Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

programowanie kluczyka radiowego alhambra 99 r i INNE anomalie - olej w ECU ??

BARTixR 27 Cze 2011 22:51 7677 34
  • #31 27 Cze 2011 22:51
    BARTixR
    Poziom 11  

    T5 napisał:
    Przytrzymaj dłużej.(działanie przycisku oczywiście w vagu sprawdzone)


    Przesuwając ten "dzyndzelek" na manetce na RES auto wraca do poprzednio zadanej wartości - wiec na pewno kontakt działa.
    Przytrzymywałem około 3 oraz prawie 5 sekund.. bez reakcji.
    Sprawdzę jeszcze jutro czy wartość binarna zmieniona jest tak długo jak trzymam RES, ale póki co jest to podejrzane.

    Pozostaje jeszcze temat PILOTA radiowego w kluczyku Alhambra 99r AFN TDI.
    Czekam na jakiekolwiek sugestie i sam aktynie czytam forum.. aż sam przestanę "kontaktować" jak moje przełączniki w klekocie.

  • #32 27 Cze 2011 23:16
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Cytat:
    temat PILOTA radiowego w kluczyku Alhambra 99r AFN TDI.


    System częstotliwości radiowej - 08/97→
    Obsługa
    Typ 1

    Funkcje alarmu można nastawić za pomocą odpowiedniego urządzenia diagnostycznego.
    Dwukrotne naciśnięcie przycisku zablokowania wyłącza alarm i podwójną blokadę.
    Jednokrotne naciśnięcie przycisku odblokowania powoduje wyłączenie systemu i odblokowanie tylko drzwi kierowcy.
    Dwukrotne naciśnięcie przycisku odblokowania w ciągu 5 sekund powoduje wyłączenie alarmu i odblokowanie wszystkich drzwi jak i klapy tylnej.
    Wyłącznik deaktywacji czujników systemu kontroli wnętrza umieszczony jest na słupku B.
    Po ok. 28 dniowym okresie postoju samochodu dioda LED wyłącza się.
    Lampka oświetlenia wewnętrznego wyłączona po uaktywnieniu systemu.
    Oświetlenie wewnętrzne pozostaje włączone przez ok. 20 sekund po wyłączeniu systemu.
    Jeżeli po odblokowaniu samochodu w ciągu 30 sekund nie zostaną otwarte ani drzwi, ani klapa tylna, samochód automatycznie zablokuje się.
    Typ 2

    Funkcje alarmu można nastawić za pomocą odpowiedniego urządzenia diagnostycznego.
    Czujniki systemu kontroli wnętrza mogą być wyłączone.
    Dwukrotne naciśnięcie przycisku zablokowania w ciągu 5 sekund powoduje wyłączenie alarmu i podwójnej blokady.
    Jednokrotne naciśnięcie przycisku odblokowania powoduje wyłączenie systemu i odblokowanie tylko drzwi kierowcy.
    Dwukrotne naciśnięcie przycisku odblokowania w ciągu 5 sekund powoduje wyłączenie alarmu i odblokowanie wszystkich drzwi jak i klapy tylnej.
    Jeżeli po odblokowaniu samochodu w ciągu 30 sekund nie zostaną otwarte ani drzwi, ani klapa tylna, samochód automatycznie zablokuje się.
    Lampka oświetlenia wewnętrznego wyłączona po uaktywnieniu systemu.
    Oświetlenie wewnętrzne pozostaje włączone przez ok. 20 sekund po wyłączeniu systemu.
    Synchronizacja
    Kiedy

    Jeżeli w wyniku wielokrotnego naciskania przycisków kluczyka poza zasięgiem działania system został wyłączony.
    Jak

    Przycisk zablokowania lub odblokowania nacisnąć i przytrzymać przez ok. 1 sekundę.
    Zablokować lub odblokować samochód ręcznie.
    Samochód zostanie zablokowany lub odblokowany.
    Jeżeli nie, przeprowadzić programowanie.
    Programowanie
    Kiedy - Typ 1

    Jeżeli w wyniku wielokrotnego naciskania przycisków poza zasięgiem działania system został wyłączony.
    Kluczyk dodany albo wymieniony.
    Niesprawność.
    Jak - Typ 1

    Niezbędne są wszystkie kluczyki z funkcją zdalnego sterowania.
    Zamknąć wszystkie okna i drzwi.
    Umieścić kluczyk w zamku drzwi kierowcy.
    Obrócić kluczyk w ciągu 5 sekund trzykrotnie w położenie odblokowania. Wyciągnąć kluczyk.
    WSKAZÓWKA: Przytrzymać kluczyk przez 0,5 sekundy w położeniu odblokowania.
    Tryb programowania uaktywniony (świeci się dioda LED w drzwiach kierowcy).
    Następujące czynności przeprowadzić w ciągu 15 sekund:
    Nacisnąć i przytrzymać przycisk zablokowania rys.1 [1] .
    Przycisk odblokowania nacisnąć trzy razy rys.1 [2] .
    Puścić przycisk zablokowania rys.1 [1] .
    Prawidłowe zaprogramowanie potwierdzane jest następująco:
    Dioda LED w kluczyku miga pięciokrotnie rys.1 [3] .
    Dioda LED w drzwiach miga pięciokrotnie.
    Powyższe czynności powtórzyć w ciągu 15 sekund, w celu zaprogramowania pozostałych kluczyków.
    W celu wyjścia z trybu programowania (dioda LED gaśnie):
    Zablokować samochód ręcznie.
    Odczekać 15 sekund.
    WSKAZÓWKA: Maksymalnie można zaprogramować 4 kluczyki.
    Kiedy - Typ 2

    Kluczyk dodany albo wymieniony.
    Niesprawność.
    Jak - Typ 2

    Kluczyki można zaprogramować wyłącznie za pomocą odpowiedniego urządzenia diagnostycznego.
    WSKAZÓWKA: Maksymalnie można zaprogramować 4 kluczyki.
    Wymiana baterii - Typ 1
    Wymiana baterii - Typ 2
    Immobiliser
    Obsługa
    Uaktywnienie systemu następuje po wyłączeniu zapłonu.
    Włączyć zapłon.
    Dioda LED w drzwiach kierowcy musi się zaświecić na 3 sekundy.
    Jeżeli diody LED świecą się przez ok. 3 sekundy i następnie migają przez ok. 1 minutę:
    Kluczyk uszkodzony, brak transpondera.
    Użyć niezaprogramowany kluczyk.
    Programowanie
    Kiedy
    Nieprawidłowe programowanie: Włączyć zapłon. Dioda LED świeci się przez 1 minutę.
    Niesprawność: Włączyć zapłon. Dioda LED miga przez 1 minutę.
    Niesprawność: Silnik uruchamia się i gaśnie po ok. 1 sekundzie.
    Kluczyk dodany albo wymieniony.
    Jak
    Immobiliser można zaprogramować wyłącznie za pomocą odpowiedniego urządzenia diagnostycznego.
    Niezbędne są wszystkie kluczyki przeznaczone do zaprogramowania.
    WSKAZÓWKA: Maksymalnie można zaprogramować 8 kluczyków.
    Powinno wystarczyć.

  • #33 28 Cze 2011 00:18
    BARTixR
    Poziom 11  

    Dziękuję zeimp.
    Niezłe kompendium wiedzy podrzuciłeś, ale już 3 razy przeczytałem i staram się zrozumieć co tam jest napisane.
    Teraz wnioskuję, że wielokrotnie naciskając różne przyciski na kluczyku / pilocie, mogłem dezaktywować funkcję centralnego zamka / uzbrajania alarmu (jeśli w ogóle go mam, nigdy do tej pory nic mi nie migało ani nie wyło w aucie).

    Jutro na świeża głową jeszcze raz przeanalizuję co nowego wnoszą Twoje informacje do mojego problemu.

    Jeśli dobrze wnioskuję, że przyciskami na pilocie radiowym można wyłączyć funkcję centralnego i samo-uzbrajania po 30 s. (a byłą taka u mnie - ciągle pilnowałem się żeby nie położyć kluczyków na tylnym siedzeniu za kierowcą, bo mam tam zrąbany wyłącznik drzwiowy i system nie widział otworzenia drzwi i się uzbrajał) to pytanie oczywiście nasuwa się pytanie jak to ponownie włączyć.
    Rozgryzę i to.
    Nie toleruję jak jakaś funkcja w aucie jest i nie działa.

  • #34 28 Cze 2011 00:42
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Opisałem Ci w pierwszej części elaboratu :D możliwości kluczyka, a w drugiej połowie masz dwa sposoby programowania. Poczytasz ze zrozumieniem, to dowiesz się ciekawych rzeczy. Co do tego:

    Cytat:
    Nie toleruję jak jakaś funkcja w aucie jest i nie działa
    to cieszę się że jeszcze ktoś dba o samochód, a nie tylko w tedy, gdy auto staje na środku drogi. ;)

  • #35 28 Cze 2011 12:02
    BARTixR
    Poziom 11  

    zeimp napisał:
    Cytat:
    Nie toleruję jak jakaś funkcja w aucie jest i nie działa
    to cieszę się że jeszcze ktoś dba o samochód, a nie tylko w tedy, gdy auto staje na środku drogi. ;)


    To nie u mnie Panie Kolego. Auto robi długie trasy i nie chcę stanąć gdzieś po trasie .. zwłaszcza w okresie chłodnym, to kłopot i duże koszty holowania, naprawy w cudzych krajach. Strata czasu.
    Często "na wyrost" wymieniam części eksploatacyjne, ale to nie zaszkodzi auto, wręcz przeciwnie.
    Przy każdej wymianie oleju sprawdzają mi stan zawieszenia i wszelkich końcówek, łączników..
    Co jakiś czas do przyjaciół zajadę na stację diagnostyczna, zbieżność , amortyzatory, hamulce, światła .. generalnie jak to się mówi "ścieżka". (Ostatnio na mierzeniu siły hamowania wykryliśmy, że prawy przód stawia minimalny opór podczas swobodnego toczenia, prowadnice zacisku się już podtarły/ zapiekły - drobiazg ale wykryty i usunięty)
    Wiem, że mam auto bezpieczne i sprawne.

    Motor cyka jak zegareczek, skrzynia po kapitalnym remoncie - przesadziłem trochę, ale za to wiem co mam, jest nowa jak z fabryki, tylko pilnować oleju i nie przesadzać z gazem przy ruszaniu itp.
    Półoś prawa i wałek wyjściowy - już wymieniane, bolączka tych aut - wieloklin podpory się wybija. Dogrzewacz działa , temp. pracy silnika musi być odpowiednia, nawet rozbudowany i załączanie na postoju, w zimie często na 5-10 minut "odpalam go" aby nie męczyć silnika podczas rozruchu "gęstym" olejem i ciężkim rozruchem.. itd itd

    Będę musiał za około 2 miesiące sprzedać to auto bo potrzebuję mieć takie samo ale zarejestrowane za granicą. Tak więc jak ktoś by potrzebował pewny samochód to jeśli nikt z rodziny go nie zechcę pójdzie "do ludzi".

    Wracając do pilota i centralnego.
    Dalej nie działa.

    Po włączeniu zapłonu dioda w drzwiach zaświeca się na 3 sek. i gaśnie, wyczytałem że to potwierdza sprawny system.
    " Obsługa
    Uaktywnienie systemu następuje po wyłączeniu zapłonu.
    Włączyć zapłon.
    Dioda LED w drzwiach kierowcy musi się zaświecić na 3 sekundy. "

    próba aktywacji systemu:
    "
    Jeżeli w wyniku wielokrotnego naciskania przycisków kluczyka poza zasięgiem działania system został wyłączony.
    Jak

    Przycisk zablokowania lub odblokowania nacisnąć i przytrzymać przez ok. 1 sekundę.
    Zablokować lub odblokować samochód ręcznie.

    w załączniku skan książki obsługi o dodawaniu i programowaniu kluczyka, znaleziony na jakimś forum..
    Samochód zostanie zablokowany lub odblokowany.
    Jeżeli nie, przeprowadzić programowanie. "

    Auto nie reaguje na przyciski pilota radiowego.
    A więc programujemy klucz.

    dalej:
    Umieścić kluczyk w zamku drzwi kierowcy.
    Obrócić kluczyk w ciągu 5 sekund trzykrotnie w położenie odblokowania. Wyciągnąć kluczyk.
    WSKAZÓWKA: Przytrzymać kluczyk przez 0,5 sekundy w położeniu odblokowania.
    Tryb programowania uaktywniony (świeci się dioda LED w drzwiach kierowcy).
    Następujące czynności przeprowadzić w ciągu 15 sekund:
    Nacisnąć i przytrzymać przycisk zablokowania rys.1 [1] .
    Przycisk odblokowania nacisnąć trzy razy rys.1 [2] .
    Puścić przycisk zablokowania rys.1 [1] .
    Prawidłowe zaprogramowanie potwierdzane jest następująco:
    Dioda LED w kluczyku miga pięciokrotnie rys.1 [3] .
    Dioda LED w drzwiach miga pięciokrotnie.

    i tutaj problem - dioda w drzwiach nie miga w ogóle. W kluczyku tak, drzwiowa milczy jak partyzant.
    co jest ?

    Jak interpretować tą sytuację albo co robię nie tak ?

    Dodano po 2 [godziny] 51 [minuty]:



    Kilak prób znowu wykonałem i dalej bez pozytywnego rezultatu.

    Procedura programowania: 3x na otwieranie mechanicznie w zamku, zapala się dioda w drzwiach kierowcy .
    Trzymają przycisk na otwieranie drugim 3x.. puszczam pierwszy przycisk, dioda w kluczu miga 5x a w drzwiach gaśnie (czyli tak jakby centralny zrozumiał że procedura zakończona, zauważyłem że nie ma różnicy, który trzymam a którym 3x klikam, w obu kombinacjach 5x mruga dioda kluczyka i gaśnie drzwiowa) ..
    dalej czy zamknę drzwi i odczekam 15 sek czy też nie dotykam zamków i odczekam 15 sek.
    czy nie odczekam w ogóle nie ma żadnej różnicy.

    robiłem powyższe magiczne sztuczki przy włączony zapłonie drugim zwykłym kluczem.. przy wyłączonym zapłonie..
    nie działa.

    Spróbuję podłączyć się VAGiem na centralkę albo moduł komfortu, ale jak dotąd nigdy nie udało mi się w tym aucie z nimi połączyć.. będę walczył i próbował.

    w tym wątku macie skany z książki obsługi o programowaniu pilotów w tych rocznikach.:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1729454#1729454

    Jeśli macie jakieś uwagi albo pomysły napiszcie proszę.
    Z góry dziękuję.