Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

programowanie kluczyka radiowego alhambra 99 r i INNE anomalie - olej w ECU ??

BARTixR 25 Cze 2011 15:11 7548 34
  • #1 25 Cze 2011 15:11
    BARTixR
    Poziom 11  

    Koledzy doradźcie ze swojego doświadczenie co dalej zrobić.

    dodam że: Motor 1,9 TDI AFN, 272 kkm

    Sytuacja następująca: kluczyk coraz rzadziej działał, na kilkanaście naciśnięć kilka bez reakcji auta.
    Po wymiana baterii delikatnie lepiej.
    Obecnie zupełnie nie reaguje.

    Przyuczyłem kluczyk do auta, programowania kluczyka wg. :

    3.2.2 Model po 08.97 (fale radiowe) oraz model 06.00>.
    - Włożyć jeden z kluczyków do zamka drzwi kierowcy.
    - Przekręcić go 3 razy w kierunku otwarcia. Kluczyk musi być utrzymywany w pozycji otwarcia przez 0.5 sek, następnie utrzymać kluczyk w pozycji otwarcia zamka przez 5 sek.
    - Wyjąć kluczyk z zamka drzwi, nacisnąć przycisk zamknięcia.
    - Nacisnąć przycisk otwarcia 3 raz, następnie puścić przycisk zamknięcia.
    Programowanie pierwszego kluczyka musi się zakończyć w ciągu 15 sek.

    dioda w kluczyku miga (w drzwiach kierowcy nie, niektórzy piszą na elektrodzie że powinna)

    Nie wiem co dalej.


    Auto ciągle ma błąd 65535 Uszkodzony moduі steruj№cy
    panel klimatronika miga po włączeniu zapłonu, choć już kilka miesięcy jak działa bezbłędnie klimatyzacja.

    Zaświeciła się kilka tygodni temu poduszka powietrzna. Popatrzyłem wtyczki i przewody na kierownicy i u pasażera, wygląda zewnętrznie ok.
    W poduszce powietrzne raz zderzyła się, że polski vag 4.9 odczytał błędy ABSu.

    Obecnie tempomat nie daje się załączyć wcale, niedawno na kilkanaście naciśnięć łapał i trzymał.

    Dużo czytałem o diagnostyce, czy te anomalie to może wina zalania olejem ECU samochodu?
    Co myślicie ?

    Zmieniono ze względu na uwagę moderatora o błędach w pisowni.

    0 29
  • #2 25 Cze 2011 17:11
    T5
    Admin grupy Samochody

    Cytat:
    w poduszce powietrzne raz zderzyło się żę polski vag 4.9 odczytał błędy ABSu.
    Zawież auto do warsztatu bo samo posiadanie polskiego waga to troszkę za mało żeby naprawiać auta.Na forach wszystko tak pięknie opisanie a w życiu zderzenie z brutalną rzeczywistością ....

    0
  • #3 25 Cze 2011 17:20
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Cytat:
    czy te anomalie to może wina zalania olejem ECU samochodu?
    Co myślicie ?

    A skąd tam się olej wziął? Czy możesz to wyjaśnić? Najlepsza (chyba) rada dla Ciebie jest post wyżej!

    0
  • #4 25 Cze 2011 17:24
    T5
    Admin grupy Samochody

    Cytat:
    A skąd tam się olej wziął?
    A stary model sterownika z czujnikiem ciśnienia doładowania pewnie tam jest.

    0
  • #5 25 Cze 2011 22:10
    BARTixR
    Poziom 11  

    T5 napisał:
    Cytat:
    A skąd tam się olej wziął?
    A stary model sterownika z czujnikiem ciśnienia doładowania pewnie tam jest.


    tak, to TDI AFN, czyli ECU gdzie czujnik ciśnienia siedzi w środku.
    Na kilku forach spotkałem sięjuż że podobne do moich anomalie, i ciągły błąd 65535 często na to wskazuje.
    Auto ma teraz 272 tys km.

    przekopałem już wiele wątków na wszystkich forach związanych z VAG, wiele możliwości i narazie bez rezultatów.Dlatego stawiam hipotezę, że przez przewód ciśnieniowy dostały się pary oleju do ECU i zmieniają parametry jego pracy.
    Co powiedziecie o błędzie 65535 ? uszkodzony moduł sterujący.

    Ponadto w silniku błędy:
    silnik:
    671 Włącznik dla GRA-E45
    nieznane ustawienie przełączników - BЈҐD SPORADYCZNY - dotyczy tempomatu.
    Wyłącznik zespolony nad pedałem hamulca wymieniony (skrzynia automat) kilka miesięcy temu, styki były nadpalone i czasem migała kontrolka grzania świec - tak właśnie jest gdy ten wyłącznik pada. Po wymianie jak ręką odjął.
    Wyłącznik wypoziomowany dobrze a tempomat dalej nie działa.


    Dodam że motor pracuję bardzo dobrze, skrzynia automat również.

    Dalej czytam wszelkie posty o problemach podobnych do mojego i do przodu ruszyć nie mogę. Liczę i czekam na wasze podpowiedzi.

    0
  • #6 26 Cze 2011 08:53
    T5
    Admin grupy Samochody

    Co do 65535-spotkałem wiele aut z tym błędem(chodzi o afn z czujnikiem doładowania w sterowniku)jeżdzą do dziś z tym błędem.
    Co do tempomatu-vagiem można przecież sprawdzić działanie tempomatu i wszystkiego co za to odpowiada.

    0
  • #7 26 Cze 2011 10:38
    BARTixR
    Poziom 11  

    T5 napisał:
    Co do 65535-spotkałem wiele aut z tym błędem(chodzi o afn z czujnikiem doładowania w sterowniku)jeżdzą do dziś z tym błędem.
    Co do tempomatu-vagiem można przecież sprawdzić działanie tempomatu i wszystkiego co za to odpowiada.


    1.
    65535 - ten błąd odczytuje w klimatyzacji, która bezbłędnie działa. Innych błędów tam nie ma a mimo to przy włączeniu zapłonu miga.

    2.
    rozebrałem obudowę tempomatu, przełącznik i kable są w porządku.
    spróbuję przeprowadzić procedurę aktywacji tempomatu:
    01 - elektronika silnika
    11 - logowanie
    wpisujemy
    11463 - gdy chcemy aktywować tempomat
    16167 - gdy chcemy dezaktywować tempomat
    zatwierdzamy

    3.
    na pilot z kluczyka brak reakcji.
    co byście zrobili / sprawdzili ?

    4. poduszka dalej świeci, spróbuje dzisiaj ponownie odczytać z niej błędy ostatnio jakieś brednie w zakładce poduszki wyskoczyły odnoście ABS
    :|

    0
  • #8 26 Cze 2011 10:48
    T5
    Admin grupy Samochody

    Ściągnij sobie vag com 311 i odczytaj błędy.Będą bardziej wiarygodne.

    Cytat:
    65535 - ten błąd odczytuje w klimatyzacji, która bezbłędnie działa. Innych błędów tam nie ma a mimo to przy włączeniu zapłonu miga.

    Jeżeli przeszkadza Ci miganie -wymień palel klimatronika.
    Co do tempomatu-Łączysz się z silnikiem wybierasz bloki pomiarowe i w 6stym bloku odczytujesz wszystko odnośnie tempomatu.
    Zrób zdjęcie z odczytu .

    0
  • #9 26 Cze 2011 11:35
    BARTixR
    Poziom 11  

    T5 napisał:
    Ściągnij sobie vag com 311 i odczytaj błędy.Będą bardziej wiarygodne.
    Cytat:
    65535 - ten błąd odczytuje w klimatyzacji, która bezbłędnie działa. Innych błędów tam nie ma a mimo to przy włączeniu zapłonu miga.

    Jeżeli przeszkadza Ci miganie -wymień palel klimatronika.
    Co do tempomatu-Łączysz się z silnikiem wybierasz bloki pomiarowe i w 6stym bloku odczytujesz wszystko odnośnie tempomatu.
    Zrób zdjęcie z odczytu .


    klimatronik działa całkowicie sprawnie, nie będę z tego powodu wymienił płyty.
    bardziej martwi mnie kontrolka poduszki, bo to oznacza że sa wyłaczone i w tfu tfu krytycznym momencie nie zadziałają.

    oraz tempomat , potrzebny mi jest, długie trasy robię.
    Poprzednie auto miałem bez tempomatu i zaczęło się problemy ze stawem kolanowym (blokowanie nogi na gazie na kilkanaście godzin)


    idę zaraz do auta, pomęczę je vag 311n2 i napiszę co ciekawego odczytałem.

    0
  • #10 26 Cze 2011 12:26
    ociz
    Moderator Samochody

    Cytat:
    na pilot z kluczyka brak reakcji.
    co byście zrobili / sprawdzili ?

    Reset przez odpięcie zasilania, bo czasem się wiesza.

    0
  • #11 26 Cze 2011 13:21
    BARTixR
    Poziom 11  

    ociz napisał:
    Cytat:
    na pilot z kluczyka brak reakcji.
    co byście zrobili / sprawdzili ?

    Reset przez odpięcie zasilania, bo czasem się wiesza.


    masz na myśli reset pilota - baterie ? czy reset auta - odłożenie minusa.
    jeśli aku to przed kilkunastoma minutami to robiłem, 2 minuty zdjęta klemy - nie pomogło.
    wyjmę jeszcze baterie z pilota, a potme zrobię programowani/ przyuczenie.

    zaraz umieszczę najnowsze print sreeny z vaga .

    Co do poduszki jest konkretny błąd, może to trop.
    Jest to:
    PODUSZKA
    588 Zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95
    zbyt duїa oporność - BЈҐD SPORADYCZNY
    czyli co ? przerwana taśma pod kierownicą?
    czy miernikiem jestem w stanie ją sprawdzić - oporność npo tzw. brzęczykiem.

    0
  • #12 26 Cze 2011 13:26
    adam7009
    Poziom 38  

    oczywiście,że mierniczkiem sprawdzisz,oczywiście taśmę,ale jak masz błąd sporadyczny to pewnie na chwilę da się go wykasowac,do pierwszego poruszania kierownią.

    0
  • #13 26 Cze 2011 13:32
    Ireneo
    Poziom 40  

    Nie zapomnij kręcić kierownicą w trakcie sprawdzania taśmy bo aktualnie może łączyć.

    0
  • #14 26 Cze 2011 13:42
    BARTixR
    Poziom 11  

    Ireneo napisał:
    Nie zapomnij kręcić kierownicą w trakcie sprawdzania taśmy bo aktualnie może łączyć.


    dziękuje, że odpisujecie Panowie.

    czyli na kostce mierzyć tak wnioskuję, tej która idzie już do poduszki po zdjęciu kierownicy czy tylko odcinek kostka na kolumnie kieronicy ?
    jakaś konkretną oporność powinienem mieć ?
    co konkretnie powinienem mierzyć (oporność czy przejście i którego odcinka) i co uzyskać ?

    0
  • #15 26 Cze 2011 13:47
    adam7009
    Poziom 38  

    Zobacz najpierw ,czy błąd daje się wogule skasowac.

    0
  • #16 26 Cze 2011 13:53
    BARTixR
    Poziom 11  

    adam7009 napisał:
    Zobacz najpierw ,czy błąd daje się wogule skasowac.


    tak, kasuje się.

    0
  • #17 26 Cze 2011 13:58
    adam7009
    Poziom 38  

    To kręc ostro kierownicą w prawo i w lewo i zobacz ,czy zapali znowu kontrolkę.Można też podczas testu wejśc w bloki pomiarowe,blok 1,pierwsze okienko i masz podgląd na połaczenie poduszki.Prawidłowy oznacza ok. Jaśniej sie nie da.

    0
  • #18 26 Cze 2011 14:03
    BARTixR
    Poziom 11  

    adam7009 napisał:
    To kręc ostro kierownicą w prawo i w lewo i zobacz ,czy zapali znowu kontrolkę.Można też podczas testu wejśc w bloki pomiarowe,blok 1,pierwsze okienko i masz podgląd na połaczenie poduszki.Prawidłowy oznacza ok. Jaśniej sie nie da.


    jasne, rozumiem, a powiedź mi tylko
    adam7009
    czy w polski vag 4.9 to da się zrobić czy muszę koniecznie uruchomić wspomniany powyżej vag com 311.

    polski vag idzie u mnie na WIN 7, a vag com nie startuje nawet z prawami administratora. Dopiero wieczorem będę miał laptopa z systemem XP.

    0
  • #19 26 Cze 2011 14:05
    adam7009
    Poziom 38  

    Tego to ja nie wiem,używam innych sprzętów.

    0
  • #20 26 Cze 2011 14:16
    BARTixR
    Poziom 11  

    T5 napisał:
    Ściągnij sobie vag com 311 i odczytaj błędy.Będą bardziej wiarygodne.
    Cytat:
    65535 - ten błąd odczytuje w klimatyzacji, która bezbłędnie działa. Innych błędów tam nie ma a mimo to przy włączeniu zapłonu miga.

    Jeżeli przeszkadza Ci miganie -wymień palel klimatronika.
    Co do tempomatu-Łączysz się z silnikiem wybierasz bloki pomiarowe i w 6stym bloku odczytujesz wszystko odnośnie tempomatu.
    Zrób zdjęcie z odczytu .



    tutaj kilka zdjęć z diagnsotyki.
    przestawiłem w kabelku usb ustawienia na bufor wymiany 512 kb i czas oczekiwania 1 s i zaczął stabilniej pracować.

    poniżej kilka print sreenów z silnika , i bloków.

    naciśniecie przycisku SET podczas jazdy:
    programowanie kluczyka radiowego alhambra 99 r i INNE anomalie - olej w ECU ??

    na postoju zmiany pryz naciskaniu hamulca:
    programowanie kluczyka radiowego alhambra 99 r i INNE anomalie - olej w ECU ??

    stan bez naciskania hamulca:
    programowanie kluczyka radiowego alhambra 99 r i INNE anomalie - olej w ECU ??

    Auto ma ASB, więc przełącznik nad hamulcem jest zespolony i stop i sygnały dla tempomatu.

    tutaj jeszcze kilka bloków, może jakieś komentarze dacie o parametrach jakie tam stoją, na pewno masa powietrza jest nieprawidłowa, ale auto świetnie jeździ, spalanie 6 w trasie 8-10 po mieście, więc zostawiłem to na później.

    Link

    Dodano po 2 [minuty]:

    adam7009 napisał:
    Tego to ja nie wiem,używam innych sprzętów.


    dziękuję, na pewno spróbuję pójść tym tropem, czyli wykasować błąd i w trybie rzeczywistym kręcić kierownicą i patrzeć kiedy się pojawia jeśli programy jakim idyspocuję poradzą sobie z tym zadaniem.

    0
  • #21 26 Cze 2011 14:27
    adam7009
    Poziom 38  

    Przecież nawet nie musisz robic podglądu jak nie masz czym.Błąd skasowany lampka nie świeci ,kręcisz kierownicą na włączonym zapłonie jak sie zapali to wiadomo,że taśma .Nawet wiem gdzie najczęściej pęka przy takich objawach jak opisujesz.

    0
  • #22 26 Cze 2011 16:13
    BARTixR
    Poziom 11  

    adam7009 napisał:
    Przecież nawet nie musisz robic podglądu jak nie masz czym.Błąd skasowany lampka nie świeci ,kręcisz kierownicą na włączonym zapłonie jak sie zapali to wiadomo,że taśma .Nawet wiem gdzie najczęściej pęka przy takich objawach jak opisujesz.


    Poduszka kierowcy:

    z wysokim prawdopodobieństwem wychodzi, że taśma.
    Faktycznie po doprowadzeniu do sytuacji, gdzie błąd jest wykasowany, i po ruchu kierownica w pewnym momencie zapala się kontrolka.
    gdzie zazwyczaj przerywają się ścieżki Kolego ? da się polutować/ naprawić czy
    tylko zamiana ?

    teoretycznie jest to element zapewniający bezpieczeństwo i nie powinno się ich naprawiać, ale myślę , że w niektórych momentach naprawiany element nie będzie odbiegał od nowych.


    TEMPOMAT:
    nie wiem dalej o co chodzi.
    na stop zmieniając się wartości w 6 bloku silnika.
    podczas jazdy reaguje na naciskanie SET a prędkości nie trzyma.
    błąd: 671 Włącznik dla GRA-E45
    nieznane ustawienie przełączników - BłąD SPORADYCZNY

    PILOT z kluczyka, brak reakcji.
    czy są jakieś bloki które trzeba by przetestować ??

    programuje się prawidłowo, miga 5-krotnie.
    a nie che rozmawiać z autem.
    Mam tylko 1 klucz z pilotem, drugi zwykły.

    0
  • Pomocny post
    #23 26 Cze 2011 16:47
    T5
    Admin grupy Samochody

    Tempomat nie zadziała bo sterownik nie widzi włączenia go.Ostatnia cyfra ma być 1.
    Odbierz pw.

    0
  • #24 26 Cze 2011 16:56
    BARTixR
    Poziom 11  

    T5 napisał:
    Tempomat nie zadziała bo sterownik nie widzi włączenia go.Ostatnia cyfra ma być 1.
    Odbierz pw.


    odebrałem, dziękuję.
    widzę o co chodzi.
    czyli być może sygnały z manetki tempomatu nie dochodzą do sterownika. taką mam koncepcję .
    jutro będzie rozbieranie tego elementu i będzie jasne.

    0
  • #26 26 Cze 2011 17:15
    BARTixR
    Poziom 11  

    T5 napisał:
    Poruszaj manetką obserwując wskazania w vagu.Bezpieczniki ok?


    Bezpieczniki na pewno dobre.

    Przewód jeden ma izolację nadciętą z powodu tego, że osłona kierownicy ociera o nie, ale nie zwiera z niczym, wszędzie plastik i nie ma z czym zwierać.

    Może wewnątrz manetki coś ?
    Spotykał się ktoś z was, czytał, widział, o takim uszkodzeniu ?

    Tak czy inaczej jutro po południu pojadę do rodzicielskiego garażu i biorę się za robotę - rozbiorę obudowę i przejrzę wszystko, pomierzę przewody i reakcję na przyciski.
    Może równolegle dam jakiś przełącznik chwilowy (SET) jeśli to pomoże, bo bez tempomatu zrobić 1300 km to bardzo męczące dla mojej prawej nogi, staw kolanowy zaczyna się odzywać.

    Popraw pisownię w swoich postach! Używaj wielkich liter na początku zdania.[mod="Pawel wawa"]

    ps. Pisownia w 1 i ostatnim poście poprawiona oraz duże litery.

    0
  • #27 27 Cze 2011 21:50
    BARTixR
    Poziom 11  

    Moich zmagań ciąg dalszy.


    PILOT radiowy w kluczyku:
    Nie działa i nie wiem co z tym robić.
    proszę was o sugestie.

    Przypomnę: programuje się chyba prawidłowo, 5x miga dioda na kluczyku podczas gdy w drzwiach świeci w tym momencie. Czy powinna migać tez ?

    Wyczytałem ciekawą metodę na forum sprawdzenia nadajnika - ustawić TV na częstotliwość kluczyka czyli 433,92 Mhz, ale u mnie w TV się nie da ustawić takiej.
    Na częstotliwości 433,93 MHz (taka daje się ręcznie ustawić) TV nie reaguje na sygnały.
    Czy mogę postawić hipotezę, że klucz nie wysyła sygnałów ? czy też ta 1/100 Mhz ma aż tak duże znaczenie ? (teoretycznie 1/100 Mhz to duża wartości pewnie ma znaczenie)

    Co sprawdzić?
    Jak sprawdzić klucz ?


    TEMPOMAT:

    Działa ! Nadtara izolacja okazała się być niepozorna na pierwszy rzut oka - przewód w środku przerwał się, przy samej manetce, obudowa kierownicy go przecięła.
    Wstawiony kawałek dobrej miedzianej linki, wszystko w koszulkę termoizolacyjną, a potem całość w fabryczną taśmę jakiej używają w fabrykach VW do owijania przewodów (czarna tkaninowa, po 9 pln do nabycia w sklepie z lakierami ul. strażacka w Chełmie)

    Może komuś się przydadzą wizualne wskazówki.
    Tak wygląda blok 6 w grupie silnik, przy naciskaniu hamulca, podczas gdy auto stoi:
    programowanie kluczyka radiowego alhambra 99 r i INNE anomalie - olej w ECU ??

    Tak wyglądają odczytu podczas jazdy:
    programowanie kluczyka radiowego alhambra 99 r i INNE anomalie - olej w ECU ??

    Podczas poruszania się przyciskam SET:
    programowanie kluczyka radiowego alhambra 99 r i INNE anomalie - olej w ECU ??


    PODUSZKA POWIETRZNA:

    Przerwana taśma na odcinku między wtyczką łączeniową a wejściem na spiralę kierownicy - profesjonalnie naprawione.

    0
  • #29 27 Cze 2011 22:38
    BARTixR
    Poziom 11  

    T5 napisał:
    Czyli ból nogi z głowy. He he he...


    Dziękuję za schemat na PW, podpowiedział mi jakie wartości powinny być.
    Wstawiłem print screeny, mam nadzieję, ze pomogą innym elektrodowiczom.
    Lżej mi na duszy gdy wsiadam do auta teraz, ba, nawet gdy pomyślę, ze mam do niego wsiąść :D:D

    Trzymając SET dłużej niż 1 s. przyśpiesza, fajnie wszystko działa, ok.
    Lewą nogą sobie hamuje (już wytrenowana) .. a prawa odpoczywa, albo przytupuje sobie w rytm muzyki (taka 'ala rehabilitacja, ruch dla stawów jest bardzo potrzebny, zwłaszcza jak ma się siedzieć za "fajerką" przez kilkanaście godzin.)

    Jeszcze pytanie, czytałem że trzymając "RES" auto powinno zwalniać, czy w tej wersji tempomatu też to działa ?
    Piszę rzecz jasna dlatego, że auto wraca tylko do poprzednio zadanej wartości ale po przytrzymaniu dłużej niż 1 sec. nic się nie dzieje z prędkością.

    0
  Szukaj w 5mln produktów