał:
    Matiz 2000r, w/g instrukcji obsługi powinienem wymienić płyn hamulcowy. Będzie to robił mechanik.

    Po co o to wszystko pytasz ? Sam napisałeś , że to mechanik będzie robił . Jeśli wątpisz w jego kompetencję i wiedzę to zawczasu go zmień .
    runcle napisał:
    jak trafisz na paproka to więcej będziesz miał problemów po wymianie (typu zapowietrzone hamulce)

    A ty wiesz w jaki sposób się WYMIENIA płyn hamulcowy ? Co za pierdoły .
    Co do wymiany podzespołów to się przygotuj na wymianę cylinderków , bo znając życie to już „stoją” na dębowo i obym się mylił .
    marcpol napisał:
    …najlepszą metodą jak wyżej napisano jest opukanie zacisku wokół odpowietrznika i stuknięcie w sam odpowietrznik

    Jak się opukuje zacisk wokół odpowietrznika ? Zawsze mi się wydawało , że ta metoda powoduje zaciśnięcie a nie rozluźnienie , no ale mogę się mylić , technika tak prze do przodu , że chyba dawno zostałem w tyle .
  • Poziom 20  
    pioart - zaciski wykonane są z żeliwa, które ma bardzo mała plastyczność, a co za tym idzie opukiwanie zacisku wokół odpowietrznika nie spowoduje zacieśnienia połączenia.

    Idąc dalej - śrubę o której mówimy, czyli odpowietrznik nie trzymają jedynie siły tarcia na gwincie, ale też siły tarcia na stożkowej powierzchni, która uszczelnia zacisk (cylinderek). Dodatkowo dochodzi do tego korozja, która nie tylko osłabia odpowietrznik (szczególnie w przypadku braku gumowego kapturka), ale także powoduje zapiekanie się śruby. Wszystko to powoduje zwiększenie sił potrzebnych do odkręcenie śruby, ponad wytrzymałość śruby i jej urwanie.
  • Poziom 15  
    pioart napisał:
    Co do wymiany podzespołów to się przygotuj na wymianę cylinderków , bo znając życie to już „stoją” na dębowo i obym się mylił .

    A nie mówiłem, zacznie się od wymiany płynu, a skończy na rozbieraniu zacisków, odpowietrzaniu, wykręcaniu pourywanych odpowietrzników i kto wie czym jeszcze :lol: A na koniec jaki fachman stwierdzi, że zaciski do wymiany (co widziałem na własne oczy w autoryzowanym serwisie pełnym fachowców) i przygoda z wymianą płynu skończy się dziurą w portfelu...
  • Poziom 37  
    W tym momencie nie musi wymieniać i odpowietrzać układu , bo o to chodzi .Wystarczy wymiana płynu . Wspomniałem o cylinderkach bo auto wiekowe i mało Km ma kulane a to sprzyja tego typu usterkom .