Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Kadett 1,4i sinik C14NZ Sonda Lambda błąd

mario22 16 Lis 2004 16:37 6358 8
  • #1 16 Lis 2004 16:37
    mario22
    Poziom 11  

    Witam
    Auto tak jak w temacie z instalacją gazową, zapala mi się żółta kontrolka silnika. Świeci sie jak autko sie rozgrzeje na biegu jałowym gdy tylko dodam gazu za chwile gasnie lub jak jade po trasie tak okolo 90 km/h też czasami zapala sie na jakis czas i gaśnie. Szukałem podobnego tematu na forum, sprawdziłem jakie kody wyświetla komputerek wyswietlil 2 błędy 44 i 45 czyli sonda lambda bogata i uboga mieszanka. Może ktoś wie co moze być nie tak bo na forum nie znalazlem podobnego przypadku ??
    Aha i tak przy okazji czy w układzie chłodzenia w takim kadecie powinno byc nadciśnienie?? jak odkręcam korek od zbiornika wyrównawczego to wydostaje się sporo powietrza, aha i ubyło mi płynu chłodzącego podejrzewam, że przewodem gumowym przy zbiorniku był chyba słabo sciśniety i pod przewodem było mokre od płynu.
    Dzieki

    0 8
  • #2 17 Lis 2004 09:20
    leinadzs
    Poziom 27  

    Jeżeli masz instalacje I gen. to tak będziesz miał (na wolnych obr. za bogata mieszanka, a na wysokich za uboga)

    0
  • #3 17 Lis 2004 11:49
    mario22
    Poziom 11  

    Sprawdziłem napiecia na sondzie lambda i byly bardzo dziwne wskazania bo na wolnych obrotach odlaczylem sonde i sprawdzilem bylo tak ponad 500mV dodalem lekko gazu i puscilem to zaczeła szalec na rozne wartosci nawet powyzej 800 mV a co ciekawe przyjmowała wartosci ujemne (napiecie skakalo od wartoci minusowych do 700 a nawet powyzej 800 mV) a pozatym po przełączeniu na benzyne było to samo czy to jest normalne czy ta sonda jest padnięta ??

    0
  • #4 18 Lis 2004 00:05
    kk.2000
    Poziom 25  

    1) Multimetrem nie sprawdzisz sondy lambda. Miernik pokazuje UŚREDNIONE wyniki, tymczasem napięcie na sondzie skacze 10 razy na sekundę. Multimetrem nie sprawdzisz czy ubogo czy bogato.

    2) Twój problem to brak emulacji sondy lambda (wina instalacji gazowej), a gaz nie dostraja idealnie mieszanki. Nie wymieniaj sondy bo wszystko z nią OK (pokazuje 2 prawidłowe błędy), na benzynie nie będzie się zapalała kontrolka.
    Podaj typ twojej instalki LPG i wszystko się wyjaśni!

    0
  • #5 18 Lis 2004 00:54
    mario22
    Poziom 11  

    Instalacja jest jakiejs firmy Bedini autko juz takie kupilem razem z gazem jesli to wina instalacji to czy moge cos z tym zrobic?? Moge jakos dodac ta emulacje sondy do tej instalacji i czy mialo by to wplyw na spalanie osiagi etc. ?? Jak sprawdzic sonde czy jest sprawna ??

    0
  • #6 20 Lis 2004 01:46
    kk.2000
    Poziom 25  

    Sprawdzić lambdę: czy silnik na benzynie po resecie komputera pracuje równomiernie, nie przerywa na wyższych obrotach, nie zaświeca się kontrolka silnika podczas jazdy na benzynie, nadmiernie nie pali?
    Jeśli nie, sonda jest idealna

    Nie mówię, że nie masz emulacji sondy, tak zgaduję po tym co napisałeś. Lepiej sprawdź czy twój komp gazu emuluje sygnał lambdy. Jeśli nie to dla najlepszej pracy silnika na benzynie i braków rejestracji błędów (bo bedini jest cieniutką instalką) zamontuj sobie modulik emulacji sondy. Dodatkowe pudełko będzie kosztowało ok. 80 zł. Emulator musi być dobrze zestrojony do silnika.

    Nie będzie to miało wpływu na spalanie bo do tego trzeba by zmienić (albo jeśli nie ma założyć) komputer LPG i reduktor (jeśli pali powyżej 9,5 literka LPG eksploatacyjnie przy średniej nodze).

    Osiągi te same co w tej chwili.

    Zmieni się to, że komp motoru przestanie być wprowadzany w błąd przez co oprócz rejestracji błędów rozkalibrowuje się!

    Sondę sprawdzaj na analizatorze spalin.

    0
  • #7 20 Lis 2004 15:56
    mario22
    Poziom 11  

    Faktycznie na benzynie jest wszysko ok kontrolka sie nie zapala a jesli chodzi o tą instalację to chyba jest jakaś lekka przeróbka instalacji I generacji i nie widze nigdzie kompa (emulacji sondy też raczej nie ma).
    W takim razie mam jeszcze jedno pytanko, czy taki emulator jest trudny w instalacji?? Czy mogłbym go sam zainstalować ,zestroić itd ?? I czy wogole jest możliwa przerobka tej instalacji w pełnowartościową instalację z kompem jesli tak to mniej wiecej jaki był by tego koszt ??
    Dzieki

    0
  • #8 22 Lis 2004 08:29
    kk.2000
    Poziom 25  

    Najlepiej oczywiście dołożyć komputer, będzie instalka pełnowartościowa. Koszt? Tanio - Autronic Al700 (350 zł), dobrze - BRC Just (450zł).

    Sam emulator też można dokupić (ok. 80zł) i założysz sam. Nie wiem tylko czy poradzisz sobie z zestrojeniem, ale próbować warto.
    Podłączysz bez problemu.

    BRC - Modular Emu,
    AEB - moduł 4622.


    Jeśli lubisz się bawić to proszę: http://www.ekoalma.pop.pl/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=1

    0
  • #9 29 Lip 2009 17:43
    Batman_87
    Poziom 9  

    Witam. A jak zestroić taką emulacje do silnika?? Posiadam Opla Astre F C16NZ 92r, instalacja I gen. Landi Renzo a emulator AEB 4622. Chodzi o to że na benzynie na zimnym silniku szarpie autem, a na lpg jest ok wszystko. Wywala też czasem błąd 45 - za bogata mieszanka na lpg.
    Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo