Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dym przy ruszaniu na 1 biegu

adikojot1 26 Cze 2011 16:12 11198 23
  • #1 26 Cze 2011 16:12
    adikojot1
    Poziom 8  

    Pacjent to FIAT STILO 1.9 JTD 16v wer.Michael Schumacher

    Co się dzieje ,a no się dzieje od niedawna..

    Padła turbina - regenracja zakładamy turbina przejeżdzą około 400m i strzela..

    Auto się nie przegrzewa ,temp. w normie..

    Odsyłam na Gwarnację przysyłają kolejną zakładamy i działa,ale jest problem..

    Auto przy ruszaniu po dłuższym postoju zaczyna puszczać niebieskawo-białego bączka..
    Dzieje się tak po staniu na światłach około 15 sekund czy na postoju..
    To samo jak postoi te 15 sekund i depnie mu się od razu na 3000obr..
    Przy odpalaniu nie kopci ,na postoju też z rury nic nie leci - tylko depnięcie z luzu w wysokie obroty i przy gwałtownym gazie przy ruszaniu - na wysokich obrotach i piłowaniu nic złego się nie dzieje..
    Olej delikatnie ucieka ,płyn w normie..
    Korek od płynu elegancki - brak oczek w płynie,pod korkiem wlewu oleju czysto..

    Turbina do demontażu - na stół - wyważanie ma działać nie ma innej opcji..

    Zakładamy i to samo..

    Pomiar ciśnienia w cylindrach 28,30,30,32

    No to zabieramy się za silnik i tu ku zdziwieniu..

    Urwane dwa hydropopychacze, zawór wydechowy zablokowany..

    Wymiana popychaczy ,nowe uszczelki i panweki itp..

    Mierzenie ciśnienia w cylindrach 28,30,30,30..

    Auto nadal dymi tak samo,z tym ,że przyczaiłem go ,że teraz potrzebuje około 30-40 sekund postoju..

    Schumi nie stracił na mocy -rwie się do jazdy jak Ferrari ,nie dymi przy ostrej jeździe,nie szarpie,nie stuka..

    Odłączmy przepływomierz - zero reakcji silnika..

    No to odkręcamy na ciepłym silniku korek oleju delikatnie dmucha dymkiem bezzapachowym..

    Podnoszę bagnet i ten sam dymek - dodaję gazu i znika..

    Sytuacja pozostaje nierozwiązana - reasumując :

    1.Przy odpaleniu nie dymi i nie puszcza bączków jasno niebieskich..
    2.Dymi po 30-40 sekundowym postoju przy gwałtownym dodaniu gazu lub po postoju na światłach 30-40sek.
    3.Nie dymi przy jeździe bardzo dynamicznej.
    4.Nie dymi przy hamowaniu itp..
    5.Objaw widoczny przeważnie na ciepłym silniku..
    6.Płyn nie ucieka ,olej delikatnie spada w dół..
    7.Dymi z bagnetu przy pracy na wolnych obrotach po dodaniu gazu bezzapachowym dym znika..
    8.Dymi delikatnie białym bezzapachwym dymkiem w wlewu oleju.
    9.Auto ma moc,nie szarpie..
    10.Przejechane 131,000 udokumentowane.
    11. Dymi przy gwałtownym wciśnięciu gazu,po odpuszczeniu gazu i natychmiastowym wciśnięciu już tylko czarny dymek - tak jakby coś musiało nie nazbierać do wyrzucenia tego dymku..

    Jednym słowem chcę ratować pacjenta ,bo auto nie bite i bardzo zadbane..

    Mechanik wspominał coś o uszczelniaczach.. Może wtryski chodź dla mnie wtryski to raczej na czarno.. W ostateczności wspomniał niestety o pierścieniach i tu przestaje być zabawnie.. Głowica raczej odpada ,bo po 1.000km woda nie ucieka wszystko w normie - nawet zaznaczałem już flamastrem.. Coś wspomina się o pompie wtryskowej..

    Trochę za dużo ,ale.. Może ktoś ma jakiś pomysł .?

    0 23
  • #2 26 Cze 2011 16:59
    DziadzioMiecio
    Poziom 27  

    Może mu najpierw odczytać błędy z ECU potem szukanie na głupka (wymiana podstawianie pewnych elementów) sprawdzić parametry pracy kompem i dopiero wtedy szukać dalej wygląda na pierścień olejowy.

    0
  • #3 26 Cze 2011 17:01
    adikojot1
    Poziom 8  

    DziadzioMiecio napisał:
    Może mu najpierw odczytać błędy z ECU potem szukanie na głupka (wymiana podstawianie pewnych elementów) sprawdzić parametry pracy kompem i dopiero wtedy szukać dalej wygląda na pierścień olejowy.


    Autko podpinałem pod kompa - nie pokazuje żadnych błędów - jedyny zapisany błąd w pamięci do błąd przepływomierza.

    0
  • #4 26 Cze 2011 17:05
    T5
    Moderator Samochody

    A ta turbina jak padła to nie napompowała oleju do cylindrów?Przerabiałem takie coś tylko w octawi.Po wymianie turbiny -moc,palenie itd wszystko ok.Tylko trochę kopciła na niebiesko-przyczyna 4ry krzywe korbowody ,po wymianie -problem znikną.

    0
  • #5 26 Cze 2011 17:14
    adikojot1
    Poziom 8  

    T5 napisał:
    A ta turbina jak padła to nie napompowała oleju do cylindrów?Przerabiałem takie coś tylko w octawi.Po wymianie turbiny -moc,palenie itd wszystko ok.Tylko trochę kopciła na niebiesko-przyczyna 4ry krzywe korbowody ,po wymianie -problem znikną.


    Turbina jak padła to auto się przydusiło ciut - jakby miało wielki zapasa mocy ,ale przez chwile nie mogło jej przekazać.

    Cały problem zaczął się właśnie po tym strzale turbiny.

    Auto pali bez problemu,ma ciśnienie w normie,moc jest.. Tylko te irytujące obłoczki przy ruszaniu,a raczej jeden większy po postoju później już cisza.. Sprawdzaliśmy jeszcze czy nie ma objawów przy hamowaniu i nic się nie dzieje - tylko to ruszanie.. Mechanik jak wymieniał panewki to pokazywał mi jakie były obtarte i takie ciut w nagarze.. Przyczyną był podobno olej ,dlatego wskazał mi najprędzej na uszczelniacze lub pierścienie skoro oleju to auto porządnego nie widziało..

    Wspomniał też o wtryskach i o tym,że moje na postoju leje,ale dla mnie wtrysk to raczej ciemny dymek niż biało-niebieski..

    Można wymieniać wszystko po kolei tylko to niestety koszta - już wolałbym raz ,a porzadnie poznać 120% diagnozę wyciągnąć resztki z portfela i znowu cieszyć się jazdą zwłaszcza,że zbliża się urlop ,a auto ma trochę do przejechania..

    1
  • #6 30 Cze 2011 15:17
    adikojot1
    Poziom 8  

    Po rozłożeniu silnka :

    Malutkie mikro plamki bez wżerów w gładziach cylindrów - po 3-4 odbarwienia na każdym.

    Pierścienie sprawne ,ale idą do wymiany
    Tłoki okej , korbowody również.

    Głowica po sprawdzeniu wszystkie szczelne i niepęknięte.. Gniazda okej,zawory okej - jedynie uszczelniacze do wymiany..

    W poniedziałek składamy - może coś się ułoży - już sam nie wiem co może być przyczyną..

    0
  • #7 30 Cze 2011 15:31
    robokop
    Moderator Samochody

    Turbina puszcza wam olej cały czas, stąd te niebieskie dymienie na postoju.

    0
  • #8 30 Cze 2011 15:42
    adikojot1
    Poziom 8  

    robokop napisał:
    Turbina puszcza wam olej cały czas, stąd te niebieskie dymienie na postoju.


    Hmm.. gdyby turbina puszczała to moim zdaniem przynajmniej powinien być znowu olej w okolicach Intercoolera,a jest tam suchuteńko..

    Turbina jest na gwarancji,ale bez sens chyba po raz nie wiem juz który ją wyciągać..
    mam wykres geometrii itp rezczy ,ciśnienia doładowania itd i niby wszystko okeeej pokazuje..

    chyba,że.. Chyba,że ktoś popieprzył temat ,ale podkreślałem STILO 140KM ,a nie podstawowe 115KM.. Może tu jest jakaś różnica w tych turbinach.. ?

    A co dymienia to nie dymi na postoju tylko przy ruszaniu i w momencie ostrzejszego wciśnięcia pedału gazu ,czasami zdarza się tez ,że przykopci jedną chmurką gdy jadę załóżmy na 2biegu 30km/h załóżmy 300m i wcisnę ostrzej pedał na 3 biegu już nie ma takich objawów.

    Dodam jeszcze,że po postoju załóżmy 40sekundowych ostre wejście i biała chmura ,odpuszczam pedał znowu w ułamku sekundy gwałtownie i cisza - delikatnie ciemna chmurka..

    0
  • #9 30 Cze 2011 15:47
    robokop
    Moderator Samochody

    adikojot1 napisał:

    Hmm.. gdyby turbina puszczała to moim zdaniem przynajmniej powinien być znowu olej w okolicach Intercoolera,a jest tam suchuteńko..

    Pod warunkiem że puszczała by olej zimna stroną a nie gorącą.

    0
  • #10 30 Cze 2011 15:50
    adikojot1
    Poziom 8  

    a jak można to ewentualnie sprawdzić jeśli kolega byłby w stanie mi pomóc ;)

    Ja sprawdzałem tylko od Ic tam gdzie wcześniej było dobre 200ml - teraz jest cichuteńko - dodam jeszcze,że cała sytuacja dzieje się gdy silnik osiągnie jakieś 75 stopni - poniżej dymienia brak.

    0
  • #11 01 Lip 2011 08:30
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Miałem dawno temu taki przypadek, tylko że w oplu i to była turbina! Te same objawy.

    0
  • #12 01 Lip 2011 14:27
    adikojot1
    Poziom 8  

    U mnie już chyba wiadomo o co chodzi..

    Krzywe delikatnie korbowody - czytałem,że takie objawy występowały również u jednego z użytkowników Skody Octavi i po wymianie przeszło dymienie przy ruszaniu.

    Znalazłem firmę w Lublinie która się zajmuje takimi rzeczami koszt 80zł od sztuki.

    0
  • #13 01 Lip 2011 14:56
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    A od czego by miały być krzywe ?? Może że było coś kiedyś nie tak z rozrządem?

    0
  • #14 01 Lip 2011 14:59
    adikojot1
    Poziom 8  

    kajaba autoserwis napisał:
    A od czego by miały być krzywe ?? Wiadomo Ci czy był zerwany kiedyś pasek?


    Mechanik zawiózł je do mierzenia no i okazało się,że zrobiły się delikatnie jajeczka..
    Bladego pojęcia nie mam ,z tego co mi powiedział może być to kwestią przegrzania no i wysilenia silnika który ma stosunkowo bardzo dużą moc i nie wytrzymały od ostrej jazdy.. Nie mam go od nowości więc ciężko stwierdzić co spowodowało takie uszkodzenie..

    Z tego co widziałem w książce pasek się nie zerwał - ale hydropopychacze dwa urwane w silniku były więc hmm.. daje to do myślenia..

    0
  • #15 01 Lip 2011 15:08
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    To wszystkie są krzywe, czy tylko tam gdzie się popychacze sypnęły ?

    0
  • #16 01 Lip 2011 15:26
    adikojot1
    Poziom 8  

    kajaba autoserwis napisał:
    To wszystkie są krzywe, czy tylko tam gdzie się popychacze sypnęły ?


    Generalnie sytuacja wyglądała tak,że mechanik stwierdził zablokowany zawór wydechowy.

    jeden popychacz był urwany - ten mechanizm dźwigienki z popychaczem,a drugi nosił już znamiona pęknięcia.

    0
  • #17 01 Lip 2011 19:26
    T5
    Moderator Samochody

    kajaba autoserwis napisał:
    A od czego by miały być krzywe ?? Może że było coś kiedyś nie tak z rozrządem?
    Pada turbina i pompuje olej do interculera i do silnika a w dieslu komora spalania maleńka jest.

    0
  • #18 01 Lip 2011 22:33
    adikojot1
    Poziom 8  

    Ale turbina jest po wyważaniu wirnika - sprawdzali również jej wydajność pod kompem.. Gdyby pompowała olej to musiałby być w przewodach gdzieś ,a nie ma nawet 1mg..

    0
  • #20 01 Lip 2011 23:24
    kwok
    Poziom 39  

    adikojot1, opary z miarki to powąchałeś a z rurki już nie dało rady?
    jeśli walą olejem to turbina; krzywe korby, ale tak krzywe że oś panewki i oś sworznia nie są równoległe - tłok jest pod skosem w stosunku do cylindra i pierścienie nie za bardzo spełniają swoją funkcje. Jajka korbowodów (myślę że chodzi o łoża panewek) - efekt zużytych panewek - pojawiają się stuki i łoże panewki się rozklepuje i stąd jajka ale nie wpływa to na pracę tłoków i pierścieni.
    Żeby sprawdzić czy turbina rzuca olej do wydechu trzeba rozłączyć wydech za turbina, doprowadzić silnik do temp norm. na jałowych obrotach, przystawić biały papier i depnąć ostro po gazie - papier pokaże albo pokaże nawet sama rurka jeśli się zrobi mokra od oleju bo będzie miała niską temp i olej się nie spali.

    0
  • #21 02 Lip 2011 00:48
    adikojot1
    Poziom 8  

    Gdy turbina była padnięta to olej był w przewodach od intercoolera około 200ml..
    Po wymianie auto zaczeło normalnie jeździć - chodzi mi o proces powtórnego wyważania..
    W przewodach po rozbiórce nie było już nigdzie widać oleju - rozpinaliśmy wszystko i nie ma niczego niepokojącego.

    Jeśli chodzi o dym z bagnetu czy korka wlewu oleju to wąchałem i den dymek jest bezzapachowy..

    Nie przykładałem kartki do rury wydechowej gdy silnik był ciepły ale po przyłożeniu dłoni nie było na niej niczego tzn ani oleju,ani wody ,dłoń również nie nosiła żadnego zapachu..

    Nie napisałem równiez o jednej istotnej rzeczy.. Pojechałem między czasie przed rozbiórką silnika do innego mechanika on stwierdził,że 'na ciepło wali z odmy jak z lokomotywy i najprawdopodobniej jest to wina przedmuchy w układzie tłok cylinder'..

    PO rozbiórce jak widać korbowody noszą znamiona minimalnych jajek - więć coś tam się jednak działo - panewki korbowodowe nosiłu również ślady delikatnych szlifów bez wżerów tak jakby ktoś je porysował ale nie na tyle by zrobić wyżłobienia..

    Tak czy inaczej na pewno nie zaszkodzi wymiana panewek i poprawa korbowodów.

    W głowicy dotarto delikatnie zawory ,sprzwdzono szczelność i wymieniono uszczelniacze - prowadnice zaworowe są okeeej..

    Koszta na razie znośne ,bo robi to znajomy mechanik ale z wynikami trzeba czekać do całkowitego złożenia i odpalenia silnika..

    Nowe części na pewno mu nie zaszkodzą ,a jeżeli znowu będzie problem to chyba znowu zerknę do tej trubiny mimo,że oleju nie widać w żadnym z miejsc..

    Zastanawiałem się jeszcze nad odmą może coś z nią jest nie tak.. Ewentualnie pompa oleju ale powinna świecić się chyba kontrolka.. Wtryski raczej na czarno leją ,więc pozostanie jedynie chyba temat turbiny..

    Tak to jest jak kupuje się auto po niższej cenie,ale z drugiej strony przynajmniej wiem jak wygląda silnik i co mam w nim nowego ,z drugiej strony szkoda czasu ,bo auto stoi - oby tylko naprawa przyniosła efekty..

    Czekam na ewentualne opinie ,bo wiadomo nikt nie jest nie omylny ,a czasami i mechanikowi można coś podpowiedzieć..

    Dzięki WIELKIE za zainteresowanie tematem ;)

    1
  • #23 02 Lip 2011 14:15
    adikojot1
    Poziom 8  

    na wtorek - środę jest planowane złożenie wszystkiego w jedną całość ,więc na pewno we czwartek zdam relację i będziemy ewentualnie szukać dalej..
    Chociaż nie ukrywam,że przydało by się,żeby wszystko zadziałało,bo 78 lipca mam do zrobienia 1000km ,a później jeszcze trasa Lublin-Kraków około 600 i Lublin-Wa-wa 380 km pod koniec miesiąca ,a wolałbym mieć auto w 99% sprawne ,bo pewności niestety nigdy nie ma..

    1
  • #24 08 Lip 2011 18:28
    tomek5497
    Poziom 9  

    1. sprawdź odpowietrzanie skrzyni korbowej czy jest drożne (czy odma nie jest zatkana) zwiekszy się wtedy cisnienie w komorze olejowej silnika i będzie wywalać olej do IC i dymić przy przygazowywaniu
    2. sprawdź jak już wczesniej kolega powiedział czy nie leci olej z wydechu ( wtedy na bank uszczelniacz turbo)
    Czasami firmy krzaki zajmują się regeneracją do tego montują chinszczyzne i takie turbo to góra na miesiąc
    3

    0