Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta 1.3i 94r. zapali, pochodzi i zgaśnie

wawrzyniec_pruski 25 Cze 2011 12:47 2705 10
  • #1 25 Cze 2011 12:47
    wawrzyniec_pruski
    Poziom 2  

    Witam!

    Mam problem z moją fiestą tego typu: odpalam auto (czy to na biegu czy na luzie), obroty falują czasem aż do zdechnięcia (czasami podgazuję lekko to trzymają), ruszę, dojadę do bramy (ok.25 metrów), czasami lekko szarpie, hamuję, obroty spadają, silnik gaśnie (nie mam obrotomierza, więc spadają "na ucho")albo już ma zgasnąć i nagle sam zwiększa obroty, potem odpala i jedzie normalnie bez przygód.

    To jakaś taka gra wstępna? Auto się przekomarza ze mną?

    0 10
  • #2 25 Cze 2011 12:51
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Cytat:
    To jakaś taka gra wstępna? Auto się przekomarza ze mną?

    Zdecydowanie tak! Prosi o odwiedziny w warsztacie.

    0
  • #3 25 Cze 2011 13:12
    wawrzyniec_pruski
    Poziom 2  

    Gdyby to było takie proste... Raz stało 2 tygodnie, raz tydzień, codziennie je przestawiali i twierdzą, że nic nie widzą, a przynajmniej takich objawów. Może jest jakieś zaklęcie, którego ja nie znam?

    0
  • #4 25 Cze 2011 15:50
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    To posprawdzaj nieszczelności w układzie dolotowym np. Jak Ci pomóc, skoro nic nie sprawdzasz? Wykaż choć odrobinę chęci naprawy usterki, a nie tylko pisz. Czytaj podobne posty i sprawdzaj u siebie...

    0
  • #5 25 Cze 2011 16:02
    cuma1990
    Poziom 9  

    Dokładnie sprawdź czy silnik nie łapie lewego powietrza, potem sprawdź stan filtra powietrza może jest zasyfiony. I dalej lecimy:) najlepiej wymień filtr paliwa on jest tani a może pomóc, dalej posprawdzaj iskrę na świecach zapłonowych. I możesz spróbować na innych świecach o ile nie były wymieniane wcześniej. (świece, które powoli kończą swoją żywotność mają tak, że na zimnym silniku działają poprawnie a po nagrzaniu występuje w nich "przebicie" iskra ucieka) i pamiętaj abyś przewody od świec po podłączał tak samo czyli w tej samej kolejności. Inaczej będziesz miał inną kolejność zapłonu i silnik głupieje.
    Może byś też podał przyczynę tego jak do tego doszło, że Ci silnik wariuje?

    0
  • #6 25 Cze 2011 19:05
    wawrzyniec_pruski
    Poziom 2  

    To jednak nie jest tak, że jak mam siestę i psioczę na fiestę:) Filtr powietrza był sprawdzany- czysty. Filtr paliwa wymieniony na nowy. Świece miałem wymieniane w lutym.
    Najpierw było tak, że wczesną wiosną nie chciał czasami odpalić. Potem mu przeszło. Początkowo wiązałem to z wymianą filtra paliwa, bo akurat wtedy wymieniałem. Ale za jakiś czas znowu nie odpalał. Przeszło samo. Mijały spokojne tygodnie owocnej współpracy, aż zaczęło się dziać to, co opisywałem powyżej.
    Warto dodać, że zarówno pierwsze problemy jak i obecne dzieją się po dłuższym postoju (kilkunastogodzinnym). Jak już załapie to jedzie i nie mam zastrzeżeń.

    0
  • #7 26 Cze 2011 21:59
    patryk3444
    Poziom 20  

    Może sprawdź ciśnienie paliwa? sonda lambda może być przyczyną falujących obrotów

    0
  • #8 27 Cze 2011 12:22
    cuma1990
    Poziom 9  

    Filtr paliwa ma kierunek podawania paliwa, strzałka powinna na nim być skierowana ku silnikowi. Jak dasz ten kierunek ku zbiornikowi, to może też wariować i nie dostawać poprawnej ilości paliwa bądź mniejsze ciśnienie mieć.

    Dodano po 5 [minuty]:

    I druga sprawa wariujący silnik może mieć przyczynę również w przepływomierzu. (czujnik mierzący ilość powietrza wlatującego do korektora ssącego)

    JA bym pojechał z samochodem gdzieś na warsztat i podłączył pod komputer. Może to być również wina komputera, jakiś błąd i silnik głupieje. A błędy za pomocą komputera szybko się kasuje i wszystko gra, jak się nie da skasować to najczęściej trzeba wymienić część/czujnik uszkodzony.
    Próbowałeś podłączać samochód pod komputer?

    Moderowany przez Pawel wawa:


    W związku z zupełnym brakiem wiedzy, proszę powstrzymać się od doradzania na tym forum. Jeszcze jedna taka porada i blokuję konto. Są inne fora, też ciekawe...

    0
  • #9 27 Cze 2011 13:20
    typowy_polaczek
    Poziom 11  

    Nie pleć bzdur, jak założysz odwrotnie to też musi chodzić. Bo chodzi tylko o powierzchnię filtrowania.
    Do jakiego komputera byś to podłączył?

    0
  • #10 27 Cze 2011 14:36
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Do amigi.
    Kolega Cuma w ogóle pojęcia nie ma.

    0
  • #11 27 Cze 2011 14:59
    sableeck
    Poziom 16  

    Tam nie ma przepływomierza, tylko map sensor... Sprawdził bym przewód podciśnienia - wężyk między obudową wtrysku a powyższym. Zazwyczaj siedzi sobie przykręcony (czarny wielkości zbliżonej do paczki fajek)do nadkola, albo przegrody. No i wiązkę do niego podłączoną. Pozdrawiam

    0